A Troll in Central Park (1994)

Alternatieve titels: Een Trol in Central Park | Stanley's Magic Garden

Animatie / Familie

geregisseerd door Don Bluth en Gary Goldman
met de stemmen van Dom DeLuise, Phillip Glasser en Tawny Sunshine Glover

Een aardige trol met groene vingers geeft op een dag een mooie bloem aan de trollenprinses. Volgens de wet moeten alle trollen echter gemeen zijn, en de aardige trol wordt verbannen naar het voor de trollen grote en onbekende bos: Central Park in hartje New York.

avatar van Flipman
Ik heb deze film jaren geleden gezien. Er zaten mij wat teveel liedjes in met van die irritante kinderkoortjes erachter.

2,5.

film_kaza
Als kind vond ik hem leuk, maar als kind vond ik bijna alle films leuk. Welke stem past hier het beste bij?
Vermakelijk, soms niet. Einde was niet speciaal en het verhaal was ook niet echt speciaal.

2,5 dus.

ik hen deze film toen ik klein was vaak bekeken bij een vrien en dat is nu toch al 10 jaar geleden! ondertussen heb ik die vriend uit het oog verloren maar ik wou deze film nog eens bekijken.maar ik wist de naam niet en daar ben ik lang naar op zoek geweest en hier heb ik hem gevonden!

avatar van JohnWilliams
Prachtig getekend en een goed verhaal.
De groene duim vindt ik echt leuk verzonnen, ook dat gnorga een zwarte duim heeft. Nu ben ik wat ouder dus is de film wat minder leuk geworden. Maar het einde blijft spectaculair! 3.5*

BlueSword
deze vond ik vroeger ook zo geweldig, en kan me herinneren best wel eng af en toe. wil het graag nog is zien!

BlueSword schreef:

Ik heb het als kind nooit gezien, dus ik kan me dan ook niet goed voorstellen of deze film de moeite waard is of niet

AHWA
Binnenkort op Nickelodeon te zien.

vroeger wel leuk dus ik doe het cijfer van wat ik vroeger vond
een 3.0

avatar van bitterzoet__
Als kind vond ik deze film leuker.
Nog steeds een aardige film, maar geen aanrader.

film_kaza
Mwaa Don Bluth kon beter. Het heeft zo zijn aardige kanten zoals hoe het getekend is, en wat leuke stukjes. Maar helaas komen er heel wat Omg-No kinderachtige stukjes in voor. Zoals al de dansende bloemetjes met lachende gezichten. Wel was het einde waarbij heel New York groen word mooi gedaan.

avatar van Rianneke_Dan
Wat een enorm schattig filmpje zeg. Ik vond dit dan ook juist een van de betere films van Don Bluth. Leuk getekend, heel vrolijk en een lief verhaaltje over een enorm schattige trol Stanley. In het begin had ik er zo mijn twijfels over, maar toen hij dus in Central Park terecht kwam en Gus en Rosie kwamen erbij vond ik het steeds leuker worden. Wat waren die kinderen goed neergezet, elke beweging en geluidje klopte vooral bij Rosie, dat lachje en die gezichtsuitdrukkingen vond ik erg goed en heel cute. Jammer dat het aan het einde weer een beetje inzakt, en de actie stukjes met Gnorga vond ik ook niet zo leuk, dat hele personage was gewoon minder. Maar goed ik heb toch wel van deze film genoten, en dan vooral van de scene's tussen Stanley, Rosie en Gus

avatar van DeCol
Grappig.. Een aantal weken geleden vroeg ik in het topic "ik ben op zoek naar een filmtitel". Mijn beschrijving was nogal crappy want het was lang geleden dat ik de film zag. Kom ik net in het topic "link de films", staat daar opeens A Troll in Central Park. Ik dacht:"Hé dat is die film!" En ja hoor, het is hem.

Ik weet nog dat ik het geen topper vond maar dat hij wel aardig was. Nu ik het plot lees komt er ook weer een hoop te boven schieten. Die groene duim was bijvoorbeeld erg leuk. Gnorga was inderdaad een minder leuk personage. Zitten er leuke stukken in deze film, maar als geheel is het niet meer dan aardig.

neo (crew)
In 1992 was daar ineens Ferngully: The last Rainforest. Jawel, zo'n film met een boodschap; red het regenwoud. De grappen waren weliswaar leuk, maar de boodschap was hinderlijk. Twee jaar later was daar 'ineens' weer een pro-groene tekenfilm voor kinderen... A Troll in Central Park is subtieler en weet het op iets 'lievere' manier te tonen. Degelijk geanimeerd en een aardig uitgewerkt avontuur. Mooie muziek van Robert Folk. Ook de groene liedjes (absolutely green) zijn zelfs memorabel.

avatar van movie acteurs
Erg leuk filmpje. Met mooie tekeningen en een leuk verhaaltje. Prima filmpje voor een keer. Krijgt een 3,5.

avatar van Marvinleeaday
Best een aardig fimpje , alleen naar mijn smaak iets te zoet en iets te veel liedjes.