Gojira VS Desutoroia (1995)

Alternatieve titels: Godzilla vs. Destoroyah | Godzilla vs. Destroyer

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Takao Okawara
met Takuro Tatsumi, Yôko Ishino en Yasufumi Hayashi

Na Godzillas gevecht met de Oxygen Destroyer wordt het monster Destoroyah op de aarde losgelaten. Godzilla staat op de rand van een nucleaire inzinking en zal zijn laatste krachten nodig hebben om ook Destoroyah te kunnen verslaan.

avatar van SuperSideSwipe
Prachtige film, verbaast me zeer dat niemand hier nog op heeft gestemd. Dit is toch van de afgelopen jaren de meest veelbesproken film in de reeks.

Zeer goede actie, Destroyah is een van de Sterkste en best uitziende vijanden van godzilla tot op heden. En er zit voor de verandering nog een grote verassing in ook richting het einde van de film. (zal het maar niet verklappen, houden ze hier niet van haha).

Ook wellicht de beste special effects uit de reeks.

FF op Ebay ofzo speuren en je hebt hem zo gevonden.

Must see voor godzilla fans.

avatar van The One Ring
SuperSideSwipe schreef:

Verbaast mij eigenlijk niet. Ik wist ook niet dat hier een fanbase van was. Lijkt me wel lachen om eens zo een film te zien, maar hoe serieus valt het te nemen?

damon
Er wordt toch toch zowat jaarlijks een Godzilla film uitgebracht? Blijven ze dan nog leuk om naar te kijken?

avatar van SuperSideSwipe
Nou ik ken verder geen andere mensen die naar deze films kijken, met veelbesproken bedoel ik op fansites van godzilla, die ik wel eens afstruim.

Nou deze film is mooi gemaakt. Met aardige effects voor een Japanse Godzilla film. Ik heb wel een goed verbeeldingsvermogen, en stoor me nooit aan het feit dat iemand in zo een rubber monster pak zit. (stoor je je bij deze film zowizo niet aan hoor, meer bij de vroegere films)

En ja damon, het blijft leuk om naar te kijken, ieder geval wel als je er fan van bent. Ik bedoel als je je kan inleven in zo een film is dat toch een machtig idee dat zulke gigantische monsters met elkaar vechten midden in Tokio. Maar niet iedereen kan het waarderen dat besef ik.

Ben mijn cijfering iets aan het herzien, dus verlaagd naar een nog even respectabele.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ook geen biet aan, mede doordat het eerste uur echt slaapverwekkend saai is. Daarna wordt het vermakelijker, de actie is namelijk best oké en Destoroyah kan er wel mee door. Maar waar begin jaren 90 even een revival van de franchise leek te komen met frisse films die een wat donker, serieus verhaal combineerden met prima actie, daar is er halverwege de jaren 90 niks meer van over. Het blijft best een beproeving, deze hele reeks bekijken, maar ik ben er gelukkig bijna klaar mee.