På Rymmen med Pippi Långstrump (1970)

Alternatieve titels: Pippi on the Run | Pippi Zet de Boel op Stelten | Pippi op de Vlucht

Zweden / West-Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Olle Hellbom
met Inger Nilsson, Maria Persson en Pär Sundberg

Tommy en Annika zijn hun ouders meer dan zat en trekken met Pippi de wijde wereld in. Na enkele dagen raakt hun proviand stilaan op en beginnen ze de moed wat te verliezen. Gelukkig heeft Pippi altijd overal een originele oplossing voor...

Dat liedje dat ze zingen om geld bijelkaar te krijgen is echt geweldig! Voor de rest vond ik deze altijd wat minder. ***

film_kaza
een keertje op tv gezien. spannende film vond ik hen, later hurde ik hem nog eens.

us_raider
Toch wel de saaiste van de reeks.

Sneakerjeans29
Quido schreef:

Zijn deze nog niet in het Zweeds uitgekomen, of kun je misschien dat in de audio verzetten?

Bij de Nederlandse uitgaves staan enkel de in het Nederlands nagesynchroniseerde versies op de dvd's. Geen mogelijkheid om ze in de oorspronkelijke taal te bekijken en beluisteren dus. Of ze in het buitenland ergens met de originele geluidsband zijn uitgegeven weet ik niet (maar dat zal vast wel zo zijn).

Sneakerjeans29
Moeten ze hier ook maar een gaan doen dan,want dit heb ik altijd niks gevonden.

hinie
Lijkt me ook wel eens leuk om dat te zien en horen.
Vond pipi altijd geweldig, alleen zo slecht nagesynchroniseerd, jammer.

avatar van sinterklaas
De vierde Pippi film, ik heb ze allemaal in Nederlandse synbchronisatie gezien, maar ach... wat trek je daar als kind nou van aan. Ook dit was weer een leuke film. Vol met leuke grapjes en spannende avonturen. Vooral met die stieren die die kleren opeten.

En Condrad's kleefpasta natuurlijk.

avatar van sangha
sinterklaas schreef:

En Condrad's kleefpasta natuurlijk.

dat vond ik altijd het leukste stuk uit de hele film. vroeger was ik helemaal weg van deze film, ik heb hem echt versleten.
3 sterren

avatar van tommykonijn
Aardige Film maar helemaal niet over de Top geweldig wel was hier wat ik in sommige Pippi films ook niet zie Humor aanwezig en dat vind ik nou net het Leuke aan Pippi Langkous dus : ik was niet helemaal onder de indruk maar soms was hij wel Leuk.

avatar van jumpstylemovie
Iets slechter als het orgineel uit 1969.
Pure Nostalgie voor de echte liefhebbers

Helaas geef ik niet meer dan een : 2.5**

avatar van niethie
Laatste Pippi film en dat was (toen) best jammer, wat mij betreft hadden ze er nog wel vier mogen maken. Ook hier geld weer, pure nostalgie.

3 sterren

avatar van soom
Pippi is jeugdsentiment, en zo oud als ze is, spreekt ze nog steeds tot de jeugdige verbeelding, wordt ze nog steeds gezien als stijl-icoon. Pippi, Tommy en Annika zijn echt figuren die onsterfelijk zijn, en de spelers die hen vertolkten, hebben nooit meer van dat stempel kunnen afkomen, wat ik begrepen heb uit artikelen en van imdb.
Ik zal het maar weer van stal halen, ik ben inderdaad niet echt meer iemand voor wie Pippi bedoeld is. Maar vanwege de herinneringen die er aan Pippi vastkleven, geniet ik er nog net zo van als toen ik een jaar of 12 was. Die onschuld van toen mag ik dan wel grotendeels verloren hebben, maar de glans van Pippi, dat gaat echt niet meer weg. 4*.

avatar van Sukantara
Pipi is pure nostalgie. Nu zoveel jaar later en nog steeds geweldig. Ik vind alle Pipi films nog steeds geweldig.

avatar van jumpstylemovie
Dat met die fiets was echt lelijk, niet normaal!

avatar van movie acteurs
Volgens mij vond ik dit vroeger de minste. Het blijven toch wel grappig die oude Pippi films. vooral leuke scene met dat kleefpasta. Ook leuke opmerking van Anika, wanneer ie man (van dat kleefpasta) weggaat en dat ze zegt: wacht even, je moet je oren nog wassen. 3,0.

Inderdaad pure nostalgie en vroeger keek ik er zeer graag naar. Het verhaal vond je als kind zijnde altijd boeiend en leuk en soms ook een beetje spannend. De special effecten zagen er best vaak zeer nep en goedkoop uit maar dat drukte de pret niet. Een aflevering van Pippi was gewoon altijd een leuk avontuur.

avatar van TragieStar.*
Heb dit altijd al de leukste Pippi gevonden, en vind dit nog steeds zo. De avonturen die ze hier beleven bevat zoveel meer dan de andere films. Je verveelt je geen moment, en het is gewoon één en al genieten. Er komen veel leuke belevenissen aanbod.

En Annika's Nederlandse nasynchronisatie is echt geweldig!

avatar van Spetie
Een redelijke Pippi film, die ik overigens altijd wel de minste heb gevonden.

Het is allemaal net wat minder grappig en nostalgisch dan de vorige films met haar. Er zitten hier en daar zeker leuke momenten in, maar niet zoveel als bij de eerdere films.

Daarnaast heb ik ook wat minder het jeugdsentiment gevoel hierbij, omdat ik deze Pippi gewoon veel minder vaak gezien heb dan de anderen.

De eerste Pippi-film heb ik de laatste tijd al zo vaak moeten meekijken, dat ik nu steeds "aandring" om deze op te zetten - dat is tenminste nog een beetje fris. Meer losse sketches, maar eigenlijk best grappig en een hoog tempo. 't Ziet er niet uit, maar alle onlogica draagt voor mij eigenlijk wel bij aan de lol. Jeugdsentiment is voor mij niet zo zeer, maar Pippi is voor mijn dochter (4jr, 9 mnd) wel echt een heldin! Er worden hier in huis regelmatig dingen opgetild en dan...

"dat kun (sic) je niet leren, dat moet je kunnen!"

avatar van Decec
Komt dit Nederlandse ondertiteld of niet???

avatar van alexspyforever
Decec schreef:
Komt dit Nederlandse ondertiteld of niet???

Ik denk niet dat er DVD's zijn met NL ondertiteling. Alle DVD's die ik ben tegengekomen zijn NL gesproken.
Nu goed over deze film, het is weer in de lijn van deel 1 en 2 oftwel de TV-serie, misschien zelfs iets leuker maar niet zo goed als op het pirateneiland.