Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

avatar van Esteban
Samen met 'Madagascar' van Dreamworks is dit wel dé computergetekende animatiefilm waar ik naar uitkijk. De strip waarop deze gebaseerd is, is namelijk een hilarische en pittige maatschapijkritiek vol lekker cynische personages met herkenbare karaktertrekjes.

Bovendien zie ik de gekozen acteurs al helemaal zitten. De alleswetende en overzelfverzekerde veel te drukke wasbeer kwam volgens de makers wel erg overeen met een lichtere versie van Ace Ventura en vandaar dus Jim Carrey als RJ. Ook Schandling als dumboturtle lijkt me een uitstekende keuze... Laat maar komen die handel.

Yeah!Als Jim Carrey meedoet(al is dat alleen z'n stem) kan het niet slecht zin.

avatar van Esteban
Volgens 'Comingsoon' is deze film een half jaartje achteruit geschoven. Hij is dus voor 2006.

avatar van Esteban
Jim Carrey is out, Bruce Willis is in. Al zie ik Willis totaal niet in de rol van RJ. Jammer! Toch nog steeds benieuwd.

yeah avril lavigne haat ook een stem inspreken,namelijk die van heather!ben benieuwd!!

avatar van stan
Ik ben benieuwd, ik zou niet weten wat ik hier van moet verwachten

de trailer ziet er alvast veelbelovend uit

avatar van Bone*Thugs
Ik heb de trailer van deze film gezien en hij lijkt me echt leuk!!! dus wie weet ga ik deze in de bios zien...

Ik moet zeggen, het verhaal is harstikke origineel, iets wat we in de animatiebranche wel kunnen gebruiken. De animatie begint me wat te vervelen, want het is nauwelijks nog 'cartoon' animatie te noemen, maar 'echt' lijkt het ook niet en krijg je dus een cross die er af en toe heel erg mooi uit ziet, maar waar vooral mensen er lelijk vanaf komen.
Ook de humor ligt mij niet. De tijd dat een personage een ander personage sloeg en dat de hele wereld plat lag van het lachen is al een paar jaar voorbij.
Maargoed, zoals de traditie bij Dreamworks zal ik hem in de bioscoop bekijken...

avatar van Rianneke_Dan
Lijkt me een hele leuke film, kan niet wachten!!

Lijkt de zoveelste totaal ongrappige comedycartoon die het moet hebben van uiterst lelijke CGi en boerse humor. Ik begin bijna terug te verlangen naar het zingend meubilair in Disneyfilms

BS
ik vind de trailers in ieder geval wel leuk

avatar van sn@ke
Trailer is onverwacht grappig.

Echt een van de allergrappigste animatiefilms die ik ooit heb gezien, aanrader voor iedereen die ook maar enigszins moest glimlachen bij Ice Age/Monsters Inc/Finding Nemo of welke andere animatie dan ook!

Het moment dat Hammy cafeine krijgt en ie de val aanzet om die mensen en beer te pakken is zo supergaaf in beeld gebracht, ik heb me echt kapot gelachen!

KIJKEN!

BlueSword
kan echt niet wachten op deze film, die eekhoorn is geweldig!

Ik heb genoten van deze film, de humor is bijna constant en erg goed! Prachtig ook hoe ze de mensen wereld vanuit de ogen van de dieren hebben neergezet.

Hammy en de "PLAY!?"-hond zijn zeker mijn favoriet! 100% waard om voor naar de bios te gaan!

avatar van hannes64
Zeker niet onaardige computeranimatie.
Bruce als wasbeer R.J is goed...net als shandling als de schildpad.
Maar de 'scène's' worden gestolen door de eekhoorn Hammy ("do you wanna help me find my nuts???").
Heb me om sommige stukjes rotgelachen.
Dit word zeker een topper (als 't aan mij lag) in de bios.

ff iets he downloaden jullie films ofso?

Vaak wel, hij staat al een paar dagen op mijn PC, maar ik wil hem in de bios zien

Ik heb 'm in de USA gezien en hij is erg grappig. Bruce Willis is goed als RJ, maar de show wordt inderdaad gestolen door Hammy!

