Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

avatar van moviefreak#1
Een behoorlijke meevaller na Madagascar, The Wild en Ice Age : The Meltdown. Ik vond deze dan wel weer leuk en heb ook weer eens gelachen bij een animatiefilm uit Hollywood. Vooral de briljant gecaste stem van Steve Carrell helpt veel en ook die kat vond ik geweldig

3,5* Hollywood kruipt weer omhoog ?

edit: Ik moet Cars nog zien dus hopelijk een niet te voorbarige conclusie

lijkt me een leuke film...ik moet hem nog zien

Ha, leuk! Een film voor de hele familie!! Een film waar we met zijn allen voor gaan zitten en wat er ook gebeurt; we gaan lachen! Maakt niet uit of de grappen te infantiel voor woorden zijn, maakt niet uit dat dit al 100 keer is gedaan (en beter). We zijn een gezellig avondje weg, dus we zullen het naar ons zin hebben!

Wat had dreamworks in 2001 nog een goed antwoord op pixar met Shrek en wat is het mis gegaan sindsdien. Wat heb ik er spijt van dat ik niet naar Cars gegaan ben (moest dan 30 min. langer wachten). Animatie weinig bijzonder, humor niet leuk en bijzonder weinig originaliteit. Films als deze doen me overwegen scriptschrijver te worden. Absoluut prut. 1 ster voor een keer een glimlach.

Ben het voor eenmaal volledig met Onderhond eens.

Ronnuz
Viel me een beetje tegen. Had er iets meer van verwacht. Op zich wel leuk, daarom 3 sterren (net een voldoende).

TimD
Is dit niet zo'n standaard animatiefilmpje? Standaard grappen enzo?

hoe kan het dat sommige deze film al gezien hebben voor dat ie uit komt in de bios?

Pindakazen (Moviemeters voor downloaden) of ergens in een ander land gezien waar hij al wel uit is.

ik ben gister naar deze film geweest, en hij was echt heel erg leuk! het is niet eens een kinderfilm, maar de omschrijving die op deze site erbij staat klopt niet helemaal.. RJ heeft namelijk eten gestolen van een beer, en moet dat binnen een week terugbrengen, inclusief kar en koelbox.. hij komt dan terecht bij Verne de schildpad, en zijn familie.. en samen gaan ze dan constant over de heg om eten te halen, de beste vrienden zijn ze dus nog niet! 4 sterren!

TimD
Het klinkt als een combo tussen die scene the Pacifier (die ninja's in het huis) en een film als Madagascar.

moviefreak#1 schreef:

3,5* Hollywood kruipt weer omhoog ?

edit: Ik moet Cars nog zien dus hopelijk een niet te voorbarige conclusie

Vind de beschrijving niet zo aansprekend maar als ik jou conclusie zo lees, lijkt de film mij dan ook wel leuk

TimD schreef:

Verre van. Het moment dat de beesten in het huis zitten is hier meer een "cats & dogs" op een laag niveau. En Madagascar had slechts vier hoofdpersonen, en dit volgt een hele groep.

avatar van Tieske
Angrod_Pallanén schreef:
Ik zag hem in de sneak preview. Mijn vrienden konden er hartelijk om lachen, maar ik vond het een zeer matige film.

De film was een voorspelbaar, uitgekauwd verhaal en had een moralistische boodschap die er dik bovenop lag.
Je zou verwachten dat, als het verhaal zo waardeloos is, er nog wat humor in zou zitten, maar de grappen waren stuk voor stuk goedkoop en kinderachtig.

1½ ster

TimD
En dat is precies wat ik ervan verwacht. Misschien kijken bij een dvd release. .

vet goede film, maar de toeval van hoodwinked en over the hedge, dat ze allebei een hyper actieve eekhoorn hebben. In deze film aan het einde drinkt die eekhoorn cafeine om daarmee het gedoetje van de ondergang te redden, staat me niet aan

heb hem in de bios met digitale uitzending gekeken, prachtig beeld top film

turksoldier_61
Tinuzzz schreef:

Ja, raar.
Dat beïnvloedt het gem. cijfer van de film erg.
En dan gaan mensen denken dat de film niet goed is, en dan gaat de zgn. Boxoffice van de film omlaag!

