Horton Hears a Who! (2008)

Alternatieve titels: Dr. Seuss' Horton Hears a Who!, Horton

3,17

Animatie / Familie

geregisseerd door Jimmy Hayward en Steve Martino
met de stemmen van Jim Carrey, Steve Carell en Carol Burnett

Diep in de jungle hoort een kleine olifant plots een stem uit een klein stofdeeltje. Het blijkt een minuscule planeet te zijn waar de stad Who-Ville op gelegen is. De Who's geven Horton de opdracht hun planeet te beschermen met behulp van zijn vrienden. Naar het verhaal van Dr. Seuss.

174 BERICHTEN 23 MENINGEN
avatar van nightbreed
Mhoah, viel me wat tegen. De eerste 3 minuten waren veelbelovend, maar daarna kwamen de flauwe grappen en de niet al te interessante karaktertjes om de hoek kijken. Op een paar (2 of 3) grappige scenes na heb ik niet kunnen lachen om deze film. De animaties zagen er wel verzorgd, fleurig en kraakhelder uit.

avatar van Broek
per ongeluk bekeken omdat me vriendin weigerde te zappen
het is redelijk vermakelijk
vooral op basis van het anime stukje is de score verdiend

avatar van Iron Maiden
deze gister aan de truffels gezien, wát een ervaring.

avatar van Decec
Ik vond een grappig animatiefilm...
Niet zo beste animatie...
Goed verhaal...
Leuk gemaakt...
Leuk muziek achtergrond...
Wel leuk voor kinderen...

Wel prachtig HD kwaliteit, commerciele zender RTL 4!

avatar van DVD-T
Weinig vernieuwende, maar aardige anitmatie film.

Verhaaltje is best leuk, maar de karakters zijn allemaal wat vlak. Dit wordt enigzins goed gemaakt door de acteurs, die met hun stem de karkaters wat tot leven brengen. De een doet dit wat beter dan de andere. Carrey is geknipt voor de rol van zachtaardige olifant, en ook Carell vond ik dit keer niet echt storend. Laatste moment in de sterrentoren zorgt ervor dat het cijfer nog iets hoger is uitgevallen.

Leuk maar niet meer dan dat.

avatar van DragQueen
Leuke animatiefilm, met een prima bedacht verhaaltje. De stemmen van de vermakelijke karakters worden goed verzorgd door o.a Carrey en Carell. 3 Sterren.

Uitstekende animatiefilm waarin een olifant een pluisje vindt, waarin zich een hele wereld op zich bevind. Een uiterst origineel verhaal en de film heeft een vlot tempo. Leuke personages en een goeie stemmencast maakt ze verder compleet. Ook de verklarende en rijmende voice-over is een leuke toevoeging.

avatar van Minotaures
''Here come the waterslide.''

Leuk animatie met een bijzonder verhaal.

Horton, een olifant in een jungle, doet een ontdekking. Een bijzonder ontdekking. Diep in een stofdeel is een stad gelegen, de Who-Ville. Horton wordt 'praatmaat' van de burgemeester van Who-Ville. Horton is erg bezorgd over het overleven van de Who's en gaat samen met het kleine stofdeeltje op reis door de jungle om een veilig plek te vinden waar de Who's in rust kunnen leven.

Er zijn zat bekende acteurs die hun stem aan de animatiepersonages lenen, waaronder Carrey, Rogen en Carell. Met Carell ben ik al bekend met een ander stempersonage uit Over the Hedge, zijn stem komt me dus bekend voor en uit eerdere ervaring weet ik dat zijn stem aangenaam is bij een animatie. Het horen van Horton's stem deed me wel aan een bekend stem denken, maar wist alleen niet wie. Na het checken op de website zag ik dat het van Carrey was. Ook een prima stem. Horton is een grappig personage die erg overbezorgd is en een last is voor de overige inwoners van de jungle. Waaronder Kangaroo, diegene die de lakens uitdeelt in de jungle. De overige inwoners zijn een groot groep paarse apen, een konijn met koekjes, een supersnelle muis, een aasgier, Katie; een rare gele, zuchtende pluizebol en vele anderen. In Who-Ville leeft de burgemeester samen met zijn vrouw en 97 kinderen. En uiteraard meer Who's die zo hun eigen bezigheid hebben in Who-Ville.

De animatie ziet er prima uit, de jungle en Who-Ville. De intro van de film vond ik leuk, hoe het stofdeeltje naar Horton toe reist. In Who-Ville zie je vele gebouwen, een stadsplein en een verlaten sterrentoren waar je op het eind versteld bent van wat er binnen staat. Daarnaast vond ik de stem (accent) van de aasgier nog wel leuk, leuke personage.

Dankzij een extra korte speelduur van +/- 75 minuten is het geen lange zit. Er zit ook een prima tempo in en dankzij de kleurrijke animatiewereld van Horton word je telkens geconfronteerd met mooie, kleurrijke omgevingen.

