Garfield (2004)

2,60

Familie / Komedie

geregisseerd door Peter Hewitt
met Breckin Meyer, Jennifer Love Hewitt en de stem van Bill Murray

Garfields baasje Jon zet Garfields perfecte leventje op zijn kop als hij de domme hond Odie in huis haalt. Garfield heeft vanaf dat moment slechts één levensdoel: Odie uit zijn huis en zijn leven. Wanneer Odie echter ontvoerd wordt door een hondentrainer heeft Garfield toch wel medelijden met hem en komt in actie.

• zaterdag om 06:10 uur op TV (RTL4)

351 BERICHTEN 24 MENINGEN
avatar van Butchers
geplaatst: 31 december 2010, 08:38 uur [permalink]
Onderhond schreef:

Verbaast me dat hier ooit nog een vervolg op gekomen is, ergens zitten er dus mensen die dit wel konden pruimen blijkbaar.

Bij mij zat de cinema toen vol. Alleen wel met kleine kinderen en oude mensen. Maar hij zat wel vol, dat is een feit.

geplaatst: 31 december 2010, 09:49 uur [permalink]
Jennifer Lover Hewitt is zooo ontzettend fijn

avatar van lars-pixar
geplaatst: 31 december 2010, 16:14 uur [permalink]
Garfield de strips waren al leuk, het was te verwachten dat er een bioscoop film van kwam.Leuk verhaal grappig even leuk als de strips, veder de grappen ook wel leuk niet allemaal.Casting ook erg leuk vooral Stephen Tobolowsky zat leuk in zijn rol net als de rest.Nederlandse vioce over is wel matig gecast alleen wel leuk dat ze daar beau van erven dorens als garfield hebben gecast. 3,0*

geplaatst: 3 januari 2011, 10:13 uur [permalink]
Erg leuke film! Heb me geen moment verveeld tijdens de film!

avatar van ManMetPet
geplaatst: 17 januari 2011, 09:19 uur [permalink]
Toch een leuke film al zeg ik het zelf. Ik was vroeger al fan van de strips en de film was zeker te pruimen.

geplaatst: 17 januari 2011, 18:56 uur [permalink]
ManMetPet schreef:

Waarom geef je dan maar een 2? een 2 is in mijn boekje een onvoldoende

avatar van PEN15
geplaatst: 26 januari 2011, 08:37 uur [permalink]
Ik had destijds torenhoge verwachtingen zo hoog als de toren van babel. 0.0 van die verwachtingen werden waargemaakt, of misschien was ik nog net tevreden over het kleurgebruik.... Alles wat mij stoorde is al een keer eerder genoemd, maar ik sluit me graag aan bij de mensen voor wie het de vertolking van Odie als een echt hondje een vette afknapper was. Dit was zeker het hondje van de regsisseur die een leuke cameo in gedachten had.
Ze hadden deze film beter"Bram de kat van de buren op avontuur en redt Pipo het hondje" maar daar komt natuurlijk niemand op af. Jat anders even een populaire titel en noem het Garfield. $$$$$$$$$$$$$$

juhnzun
geplaatst: 17 april 2011, 20:46 uur [permalink]
Veelst te langdradig en wederom zijn de cartoons beter maar de verschijning van
Jennifer Love Hewitt doet het altijd goed

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 12 juli 2011, 20:57 uur [permalink]
Een geweldige stripreeks verliest in deze film alle charme. De verzadigde kat vol sarcasme is een vetzakkat geworden die enkel de ambetanterik wil uithangen. De humor in de strips is niet altijd gericht op kinderen met een vorm van cynisme. Dat verdwijnt hier en geeft een te afgeborsteld beeld weer. Het resultaat is een film die niet voor Garfieldfans is, maar gewoon een nieuw publiek aansnijdt. Al kennen die Garfield enkel maar als pluchen beest dat tegen de autoraam plakt waarschijnlijk. Stripverfilmingen, het blijft een risico.

avatar van DragQueen
geplaatst: 18 september 2011, 17:09 uur [permalink]
De film blijft niet trouw aan het karakter van Garfield uit de strips. Maar al met al is er wel een leuk verhaaltje aanwezig, en zijn er wat grappige momentjes. Maar het karakter Garfield had in mijn ogen een betere film verdiend. 2,5 Sterren.

avatar van black swallow
geplaatst: 2 december 2011, 22:56 uur [permalink]
tis een leuke film, die ik niet had hoeven zien -

de kracht van de strip zit absoluut niet in de film; de gemeenheid, raakheid, de zelfspot, de ironie...

wellicht is het ook onmogelijk om dit type strip te vertalen naar een speelfilm

avatar van jumpstylemovie
geplaatst: 28 januari 2012, 19:45 uur [permalink]
Vanaf 25 januari op DVD? Een re-release? En waarom?

