Tinker Bell (2008)

Alternatieve titel: Tinkerbell

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Bradley Raymond
met de stemmen van Mae Whitman, Anjelica Huston en Kathy Najimy

In Pixie Hollow, waar alle feeën wonen, krijgen alle feeën iets te doen in de wisseling van de seizoenen, afhankelijk van hun talenten. De nieuwe fee Tinkerbell is niet blij met haar feeën talent als "tinker". Ze denkt dat de talenten van andere feeën belangrijker zijn tijdens het wisselen van seizoenen. Ze probeert samen met haar vrienden Rosetta, Silvermist, Fawn en Iridessa haar talent te veranderen. Maar doordat ze probeert te veranderen wie ze is, loopt alles mis.

avatar van DragQueen
Visueel is dit gewoon een mooie disney prent. de animaties zijn met zorg gemaakt, en de elfjes en andere personages zijn leuk uitgewerkt. verder is de film voorzien van een leuk verhaal, en zal die goed in de smaak vallen bij vooral de jongeren doelgroep. ik zelf vond hem ook wel aardig om te zien. 2,5 sterren.

avatar van Nelusje
Wat een prachtige tekenfilm! Mooi en niet alleen voor meisjes.

ik vind
dat de efjes er allemaal goed uitzien
kon ik da maar zeggen over ons
hihi

avatar van Fran
Dit is visueel gezien een hele mooie tekenfilm. Mooie heldere en gekleurde beelden. De animaties zien er ook allemaal heel mooi uit. Dit is een van de favoriete tekenfilms van mijn dochtertje geworden en ik kijk ook graag met haar mee. Dit vind ik persoonlijk leuker dan een Kungfu Panda met van die donkere beelden.

avatar van Antina
Voor 78 minuten was ik weer even een klein meisje en heb ik enorm genoten van deze mooie, lieve film!

Horrorfreak12
leuk en mooi weergegeven verhaaltje de kids will love it !!!

avatar van mock turtle
leuk filmpje, ziet er mooi uit

avatar van Minaide
Ik denk dat ik hem beter had gevonden als Tinkerbell haar koppige karakter hierin ook had, of het over een ander elfje ging.
Dit was voor mij alles behalve Tinkerbell buiten het uiterlijk.

Vond de art wel erg leuk. ^^

avatar van alexspyforever
In de eerste tekenfilm van Tinker Bell zonder Peter Pan zit nog niet zo veel verhaal. Het heeft meer een "educatieve" vorm waarbij de kijker leert hoe elfjes ontstaan, wat ze doen, welke soorten je allemaal hebt etc. De animatie is prachtig en het verhaal erg aardig met een boodschap. Iedere taak binnen het geheel is belangrijk en geen enkel talent mag worden onderschat. Persoonlijk vind ik Silvermist het leukste.

avatar van alexspyforever
Minaide schreef:
Dit was voor mij alles behalve Tinkerbell buiten het uiterlijk.

Vond de art wel erg leuk. ^^

Tinker Bell is wel degelijk koppig, want ze wil met alle geweld bewijzen dat ze geen knutselfje is. Ze waardeert haar eigen talent als "Tinker" eerst niet.

avatar van Parisa
De film is leuk getekend, vooral de dieren. Jammer dat juist de elfjes iets magisch missen. Wel slim van de marketingafdeling van Disney om ze allemaal een eigen kracht (sorting hat) en haarkleur te geven.
Verder is de soundtrack wat te serieus voor deze film.

avatar van joolstein
Sterke en visueel zeer mooie film. Weet niet wat het is met deze film maar op een of andere manier kijkt hij lekker weg. Ook voor jongens. De makers zijn er goed in geslaagd om een goed sfeer weg te zetten in de film. En de elfjes zijn heel charmant!

avatar van Butterfly_13
Dit is echt een fantastische film! Ik ben dol op Tinkerbel en op alle Disney figuren!

avatar van mjk87
Het blijft echt een kinderfilm, beetje saai en weinig bijzonders met alle inmiddels vrij plat bereden paden die worden betreden als het gaat om de opbouw van het verhaal (het gaat steeds slechter en slechter tot ineens aan het eind, enfin, iedereen kent dat wel), maar anderzijds wel schattig en visueel wordt er wel een en ander geprobeerd. Al die kleurtjes zijn soms best fraai. 2,5*.

avatar van Ajax&Filmfreak
Ik vind dit een mateloos irritant filmpje en dan ook de minste Disney classic die ik ooit gezien heb.
Maar ik ben natuurlijk ook veel te oud en ook niet het juiste geslacht voor dit soort spul.
Mijn dochter van 28 maanden vind dit prachtig.