Pippi Långstrump på de Sju Haven (1970)

Alternatieve titels: Pippi in Taka Tuka Land | Pippi in the South Seas | Pippi Longstocking on the Seven Seas

Zweden / West-Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Olle Hellbom
met Inger Nilsson, Maria Persson en Pär Sundberg

Wanneer de ouders van Tommie en Annika op vakantie gaan, vertrouwen ze hun kinderen toe aan de zorgen van Pippi. De kinderen vinden in het water een fles met een briefje van Pippi's vader. Het blijkt dat zeerovers Pippi's vader gevangen houden op Taka Tuka Land, een eiland in de Zeven Zeeën. De kinderen willen hem bevrijden. Ze beginnen hun reis in een bed dat aan een hetelucht ballon hangt.

ewalk schreef:
Vooral de Duitse nasynchronisatie is hilarisch!

Die was en is ook de beste.

avatar van SnakeDoc
Vroeger wel is gezien, maar nooit echt goed. Daarom gisteren voor gaan zitten. Verschrikkelijke saaie Pippi. Eigenlijk 86 minuten lang zin gehad om die Annika een tik te verkopen. Verschrikkelijk kind en dan al helemaal die foute Nederlandse voice over!

Haalt het totaal niet bij het eerste (en beste) deel!

avatar van Flep
Ca. 30 jaar geleden gezien en op basis daarvan 4*.

avatar van TragieStar.*
Vond dit vroeger de leukste Pippi, maar nu niet meer. Had deze overigens ook nog maar één keer gezien voor mijn herziening dus misschien ligt het daaraan. Er komen een paar grappige momenten in voor en ze beleven weer erg leuke avonturen. Dit keer wel iets spannender dan normaal.

Jammer dat er maar 4 films zijn. Pippi blijft toch wel mijn jeugdheld en had nog graag meer gezien.

avatar van Spetie
Pippi en de piratenbende.

Dit is duidelijk de meest avontuurlijke van alle Pippi-films. het eerste deel is duidelijk het leukst, maar dit is in ieder geval een goede tweede.

Pippi's vader is ontvoerd door piraten, dus wat is er nu spannender voor Tommy en Annika, dan samen met Pippi haar vader te gaan bevrijden uit handen van de zeerovers. Het blijft redelijk vermakelijk om te zien en vooral de vervelende pratende papegaai is best grappig.

avatar van alexspyforever
Dit is eigenlijk de eerste echte film van Pippi, de andere twee films zijn eigenlijk samenvattingen van de TV-reeks. Nu goed het is dan deel 3 in de 4-delige reeks. Zoals Spetie als opmerkte het meest avontuurlijke van de reeks. Persoonlijk vind ik dit het beste deel omwille van dat aspect.