Joshuu Sasori: Kemono-beya (1973)

Alternatieve titel: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable

Japan
Actie / Misdaad

geregisseerd door Shunya Itô
met Meiko Kaji, Yayoi Watanabe en Reisen Ri

Sasori (Scorpion) heeft een liefdesrelatie met haar verstandelijk gehandicapte broer en wordt gechanteerd door een yakuza die haar geheim weet. Deze man wordt vermoord en hiervoor wordt Matsu beschuldigd, zowel door de politie als de yakuza, dus moet ze op de vlucht slaan.

Reinbo
Appart filmpje, openings scene is brilliant, maar maakt z'n reputatie helaas niet helemaal waar. Wel lekker sleazy en stijlvol. kleine 3,5*

Bas I.
Het plot/synopsis gedeelte klopt geloof ik niet helemaal.

avatar van jeroentjuhhhhh
GENIUS

Met afstand één van de beste reeksen. Ito is automatisch één van m'n favoriete regisseurs geworden. Hij brengt met dit derde, en meteen laatste, deel achter zijn naam weer een verfrissende setting met enkele nieuwe thema's... maar met dezelfde heldin en opnieuw geweldig stijlvol.

Het pakt diverse settings, waarvan de scenes in de riolen nog het coolste en verrassendste zijn. Echter gaat er niets boven die opening, absoluut één van de beste scenes ooit. Valt lekker met de deur in huis, en wanneer Meiko daarachter schuil gaat is dat nóg beter.

Opnieuw een mooie 4.5*. Nog steeds die 5* niet bereikt, al kwam deel 1 daar het dichtste bij. Wie weet bij herziening, of misschien slaagt Hasebe er wel in om met Grudge's Song toch nog een beter deel uit te poepen. Ik ben benieuwd

Tony's Cinema Trash: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable (1973) - tonypulp.blogspot.com

Reinbo
Ga nu maar snel de baby cart serie kijken, aangezien dit je beviel.

avatar van jeroentjuhhhhh
Die komt denk ik hierna aan de beurt. Of eerst nog de Stray Cat films

avatar van Black Math
Wederom een deel uit de reeks die het niet haalt bij het eerste deel. De opening met de arm was nochtans best aardig, net als het vervolg met de hond. Maar daarmee blijft het er helaas bij.

De psychologische spelletjes, die de smaakmakers van het eerste deel waren, duiken pas tegen het einde op, maar door alle toevalligheden werkt dat toch een stuk minder. De film moet het toch vooral hebben van Kaji die boos in de camera kijkt. Mooie vrouw hoor, en met die blik heeft ze veel uitstraling, maar het is te weinig om de film te dragen.

Visueel wat experimentjes in de vorm van negatieve kleuren en stopmotion. Ik ben er alleen niet van overtuigd, het komt nu behoorlijk gedateerd over. Soundtrack is dan nog wel aardig, maar niet meer dan dat.

Als ik dan toch moet kiezen voor een foute jaren 70 filmreeks, dan verkies ik euthanasievoorvechter Hanzo the Razor boven anti-abortusactiviste Scorpion, zowel qua reeks als qua hoogtepunt uit de reeks. Maar goed, ik heb nog één Scorpion deel te gaan. Voor dit deel in ieder geval 1*.

keimpeS
Het 1e deel van de reeks is inderdaad beter, maar nog steeds goed genoeg voor mij!

avatar van joolstein
Deze film op basis van de cover en titel: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable gaan kijken. En tjonge wat is dit goed! Paf boem direct aan het begin is het al raak! De hoofdrolspeelster is Meiko Kaji en zij speelt Sasori -Scorpion. Veel praten doet ze niet maar de rol zet ze wel overtuigend neer! Daarnaast wordt ze geholpen door de vrouw Yuki die een prostituee is en bovendien een seksuele relatie heeft met haar broer. Visueel is deze film een waarspektakel want wat ongelooflijke (vermoedelijke) B-film met prachtige cinematografische beelden, die ik enorm kan koesteren. Ik had hier nog nooit van gehoord maar wat blijkt dit is al het derde (of vierde) deel uit een reeks. Heel erg nieuwsgierig naar de rest? En voor de dames is er nog een goede tip mochten die het koud krijgen, gewoon wat lucifers tussen u benen en weg kou.