Kaijû Daisensô (1965)

Alternatieve titels: Invasion of Astro Monster | Godzilla vs. Monster Zero | Invasie Planeet X

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ishirô Honda
met Nick Adams, Akira Takarada en Jun Tazaki

De bewoners van Planeet X hebben een probleem. Monster Zero terroriseert het oppervlak waardoor de bewoners onder de grond moeten leven. Ze vragen aan twee aardse astronauten of ze Godzilla en Rodan mogen lenen om Monster Zero, die op Aarde bekend staat als Ghidrah, te verslaan. Ze stemmen toe, maar dan blijkt dat Planeet X de drie monsters wil inzetten om de aarde te overheersen.

avatar van zombie
Ik vond deze (m'n eerste echte) Godzilla een stuk leuker dan dat gedrocht van Emmerich!!!Alleen de versie die ik zag heette :"Godzilla - Invasion of the astro monsters". Maar 't was dus wel de zelfde....

avatar van SuperSideSwipe
De coolste Godzilla monster King Ghidrah maakt in deze film voor het eerst zijn opwachting (als ik het goed heb).

Hij ziet er in deze film nog vrij klungelig uit. (vind maar es iemand die goed in zo een rubber pak met 3 lange nekken kan passen hahaha).

Inhoudeljik gaat de film wel voor Godzilla maatstaven.
gevechten zijn wel een beetje matig. (zijn in bijna geen van de vroegere generatie Godzilla films al te best).

avatar van Mochizuki Rokuro
SuperSideSwipe schreef:
King Ghidorah was er eerder in Ghidorah the Three Headed Monster die uit 1964 stamt, maar in sommige lijstjes als latere Gojira film wordt gerangschikt. Als je beide films ziet zie je dat dat klopt: in deze film herkennen de Japanners King Ghidorah gelijk als hij ten tonele verschijnt en in die andere film behoeft hij introductie. Door een charmante 'Venusian' nog wel!

Ik had bij deze film met dat brakke space gegeven een slechtere film verwacht, maar hij scoort hier nota bene als één van de betere. Hij is zeker niet slecht, maar de baarlijke nonsens hier werkt toch wel teveel op de diverse spieren. Dus genieten wij vooral van de fraaie gevechten.

avatar van kirk douglas
destijds vond ik dit de minste.
normaal wordt het slechte verhaal door enkele grote knokpartijen ruimschoots vergoed.
ik heb toen de duitse versie gezien en daar blijken de vechtcenes erg ingekort.
schijnbaar vond men die te destijds knullig???

avatar van Bruens
Duurde maar 5 jaar voordat deze in de vs uitkwam

avatar van Sanderkeuh
King Ghidorah valt de bewoners van Planeet X aan en die vragen de hulp aan planeet Aarde, of ze even Godzilla en Rodan kunnen uitlenen om korte metten met Ghidorah te maken in ruil voor een geneesmiddel tegen kanker.
Idioot of geniaal? Ik vond het in ieder geval zorgen voor het meest entertainende plot in een Godzilla film tot nu toe. Hier ligt de focus echt op scifi na een eerdere voorzichtige uitstap in Ghidorah, the Three-Head Monster. De makers nemen het gelukkig niet te serieus, en we zien Godzilla zelfs een vreugdedansje doen in de ruimte.

Vermakelijke film als het absurde plot je niet stoort.

avatar van Ajax&Litmanen1
Jammer dat er zoveel troep in de Godzilla reeks zit. Deze Invasion of Astro Monster heeft een zo idioot verhaal en zulke beroerde effecten, dat je dit vermoedelijk een Asylum productie zal noemen als het anno nu uit was gekomen. Het eerste uur is totaal nutteloos en vervelend, daarna wordt het best nog geinig met 3 grote monsters die aan het knokken zijn. Onze 3-koppige vriend blijft wel de leukste, maar ook Godzilla is lekker bezig. Uiteraard blazen ze weer een hoop miniatuurtankjes en bruggen op, was wel geinig is, maar ondertussen begint deze reeks wel enorm op elke voorganger te lijken. Er is weinig meer te bedenken dan een herhalingsoefening of een totaal idioot verhaal zoals in deze. Het einde voorkomt een 1*. Maar veel is het niet. Heb liever dat ze weer de serieuze kant op gaan.