• 12.679 nieuwsartikelen
  • 167.970 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.371 acteurs
  • 195.681 gebruikers
  • 9.160.199 stemmen

Beste/ slechtste Godzilla-film

zoeken in:

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Wat is je favoriete Godzilla-periode?

De Showa- (1954-1975), Heisei- (1984-1995) of misschien de Millenium-periode (1995-2005)?

Is de verguisde amerikaanse versie van Roland Emmerich slechter dan bijvoorbeeld Godzilla VS The Smog Monster of Godzilla VS Megalon?

En wie is volgens jou Godzilla's meest gedenkwaardige tegenstander?

SuperSideSwipe

• 4463 berichten
  • 2881 stemmen

Ik betwijfel of hier genoeg animo voor is op MM, maar ik vind het in ieder geval wel leuk zo een topic.

Gedenkwaardigste tegenstander is zonder twijfel: king ghidorah, die ziet er gewoon cool uit, en is nooit echt als stom komediemonster gebruikt zoals vele anderen.

Mijn favoriete periode: Ook al heb ik natuurlijk sentimenten met 54-75 omdat ik die al sinds ik een kleine koter was leuk vond, ben ik toch meer voor de betere visuele spectacel van 95-05. Daar is het allemaal veel mooier gemaakt. Alleen jammer dat de "kleinere" zoon van Godzilla het op een gegeven ogenblik overnam.

The Smog monster is zeker een betere film dan die achterlijke Amerikaanse versie (ja ik geloof zelf amper dat ik die zin uitspreek maar voila). Net zo als ze allemaal.

De betere films: The Terror of Godzilla (1975), Godzilla vs. Space Godzilla (1994), Godzilla vs. Destoroyah (1995), Godzilla vs. Megaguirus (2000), Godzilla 2000 (1999), Godzilla vs. Gigan (1972)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Grappig topic. Ik heb zelf geen enkele Godzillafilm gezien, maar het lijkt me wel leuk popcornvermaak voor een verloren zaterdagavond. Misschien probeer ik er nog wel een.

moviefreak#1

• 14331 berichten
  • 23050 stemmen

Nou die van Emmerich is in elk geval de slechtste.

Persoonlijk vind ik gewoon de originele Gojira het beste (dus Showa).

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Paradiso heeft zopas 10 Godzilla-films op DVD uitgebracht:

Godzilla (1954), Son Of Godzilla, Godzilla's Revenge, Godzilla Vs. Mechagodzilla, The Return of Godzilla, Godzilla vs Biollante, Godzilla 2000, Godzilla vs King Ghidora, Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monster All-out Attack en Godzilla Tokyo SOS.

In japans gesproken versie met nederlandse ondertitels. Heb ze zien liggen in Free Record Shop aan 7,90/stuk en heb me er meteen enkele van aangeschaft.

SuperSideSwipe

• 4463 berichten
  • 2881 stemmen

Ik heb wel zo een box met ongeveer die films op ebay gezien, in het duids, maar die was erg prijzig.

Wel leuk dat ze nu ook bij de FRS te koop zijn, ik ga meteen ff kijken.

mckiller

• 252 berichten
  • 974 stemmen

Heb alleen die van roland emmerich gezien en is niet verkeerd, in ieder gaval heeft ie mooie special effects.

kirk douglas

• 496 berichten
  • 1538 stemmen

De beste is in mijn ogen ''Destroy all Monsters'' (1986) de slechtste was ''Godzilla's revenge'' (1969)

De beste schurk was destijds Mechagodzilla in de Millenium-periode vond ik hem echter beduidend minder.

Die van Emmerich was ook niet echt slecht hij pastte alleen helemaal niet bij andere films.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Mijn favoriete Godzillafilm is denk ik Godzilla: Tokyo S.O.S. Het moment dat Mechagodzilla aankomt bij het slachtveld om Mothra te helpen is voor mij één van de hoogtepunten in deze reeks. Het brute arsenaal, de explosies en de bombastiche muziek maakt van deze film een spektakel waar je 'u' tegen zegt. Maar goed, ik heb de daaropvolgende delen niet gezien omdat er slechts een tiendelige reeks hier is verschenen die eindigde bij Tokyo S.O.S. Misschien kunnen de sequels nog meer indruk op me maken. Tot die tijd moet ik wachten tot de overige films uitkomen met Regio 2. De Amerikaanse versie van Godzilla is zeer vermakelijk maar deze film had anders moeten heten. Attack of the giant Iguana of zoiets .

