Lauras Stern (2004)

Duitsland / Bulgarije
Animatie / Familie

geregisseerd door Piet De Rycker en Thilo Rothkirch
met de stemmen van Eva Mattes, Heinrich Schafmeister en Hildegard Krekel

Nadat de zeven jaar oude Laura met haar ouders is verhuisd, is het moeilijk voor haar om nieuwe vrienden te maken in de vreemde stad. Totdat ze op een dag een ster vindt waarmee ze heel gelukkig wordt en deze ster blijkt ook nog speciale gaven te bezitten.

avatar van zeus
Is inmiddels in Duitsland al op dvd verschenen, heb hem al in verschillende winkels zien liggen.

zip
Erg diepgaande tekenfilm. Ontzettend serieus, maar tegelijkertijd erg charmerend. Het scenario zit, wonderwel, zeer knap in elkaar. Ik ben gek op al die kleine details (vb. dat kleine jongetje zijn haar, zegt zo veel zonder woorden) Ook in animatietermen erg knap, let maar eens op de 3D.
Het grootste minpunt dat ik kan opmerken is dat het af en toe werkelijk zoetsappig cliché is. Hollywood tot en met, maar dat kan de pret niet drukken.

avatar van Hannibal
Ik had me voorgenomen om bij deze film in de bioscoop wat slaap in te halen, terwijl mijn twee dochters van deze film kunnen genieten.
Daar is niet veel van terecht gekomen, omdat ik erg geboeid was door 'Laura's Ster'

Het verhaal is mooi, de tekeningen ook en de muziek van Hans Zimmer is ook genieten.
Wat zip hierboven zegt over zoetsappig, cliché en te Hollywood, vind ik juist niet. Je kunt duidelijk merken dat je niet naar een Amerikaanse tekenfilm zit te kijken, en niet alleen omdat het zich in Berlijn afspeelt, en alle auto's een Duits nummerbord hebben.

Mijn dochters vonden de film ook geweldig, en de oudste was zelfs geëmotioneerd aan het eind. Ze kenden het verhaal al wel want dat heb ik al verscheidene malen voor ze voorgelezen.

Misschien raar dat iemand van mijn leeftijd 4* geeft aan een tekenfilm als deze, maar ik doe het toch.

avatar van Intruder
Hannibal schreef:

Helemaal niet raar! Dat valt alleen maar toe te juichen

Ik vraag me iets af; ik lees dat de film uit Duitsland komt. Ik heb de dvd hier liggen en op de hoes staat de Nederlandse titel. Ik kom ook nog ergens de Engelse benaming tegen, maar nergens de Duitse. Ik kan qua talen kiezen tussen Nederlands, Engels, Frans en Italiaans en qua ondertiteling kan ik kiezen voor Nederlands, Engels, Frans en Italiaans. Geen originele audio dus. Ik heb hem nog nooit eerder gezien. Wat valt aan te raden; Engels gesproken met Nederlandse ondertiteling, of gewoon Nederlands gesproken?*

Wat een luxeprobleem trouwens ...

avatar van Brix
Prachtige animatiefilm die in geen enkel opzicht onder doet voor Amerikaanse producties, integendeel zou ik er zelfs bij willen zeggen.

Schitterende productie, hartverwarmend verhaal, ook geschikt voor volwassenen in wie het kind nog leeft(een dierbaar goed!)

Voor mij is dit absoluut een animatiefilm topper.
Met vier-en-een halve ster voor deze sterrenfilm doe ik hem misschien nog wel te kort.