Dit is duidelijk een animatiefilm wat meer richting de jongere kinderen is gericht. Uiteraard is dit wel te doen voor volwassenen.

Geen meesterwerk vergeleken met een Disney animatie, maar wel een prima animatiefilm voor tussendoor.

avatar van ILDIB
Gewoon een leuke feelgood movie. Dr zitten helaas wat dipjes in maar zeker t overgrote deel vermakelijk, naar t einde toe alleen maar beter.

hmmz pasgeleden maar weer eens gezien en kan hem na de herziening nog meer waarderen.
imo is deze film beter dan ice-age of shrek.
het zeer originele en fantasierijke verhaal alsmede de grappen zijn in mijn ogen van een zeer hoog niveau. een aanrader voor kinderen en volwassenen die hun innerlijke kind nog niet verloren zijn

daarom verhoging van mijn stem: 4,5*

avatar van lotteke_ik
Vreemde en irritante animatie film naar mijn mening. Mijn ouders vonden hem al helemaal niet te pruimen. Shrek en despicable me zijn naar mijn mening 100x leuker.

avatar van roeman
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een heerlijke feelgood film, waar wij met z'n 3e om hebben kunnen lachen. We voelde ons echt geamuseerd en dat is toch de bedoeling van een film, geamuseerd worden.
De boodschap in de film is/was niet aan ons besteed, maar de geinige karakters maken een hele hoop goed. Vooral als hij ontdekt wie de Who's zijn en dat ook zij met hem kunnen praten, maakt een heel grappig plaatje.
Gewoon leuk, niets meer, niets minder.

avatar van The One Ring
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heb altijd het gevoel gehad dat Dr. Seuss me niet ligt, een gevoel dat Horton Hears a Who enigszins bevestigd, maar ook deels ontkracht. Zo'n ramp als How The Grinch Stole Christmas is dit in ieder geval niet. Het deed me wat meer denken aan enkele van de meer gekkere Looney-Tunesfilmpjes van begin jaren '40. Vast geen toeval, want Robert Clampett had al een korte film over voor de Looney Tunes gemaakt in 1942, Horton Hears A Who. Al is die film voor Clampett nog ingetogen, terwijl Horton Hears a Who! graag voluit gaat.

Het is nogal een drukke film en vaak wilde ik dat de camera iets langer op iets zou blijven hangen zodat we het in ons op konden nemen. Er zitten veel leuke visuele grapjes en mooie ontwerpen in. Het meeste daarvan zit overigens in Whoville. Die ontbijttafel voor meer dan 90 kinderendie allemaal aandacht nodig hebben is bijvoorbeeld een leuke vondst, evenals hun slaapkamer, de gallerij of alleen al hoe een Who zijn gras maait. Levendis is het wel. Daarom is het wat jammer dat Hortons wereld toch niet zo vindingrijk is, zelfs al zitten er veel kleurtjes in. Dat gele beestje Katie steekt dan wel weer iedereen naar de troon.

Vond zelf de toon soms ook wat flauw. Het is toch jammer dat je zo'n geweldig dreigend design gebruikt voor Vlad de gier en ook zijn lichaamstaal en stem er iets gruwelijks van maken, om hem vervolgens vooral komisch te maken. Een beetje een onhebbelijkheid van meer animatiefilms van de laatste tien jaar overigens; om overal maar een grap van te maken. En dan heb ik het nog niet gehad om enkele onverklaarbare popculturele verwijzingen ("I love the smell of banana's in the morning"; was dat nodig?). Daarbij vond ik Carrey wat te druk met zijn stem. Had het gevoel dat een lomere stem meer past bij Horton. De rest van de cast doet het dan wel weer leuk.

Een voordeel van Horton Hears a Who is de originaliteit van het verhaal. Niet van het moraal, dat er dik bovenop ligt (al kun je het wel op honderden manieren interpreteren als je wilt: anti-abortus, pro-religie, pro-integratie), maar wel van de interactie tussen de twee werelden. Het maakt de film allemaal net wat creatiever dan veel van zijn concurrenten. Jammer dan alleen dat niet alles werkt.

Gisteren voor de 2e keer gezien, echt een leuke film! voor kinderen maar ook zeker voor de (jong)volwassenen.

leuk verhaal, kort en bondig goede humor!

avatar van Bottleneck
Redelijk. De gedeeltes over de dierenwereld vind ik minder, heb het niet meer zo op dieren met mensen-gedrag en -grapjes maar de Who-wereld is fantasierijk en mooi vormgegeven. Vooral die toren is gaaf en het is grappig hoe het jongetje daar onverschillig/onbegrepen naar toe sloft en katapulteert. Verder vind ik die figuurtjes maar vaak irritant druk.

