Garfield (2004)

Alternatieve titel: Garfield: The Movie

Familie / Komedie

geregisseerd door Peter Hewitt
met Breckin Meyer, Jennifer Love Hewitt en de stem van Bill Murray

Garfields baasje Jon zet Garfields perfecte leventje op zijn kop als hij de domme hond Odie in huis haalt. Garfield heeft vanaf dat moment slechts één levensdoel: Odie uit zijn huis en zijn leven. Wanneer Odie echter ontvoerd wordt door een hondentrainer heeft Garfield toch wel medelijden met hem en komt in actie.

avatar van lars-pixar
hou het maar bij deel 1.
of een animatsi film van garfield want
deel 1 is leuks maar deel 2!!

avatar van Vic Mackey
Mijn kinderen vinden hem geweldig en daar is 'ie ook voor bedoeld denk ik.

avatar van TragieStar.*
Verschrikkelijk.
Geen een moment gehad waarbij ik moest lachen of moest huilen of whatever.
Gewoon een saaie film die me niet boeide.
Maarja het is ook een kinderfilm. Toch had ik er meer van verwacht.
Jennifer Love Hewitt kan best goed acteren maar hier in liet ze dat weinig blijken.
2* voor de moeite.

avatar van moviechick-99
een leuke film voor overdag ofzo was wel grappig met garfield maar ik heb hem gezien in het belgisch dat suckt echt jennifer love hewitt die in het vlaams praat echt phunny was beter in het engels

avatar van judgepaddy
Een van de weinige films waar Bill Murray spijt van heeft.

avatar van 606
Aardige geheel met humor.
De stem past goed bij de kat.

3 sterren

avatar van missl
Sarcastische humor, ik heb genoten van mijn avondje op de bank.

avatar van Guinness
Was gisteren op tv, leuk om weer eens gezien te hebben.

avatar van movierobert
Mijn hond vind deze film erg leuk

avatar van DonOswaldo
Als verwacht lang zo leuk niet meer als vroeger en haalt het ook niet bij de strips.

Nochtans heb ik me nog wel redelijk vermaakt, alleen niet meer echt kunnen lachen.

Achja, Jennifer zorgt tenminste nog voor wat fijn kijkvoer.

Ik had hier meer van verwacht. Af en toe wat leuke momenten, maar over het algemeen viel hij vies tegen.

avatar van Chaos Industry
Heb de film ook eens bekeken.
Ik verwachtte er niet al te veel van en dat bleek terecht.
Films met een combinatie tussen een 3D-geanimeerd wezen en echte acteurs gaat vrijwel nooit samen. Ook hier niet, zeker goed te zien in de scene waarbij Garfield oog in oog komt te staan met de ontvoerder van Odie. Erg matig, maar niet onverwacht. Ook het verhaal zelf was niet van al te hoog niveau. Je verwacht veel grappige momenten, veel actie. Maar wat mij betreft was het van beide maar een handje vol. Erg jammer, want met een karakter als Garfield was veel meer te doen.

88Fabian
jammer dat deze zo laag scoort,heb hiet wel om moeten lachen.

88Fabian
Hopelijk komt deel 3.

avatar van clockwork72
Ja, dat hoop ik ook. Dit deel was echt héél erg leuk.

avatar van Freckles
88Fabian schreef:
Hopelijk komt deel 3.

Goed nieuws, Fabian! Die is er namelijk al.

avatar van TragieStar.*
Zo te zien niet hoor, er staat hier namelijk alleen Garfield 1 & 2.
Haha, ik zou juist niet willen dat er een deel 3 kwam want dit was al dramatisch.
Gelukkig vind jij het wel heel goed Fabian
Dan hebben ze tenminste 1 grote fan

avatar van yeyo
Freckles bedoelt waarschijnlijk deze.

avatar van kobe bryant fan
Goede film met toch wel de leukste kat ooit !

avatar van elayz
leuk voerzonnen!

Super film! Echt grappig als ze dansen op" my humps" En garfield is so cute

Kinderfilm. Niet zo veel aan. Gelukkig is het maar een korte film.

avatar van TheLionKingFan
Garfield is een vermakelijke film.
Niet zo goed als de strip,maar erg leuk!

avatar van miss_efron
Heb me zeker geamuseerd met deze eerste real garfield movie !

The-Batman
Fantastische Film.Deel 2 is stukken minder.

avatar van moviemafketel
Las de boekjes van Garfield altijd. Vond de humor daar wel stukken beter dan in deze film. Vond het eigenlijk ook niet zo mooi gemaakt. Beetje Roger Rabbit-achtig kwa techniek leek het wel. Beetje ouderwets en nep. Leuk dat Hewitt meedoet. Daardoor zit je de rit wel uit. Ook Odie is cool!

otherfool schreef:
Voor wie dacht dat een strip met 3 tekeningetjes niet verfilmd kon worden... jullie hadden gelijk!

Totaal oneens (Yamada-kun), maar dat staat los van deze film.

Heb nooit erg veel van Garfield meegekregen maar genoeg gezien en gelezen om te weten dat deze film maar weinig te maken heeft met de panels. Het draait rond een oranje kat, daarna houdt het zo'n beetje op geloof ik. Best jammer, want er zit toch potentieel leuke humor in die strips.

't Is allemaal erg druk, kinderachtig en flauw. Murray doet het absoluut niet goed, acterende dieren zijn sowieso niet echt wat voor mij en ook de volwassenen bakken er absoluut niks van. Verder een zéér flauw verhaallijntje (servetjesniveau) en wat irritante situatiehumor.

Verbaast me dat hier ooit nog een vervolg op gekomen is, ergens zitten er dus mensen die dit wel konden pruimen blijkbaar.

CG-dansende beesten. Nooit goed.

The-Batman
Ja maar Onderhand,als echt intellectueel kijker ga je hier toch ook niet je tijd aan verspillen?.

avatar van Linn
@ The-Batman : Toevallig hebben Onderhond en ik dit gisteren gezien omdat we bij mijn ouders waren en mijn schoonzus was er nogal fan van.
Wat moesten we dan? Onze ogen sluiten de hele avond?

Ook ik vond deze film totaal niet te pruimen en erg flauw. Het is geen enkel moment grappig terwijl de gelijknamige strip dat soms wel is. De keuze van acteurs was buiten Murray dan ook enkel van de B afdeling gehaald. En van acteren was er ook niet echt te spreken aangezien het allemaal maar erg gemaakt was.

Wat ik ook nogal stom vind is dat Garfield computergeanimeerd is en Odie dan weer niet. Ik vind dat ze bij zo'n film beter een duidelijke keuze kunnen maken of was misschien het budget op?

0,5* Een draak van een film

avatar van TheLionKingFan
Ze hebben alleen Garfield zo gemaakt omdat zijn streken 'te wild' waren. (Ja voor de mensen die deze film nog niet hebben gezien,Garfield en te wild)