Barbie in The 12 Dancing Princesses (2006)

Alternatieve titels: Barbie en de 12 Dansende Prinsessen | 12 Dancing Princesses

Animatie / Familie

geregisseerd door Greg Richardson
met de stemmen van Nicole Oliver, Christopher Gaze en Brenna O'Brien

Koning Randolph roept de hulp in van zijn nicht, hertogin Rowena, om van zijn dochters, prinses Genevieve en haar 11 zussen, nette dames te maken. De hertogin is streng en verbiedt alle leuke dingen voor de meisjes, inclusief hun passie: dansen. Juist als de prinsessen bijna alle hoop hebben opgegeven, ontdekken zij een poort naar een magisch land, waarin zij eindeloos zullen kunnen dansen.

film_kaza
Het idee aleen al is gigantisch dom. Een film maken van Barbie? Maak de kat wijs dat dat een hit zou worden. De film heeft van elk genre niks.

Dit is alweer de 9de film over barbie en de kleine meisjes onder ons vinden het prachtig , dus het idee is juist briljant anders zouden ze na een film stoppen als het niet zou worden gewaardeerd.

Barbie and the Magic of Pegasus 3-D (2005)
Alternatieve titel: Barbie en de Magie van Pegasus
Barbie as Rapunzel (2002)
Barbie as The Princess and the Pauper (2004)
Alternatieve titel: Barbie - De Prinses en de Bedelaar
Barbie Diaries (2006)
Barbie in the 12 Dancing Princesses (2006)
Alternatieve titel: Barbie in de 12 Dansende Prinsessen
Barbie in The Nutcracker (2001)
Barbie of Swan Lake (2003)
Alternatieve titel: Barbie en Het Zwanenmeer
Barbie: Fairytopia (2005)
Barbie: Mermaidia (

avatar van The One Ring
stinissen schreef:
het idee is juist briljant

Ik kan me anders niet herrinneren dat ik ooit zo een stompzinnig plot gelezen heb...

avatar van Mug
Mug
Ken uw klassiekers... Naar een sprookje van de gebroeders Grimm (De stukgedanste schoentjes). Dikke foei.

avatar van BoordAppel
En dan mag je het ineens niet stompzinnig vinden?

film_kaza
Wel als Barbie het is.

Tuurlijk mag je dat maar mijn punt is dat deze films ook een markt hebben , namelijk jonge meisjes.

En dan is stompzinnigheid geoorloofd bedoel je?

Ja, lijkt me logisch...

avatar van The One Ring
Mug schreef:

Hmmm, daar zaten toch geen 12 prinsessen en een dansparadijs in?

us_raider schreef:
Ja, lijkt me logisch...

Geen serieuze reactie, mag ik hopen...

gotti schreef:

Geen serieuze reactie, mag ik hopen...

Wat maakt die stompzinnigheid nou uit? Het verkoopt op deze manier, ga dat dan niet veranderen. Kan je verkoopcijfers alleen maar ten slechte komen.

Stompzinnigheid verkoopt helaas wel ja, maar of we daar met z'n alleen vrolijker van worden. Je hoeft kinderen niet als debielen te behandelen, als je een film maakt. Zonder die stompzinnigheid kunnen mensen die iets verder zijn dan het niveau van een 4-jarige er ook nog van genieten...

us_raider
Heb je het nu over de Barbie-films in het algemeen, of over de plots ervan?

In het laatste geval: ook al maak je er één of ander ingenieus plot van, denk maar niet dat een ouder publiek opeens massaal die film gaat kijken.

In het eerste geval: wat moeten ze daar dan aan veranderen?

us_raider schreef:
Heb je het nu over de Barbie-films in het algemeen, of over de plots ervan?

Heb het over de stompzinnigheid in het algemeen.

In het eerste geval: wat moeten ze daar dan aan veranderen?

Als ze eens zouden beginnen met het publiek wat serieuzer te nemen ben je al een eind op weg volgens mij.

avatar van xangadix
Ach, het houdt de nichtjes rustig. Noodgedwongen twee keer moeten kijken.

avatar van Mug
Mug
The One Ring schreef:

Hmmm, daar zaten toch geen 12 prinsessen en een dansparadijs in?

Jawel. Je bent ongetwijfeld in de war met 'De Rode Schoentjes'.

Wie weet wie de soundtrack:
'' Shine '' zingt uit deze film?

avatar van timburton
Zware kutfilm. Waarom kijk ik tegenwoordig alleen nog maar kutfilms? Mijn recente stemmen staan vol met 0,5-films, waarschijnlijk omdat ik altijd mee kijk met mijn broertje. Die niet bepaald smaak heeft... 0,5

avatar van timburton
Iedereen even opletten: Mijn broertje zit de hele tijd op mijn account. Heb deze film nog nooit gezien!

avatar van notorious_kim
de barbie films hebben wel iets vind ik. 't Zijn middelmatige films, maar toch leuk om naar te kijken.

avatar van skullcandygirl94
cute film....die barbie heeft wel veel zusje

maar een minpuntje, de kleine kinderen vinden meteen op spitzen(pionteshoes) die schoenen waar mee je op je tenen danst, gelijk kunt doen, dit is NIET zo je moet veel oefenen en jammer goenoeg laten ze die zusjes van 8? 9? jaar op spitzen dansen...beetje sprookje is leuk maar plies wel een beetje reality!