• 8.254.775 stemmen

Cinderella III: A Twist in Time (2007)

Animatie / Familie | 70 minuten

Genre: Animatie / Familie

Alternatieve titel: Assepoester: Terug in de Tijd

Geregisseerd door: Frank Nissen

Met onder meer: Jennifer Hale en Lesli Margherita

Plot Cinderella III: A Twist in Time

"What if the slipper didn't fit?"

De valse stiefmoeder van Assepoester ontdekt het bestaan van de goede fee, die Assepoester heeft geholpen met het vinden van haar prins. De stiefmoeder steelt de toverstok van de fee en wil de tijd terugdraaien. Assepoester en haar muizenvrienden moeten nu proberen haar tegen te houden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Cinderella (stemrol)

Prince Charming (stemrol)

Lady Tremaine (stemrol)

Anastasia (stemrol)

The Fairy Godmother / Drizella (stemrol)

The King (stemrol)

Prudence (stemrol)

Jaq / Grand Duke (stemrol)

Gus (stemrol)

Lucifer (stemrol)

avatar van Mary_Shaw

Mary_Shaw

deze is apart! Ik vind hem mooi gevonden.

avatar van Mr. Cullen

Mr. Cullen

Deze is een van de betere vervolgfilms moet ik zeggen, geweldige nummers, leuke en grappige momenten en het verhaal kan erdoor en eindelijk heett 'Prince Charming' een karakter. Een van de betere Disney-vervolgen.

avatar van bo-bobo

bo-bobo

Beste cinderella film..................................

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik stem even voor mijn dochtertje van drie. Leuke film. Zeker niet slecht voor een vervolgtekenfilm. Bijna net zo spannend als deel 1. En zelfs mijn driejarig dochtertje blijft voor het grote gedeelte van de film zitten.

avatar van Dianaa`

Dianaa`

Weer een leuke disney film! Toch vind ik wel dat het originele en eerste klassieke cinderella film het leukst is, maar deze is zeker niet slecht!

Prachtige nummers weer erbij en droevige momenten.

avatar van M.C.H.S.

M.C.H.S.

Ik wou dat ik deze film nooit had gezien:(

Het heeft deel 1 geheel verpest:( Ze leefden lang en gelukkig en dan moet er in deel 3 nog ff geknoeid worden).

Sorry, maar dit vind ik over de top gaan. Je moet er niet meer uithalen dan dat er in zit.

avatar van polgar

polgar

ik vind het een leuk fim, het nummer van hayden leslie vind ik super goed!!!!!!!!!!

avatar van kleine oorlam

kleine oorlam

Disney_Cutie schreef:

Ik vind dit een van de betere vervolgfilms.

In ieder geval een stuk beter dan deel 2.

ja dat is waar deel 2 was matig

avatar van kleine oorlam

kleine oorlam

weer een leuke disney ik heb me in geen tijden weer zo vermaakt om een vervolgt laat prinses en de kikker maar komen

avatar van krosnicky

krosnicky

ik wist niet dat deze bestond

Ik wist dit ook niet!

Maar ik ga hem zeker een keertje huren.

TheLionKingFan

Waarom heeft dit derde deel meer sterren dan het origineel?

Dan moet deze wel fantastisch zijn.

avatar van aylilaatje

aylilaatje

Review door Ayla: 7 jaar en zusje van TheLionKingFan

Ik vond hem best spannend

En was wel leuk met Tom en Pieter

Het allerleukste vond ik dat het weer goed was gekomen.

TheLionKingFan

Een van de betere disneyvervolgen.

Ik vond hem leuker dan Assepoester 2.

Vooral omdat dit een echt verhaal is

Mede dankzij Tom en Pieter is deze film geslaagd.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1995 stemmen

Oh, nee, nee, nee.

Zo hoort het niet. Disneysequels blijven een pest onder de fans. Ze blijven een soort lelijke moedervlek op de originele films, waar we alleen maar van hopen dat ze stilgezwegen zullen worden en vergeten. Ook dit vervolg op de originele Disneyklassieker (één van m'n favoriete films tout court) is een blaam van jewelste. Erg goedkope animatie gecombineerd met totale karakterwissels tegenover de classic. Hoezo? Anastasia is al bij al best aardig?

Cazaras

M.C.H.S. schreef:

Ik wou dat ik deze film nooit had gezien:(

Sluit ik me volledig bij aan.

avatar van Pinkladyqueen

Pinkladyqueen

[quote]Sneakerjeans29 schreef:

. Nou op snow white bestaat feitelijk gezien wel een vervolg sins 2000 alleen is het een boekje en een kortfilmpje da af en toe op een Disney dvd / video staat omda ze nie genoeg materiaal hadden en geen toestemming hadde hem te verfilme hierin ondek je da de heks het heeft overleeft en naar de prins z'n paleis gaat ......

