Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

Onderhond schreef:
Lijkt de zoveelste totaal ongrappige comedycartoon die het moet hebben van uiterst lelijke CGi en boerse humor. Ik begin bijna terug te verlangen naar het zingend meubilair in Disneyfilms

BlueSword
PooKi schreef:

onderhond, als je niet van animatiefilms houd, ga er dan ook niet op reageren

waarom niet, hij wil toch gewoon zijn mening erover geven of kan dat ook al hier niet?

PooKi schreef:
onderhond, als je niet van animatiefilms houd, ga er dan ook niet op reageren

Ik ben waarschijnlijk één van de grootste animatiefans op MovieMeter.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vond weinig aan deze film. Weinig echt leuke humor, saai verhaal (eten stelen bij mensen) en de karakters konden me ook weinig boeien. Slechts Hammy en dat stinkdier vond ik soms geinig. Bruce Willis viel me weinig op als de wasbeer. Ik miste vooral leuke, flauw of cynische grappen zoals de ice Age's films of de Shrek films wel hebben. Ik ben een groot animatiefilm fan, maar deze staat erg laag bij me op de top lijst. Animaties waren wel oke, maar het verhaal en de humor vielen me gewoon teveel tegen. Jammer, maar ik denk ook dat het komt omdat tegenwoordig te veel animatiefilms verschijnen. De echt goede zie je sporadisch. Films als Madagascar vond ik ook al niet super. Slechts de echte creatieve films van Dreamworks bv laten een zeer hoog niveau zien. Ik geef 2 sterren voor de film, zeker niet meer.

avatar van r_AW
Lijkt me een zeeeeer leuke film

Over the Hedge (2006) kan zich qua animatie goed meten met de overige animatie/komedies uit het genre. Spijtig genoeg moet deze film het voornamelijk van animatie hebben. Dit aangezien er qua verhaal en humor weinig te beleven valt. Ook zijn de personages vrij standaard en alles behalve vernieuwend, net zoals de voice-overs.

Over the Hedge is een herhaling van hetgeen wat we allemaal al hebben gezien in de geslaagde Ice Age en Shrek films.

avatar van stan
Al mogen sommige grappen in herhaling vallen.. is dit toch ook een hele leuke en geslaagde film..

Het verhaal is niet zo boeiend en een beetje standaart met een goed einde... is het toch een hele leuke en vermakelijke film

4.5*:D

avatar van Ajax&Litmanen1
Waarom 4,5 ster voor een film die in alles middelmatig is? Animatie was niet overdreven bijzonder, er zat weinig humor in, het verhaal was niet veel soeps en de film duurde slechts 80 minuten.

avatar van Qwertary
Ik heb de film gisteren gezien en hij is erg leuk, je moet er van houden. Ik heb me er erg mee vermaakt

Het is een film om eens een keetje te kijken met vrienden die Melig zijn ofzo, maar geen klassieker

4 sterren

Ik vond hem superleuk. Lag helemaal in een deuk.

Ik heb gisteravond alleen een klein stukje gezien. Wat ik gezien heb vond ik flauw, langdradig en geen grappige humor. Daarom ben ik ook maar snel een andere film gaan kijken..

avatar van stan
Een klein stukje ---- langdradig...

Niet helemaal te snappen

niet zo ik heb hem gezien maar kon me niet echt boeien

Ik vond het wel een leuke film.
wel een aanrader als je van animatie films houd.

avatar van Altijdklagen
Heb me rot gelachen met deze film. Als je toe bent aan een goede lach (zeker na al dat pokke voetbal, met klote scheidsrechters) dan is dit een goede film om te kijken!

En hammy het eekhoorntje is werkelijk geweldig! Wat een lol.

4* omdat ik weer eens harduit heb kunnen lachen....

Vond het een erg leuke film.

