Garfield: A Tail of Two Kitties (2006)

Alternatieve titel: Garfield 2

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Familie

geregisseerd door Tim Hill
met Breckin Meyer, Jennifer Love Hewitt en de stem van Bill Murray

Garfield reist met Jon naar Engeland en wordt per ongeluk verwisseld met de 'Royal Cat' op Buckingham Palace. Zodoende krijgt hij eindelijk het koninklijke leven waar hij altijd al van heeft gedroomd! Maar er liggen helaas kapers op de kust.

avatar van moviechick-99
deze film was beter dan de 1 leuker wel dan de 1 maar het is ook wel grappig met die adelijke garfield

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Formulewerk.

En als dan de animatie ook nog eens karig blijkt, alsmede het acteerwerk. Tsja, dan houd je i.d.d. een gemiddeld kinderfilmpje over.

Vol flauwe grapjes en voorspelbaar verhaaltje kabbelt e.e.a. rustig voort naar het einde. Maar plezierig zal de zit alleen zijn voor de allerkleinsten.

Doorsnee.

avatar van Spetie
Deel 1 was al niet best, maar dit helemaal erg. Ik vond het een ongelooflijke voorspelbare film, die aan elkaar hangt van vaak flauwe en niet leuke grapjes en die op bijna elk gebied ondermaats scoort. Zelfs de animatie ziet er vaak behoorlijk ondermaats uit.De jeugd vind dit wel leuk, maar ik heb er weinig plezier aan beleeft. Enige positieve is dan nog dat de film lekker kort is van speelduur.

avatar van movie acteurs
De eerste film heb ik nog niet gezien. Redelijk grappig en vermakelijk filmpje maar Thats It. 2,5.

avatar van rox91
Leuker dan 1!

avatar van Chaos Industry
Zoals door velen gezegd, deel 2 was leuker dan deel 1. Hier sluit ik me dan ook bij aan. Er zat meer spanning in en de humor was van een iets hoger niveau.

Betreft de film zelf, de acteerprestaties waren weer erg bedroevend, zoals in mijn eerdere verslag over Garfield the Movie zal ik ook hier herhalen, een combinatie tussen een 3D-geanimeerd wezen en echte mensen werkt niet. Zo bleek hier ook.

Ten slotte leek de film wel een slap aftreksel van de films Babe & Animal Farm. Ik heb dan ook met moeite deze film afgekeken.

Geen voldoende.

avatar van kobe bryant fan
Leuke film net iets beter dan deel 1.
Maar de acteerprestaties waren vreselijk.

De eerste film vond ik beter, maar deze is ook niet slecht , al is alles redelijk voorspelbaar.

avatar van TheLionKingFan
De eerste film is wel beter,maar kreeg ook een 3*.
Deze film is te goed voor een 2,5* en een beetje te hoog voor een 3*.

avatar van miss_efron
Deze was zelf nog beter dan garflield 1! broekske!!!

avatar van TheLionKingFan
miss_efron schreef:
Deze was zelf nog beter dan garflield 1! broekske!!!

Dat neem je terug!

avatar van Donkerwoud
Onbegrijpelijk dat Bill Murray zich voor deze onzin heeft geleend.

avatar van moviemafketel
Ik vergelijk die droge blik van Murray wel altijd met Garfield toevallig, maar wist niet eens dat hij de stem deed. Verder inderdaad alleen voor de poen gedaan neem ik aan, want dit was niet best.

The-Batman
Veel minder dan deel 1,maar toch vermakkelijk.

avatar van lars-pixar
Erg matig hoor, misschien al had de vorige regie deze film gemaakt had deze misschien nog leuk geweest, erg simpel verhaal en niet leuk, de grappen zijn wel leuk maar de rest stelt niks voor in dit vervolg.Acteer werk is wel goed. 2,0*

Vond 1 een stuk leuker. Bij deze film kon ik mijn aandacht er niet echt bij houden.

avatar van Denzz
de eerste was al niet goed, maar naar deze kan ik nog niet eens kijken!

avatar van lars-pixar
‘Garfield Maakt geen vermaak voor de kijkers’

Het is nu 4 jaar geleden dat deel 1 uit kwam van Garfield, het eerste deel was erg vermakelijk en leuk verzonnen maar om nou een te maken daar moeten ze wel iets origineelst voor verzinnen maar dat is niet gelukt want het verhaal is enorm slecht en simpel en hier en daar zelfs saai.Garfield mist zelf wel enkele dingen uit deel 1, in deel 1 was hij iets vrijer in het verhaal.De casting is wel weer erg leuk, en de dieren die er in komen zijn erg grappig, maar Garfield zit gewoon niet in een goed verhaal. 2,0*

avatar van DragQueen
Matig vervolg op de eerste film. Die ook al niet helemaal geweldig is. Levert een handjevol leuke momentjes op. Maar Garfield verdiend een betere film. 2 Sterren.

avatar van movimaker
geweldig gemaakt , de animatie is beter dan in deel 1
ik heb ook de making of garfinld in 9 stappen gesien gezien

avatar van Lennert
Bijna acceptabel. Deze film heeft in ieder geval in de vorm van Billy Connolly en Lucy Davis twee leuke acteurs in huis gehaald, terwijl het script een stuk consistenter en gerichter is dan het geval was bij de eerste film. Dat Bill Murray is teruggekomen voor deze film verbaast me dan weer wel, ik had niet verwacht dat hij na zijn kritiek op de eerste film nog zin zou hebben om zichzelf wederom te onderwerpen aan niet bijster interessante humor.

Maar ach, het keek allemaal in ieder geval makkelijk weg. Special effects van Garfield waren nog steeds niet slecht, het duurde allemaal niet lang en enkele malen (de Silence of the Lambs verwijzing) heb ik nog best wel gelachen. Nog steeds verre van goed, maar het is weer een stapje in de juiste richting.

avatar van Kondoro0614
Garfield: A Tail of Two Kitties

Garfield is voor mij echt jeugdsentiment. Hoe vaak ik Garfield wel niet heb gezien vroeger is oneindig veel. Nu ik zag dat Garfield: A Tail of Two Kitties ook op Netflix staat kan ik het natuurlijk niet laten om meteen maar even een re-watch te doen. Ik heb me toch wel erg vermaakt met deze Garfield film en ben echt van plan om binnenkort maar even deel één ook te kijken, haha! Ik vind dit wel mooi en, hij brengt veel jeugdherinneringen terug! Het verhaal is leuk en het concept is geinig. Engelse versie is wel velen malen beter dan de Nederlandse versie! Dus even een tip. Ik blijf bij mijn cijfer.

Dick2008
Grappige film weer, deze tweede film, niet ? ... (dan niet). Op sommige momenten leek het wat op Babe (en een dozijn andere films). Dus verre van origineel (maar dat zal kinderen een zorg wezen en mij ook).
De acteurs doen of ze er veel plezier in hebben en dat zal ook wel (en anders krijgen ze wel goed betaald). Vermakelijke onzin maar wel heel leuk/mooi gemaakt, met die kat (twee katten), met zijn ogen die steeds wisselend staan en met dat hondje erbij en al die pratende dieren en prachtige locaties (Londen, New Yorkshire) en de muziek erbij. Heel leuk gecombineerd dit allemaal. Heel anders dan de eerste film, maar net zo vermakelijk. (Toch alweer uit 2006, zou je nog niet eens zeggen). 4.0

Aardige film in het mooie decor van Engeland. Verhaal is een voldoende. Jammer dat John Cleese zich verlaagd tot dit niveau van acteren.