Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

• vanaf woensdag 5 juni te koop op blu-ray

avatar van 2,20
Voor een zondag is dit een leuke film om te kijken.. laat staan op een mooie plasma tv.. dat geeft die animaties net dat beetje extra..

avatar van Timothyvdmeer
Leuke animatie film met als topper Hammy. Mooiste stukje van de film als hij een energie drankje krijgt. Zondag weer eens bekeken en blijft een leuke film.

3.5*.

avatar van moviefanatic
Met Dreamworks animatiefilms zit het meestal wel goed bij mij, dus toen ik erachter kwam dat ik deze nog niet gezien had, heb ik 'm natuurlijk meteen gekocht.
Gelukkig maar, want het is een hilarische en vrolijke animatiefilm met leuke personages, vooral 'Hammy' natuurlijk . Ik heb me kapotgelachen om die scene waarin de wasbeer wat uitleg geeft over het gedrag van 'de mensen' en ze compleet belachelijk worden gemaakt. Echt geweldig.

3.5 sterren van mij.

avatar van TragieStar.*
Over The Hedge.

Ik heb de film gisteren op tv gezien. Ik wou het al een lange tijd kijken en nu toch bekeken.

Ik vond de film echt leuk om naar te kijken. Het was echt grappig. Soms ook echt dubbel gelegen.
Het verhaal was wat slapjes maar heel leuk om naar te kijken.
De stem van Bruce Willis en zijn personage was echt komisch en soms ook schattig. Heather vond ik ook super lief en ook wel grappig met de stem van Avril Lavigne.

Heb erg genoten dus daarom 3,5*

avatar van horrorfreak23
Super animatiefilm. Deze was zo grappig vooral de hyperactieve eekhoorn was hilarisch.

avatar van Near_Dark
Plot : Da's rap uitgelegd: een Wasbeer steelt voedsel van een Grizzlybeer die een winterslaap houdt, wordt daarbij betrapt en moet binnen de tijdspanne van één week al dat voedsel terug bij elkaar zien te stelen bij de mensen van een plaatselijke wijk.

Hij misbruikt daarvoor het vertrouwen van een hechte groep dieren maar op't einde komt alles goed, of wat had je gedacht.

De eerste 45 minuten waren niet om over naar huis te schrijven, maar naar't einde toe wordt hij steeds beter om écht goed te eindigen.

Zeker de moeite om één keer te zien, hem op DVD kopen ga ik zeker NIET doen, daarvoor is hij nét niet goed genoeg...

Ik geef hem een 6/10.
Ik had zin in een luchtige komedie, en da's net wat ik gekregen heb met deze kleine, maar fijne, tekenfilm.

Filmsite : http://www.overthehedgemovi...

film_kaza
Hele leuke film.
De animatie is erg mooi en het is vet grappig. De characters zijn erg leuk en de stemmen vet goed ingesproken. Het is een tijdje terug dat ik zulke leuke stemmen hoorde.

Het verhaal was niet speciaal. Dreamworks is heel wisselvallig daarmee.

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond het wel een grappige, mooie film.

avatar van Justinw
Leuke animatie film.

Met leuke personages, verhaal is niet echt uitgebreid maar dat hoeft ook niet. De nodige cliché´s komen voorbij maar dat had ik wel verwacht. De ADHD eekhoorntje was het leukste personages. En bij de slow motion scene moest ik wel hard lachen.

Prima vermaakt 3*

orbit
Erg gelachen bij deze film! Prima animatie, tuurlijk komen er voorspelbare truukjes en karakters voorbij, maar als geheel werkt het.

avatar van missl
veel bekende stemmen, vermakelijk

avatar van Thom1994
missl schreef:
veel bekende stemmen, vermakelijk

Ik heb de Nederlandse versie moeten zien, met mijn broertje.
Jammer. Ik vind de voice-overs vaak enorm irritant.

Hoewel het bij de nieuwere film als UP wel erg meeviel.

avatar van kobe bryant fan
Goede film.

avatar van schaap2403
leuke animatie film
echt dubbel heb ik er niet van gelegen.
wat ik vooral goed vond waren de stukjes dat r.j. over de mens sprak.
heb me prima vermaakt.

Een van de slechtste animatiefilms die ik ooit heb gezien. Zielig stukje jatwerk met één leuke grap, de kaart met boobytraps. Wil hier verder geen woord meer van vuil maken.

avatar van dave
Erg clichématige animatiefilm die een beperkt aantal komische momenten bevat. De grapjes missen veel te vaak doel omdat ze al honderd keer eerder lijken verteld. Hiermee vermaak je eigenlijk enkel kleine kinderen. Toch is een en ander wel vermakelijk, mede dankzij het feit dat er enkel vanuit het standpunt van het ongedierte wordt gekeken. Alles ziet er groot en angstaanjagend uit, vanuit kikkerperspectief.

Meer is er helaas niet over te zeggen. Aardig voor een kleine 80 minuten, maar weinig voor herhaling vatbaar.

3,00 (2,75)

avatar van rep_robert
Vermakelijk allegaartje uit de Dreamworks stal dat nooit echt een extreem hoog niveau haalt, mede dankzij de moraliserende muziek+de bekende moraaltjes.

Gelukkig blijft het zeer vermakelijk dankzij een aantal geweldige grappen(vb. paraplu en boobytrap kaart), die toch nog voor de nodige lachsalvo's hebben gezorgd.

avatar van _Moonwalker
Geweldig film.

avatar van marcjeb
Respekked schreef:

Jatwerk.. beter uitleggen lukt je cker niet he??

avatar van TheLionKingFan
Standaard tekenfilm wel leuk ofzo

avatar van Vermeer
Gisteren voor het eerst gezien op de TeeVee.
Vond het een 'wel leuk'-film, waar de echt leuke grappen pas tegen het einde aankwam. De uitleg van de boobytraps was één van die grappen, de 'atoom'-aanslag van de Skunk en ook het licht van de laatste knaller in de tuin, dat zelfs in het zonnestelsel te zien was waren eigenlijk de enige échte lachers.

Ik kan me echter voorstellen dat deze film voor kinderen heel vermakend is, ondanks het wat clichématige verhaal en moralen.

avatar van Decec
Heel leuk animatiefilm!

Erg leuke animatiefilm. Niet standaard en ontzettend leuke originele grappen, heb keihard zitten lachen in m'n eentje achter m'n laptop.

avatar van RSmovie91
Een erg vermakelijke animatiefilm met wat over the top momenten, maar die vind ik hier dan wel grappig.

TMP
Heel matige animatiefilm. Verhaal stelt niet veel voor, maar het wordt verder ook nergens echt leuk of grappig. Hier valt niet veel aan te missen.

avatar van Mikebeker21
Een erg leuke, vermakelijke film! Op mijn vrije zaterdagavond gekeken en geen spijt van! Vooral die adhd-eekhoorn was geweldig!

avatar van Miekeey
Gister gekeken op de zondag.
Keek lekker weg en de eekhoorn was wel echt leuk.

Film viel mee gewoon mee. Niet echt o speciaal. Zitten wel grappige stukken in. Verhaal biel mee.

avatar van daxclusive
Mwah, ik heb betere animatiefilms gezien.
Opbouw was leuk, maar niet uitmuntend dat je naar een leuke tekenfilm zit te kijken.
2*5

avatar van Ralf81
Vond hem ook niet heel bijzonder. Was vermakelijk en met vlagen een goede grap, maar daar blijft het wat mij betreft wel bij.