Dus door jouw stem op de film, lopen de makers van de film miljoenen mis!!

ja he je ziet een klein stukje en stemt daarop absurd het beinvloedt het gemiddelde van de film ben er niet blij mee

Erg leuke animatie film, heel leuk gemaakt.

Vooral de stukjes wanneer ze naar de andere kant van de heg gaan.
Of de "vallen" in de tuin.

Heb me erg gemaakt alleen ik vond hem wel een beetje kort, dus het ging snel voorbij. Of het aan mij lag of aan de film, dat weet ik niet.

Ik geef de film:

*3,5

avatar van DeCol
Echt hele leuke film. Vooral om Hammie heb ik dubbel gelegen, prachtig! Het ene rottige was dat er een man heel overdreven lachte in de bios.

ik vond het echt een leuke film en van mij krijgt hij *** 1/2 stem

Erg mooi gemaakt. Ziet er goed uit. Voordal die ogen van die eekhoorn als hij zo zielig kijkt. Echt geweldig. Heb deze film inmiddels alweer 2x in de bios gezien deze week. Leuke film

neo (crew)
Ala Shrek 2 kat dus? Ik dacht dat je al 6 keer er naar toe was gegaan?

had er niet zoveel van verwacht maar toch maar gekeken. en bleek het gewoon een hartstikke leuke film te zijn! 4 sterren vind hem nog niet zo goed als Finding nemo of Shrek maar hij komt dicht in de buurt

het lijkt me de mooiste tekenfilm ik vind het heel leuk om pratende dieren te zien die wasbeer is leuk ik geef de film 10 en zal gauw in me colectie zijn

Het was wel een aardige film maar kan niet het niveau halen van ice age en shrek. Komt vooral omdat de karakters nogal saai waren, op de eekhoorn na dan

Verder dat bedrijfs introotje (weet ff niet meer welk bedrijf, iets van THQ) wat altijd zo een hard geluid heeft wordt nog ff extra duidelijk in de film gezet met die tv in dat huis;)

Vond het een prachtfilm!

Had ook niet anders verwacht aangezien Shrek ook zo leuk was!

Hij krijgt van mij 4.5*

De humor van de grappen sprak mij niet denderend aan(zoals in de meeste animatiefilms van deze tijd), maar de mimiek van enkele personages maakte dit meer dan goed!
Ook een mooie achterliggende boodschap.

3,5 *

ik moet hem nog zien maar de wasbeer en andere dieren mooi gemaakt ik ga dvd zeker halen

Ik had eerst 3.5 gestemd, FOUTJE! Hij is zeker 4 waard, ik vraag me af waarom hij niet meer waard is en kan niet veel verzinnen... Ik vond het super grappig en helemaal niet afgezaagd. De stemmen, de karakters, het verhaal, de grapjes zelf waren allemaal leuk om naar te kijken. De stemmen passen precies bij de persoontjes! Heel leuk! Wel maar dan die 4 waard... *denkt nog even na*

ps, niet te vergeten dat het grafisch heel mooi en realistisch gemaakt is (vacht enzo)

ja de vacht daar gaat het bij mij altijd om in deze tekenfilms alles eigenlijk ik heb deze film een 10 gegeven

sju
Ik vond deze film toch een beetje mat... Er zitten te weinig grappen in en de de wel aanwezige grappen zijn vaak te braaf. Maar gelukkig is het animatieniveau na Shark Tale weer wat bijgeschaafd bij DreamWorks, want het ziet er weer prachtig uit! (uiterlijk wel weer ondergeschikt aan het verhaal) De personages vond ik of leuk of uitermate irritant
Misschien vond ik Madagascar nog wel leuker dan deze, en DreamWorks legt het dit jaar met Over The Hedge opnieuw af tegen Pixar met Cars.
Ondanks de kritiek is de film wel vermakelijk 3*

leuke vermakelijke film!! 4*