Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

ADHD-er zijnde, vond ik die eekhoorn natuurlijk top of the bill! Prachtige animatiefilm, 4 *!

avatar van Kondoro0614
Over the Hedge

Heerlijke animatie film waar ik me zeker niet mee verveeld heb. Kwa verhaal is de film dun, maar gelukkig maakt het concept veel goed. Ik heb me erg vermaakt met de stelende wasbeer, geinige schildpad, ADHD eekhoorn en de andere dieren die proberen eten te 'jatten' van de mensen in de buitenwijken rondom hun natuurparkje. Onder het 'stelen' gaan ze allerlei pogingen aan om het eten te jatten. Ik vond de karakters erg leuk! Ik ben zelf wel fan van animatie films en ik vermaak me altijd wel bij zulke films. Helaas kijk ik deze films liever in het Nederlands. Ik weet niet waarom... Maar als hij er niet is voor in het Nederlands dan maakt Engels natuurlijk niks uit!

Dick2008
Drukke, ook wel matige film, die net zoals vorige keer moeilijk doorheen is te komen en best wel lange speelduur die ook vermoeiend aan doet.
Eerst is het nog wel leuk met die beer, daarna wordt het erg matig. Zodra ze aan de andere kant van de heg komen, levert het wel wat meer leukere momenten op, zoals met die hond, wat trouwens een erg hilarisch gedeelte is en met de ongediertebestrijder. Met die kat is ook wel leuk. Ik vind de dieren in de hoofdrol maar lelijk getekend, een wasbeer ziet er zo toch niet uit. En Hammy vind ik ook zo'n vervelend beest. De enige die echt leuk is, is de schildpad Freek (Verne) en die is de contra van R.J. de wasbeer. Wat de rest van het tekenwerk betreft is het verder nog best aardig gedaan en de stemmen zijn verder ook goed. Gemengde gevoelens, want het wisselt doorlopend, ook met die dialogen. De finale is belabberd. Alleen de slotscène is dan wel weer grappig. De dvd biedt zoals meestal met die animatiefilms nog wat extra's wat een pluspunt is. 2.0/4.0

Echt weer een leuke animatiefilm uit de stal van DreamWorks.

avatar van Vinokourov
Aahja, sympathieke animatie hoor van Dreamworks. Niet zo gelikt, maar wel bijzonder vermakelijk met leuke actievolle sequenties. Humor is niet heel geweldig, soms erg geforceerd. Maar vooruit het plot dat wilde dieren uit het bos samen met een wasbeer op etensjacht zijn in de grote mensenwereld wordt leuk uit de doeken gedaan.

avatar van Daan258
Een toch wat tegenvallende animatie film.
Mijn verwachtingen waren vele male hoger door de behoorlijk goede beoordelingen.
Vond hem eigenlijk nergens echt leuk of vermakelijk. Hij keek redelijk weg maar meer vond ik er ook niet aan.
Jammer.