We hadden al een super humeur en het is echt zo'n feel happy film

Vond hem leuk, grappig, leuk verhaaltje.

van mij 3.5 *

MovieTess schreef:

1* (van wat ik dan gezien heb)

ik zou hem toch een nieuwe kans geven want na een middelmatig eerste kwartier wordt hij echt wel heel grappig
ik dacht na een kwartier dat hij echt een rip off ging zijn van o.a. ice age en madagascar maar is toch echt wel leuk

Oh, hij is leuk!! Ik ben dan ook wel een fan van animatiefilms, maar dat maakt daardoor de film niet minder leuk hoor.
Tuurlijk is het een simpel en niet ingewikkeld verhaaltje, maar dat hoeft ook helemaal niet voor een animatiefilm.
Ik vond de karakters ook erg leuk, en er zaten ook leuke grappige momenten in waar ik smakelijk om heb moeten lachen.
Het begin is inderdaad wat minder, maar daarna komt de film echt wel op gang hoor!
Uitstekende vermaak!

heel leuk zeker voor de kids

Lijkt me een hele leuke film.
De trailer was al fantastisch!

MovieTess schreef:

1* (van wat ik dan gezien heb)

Hoe kan je nou een cijfer geven als je maar een klein stukje hebt gezien...

Exxon schreef:

Hoe kan je nou een cijfer geven als je maar een klein stukje hebt gezien...

Ja, raar.
Dat beïnvloedt het gem. cijfer van de film erg.
En dan gaan mensen denken dat de film niet goed is, en dan gaat de zgn. Boxoffice van de film omlaag!

Dus door jouw stem op de film, lopen de makers van de film miljoenen mis!!

avatar van Mc
Mc
Ten eerste: Dat is totale onzin, net alsof iemand op die stemmer zou letten. En zelfs als iemand dat zou doen en niet zou komen scheelt het niks.

Ten tweede: Tuurlijk mag je stemmen als je een film niet af hebt gekeken. Als een film je helemaal niet bevalt, en je hem afzet, mag je toch een laag cijfer geven, de film kan immers je aandacht er niet bijhouden en is dus (voor jou dan) slecht.

Ten derde: Zelfs als ze miljoenen mislopen merken ze er niks van, ze hebben echt al heel wat geld te veel daar bij Dreamworks...

Ik vind het zo'n grappige film,
hij verdient een 5.0*

avatar van Ajax&Litmanen1
Dat mensen deze film zo leuk vinden/vonden....snap er niks van...zeker als je zoals ik films als Finding Nemo, Shrek of Ice Age gezien hebt...wat maakt deze film dan speciaal?? Te weinig grappen, te weinig leuke personages, te on origineel verhaal etc...
Maar goed, ieder zijn eigen mening. Ik houd het liever bij de Dreamworks/Pixar toppers voor animatie van het allerhoogste niveau...

Ik vond het best een leuke film! De eekhoorn uit deze film vertoonde wel veel gelijkenis met de eekhoorn uit Hoodwinked.. of ben ik de enige die dat vind?

avatar van RoBreda
Ik ken Hoodwinked niet, sorry. Maar vond het wel een lekker gezellige film in ieder geval! Animatie scoort sowieso wel goed bij mij over het algemeen maar deze was weer gewoon goed om een kleine 2 uur van te genieten.

Kleine 2 uur? Hij duurt ongeveer 85 minuten

darkRomance
Die moet ik echt zien !!!

Lijkt mij zalige film.. ik heb de trailer gezien en dat was gieren van het lachen !!

avatar van Esteban
Eindelijk. Voor het eerst sinds de originele 'Shrek' heeft Dreamworks een deftige film in handen. Akkoord, een absolute billenkletser wordt het nooit, maar er bestaat nog steeds het vervelende misverstand dat hedendaagse animatiefilms persé met grappen overladen komedies zouden moeten zijn, zonder meer. Dat de verplichte reeks filmverwijzingen en popcultuurgags achterwege worden gelaten is een pluspunt.

Een redelijk goed script –dat werd tijd-, memorabele personages, uitstekend gecaste stemmen en het feit dat dit visueel het beste is dat ze tot nu toe hebben te bieden, maken van ‘Over the Hedge’ een charmante familieprent. Met dank aan de strip -meer volwassen en een pakken scherper dan de bioscoopversie- natuurlijk.