The Pirate Fairy (2014)

Alternatieve titels: Tinkerbell: The Pirate Fairy | TinkerBell en de Piraten | Tinker Bell and the Pirate Fairy

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Peggy Holmes
met de stemmen van Mae Whitman, Tom Hiddleston en Christina Hendricks

Een onbegrepen stof verzamelende fee genaamd Zarina krijgt het voor elkaar om een beetje van Pixie Hollows onmisbare blauwe stof te stelen. Als ze zich vervolgens aansluit bij de piraten van Skull Rock, beginnen Tinker Bell en haar vrienden aan het avontuur van hun leven. Ze zetten de achtervolging in om het blauwe stof weer terug te halen naar waar het hoort. Onderweg komen ze erachter dat hun talenten zijn verwisseld, net op het moment dat ze in een race tegen de klok zijn beland. Om Pixie Hollow te redden moet het blauwe stof wel op tijd worden teruggebracht.

Vanaf 12 februari 2014 in de bioscoop (Walt Disney Benelux)

Vervolg op niveau.

Disney heeft wel een aardig reeksje vast met deze Tinkerbell films. Technisch wat minder dat hun hoofdfilms, maar vaak wel iets creatiever en vrijer ingevuld. Elke film bevat wel een aantal scenes waarin er los van het plot gewoon aan het sfeertje getimmerd wordt.

Dat sfeertje is dan wel redelijk fluffy, blij en vrouwelijk, maar het is vaak ook gewoon schattig en leuk uitgevoerd. Kleine dingetjes, zoals het krokodilletje, maar ook langer uitgesponnen scenes zoals het finale optreden zorgen ervoor dat de film best snel voorbij vliegt.

Ik behoor duidelijk niet echt tot de doelgroep van deze reeks, maar vind het wel stukken beter te behappen dan de meeste van Disney's grote films. Ze kunnen hier ook nog wel een tijdje mee doorgaan denk ik, zeker aangezien ze ondertussen toch al stapjes richting de bioscoop durven zetten. Lijkt me dat het dan wel moet aanslaan?

Net zoals de andere Tinkerbell films (uitgezonderd de eerste, de net iets minder was):

avatar van Bijdevaate11
wel geinig voor tussendoor.... een kleine prequel op peter pan

avatar van alexspyforever
Deze nog niet gezien, wel vreemd dat ze deze wel in de bios komt terwijl de voorgaande straight to DVD waren. Blijkbaar is de reeks dan toch een success. Zolang ze Peter Pan er uit laten is het allemaal goed voor mij.

Toch een groot zwak voor deze hele leuke reeks disnefilms.
De animatie is weer geweldig en ook is het natuurlijk een goed idee om oude bekenden uit de classic peter pan hierin terug te laten komen in hun jongere jaren.
Zarina vindt ik een leuk nieuw elfje dat van mij in het alweer reeds nieuw aangekondigd deel terug mag komen.
Disney laat zien dat ze onder leiding van john Lasseter grootse dingen kan maken.

Het enige minpunt vindt ik dat nl deze weer in de bios laat draaien terwijl hij in thuishaven amerika straight to bluray is uitgebracht.

Ik wacht met smart dat deze uitkomt op bluray in nederland

avatar van m1701
mwah vond em niet zo heel veel aan.
Visueel was ie wel erg mooi en ik denk dat voor de allerkleinste en met name de meisjes het wel een hele leuke schattige film is.

Voor een volwassene veels te zoetjes.

In Film > Algemeen > The Pirate Fairy:

Wie weet wanneer de film "The Pirate Fairy"
Nederlands gesproken en op blu-ray uitkomt ?

avatar van mjk87
Net weer iets minder dan de voorgaande delen. Visueel worden er minder leuke dingen gedaan en ziet het er allemaal wat gewoontjes uit. Het verhaal is niks bijzonders an sich, maar de verwijzingen naar Peter Pan zijn wel erg leuk gedaan en eigenlijk kijkt dit best lekker weg. Dat ene liedje halverwege is wel erg matig en ook de slotsong is me weer te veel tienerpop. 2,5*.