Mekagojira no Gyakushû (1975)

Alternatieve titels: The Terror of Mechagodzilla | Monsters van het Verloren Continent

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ishirô Honda
met Katsuhiko Sasaki, Tomoko Ai en Akihiko Hirata

Aliens slagen erin met behulp van een gekke professor de robot Mechagodzilla te repareren. Samen met het monster Titanosaurus moet Mechagodzilla de echte Godzilla zien te verslaan.

Het moet zijn: Terror of Mechagodzilla en Titanosaurus is een gewoon leved monster

Mechagodzilla schreef:

Het moet zijn: Terror of Mechagodzilla
De film heeft meerdere titels.

IMDB - Also Known As:
Mechagodzilla vs. Godzilla
Monsters from an Unknown Planet
Monsters from the Unknown Planet
Revenge of Mechagodzilla
Terror of Mechagodzilla (USA) (video box title)
The Escape of Mechagodzilla
The Escape of Megagodzilla
The Terror of Godzilla (USA)

avatar van SuperSideSwipe
Een van mijn favoriete godzilla films.

Dit was ook een van mijn eerste godzilla films die ik gezien heb toen ik rond de 5 was. Weliswaar is het indrukwekkender als je jong bent om te zien. Maar ook nu vind ik dat de spanning lekker wordt opgebouwd naar het eind duel toe. (meeste godzilla films is het opbouw stuk nogal saai).

Zeker een must see film voor godzilla fans.

avatar van Ajax&Litmanen1
Flauwe herhalingsoefening van de vorige film, met opnieuw Mechagodzilla erbij. Maar nu is het allemaal redelijk saai. Paar aardige gevechten, maar verder eigenlijk geen enkel interessant moment.