Pirmais
geplaatst: 3 februari 2012, 18:08 uur [permalink]
Butchers schreef:

Goed punt, er zijn ook zo mensen.

avatar van misterdhdh
geplaatst: 1 maart 2012, 21:06 uur [permalink]
ken de strips niet goed, maar vond de film matig
de film is niet slecht maar het is maar een oninteressant verhaal, veel gebeurd er niet in. het is inderdaad raar dat alleen garfield geanimeerd is, als je hem ziet tussen die andere katten is dat toch raar. acteerprestaties is eigenlijk niet belangrijk in deze soort films, maar van zijn baasje was wel goed. soms wel grappig, maar heb nooit echt platgelegen. heb hem in het engels ondersproken gezien, wou eerst vlaams gesproken zien, maar dat trok op niet veel. duurde voor mij juist genoeg. ingesproken tekst was wel goed gelijk met tekst van garfield
al bij al matige film, kende garfield niet zo goed, maar ik ga wel de andere garfield films niet zien.
al bij al vond ik niets slecht aan deze film, maar vond ook niet echt iets erboven uitsteken

2.5/5

avatar van Donkerwoud
geplaatst: 1 april 2014, 00:54 uur [permalink]
Wanneer het beste uit de film "Garfield'' de mooie verschijning van Jennifer Love Hewitt is, dan weet je eigenlijk wel dat er iets niet helemaal klopt. Je kunt een iconische figuur als Garfield niet zomaar in een inwisselbaar verhaaltje stoppen en hopen dat er iets goeds uit komt rollen. Alleen de voice acting van Bill Murray is wel geestig, maar ja...het is is niet alsof hij materiaal krijgt waarmee hij het allemaal naar een hoger plan kan tillen.

avatar van hutsekluts
geplaatst: 1 april 2014, 19:48 uur [permalink]
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.

Na een aantal jaren deze film weer gezien en ik heb me uitstekend vermaakt. De producent en regisseur stonden voor de moeilijke taak een stripfiguur neer te zetten dat in ieder geval niet haaks staat op de eigen invulling die iedere lezer van Garfield aan het karakter van deze kat heeft gegeven.
En dat is bij mij uitstekend gelukt!

Dikke voldoende!

geplaatst: 7 november 2014, 22:48 uur [permalink]
Zo, dat hebben we ook weer eens gezien. Ik had al begrepen dat de film verschrikkelijk was en in dat opzicht viel het me nog geeneens heel erg tegen, maar het moge duidelijk zijn dat dit niets maar dan ook niets te maken heeft met de (naar mijn mening) erg leuke, droge strips die ik vroeger zo vaak las. Het ligt allemaal niet aan Murray, die het wat mij betreft nog aardig doet, maar vooral aan het feit dat men tracht een verhaal te vertellen, het nodig wordt geacht om Garfield te laten dansen (DANSEN????), men een verschrikkelijk duffe dosis acteurs heeft ingeschakeld en er gewoon een compleet gebrek aan droge humor te vinden is. Tel daar nog een verschrikkelijke soundtrack bij op en de twijfelachtige keuze om de dieren half animatie/half echt te maken. Een beetje consequentie was een stuk beter geweest. Maar goed, het had erger gekund, gewoon een film voor de kleintjes, ieder ander persoon waarbij smaak met de jaren gekomen is, zal hier weinig mee kunnen.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 3 augustus 2015, 13:10 uur [permalink]
Garfield

Als er één film niet meer jeugdsentiment bevat dan Garfield dan weet ik het ook niet meer (buiten the lion king om). Ik heb Garfield zóóó vaak gezien dat ik me nu nog scenes herinnerde! Toch, toen ik vanochtend en vannacht deze film aan het herzien was kon ik niet wennen aan het lelijke gezicht hoe Garfield erin was gezet. Ook de grapjes wisten me niet meer te deren en ik kon me eigenlijk niet vast klemmen aan de gehele film. Het verhaal was slap en een beetje saai om te volgen maar het concept vond ik erg leuk. Nee, ik moet helaas mijn cijfer verlagen, jammer! Had hem leuker verwacht namelijk.

Dick2008
geplaatst: 24 november 2015, 21:07 uur [permalink]
Dit is toch wel een enorme meevaller. Toch al weer jaren geleden dat ik hem heb gezien, en misschien was het wel de Nederlands gesproken versie. Ik vond er toen niet zoveel aan maar de interesse voor live-action/animatie is pas sinds enige jaren gekomen, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Het begin is wel matig en ik dacht blijft dat zo. Zodra de grappige hond in de film komt wordt de film stukken leuker en het tempo ook wat hoger.
Visueel erg goed gemaakt. Het verhaal zelf is ook best leuk. Breckin Meyer kan ermee door en Jennifer Love Hewitt is knap hier, de stem van Bill Murray is goed. Eenvoudig verhaal zoals meestal met dit soort familiefilms, maar ik heb me er, tegen verwachting in, prima mee vermaakt. 4.0

avatar van Miszmi
geplaatst: 14 september 2016, 21:20 uur [permalink]
Dit was niet helemaal mijn ding. Erg magertjes allemaal. Ken Garfield niet zo goed van vroeger, wel eens wat voorbij zien komen qua strips, maar vond dat allemaal nooit zo interessant. Zo ook deze film niet. Het was niet slecht, maar ook zeker niet goed. Verhaal is wat aan de magere kant, het ene moment denk je dat het leuk wordt, om vervolgens weer in saaie momenten te belanden. Het werd naarmate de film vorderde wel wat beter allemaal, het verhaal kreeg wat meer diepgang en er gebeurde daadwerkelijk wat. Eerste helft duurde me vrij lang, tweede helft keek wat makkelijker weg. Kom uiteindelijk uit op 2,5*, vind het nou ook weer niet zo slecht om het een ruime onvoldoende te geven. Echter wel slecht genoeg om geen enkel vervolg hierop te gaan kijken.

avatar van PoisonAngel
geplaatst: 25 september 2016, 19:21 uur [permalink]
Van de week weer eens gekeken met m'n vriend, die had de film nog niet gezien. Ik vond 'm nog steeds erg vermakelijk, hier en daar wat kleine verbeterpuntjes. Maar dat hou je (denk ik) bijna altijd. Gewoon een leuke film voor in het weekend, popcorn erbij en een biertje! Verhaal is niet heel bijzonder, maar soms is het leuk om een film te kijken waarbij je niet hoeft na te denken