De originele Godzilla uit 1954 blijft voor mij een klassieker. De grauwe sfeer en het drama maakt van dit deel meer een rampenfilm dan een B-film met een groot monster. Welke delen ik ook erg goed vind zijn The Return of Godzilla, Godzilla vs. Biollante, Godzilla vs. King Ghidorah, Godzilla 2000 en Godzilla Mothra and King Ghidorah - Giant Monster All-Out Attack. Jammergenoeg heeft bijna elke Godzillafilm weer zo'n fout momentje (weirde gast, foute muziek, slecht effect...etc) maar dat heeft wel weer z'n charmes. Al zijn de delen die uitkwamen in de jaren '60 en '70 (van mijn tiendelige reeks) wel erg droevig slecht.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

De beste godzilla film vind ik Godzilla vs. Mechagodzilla.

The Oceanic Six

• 60063 berichten
  • 4022 stemmen

Afgelopen anderhalf jaar heb ik de gehele Japanse serie eens bekeken en ook meteen maar de 2 Amerikaanse versies opnieuw gezien. Overal staat een review, dus ik hou het hier kort. Het origineel uit 1954 is geweldig, erg duister, met een sterk verhaal dat een historische achterliggende gedachte heeft en met een heerlijke entree van Godzilla. Daarna volgden tig vervolgen die op een enkeling na gewoon echt baggerslecht waren. Hilarisch slechte effecten, veel te saaie verhaallijnen, speelduur dat vaak richting de 2 uur gaat waar 75 minuten meer dan zat zou moeten wezen en met vooral veel herhaling van zetten. Wel kent de reeks een paar toffe vijanden, maar pas in de 90's en 00's komt alles een beetje redelijk in beeld. Hoogtepunt op visueel vlak is wel de versie uit 2014, nota bene een Amerikaanse versie. Dat is meteen voor mij ook de meest indrukwekkende Godzilla film, die samen met de versie uit 54 de nr 1 positie mag delen. Daarna volgen nog een paar kleine voldoendes (3*) en al het andere is onvoldoende tot afschuwelijk. Ik hoef deze films dan vermoedelijk ook nooit meer te zien

Gemiddelde score van mijn 29 bekeken Japanse films: 2,2/5. Dat zegt denk ik genoeg.

Hieronder op chronologische volgorde mijn lijstje met gegeven score:

Gojira (1954) 3,5

Gojira no Gyakushû (1955) 3

Kingu Kongu tai Gojira (1962) 2

Mosura tai Gojira (1964) 2

San Daikaijû: Chikyu Saidai no Kessen (1964) 3

Kaijû Daisensô (1965) 2

Gojira, Ebirâ, Mosura: Nankai no Daiketto (1966) 1,5

Kaijûtô no Kessen: Gojira no Musuko (1967) 1,5

Kaijû Sôshingeki (1968) 3

Gojira-Minira-Gabara: Oru Kaijû Daishingeki (1969) 1

Gojira tai Hedorâ (1971) 1,5

Chikyu Kogeki Meirei: Gojira tai Gaigan (1972) 1,5

Gojira tai Megaro (1973) 2

Gojira tai Mekagojira (1974) 3

Mekagojira no Gyakushû (1975) 2

Gojira (1984) 3

Gojira tai Biorante (1989) 2,5

Gojira tai Kingu Gidorâ (1991) 2

Gojira VS Mosura (1992) 3

Gojira VS Mekagojira (1993) 3

Gojira vs Supesugojira (1994) 1

Gojira VS Desutoroia (1995) 1,5

Gojira Ni-sen Mireniamu (1999) 1,5

Gojira tai Megagirasu: Jî Shômetsu Sakusen (2000) 2,5

Gojira, Mosura, Kingu Gidorâ: Daikaijû Sôkôgeki (2001) 3

Gojira tai Mekagojira (2002) 1

Gojira tai Mosura tai Mekagojira: Tôkyô S.O.S. (2003) 3

Gojira: Fainaru Uôzu (2004) 1,5

Shin Gojira (2016) 3

Amerikaanse delen:

Godzilla (1998) 1

Godzilla (2014) 3,5

Ik vind dat godzilla (2014) goed omdat dat vuur en hoe hij die M.U.T.O 's versloeg ik vindt dat de shin gorija (2016) minder goed als die van 2014 die special effects cooler maar ik heb zin in godzilla King of the monsters (2019) (ledgendary) en in godzilla vs King Kong (2020) (ledgendary).

In godzilla 2019 King of the monsters komen klassieke monsters terug mothra,rodan en King ghordha. En in godzilla vs King kong komt misschien destrohya terug en gigan en mechagodzilla.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.