Mickey's House of Villains (2002)

Alternatieve titel: Mickey Krijgt Schurken op Bezoek

Animatie

geregisseerd door Jamie Mitchell, Tony Craig, Roberts Gannaway, Mike Moon en Rick Schneider
met de stemmen van Wayne Allwine, Russi Taylor en Tony Anselmo

Mickey en zijn maatjes hebben hun handen vol aan het gewiekste Jafar, wanneer die samen met Cruella, Hades, Ursula, kapitein Haak en de rest van het wrede gezelschap op het toneel verschijnt. Ze doen een wilde poging om Mickey's club in het huis der boeven te doen veranderen. Kunnen Jafar en zijn gezelschap het huis overnemen, of zullen Mickey, Donald, Pluto en Goofy het doek laten zakken voor deze schurkenbende?

avatar van jumpstylemovie
Ontzettend leuke film , met donald ,mouse, en goof.
leuk verhaal en leuke personages zouden een goede film moeten combineren.... helaas , zijn alle "schurken" de stomste die je kan bedenken.
kan niet beter geven als een 2.0****

avatar van tommykonijn
Mee eens. Snowed in at the House of Mouse is beter! Maar deze is ook leuk. Ik heb hem net nog eens bekeken. Het jammere is dat er heel weinig met het verhaal wordt gedaan. Je wordt platgegooid met (weliswaar leuke) Disney Cartoons van vroeger. Maar er zijn maar heel weinig beelden van de Villains en het probleem dat ze The House of Mouse overnemen wordt vrij simpel opgelost.. Dus moet de film het vooral hebben van de cartoons. En die zijn gelukkig wel leuk. Vroeger keek ik hem wel heel vaak en ik heb er dan ook vaak van genoten (waarschijnlijk ook omdat heel veel figuren uit de classics samen te zien zijn). Eigenlijk had ik hem een halfje omlaag gedaan. Maar ik laat hem toch staan, vanwege de nostalgie!