Här Kommer Pippi Långstrump (1969)

Alternatieve titels: Pippi Gaat van Boord | Pippi Goes on Board

Zweden / West-Duitsland
Familie

geregisseerd door Olle Hellbom
met Inger Nilsson, Pär Sundberg en Maria Persson

Dat was op het nippertje: bijna was Pippi met haar vader op de boot naar Taka Tuka Land gevaren. Tommy en Annika zijn zo bedroefd dat Pippi besluit om bij haar vriendjes te blijven en daarom weer van boord gaat. Pippi besluit pas na de winter naar Taka Tuka Land te reizen. Tot die tijd zijn er ook thuis heel wat avonturen te beleven; zo moet ze het opnemen tegen twee boeven die het op haar goud hebben voorzien..

De enthousiaste hoorspelactrice Paula Majoor, net zestig geworden, vertolkte met verve de uiterst beroerd vertaalde Nederlandse teksten van Pippi. Zing mee met het openingslied, Pippifans !

... 'k richt de wereld in
wiedewiedewiet al naar mijn zin...

Volgens een collega van mevrouw Majoor barst ze op ieder verzoek 'om nog es Pippi te doen' enthousiast uit in dit lied.
Alle coupletten en refreinen schallen dan weer door de gangen van Hilversum.

... ik heb een huis,
een kakelbont geval,
mijn aapje en een paard
gebruiken het gewoon als stal...

Vreselijk die nasynchronisatie. Een volwassen vrouw die een jongetje doet!
Zijn de dvd's ook met originele stemmen en ondertiteling te krijgen?

sydney
Pippi Långtrump dus. Volgens een stel in het huis Tilsammans is Pippi een kapitalist en materialist. Altijd op zoek naar de pot goud. Ik vond dat wel een leuk verzinsel. Echter hebben jullie ooit een kapitalist gezien, die in zulke kleren rondloopt?!

Ja ...................PIPPI!!

avatar van narva77
Volgens een stel in het huis Tilsammans is Pippi een kapitalist en materialist.

Haha, ja klopt. Grappig

MoM
Volgens een stel in het huis Tilsammans is Pippi een kapitalist en materialist.

Volgens mij is Pippi vooral een Optimist.

FisherKing
MoM schreef:

Volgens mij is Pippi vooral een Optimist.

Klopt en volgens mij was Astrid Lindgren (net als Annie MG Schmidt) Geniaal.

Jes
ik heb deze film vroeger wel iets van 3-x samen met vriendinnen op 4jarige leeftijd gekeken
idd irritant die stemmen, ik wil hem in het zweeds zien!

MaTtIeBoY
De enige Pippi film die ik heb gezien. En daar wil ik het graag bij laten. Werkelijk AFSCHRUWELIJK!! 0,5 ster

avatar van danuz
Zag net Pippi op tv, en besloot maar is te kijken of haar films hier ook opstaan.
Ben der mee opgegroeid en vond het altijd prachtig. Als ik het nu op tv zie kan ik nog steeds genieten als vanouds. Nou ja, in iets mindere maten, maar toch

3* met gemak.

Prissie
wat zal ik zeggen

Prissie
ik heb hem zo'n 10000000000 keer gezien haha

Movie_Diva
In 1999 zag ik de film voor het eerst in het Nederlands.Dat was vertaalt dus.Toen vond ik het een hele leuke film.Maar toen ik hem daarna nog een keer keek vond ik er niets meer aan.Ik denk dat het komt omdat zo'n film in je geheugen blijft zitten.Ik geef het een 3,5

film_kaza
soms gekeken, maar ik had hem maar 2 keer uitgekeken. niet echt zo boeiend.

3 sterren

hinie
Ook dit deel blijft leuk!!

Sneakerjeans29
MaTtIeBoY schreef:

ik stem niet want ik kan niet oordelen, moet eerst de Zweedse gezien hebben.

avatar van sinterklaas
Was vroeger weer een leuke Pippie avontuur, waarvan ik genoten heb. Ik moest erg lachen om die scene met die twee agenten die op die draaimolen willen klimmen maar dat pippi die in het rond draait zodat ze meegesleept werden ^O_ En die orgel scene met die boeven was ook lachen.

Er werden wel veel dingen van het eerste deel herhaalt hierin was me opgevallen.

En die kerstscene's waren ook leuk.

PS: volgens mij hoort die poster bij de andere pippi film.

leuke kinderfilm! was vroeger fan van pippi en als ik niet weet wat te doen, durf ik de films nog wel is kijken. 3*

avatar van tommykonijn
Niet een erg Bijzondere Film maar deze was wel degenlijk nog steeds Leuk om te zien en mijn Moeder was (is ze nog steeds ) Fan van Pippi Langkous en owee als ik eens op TV zap en zij is erop .... maar Goed genoeg daarover het is gewoon een Leuke en Vermakelijk Film om te zien.

***

avatar van jumpstylemovie
Bagger film, die totaal niet vermaakt.
Ook Pippi was hier erg slecht gecast.
Toch heeft het een of ander nostalgie sfeertje was helaas nog verminderd is vanwege de cast van Pippi.
2** (meer dan genoeg trouwens)

Coco111
jumpstylemovie schreef:
Bagger film, die totaal niet vermaakt.
Ook Pippi was hier erg slecht gecast.
2** (meer dan genoeg trouwens)

dit was wel dezelfde pippi aap

avatar van niethie
Volgens mij de Pippi film die ik het meest gezien heb. Zag gistermorgen toevallig weer wat stukjes terug en het was nog altijd erg genietbaar net zoals de rest van de delen.

3 sterren

avatar van Spetie
Toevallig afgelopen weekend weer een heel stuk van gezien. Blijft bij vlagen wel leuk, al is het eerste deel toch wel een stukje beter.

Toch ademt dit deel wel wat meer het avontuurlijk gevoel uit en is het over het geheel gezien makkelijk uit te zitten en nog redelijk charmant.

avatar van movie acteurs
Deze vond ik altijd wel leuk. Kan alleen zo weinig herinneren. Weet alleen nog de scene op de Kermis of zoiets.

avatar van TragieStar.*
En jahoor, weer een Pippi film die ik erg leuk vind, maar wel minder vind dan haar eerste film.
Heb deze niet vaak gezien, maar sluit erg goed aan op de voorganger.

Er gebeurd helaas niet heel veel, dat is jammer, vandaar dat soms een beetje saai word, maar kan er wel nog steeds van genieten hoor.

Is en blijft een jeugdsentiment. Vroeger dacht ik: dat deze films nog niet zo oud waren, maar ontdekte dus later dat ze toch al een behoorlijke tijd meegaan. Als kind merkte ik dus ook helemaal niks van de wat slechtere beeldopnamen. Nu wel, maar het past gewoon bij de Pippi films en stoort nergens.

avatar van alexspyforever
Deze in dezelfde lijn als zijn voorganger, alle avonturen spelen zich af in het dorpje waar Villa Kakelbont staat. Dit is compilatie nummer 2 van de TV-reeks. Is al wat avontuurlijker dan het voorgaande deel, maar pas bij de volgende film wordt het echt leuk.