Cinderella II: Dreams Come True (2002)

Alternatieve titel: Assepoester II: Dromen Komen Uit

Animatie / Romantiek

geregisseerd door John Kafka
met de stemmen van Jennifer Hale, Tress MacNeille en Rob Paulsen

In Assepoester 2 spelen de muisjes uit het kasteel van Assepoester eigenlijk de hoofdrol. Omdat deze knaagdiertjes zich vervelen, vragen ze aan de toverfee om het verhaal van Assepoester te vertellen. Wanneer het verhaaltje uit is, willen ze er altijd nog eentje horen maar die heeft de fee niet. Daarom besluiten ze om zelf maar een boek te maken over de verhalen van Assepoester en over zichzelf: in het eerste verhaal keert Assepoester samen met de prins naar het kasteel. De prins mag echter niet blijven van de koning. In het tweede deel moet Assepoester weer het lente festival organiseren en in het derde verhaal wordt haar stiefzusje Anastasia verliefd op een simpele bakker. Dit is onacceptabel voor de stiefmoeder die er alles aan doet om er een stokje voor te steken. Gelukkig komen Assepoester en de kleine muisjes haar te hulp.

avatar van BoordAppel
Lekker bezig met toevoegen Toine?

Is er dan helemaal geen fatsoen meer. Een vervolg zou toch verboden moeten worden!
In deel 1 weet je toch al hoe het verder gaat:
En ze leefden nog lang en gelukkig.

avatar van petey
maar Ome Disney had nog wat geld nodig he.

avatar van BoordAppel
Makkelijk cashen met die vervolgen.

nog niet gezien

Wat ik uit de samenvatting begrijp is het meer een verzameling verhalen dan een vervolg. Niet wat je van de trailers zou verwachten.
Maar toch wíl ik hem niet zien. Want ze hebben Cinderella alleen gekozen zodat ze met Sleeping Beauty iets anders konden doen (Sneeuwwitje blijven ze af )...Wie wil er btw weten wat ze leefde nog lang en gelukkig betekent? Laat het gewoon zoals het is. Maar daar ben ik dan weer 3 jaar te laat voor...

avatar van Pieter Montana
Ik heb deze Disney vervolgfilm heb ik nog niet gezien.
Maar als Disney-fanaat wil ik net zoals bij Peter Pan wil ik hem wel eens zien.

Wacht een tijdje met aanschaf, (mocht je dat doen), volgens mij verschijnt hij tegelijk met deel 1 op een SE..

avatar van Regan_Robbie24
niet zo leuk als deel 1, maar wel mooi!!

Angrod_Pallanén schreef:

Daar is Disney nooit zo scheutig mee.

komt hij nu uit op s.e.?

Verkrijgbaar vanaf 14 December

DVD

Zo'n mag John Kafka er meer maken.Best wel een aangenaam vervolg

ik vind hem eigenlijk ook wel best meevallen!
maar die dvd ziet er zo lelijk uit....

gisteren nog weer eens bekeken

film_kaza
Deze had ik al niet zo leuk verwacht. Ik moet zeggen dat hij best meeviel. Moest soms zelf lachen, verder had de film niks te bieden.

avatar van rondh
film_kaza schreef:

Vind ik dus ook. Het is een typische deel 2 van een disney tekenfilm.

Gewoon leuk

avatar van matthijs_013
Film had helemaal geen plot en sloeg nergens op. Het was nog net te doen omdat het een leuke disney sfeer had. Gelukkig duurde de film toch niet zo lang...

*San*
VOOR DE INFORMATIE: in maart komt Assepoester/Cinderella deel 3 uit!. Hier alvast het plot:

Wat als het verhaal dat in Cinderella / Assepoester verteld wordt, nooit gebeurd was? Wat als het de magie nooit had plaatsgevonden? Wat als het glazen muiltje niet gepast had? Lady Tremaine krijgt de toverstaf van de Toverfee in handen, en begrijpt eindelijk hoe het kon gebeuren dat een keukenmeid trouwt met een prins. Ze besluit de staf te gebruiken om de geschiedenis te herschrijven, zoals zij dat graag gewild had. En Assepoester (Cinderella) die trouwt met de prins ligt niet in haar plannen. Het is aan Assepoesters muizenvriendjes Tom (Jaq) en Pieter (Gus) om Lady Tremaine en haar dochters tegen te houden.

*Chrissie*
Ik vond deze n9et echt aansluiten bij het eerste deel, dat was zeker jammer. Maar toch blijft zoiets altijd leuk om te kijken.

Driver_hhg
Helaas is deze erg matig, vind ik deel 3 weer leuker om te kijken.

avatar van stan
Wel oke maar echt een overbodig vervolg

film_kaza
MMhh herzien en toch als alle andere vervolgen .... valt niets aan toe te voegen.

Ik hou niet zoveel van vervolgen, een vervolg op cinderella is toch ook overbodig? Je weet toch al hoe het afloopt
Najaa, verder viel ie best mee, ik vind Lion king 2 leuker

maar toch nog twee sterren

avatar van bo-bobo
Leuker dan deel 1.

leuk vervolgt maar
geef mij maar deel 1

Nee echt te slecht. Deel 1 is en blijft de beste, deel 3 is ook erg leuk maar 2 slaat nergens op.

avatar van TheLionKingFan
Ik ben dus helemaal geen fan van Assepoester (Jongen van 11 )
Maar deze film sprak me eigenlijk wel aan.

aylilaatje
Review van Ayla,7 jaar en zusje van TheLionKingFan

Ik vond hem erg leuk
Het leukste vond ik toen Anastacia verliefd werd op de bakker.
Ook leuk dat de muisjes er veel in voorkomen.

avatar van TheLionKingFan
Pieter Montana schreef: