Jungledyret (1993)

Denemarken
Animatie / Familie

geregisseerd door Stefan Fjeldmark en Flemming Quist Møller
met de stemmen van Jesper Klein, Kaya Brüel en Anne Marie Ottersen

Bertje leeft met zijn vriendjes in de jungle. Maar met de vrijheid in het oerwoud is het snel gedaan als hij door toedoen van Isabella Kreng, een vreselijke oude dame, in een stad aan de andere kant van de wereld terecht komt. In die stad beleeft Bertje veel spannende avonturen, maar hij blijft verlangen naar de jungle. Zal hij er ooit terugkomen?

avatar van sn@ke
Aardige tekenfilm. Hij was niet altijd even boeiend maar had een leuk sfeertje en aardige personages.

avatar van Purmerend
Een aantal plaatjes uit de film.

avatar van INSTITUT777
aardige tekenfilm. 2,5*

avatar van lars-pixar
leuk voor de kinderen.

bro
Was in mijn kindertijd steenvast mijn lievelingsfilm en vond hem veel beter dan al die disneys en pixars. Ik heb hem deze voormiddag zelf nog maar net eens herbekeken Ik herleefde volledig

Ik ga het fragment nooit vergeten als jack in de fruitkratjes van de fruitwinkel zit te eten/stelen, terwijl hij kennis maakt met die tuttebel hond. Daar breekt hij een kokkossnood koelbloedig door er even keihard met z'n hoofd tegen te slaan. Die suptiele gekheidjes vind ik er zo leuk aan.

avatar van TheLionKingFan
Weet iemand hoe ik kom aan deze film?
Ik heb alleen deel 2.

avatar van TheLionKingFan
Precies gemaakt naar mijn zin!
Vond deel 2 al goed (die zag ik eerder),maar die vergeleken met deze is die niks!

avatar van TheLionKingFan
Van Jungle Jack kan ik blijven genieten.

De animatie is TOTAAL geen Disney niveau.
Het eindlied was zelfs gewoon precies hetzelfde geanimeerd als het begin. (Daarmee bedoel ik niet opnieuw getekend,gewoon knip en plak) Alleen hadden ze tussendoor wat extra geanimeert. De Nederlandse stemmencast is goed gedaan. Met beroemde stemacteurs als Paul van Gorcum en Johnny Kraaijkamp Jr..
Al met al: 3,5

bro
Beste animatiefilm die ik tot nu toe gezien heb