• 19536 berichten

Dit is voor mij zonder meer de beste sequel van alle Disney's (niet dat ik zoveel sequels heb gezien eigenlijk). Toegegeven het lijkt met allemaal wat ver gezocht, maar het is een heel spannend verhaal. Assepoester neemt het heft in eigen handen in plaats van lijdzaam toe te zien zoals ze dat zo vaak in de originele film deed en vooral tekende op de hulp van de muisjes en de goede fee. Het is ook het verhaal van haar stiefzusje Anastasia die eigenlijk niet zo gemeen is als het origineel laat vermoeden. Net als Assepoester is ook zij op zoek naar haar droomprins. Wie dat uiteindelijk zal worden kom je te weten in het derde deel van Assepoester II.

Ook de prins krijgt hier meer karakter dan in de voorgaande films. Zeker eentje met een hoge herkijkwaarde.

avatar van Dick2008

Dick2008

De beschrijving bij deze film klopt niet helemaal Anastasia vindt namelijk de toverstok, die daarna in handen van de stiefmoeder komt. Die draait vervolgens de tijd terug met alle gevolgen van dien.

Ik vind hem toch veel minder leuk dan de tweede film. Het is wel weer leuk getekend op dezelfde manier als deel 2. Het heeft iets ouds maar ook weer iets moderns. De gelaatsuitdrukkingen zijn erg goed, Assepoester is lieflijk, eenvoudig maar knap, de twee zussen zijn dom en verre van knap en de stiefmoeder ziet er vals uit als maar kan wezen. De poes is kwaadaardig en de muizen zijn grappig. Tot dusver zit het wel weer goed met de film.

Bij deel 2 gaan ze herinneringen ophalen en in deze film gaan ze het verhaal opnieuw beginnen maar dan in een variant. De liedjes zijn niet best en het verhaal heeft vrij veel drama, op die manier dat ik die Disney-films vroeger ook al gemeden heb als de pest. Verder is het op bepaalde momenten ook weer op een vervelende manier behoorlijk druk, ook al een minpunt. In de film is ook veel magie te zien, dit hoort in een sprookje als deze met een toverfee en een toverstaf, dus op dit punt is het nogal wisselend.

Het begon eigenlijk wel aardig maar wordt snel minder en als geheel haalt de film het bij lange niet bij deel 2, die voor mij dus veruit de beste is. 3.0

Dick2008 schreef:

Ik begrijp je kritiek op deze film. Deel 2 is duidelijk een sequel op deel 1. Deel 3 is ook alweer een sequel op deel 1, maar negeert volledig wat er in deel 2 is gebeurd! Inderdaad als je het verhaaltje van Anastasia en de bakker in deel 2 ziet, zou het kunnen aansluiten op hetgeen is gebeurd in deel 3. Maar..... waarom zou Anastasia wel terug gaan wonen bij haar moeder en zus. Ze is zonder twijfel uit hun gratie gevallen door de kant van Assepoester te kiezen. Het had mijn inziens beter gewerkt als deel 3 was uitgebracht als deel 2, en dat deel 2 dan als derde werd uitgebracht, waarbij het verhaal van Anastasia en de bakker werd aangepast (dus zonder haar moeder en Preziella), maar het verhaal van Lucifer die verliefd wordt op PonPon moet ook zeker behouden worden lijkt me.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dan kan jouw bericht nog als tip dienen. Kijk eerst dit deel en dan deel 2, tenminste als je van plan bent ze alle twee te bekijken.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Ik vond de omschrijving van deel 2 al moeilijk te volgens, maar dit plot vind ik al helemaal ingewikkeld klinken voor een kinderfilm.

avatar van TalentedRipley

TalentedRipley

Oh, ik vond het redelijk simpel hoor, ook voor kinderen.

En het werkte allemaal ook wel.

Mooi dat Anastasia een lieve kant had in deze film. Dat gaf de film een extra laag.

Ook het oppervlakkige aspect van de liefde tussen de prins en Cinderella in de 1ste film wordt hier wat goedgemaakt.

Ik vond het trouwens wel heel raar hoe slordig de peetmoeder met haar toverstok omging.

De beste Disney-sequel. Qua verhaal beter dan de tweede Reddertjes-bioscoopfilm.

avatar van mjk87

mjk87

Niet onaardig, zeker niet vergeleken met veel andere vervolgfilms, met liedjes die behoorlijk zijn en een heel redelijke tekenstijl. Uiteindelijk wel te kinderlijk en te simpel, maar op momenten best fijn. Een volstrekt onnodig verhaal ook, maar vooral de rol van Anastasia nu extra, die ook al in deel II haar eigen filmpje had, is best leuk. Al met al 2,5*.

• 19536 berichten

Ook deze aan een herziening onderworpen, blijft de leukste uit de trilogie. Ik heb deel 2 (vooral het verhaaltje met Anastasia) en 3 altijd leuker gevonden dan de eerste die ik eigenlijk zelden opnieuw bekijk.