Gojira vs Supesugojira (1994)

Alternatieve titel: Godzilla vs. Space Godzilla

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Kensho Yamashita
met Megumi Odaka, Jun Hashizume en Zenkichi Yoneyama

Godzilla wordt deze keer bedreigd door maar liefst twee nieuwe vijanden. Eerst moet hij de strijd aanbinden met Mogera, een enorme robot gemaakt door de Verenigde Naties, waarna Godzilla een gevecht aangaat met Space Godzilla, een intergalactische kloon van zichzelf.

avatar van SuperSideSwipe
Best een leuke film.

Bevat wat meer actie dan de oude generatie godzilla.
Ook al ben ik opgegroeid met de ouwe bollige versie, vind ik toch dat de films sinds pak em beet 1990 de serie tot een hogere demensie hebben verheven.

Alles ziet er gelikter uit, en de monster bewegen ook wat beter. De Special Effects die zijn toegevoegd zien er ook wat realistiser uit.

avatar van SuperSideSwipe
Zojuist herzien,

Vond hem toch iets sfeerlozer dan ik mij herinner.

De manier waarop Space Godzilla verslagen wordt is ook een beetje onduidelijk en vaag.
Daarnaast zien de monsters er inderdaad redelijk uit, maar bewezen ze erg stijfjes en is het net of ze op een schommel staan zoveel dat ze heen en weer wiebelen.

Bij nader inzien verlaagd naar een

avatar van megaman
Redelijke Godzilla episode die helaas door de Engelse dub op mijn Blu-Ray versie (10 delige 60th Anniversary set) wat minder geslaagd is. Jammer dat ik geen Japans kon aanzetten want dat Engelse gekakel was enorm nep. De film zelf is wel erg sfeervol met 'n avontuurlijke en soms sprookjes-achtige soundtrack. Het eindgevecht maakt veel goed en is als vanouds! Spacegodzilla (belabberde naam by the way) was qua design wel erg chill (letterlijk en figuurlijk). De manier waarop hij energie absorbeert en dat daar ook de zwakke plek is te vinden deed me denken aan die typische videogame-bazen met hun bijhorende weak-spots Any way, net als SuperSideSwipe geef ik de film een mooie 3*

avatar van Ajax&Litmanen1
Nou waren de voorgaande delen net zo vermakelijk en dan gaan ze weer terug naar het niveau van de voorgaande lelijke decennia's van Godzilla. De film ziet er niet uit, duurt veel te lang en het is weer eens veel te kinderlijk en simpel, terwijl de vorige delen nou net zo goed waren omdat ze dat over de top gaande gedoe lieten varen en weer naar een donker, meer realistisch verhaal gingen. De vijanden waren ook belabberd bedacht zeg.

Afschuwelijke troep.