Barbie of Swan Lake (2003)

Alternatieve titel: Barbie en Het Zwanenmeer

Animatie / Muziek

geregisseerd door Owen Hurley
met de stemmen van Kelly Sheridan, Mark Hildreth en Kelsey Grammer

Barbie speelt de rol van Odette, die een eenhoorn volgt naar het Betoverde Bos. Daar wordt ze door de boosaardige tovenaar Roodbaard in een zwaan veranderd. Roodbaard is van plan de Sprookjesprinses van de troon te stoten om zelf de macht in handen te nemen. De Sprookjesprinses weet de betovering van Odette voor een deel op te heffen, zodat Odette 's nachts een mens is en overdag een zwaan. Odette weet niet zeker of zij wel de juiste persoon is, maar ziet het als haar taak om het Betoverde Bos te redden van Roodbaard. Maar hoe kan een jongmeisje, slechts gewapend met moed, eerlijkheid en een goed verstand, het Betoverde Bos bevrijden? En dat allemaal terwijl de knappe prins Daniel verliefd wordt op haar.

avatar van Regan_Robbie24
is net de zwanenprinses uit 1994!
***,5

Jezus Regan, ik probeer echt een regelmaat in jouw stemmen te vinden, maar die is gewoon onvindbaar!

ik vind ze mooi getekend en de kinderen uitraard ook .
leuke film,om te vogen ook wel voor de gehel familie

avatar van kwinz
Ondanks dat ik Barbie-films haat, kan ik me wel voorstellen dat kleuters dit echt 'helemaal top' vinden. Ik vind het maar saai, maarja...

avatar van kutcherlover
aan deze ergerde ik me het meest na de eilandprinses. Mijn zusje kijkt ernaar maar gelukkig heb ik het nooit leuk gevonden

avatar van -happy
m'n nichtje kijkt er naar en vind het echt prachtig! wel mooi geanimeert

avatar van notorious_kim
leuk filmpje

avatar van jumpstylemovie
Het is niet vanwege m'n geslacht of leeftijd....
Tis gewoon omdat ik het niet kan uitstaan

Ik geloof dat een man van 39 niet de doelgroep is van dergelijke films, maar ik wilde het even een keertje zien om te kijken waaraan ik mijn dochtertje (nu anderhalf) zal blootstellen later. Dit dus duidelijk niet. Staat ook bij opa en oma op de 'zwarte lijst'.

dominion
ik deze film met iemand meegekeken om hem een plezier te doen maar dit was echt een marteling dit doe ik echt nooit meer dit is te meisjes achtig

avatar van daxclusive
Redelijke film, echt voor kleine kinderen geschikt.
Ook toen met mijn nichtje mee zitten kijken.
Voor hun leuk, voor ons niet.
Leuk gedaan. Maar 2* is voldoende

Dick2008
Deze film is vorig jaar maar liefst 4 keer op Canvas geweest, dus kinderen zullen het in het algemeen wel prachtig vinden lijkt me. Ik dacht na het zien van de trailer, laat maar even kijken, maar ja ene kinderfilm is de ander niet en hetzelfde geldt voor animatie. Ik vind deze toch wel "kinderachtig" en de animatie, wat de echte aanleiding is, is op sommige gedeelten na, ook niet zo mooi. 2.0.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
't Zal aan mij liggen, maar dit soort computeranimatie mist alle warmte. Jammer, want los van het typische kleine meisjes onderwerp (Barbie) had dit toch beter kunnen zijn. Misschien dat het eigenlijke doelpubliek hier meer aan heeft.