Barbie as Rapunzel (2002)

Alternatieve titel: Barbie als Rapunzel

Animatie / Familie

geregisseerd door Owen Hurley
met de stemmen van Anjelica Huston, Kelly Sheridan en Cree Summer

Heel lang geleden, in een tijd van magie en draken, leefde een meisje dat Rapunzel heette. Ze had het mooiste haar ter wereld. Maar het leven van Rapunzel was verre van gelukkig. Ze leefde als dienstmeisje van Gothel, een jaloerse sluwe heks, die Rapunzel ver weg gevangen hield in een verboden bos met enorme glazen wand, bewaakt door de draak Hugo. Maar door het lot ontdekt Rapunzel een magische verfkwast...en de liefde.

O mijn god, dit is echt een van de slaapverwekkendste films ooit, ben na 15 min in slaap gevallen, helaas maakte me moeder me wakker om verder te kijken, Deze film mogen ze van mij part zo de prullenbak ingooien!

Heb er 4 sterren voor gegeven. Voor kinderen is dit echt een hele leuke, magische film. Het verhaal van Rapunzel natuurlijk, maar zeker in combinatie met Barbie is voor kleine prinsesjes echt het einde. Verwacht niet al te veel avontuur, maar zeker wel veel twinkels, pastelkleuren en magie. Voor die leeftijd echt meer dan de moeite waard om te kijken!

Ik ben volledig eens met mijn voorganger
Deze Barbie is voor kids in de K3 leeftijd fantastisch
Prinsesen,roze enz
Zelf vind ik deze het mooist van de 4 barbie films

Lijkt mij een gave film!! Misschien iets te hard en te bloederig, maar te trailer was echt veelbelovend!...*kuch*, wat een saaie film en typisch meisjes achtige film die alleen net geboren baby's kan boeien. 1,0*

Wat een bar slechte film! Allereerst is de "animatie" (áls je het al zo kan noemen) vreselijk, zulke slechte CGI is acceptabel bij een Playstation 1 spel, maar niet bij een film. De beelden zijn echt lelijk om te zien, zo niet dan wel de personages. Geen enkele gezichtsuitdrukking komt er echt uit, handen zijn gaaf en vlak en de gezichten...gewoon om van te kotsen. Het verhaal is best aardig, maar het sprookje word alleen met grote lijnen gevolgd. De zoetsappigheid die je bij bijv. Disney prinsessenfilms hebt, is hier vertienvoudigd. Die verschrikkelijke dialogen en dan de voorspelbaarheid van alles, gewoon ruk! Geen enkele scène heeft echt gevoel en het doet dan ook aan als beelden. De "drama" komt niet over, omdat je vanaf het begin al weet hoe het eindigd. Geen enkele twist verkomt dat. Op het einde, met de ontknoping is het weliswaar nog uit te houden. Maar dat is dan het enige stukje bijv. Tijdens het gevecht met die "heks" word niemand geraakt, zelf die kl*te kleuters niet, ongeloofwaardig dus..

Kortom, ik heb mijn 5e bagger film gezien: 0,5

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
moeilijk om een kleuterfilm te beoordelen als volwassene
de dochter van een kennis blijkt hem wel te aprecieren, dus krijgt hij van mij toch nog één ster
doordat ze dat nogal veel opzet heb ik het ondertussen ook al kunnen zien. Jammer genoeg eigenlijk, want kwalitatief is er niet veel aan. Net alsof je naar de demo van een computerspel zit te kijken. Als dit de nieuwe manier wordt van tekenfilms maken is dat qua niveau stijl bergaf...

Ik vind het echt een mooie/leuke film!^O^ Ook mooie muziek vind ik, mooie beelden, mooi verhaal... Het is maar waar je van houdt!;)

Mijn zusje vind hem geweldig, dus ik beoordeel deze film in haar naam. Ik vind namelijk dat je de film moet beoordelen vanuit de leeftijd waarvoor deze bedoeld is, en niet vanuit een volwassene.

avatar van Sassia
ik heb deze ooit gezien ik vond hem niet slecht maar ook weer niet goed ofso...

een 2.0* is ie wel waard

avatar van kwinz
Ik háát Barbie films. Íéks! Ze zijn zó kinderachtig! Maar toch, ik móét toegeven, déze film is de leukste van allemaal. Toch wel mooi geanimeerd. Tja...

avatar van DeCol
Deze was vanochtend op tv. Was in 3D weergave ofzo. Zag er niet uit. Ik vind ook dat je deze films niet moet beoordelen als volwassenen. Waarschijnlijk vindt elke volwassen persoon deze film waardeloos (op een paar na). Dit is een film voor kinderen, aangezien die kinderen hier niet actief op zijn zou deze film geen stemmen moeten hebben

avatar van kutcherlover
ik heb er SCHIJT aan

Wat stoer.

avatar van kimberlyVD
ach voor kindjes is dit nog wel een leuke film...
Ik geef hem 2**

avatar van jumpstylemovie
3e deel dat nu onder het stof zit in de Ultimate Barbie Box.
Zoals elke deel weer om te huilen.
Ik snap niet helemaal waarom meiden naar deze princessenshit willen kijken.

Ps. vinden jullie ook niet dat die draak op Spyro lijkt?

avatar van movie acteurs
Tja moeilijk te beoordelen dit soort films. Bij films als deze hoef je geen oordeel te geven waarom het slecht is dus een 0,5 maar hoe ze erbij zijn gekomen om een animatie film van Barbie te maken. Ze hadden het beter bij de schattige popjes kunnen houden.

avatar van DeCol
movie acteurs schreef:

jumpstylemovie schreef:
Ik snap niet helemaal waarom meiden naar deze princessenshit willen kijken.

Ik snap niet dat jullie deze hebben gekeken.

avatar van Minaide
Ik was ziek, dus ik had zin in nog eens een oude film van vroeger. Had er geen spijt van dat ik deze had gekozen, helemaal niet!

(En ja, ik ben 15 )

het is toch een leuke film voor de kleintjes. laat ze toch nog even in droomland,