Barbie in The Nutcracker (2001)

Alternatieve titel: Barbie in De Notenkraker

Animatie / Muziek

geregisseerd door Owen Hurley
met de stemmen van Kelly Sheridan, Kirby Morrow en Tim Curry

Eigentijdse versie van Tsjaikovski's gelijknamige balletsprookje met Barbie in de hoofdrol. In de Notenkraker wordt het verhaal verteld van het meisje Klara dat van haar tante een Notenkrakerpop cadeau krijgt. Als Klara die nacht wakker wordt, blijkt dat de pop tot leven is gekomen. Vervolgens belanden Klara en de knappe Notenkraker van het ene in het andere avontuur. Zo moeten zij de gemene Muizenkoning zien te verslaan en gaan ze op zoek naar de Suikerspin-prinses. Als Klara de volgende dag wakker wordt, lijkt het of ze alles heeft gedroomd.

deze film (net als ale andere barbie films) zijn voor kleine meisjes superleuk
wegdromend met de barbiepop in de hand voor de tv
wanen de kleine meiden zich in een betoverend avontuur
zelf vindt ik deze films ook leuk om mee tekijken
vooral de muzoek vindt ik in deze films mooi
en dat terwijl ik niks heb met klassiek
maar het totaal plaatje klopt gewoon
een kleine meisjes droom voor de kleine prinsesjes onder ons

Jessu123
tim curry? ooh ik kom hem ook in iedere film tegen

avatar van tommykonijn
Ik houd helemaal niet van Barbie maar Meiden vinden deze Film (s) denk ik helemaal geweldig eveneens de K3 Films maar goed deze film heb ik ooit eens ergens gezien en ik vond er niet veel aan want hij kon op zijn minst veel beter (Niet dat ik er veel van had vewacht.) Dus geef mij maar Disney en Jim Carrey films.

avatar van jumpstylemovie
achtelijke rotfilm , natuurlijk moest jetix hem weer een keer uitzenden
1.0***

poetswijf
Vreselijke rotfilm, zou ik eigenlijk 1* geven, maar als ik de film beoordeel op hoe ik hem vroeger zou zien denk ik dat ik hem wel beter vond, vandaar nog een halfje erbij.

avatar van -happy
leuke film voor kleine kinderen

avatar van notorious_kim
Nog zo'n leuke barbie film :d

Vond hem niet eens zo slecht.
Voorspelbaar, maar het viel nog best mee. (het is wel 5 jaar geleden dat ik hem gezien heb, maar mijn gevoel zegt 1.5)

love barbie

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als de jongste meisjes in de dansgroep waar ik actief ben een filmpje opzetten gebeurd het wel eens dat ik mee kijk. Met momenten is dat een familiefilm en valt dat nog wel mee. Of een animatiefilm die nog te doen is. Barbiefilms zijn gewoon slecht. Slechte kwaliteit in een animatiestijl (via pc) die ik absoluut niet kan appreciëren. Hier is niets moois aan. Ik had nog wat hoop met het verhaal omdat de Notenkraker toch een mooie opera is, maar helaas. Barbie is sowieso voor meisjes, maar de film mikt blijkbaar op een nog enger publiek van enkel de jongste kijkers, die nog alles slikken wat ze voorgeschoteld krijgen....

avatar van jipt
Man dit ga je toch niet serieus kijken??

avatar van planet_of_death
De animaties zijn in ieder geval kontlelijk....

avatar van yeahgot2be
jipt schreef:
Man dit ga je toch niet serieus kijken??

Tuurlijk wel

avatar van Starmaster501
De titel klinkt pijnlijk...

avatar van Cinemaniak
Starmaster501 schreef:
De titel klinkt pijnlijk...
Het zullen dan wel de 'noten' van Ken zijn hè

sweinsteiger
Toen ik klein was zette ik hem af omdat het voor meisjes was. Gisteren 4 minuten gekeken om oude herineringen op te halen. En nu blijkt het 1 van de slechtste films ter wereld te zijn.

1 ster