Cinderella II: Dreams Come True (2002)

Alternatieve titel: Assepoester II: Dromen Komen Uit

Animatie / Romantiek

geregisseerd door John Kafka
met de stemmen van Jennifer Hale, Tress MacNeille en Rob Paulsen

In Assepoester 2 spelen de muisjes uit het kasteel van Assepoester eigenlijk de hoofdrol. Omdat deze knaagdiertjes zich vervelen, vragen ze aan de toverfee om het verhaal van Assepoester te vertellen. Wanneer het verhaaltje uit is, willen ze er altijd nog eentje horen maar die heeft de fee niet. Daarom besluiten ze om zelf maar een boek te maken over de verhalen van Assepoester en over zichzelf: in het eerste verhaal keert Assepoester samen met de prins naar het kasteel. De prins mag echter niet blijven van de koning. In het tweede deel moet Assepoester weer het lente festival organiseren en in het derde verhaal wordt haar stiefzusje Anastasia verliefd op een simpele bakker. Dit is onacceptabel voor de stiefmoeder die er alles aan doet om er een stokje voor te steken. Gelukkig komen Assepoester en de kleine muisjes haar te hulp.

avatar van TheLionKingFan
Opzich wel een mooie film.
Het was alleen geen goed idee om er 3 kleine verhaaltjes van te maken.
Dus: Een goede film,maar niet te vergelijken met andere Disney Vervolgen als The Lion King II en Jungle Book 2.

heb m nog niet gezien,maar ik vond het derde deel twist in time wel geslaagd ga deel 2 van de week ff kijken kan ik in elk geval zeggen dat ik ze alle 3 heb gezien

avatar van stijntjeee4
Meh, ik ben geen van vervolgen, en vooral niet van vervolgen als deze waar kleine verhaaltjes als het ware aan elkaar zijn geplakt. De tekenstijl vond ik een stuk minder dan bij het eerste deel en ook het verhaal sloeg eigenlijk nergens op.
Maar dan nog vond ik laatste 2 stukjes het leukste omdat ik de eerste gewoonweg saai vind, leuk voor een keertje te kijken als je je verveelt maar niet meer,

Dick2008
Toch een leuk en mooi gemaakte film. De drie lange liedjes die er in voorkomen zijn niet zo geweldig, maar dat is meestal zo met dit soort films. Verder bestaat de film uit drie verhalen, waarbij het laatste verhaal ook wel wat te ver gezocht is of liever gezegd, ze gaan er eigenlijk te lang mee door. Maar anders krijg je misschien maar een dun boek, want de film is een flashback.

Ik vind het verder wel mooi getekend en het biedt dus een leuke aansluiting op de film uit 1950, want aan het eind gaat dat zo snel. Ze leven nog lang en gelukkig, maar hoe dan?
Dat hebben ze met deze film dus handig opgelost. De muisjes die de hele film aan de orde komen, en dan de twee poezen, dat hebben ze ook grappig in het verhaal verwerkt.
Ze hebben wel een aparte draai aan het oorspronkelijke verhaal gegeven, maar ik vind het leuk verzonnen. Gaat richting het eind wat achteruit maar toch is het een leuke en grappige film om te zien. Ik ben niet zo van die Disney-klassiekers blijkt maar weer en deze film scoort dan ook, net als Lady en de Vagebond 2, weer veel hoger. 5.0

avatar van alexspyforever
Ook al gaat het om een combinatie van 3 korte filmpjes vond ik op het 2de verhaal na(waarin muis Tom een mens wordt) vermakelijk om te kijken. Vooral het derde verhaaltje waarin Anastasia en Assepoester vrede sluiten en ook Anastasia haar prins vindt, vond ik erg geslaagd. Dit gaf uiteindelijk de aanzet tot het maken van Assepoester III. Het eerste verhaaltje waarin Assepoester wordt geleerd hoe ze een prinses moet zijn, lijkt me ook erg realistisch. Ze is nu eenmaal maar een volksmeisje die niets kent van het protocol. Ze toont zich hierbij veel rebelser dan de vorige film, maar ze veel meer de dingen onderging en meer rekende op de hulp van de muisjes. Dit vind ik ook positief alsook dat ze steeds dicht bij de gewone mensen blijft staan.

avatar van mjk87
Niet onaardig. Drie korte verhaaltjes die zo uit een tv-serie kunnen komen en ook behoorlijk in kwaliteit verschillen. De eerste is aardig maar niet meer dan dat en matig geanimeerd. Het tweede verhaaltje staat me eigenlijk niet eens meer bij. Een beetje wat grappen en grollen zonder dat het echt leuk wordt. Maar vooral het derde verhaal met de stiefzuster weet de juiste toon aan te slaan, is soms best fraai geanimeerd en kijkt nog lekker weg zo als laatste. Gezamenlijk 2,5*.

avatar van Richard_Voorhees
Een redelijk vervolg waarin de muisjes drie korte verhalen aan elkaar rijgen.
Het laatste verhaal weet de meeste sympathie op te wekken, maar de tweede is het grappigst.
Ze hebben alle drie wel wat. Nergens word het niveau van de originele film gehaald, maar men weet het vermakelijk te houden en de verhaaltjes weten te boeien.
Leuk voor een keer, maar geen hoogvlieger.

avatar van Jules Vismale
Assepoester blijkt nog steeds een bescheiden meisje te zijn en wat ik overigens wel mooi vindt is als ze een blauwe werkjurk aantrekt en zich niet aan protocollen in het hof onderwerpt. Assepoester helpt zelfs haar stiefzus Anastasia aan een vriend en Lucifer krijgt dan opeens zelf liefdesperikelen voor een vrouwtjeskat die net zo sluw is als hijzelf.