Ontzttend leuke en orginele animatie film, film is zowel leuk voor kinderen maar ook voor ouderen/volwassen
De film is een leuke mix van feelgood, beetje humor, beetje spanning en een beetje drama
en ook erg mooi en kleurrijk gemaakt, ook de stemmen zijn erg leuk (wel de engelse!!!)
aanrader!
dikke 3.5*

avatar van arno74
Aardige en onschuldige tekenfilm uit de oude doos, zoals ze nu niet meer gemaakt worden. De film is een remake van de korte film Horton Hears a Who! (1970), wat die oude stijl ook verklaart.

Het verhaal wordt als een sprookje verteld, en bevat een moraal (en misschien wel meer dan één). Hoe dan ook een leuke tekenfilm, met mooie animaties en een vrij origineel verhaal, maar het blinkt niet echt ergens in uit. Ik denk daarom dat het toch vooral de 'kleine' kijkers zal aanspreken.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Hoop onzin en offtopic verwijderd.

avatar van Kondoro0614
Dr. Seuss' Horton Hears a Who!

De film was wel geinig. Destijds was hij een keer opgezet door onze mentor maar natuurlijk vond de klas een film als dit niets aan. Ik kwam er vandaag achter dat hij ook op Netflix Nederland staat dus heb hem meteen even mee genomen. Prima vermaakt hoor. Ik heb hem wel in het Nederlands Gesproken moeten kijken omdat de ondertiteling er maar niet onder kwam. Erg zonde, want ik heb soms zo'n twijfel gevoel bij animatie films. In het Nederlands vind ik hem wel leuk maar, in het Engels komen de grappen vaak beter over... Dus dat is altijd wel lastig om even zo 1,2,3 te kiezen!

Horton vond ik een hele leuke karakter. Maar toen ik de Who's zag moest ik meteen denken aan the Grinch.. Dr. Seuss.. Ja dan heb je dat natuurlijk!

Het verhaal was dunnetjes en opzich best simpel maar, was toch nog wel hartstikke leuk om te volgen hoor! Het concept was zeker geinig en het is allemaal ook niet saai om te volgen. Leuk om een keer tussendoor te zien of om je dag mee af te sluiten (zoals ik heb gedaan). Ook leuk voor de hele fam! Helaas was de animatie niet van het, dus het is zeker niet nummer 1 animatie films. Animatie films zijn altijd wel leuk, en deze ook!

avatar van wendyvortex
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vind dit toch wel één van de allerleukste en allerbeste animaties van de afgelopen jaren!
De Dr. Seuss-verfilming-vloek lijkt dan hier dan eindelijk verbroken. Natuurlijk was The 5,000 Fingers of Dr. T. (1953) op z'n minst een interessante poging.
Maar deze is leuk, al wijkt de animatie af van de boeken, elementen zijn toch wel weer leuk verwerkt.
Verhaal heeft gelukkig ook gewoon z'n lekker tegendraadse boodschap behouden en zit vol met toeters, pluisjes en de animatie van die gier Vlad (niet te verwarren met het konijntje dat koekjes bakt) tamelijk geniaal.
Stukje manga er nog in verwerkt en een paar leuke verwijzingen (Apocalypse Now!).
Dit team mag zich van mij straks wel gaan storten op de allerbeste Seuss (en book-to-live-by sinds 1976): Je Bent Nog Niet in Niemandsverdriet.
Mijn maandag kan niet meer stuk!!

avatar van hijman1946

Zit in mijn gedachten ergens mee te spelen,zie vele ouderen recencies op MM reacties op jeugdfilms,animatiefilms ed geven,Is het mogelijk dat ook wat oudere kinderen reacties geven op jeugdfilms etc,bv.Gregorius 12jaar of Karel zoon van..... lijkt me toch een heel wat realistisher beeld geven ,En daar zijn de kids best toe in staat.Wij beoordelen hem toch met grote mensenogen.soms leggen we zout op de slakken,Discussieer er eens over hier.Ook de moderators.\Speel eens met de gedachte.Mvg,Hijman

avatar van Antonev
I have 96 daughters and 1 son. Whoa! Busy guy

Heerlijk animatiefilmpje met hele fijne humor, grapjes en geestige momenten. De animatie an zich is lekker speels en fantasierijk. Deze kan ik met gemak nog 1 keer per jaar in de DVD speler stoppen!

avatar van Brabants
Horton Hears a Who! is een geslaagde Dr. Seuss creatie omdat diverse kenmerkende thema's verrassend leuk zijn uitgewerkt. Universele waarden tussen plaats en mens is er een van en daar blijft de film zeer trouw aan. Het creëert veelal hilarische momenten waarbij Horton zeker de show steelt. De animatie is mooi en de muziek van John Powell sluit er goed bij aan.

Leuke animatiefilm die goed in elkaar zit.