Onderhond schreef:

Perfecte trailer

Dieptepunt in het al erg trieste Amerikaanse CGi animatie wereldje. Vreemd genoeg lijkt de animatie er op achteruit te gaan. Zoals hierboven al gezegd komen de mensen er wel erg karig vanaf en werkt de comic/realistische stijl voor geen meter.

De typetjes zijn vervelend en lijken gestolen van 36 andere tekenfilms. Een ADHD eekhoorn, de hippe nieuwkomer, de truttige baas, het verplichte politiek correcte zwarte personage. Toegegeven, de verpakking is wat anders, maar de typetjes zijn gewoon oersaai. Zo ook de humor, die opvallend afwezig is, waardoor het jeukerig moralistisch verhaaltje veel te veel tijd afsnoept van de schamele 75 minuten die de film telt.

En zelfs dat zijn er 75 te veel. Nog veel slechter dan alle Pixar en Shrek zooi.

alweer een adhd eekhoorn?

Onderhond schreef:
Toegegeven, de verpakking is wat anders, maar de typetjes zijn gewoon oersaai.

heb je hoodwinked al gezien?

Mnee, maar ik meende (verkeerdelijk) wat ironie te zien in je bericht. Helemaal erg dan

Belabberde film. Ik ben blij dat ik er niet voor naar de bios ben geweest, zoals ik me dat wel had voorgesteld met Dreamworks films, maar godzijdank heb ik die acht euro hier niet aan uit hoeven geven.
Dreamworks is goed in vermakelijke CGI-films. 'Madagascar' was samen met 'Shrek' en 'Shrek 2' het leukst, en 'Shark Tale' het minst, en met 'Over The Hedge' dacht ik weer op het niveau van de eerste drie te zitten, maar het mocht niet zo zijn.
'Over The Hegde' heeft een slap verhaaltje en slechte personages. De humor komt alleen van Hammie en de drie kleine stekelvarkentjes, maar zelfs die weten in totaal slechts twee aardige grappen uit te halen. Dat humor een sterk punt is van Dreamworks is nergens te zien, want het is een flauw bijelkaar geraapt zooitje. De film lijkt eeuwig te duren en weet zelden te vermaken. De animatie is in sommige frames mooi, maar het komt vooral over als halfafgemaakt prutswerk, nee, dan zie ik nog liever de animatie uit 'Hoodwinked', die zo slecht is dat het aannemelijk wordt. Maar 'Over The Hedge' heeft niets goeds te bieden, en eigenlijk alleen maar clichés. Het einde is zo voorspelbaar dat je er op de helft van de film al genoeg van hebt.

Verschrikkelijke film.

1.5

Ghehehe, hij is wel grappig om hem op een zondag te kijken. echt spectuculair is hij ook niet.

Angrod_Pallanén schreef:
De animatie is in sommige frames mooi

Neem aan dat je scenes bedoelt, want hoe de animatie mooi kan zijn in een stilstaand beeld ontgaat mij een beetje

avatar van Mc
Mc
Helaas niet wat ik ervan had verwacht, maar ondanks dat toch nog vermakelijk genoeg. Het verhaaltje is zeer cliché, de animatie had mooier gekund en hier en daar wordt je helemaal verrot geschreewd. Toch zitten er in de film ook een aantal mooie, vermakelijke en leuke scenes, Vern en Hammy zijn hier en daar zelfs wel eens hilarisch. Geen superfilm en daarom ook geen bioscoopkaartje waard, maar ook zeker niet slecht.

[edit] Oh, en ben ik de enige die het plot dat hierboven staat totale onzin vind? [/edit]

geweldig!! ik heb er echt met plezier naar gekeken naar hammy 'de scrat van over the hedge' de eekhoorn, hahaha echt prachtig, leuke film, origineel verhaal, goed afgewerkt, alleen de animaties konden iets beter. Geen moment dat verveelde..! dat komt niet vaak voor!
Wel is de beschrijving niet helemaal correct, de schildpad is geen vriend van de wasbeer om eerlijk te zijn, zelfs aan het eind niet, het begin mis ik ook, dat hij het eten voor volle maan terug moet brengen zoals het was voor de 'grote boze' beer.