- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
DjFrankie
-
- 3417 berichten
- 3500 stemmen
A Girl Walks Home Alone at Night (2014) hier ben ik aan begonnen maar afgezet, dat was geen film voor mij.
Salo lang geleden gezien, herinner me nog de smerige scenes daarin, maar zal mijn lijst niet halen. Ginger
Snaps vond ik redelijk maar geen hoogvlieger, Toxic Avenger was beter ook vanwege de humor
Dark Skies (2013), The Hills Have Eyes (2006) en Frágiles (2005) halen de lijst wel. Vond die laatste geweldig idd door Mechanical Girl en de ouwe zuster.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
19/21 gezien. De twee films die ik nog niet gezien heb (Begotten en Dark Skies) liggen hier nog klaar. Kaidan, Gozu en Salò heb ik zelf genomineerd. Totaal gezien: 366/581
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Kom op mannen, we gaan voor dat maximum: een top 30
Neen, dan moet ik van die films zoals Toxic Avenger gaan kiezen wegens gebrek aan beters. Ik heb er momenteel 4 die ik er zeker in ga zetten dus dat moet wel lukken voor minstens 10 misschien kan het nog iets meer.
En Baggerman als geloofwaardigehid jouw probleem is bij horror dan is dan denk ik niet dat het genre voor jou is en de keuzemogelijkheden eerder beperkt. Heb je ook zoveel moeite ermee bij sci-fi en fantasy?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Nou vooruit dan... misschien dat we het dan binnen de perken gaan houden met een top 15 of iets dergelijks. Dat zal ik beslissen nadat zondag alle films van deze ronde genoemd zijn 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
9 gezien, voorlopig niks bij op de watchlist wegens te druk met fotoshoot (profiteren nu de zon eens bij op de foto staat) en ijsjes gaan eten 
Gisteren wel nog ouija origin story gezien. Leuk en met momenten best creepy maar niet een topper voor mij. Het kleine meisje doet het wel super. Ook het camerawerk was echt wel top. Een paar echt prachtige shots gezien! 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
12/21 gezien, waarvan één eigen nominatie, het toch wel hele fijne Witchfinder General. Gozu vind ik ook een geweldige film, maar heb ik expres niet genomineerd aangezien er eigenlijk vrij weinig horror te bekennen is. Verder een rits films in de categorie 'vrij behoorlijk': Ginger Snaps vond ik toch wel erg vermakelijk, Invisible Man is best leuk, Salo is daarentegen zeker niet leuk maar vond ik toch best een interessante kijkbeurt, dito voor Begotten en toch ook wel een beetje voor het wel erg lange Kaidan.
A girl walks home alone... viel me volgens mij een beetje tegen maar was zeker niet slecht. Toxic Avenger is best vermakelijk voor een Troma, maar het blijft niet helemaal mijn type horror. Communion, Crimson Peak en Pop Skull vond ik alledrie niet zo bijzonder.
Van de niet geziene films ben ik vooral heel benieuwd naar Tenshi no Tamago, Inferno en House by the Cemetery, die alledrie al wel een tijdje op mijn radar staan. The Tingler lijkt me ook wel vermakelijk. Ik dacht dat ik Piranha 3D gezien had, maar dat bleek het niet te versmaden vervolg Piranha 3DD te zijn.
Fragiles, The hills have eyes (2006), Dark Skies en Hush trekken me niet zo, maar wie weet komt het er nog een keer van.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
Dag 20.
Op de kijklijst.
Communion (1976) 3.5* en Ginger Snaps (2000) 3.5* kon ik beide zeer waarderen.
Inferno (1980) 2.5* vond ik een mager aftreksel van Suspiria (1977) en Hush (2016) 2.5* een moeizame bevalling met spannende momenten.
Aan Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) ben ik ooit begonnen, maar de film boeide me niet. Aan het boek ben ik ook ooit eens begonnen. Ik kwam niet verder dan een paar hoofdstukken. Ik herinner mij van film en boek een vervelende opsomming van sadistische spelletjes die als agendapunten voorbijkwamen. Niets voor mij.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8281 stemmen
En Baggerman als geloofwaardigehid jouw probleem is bij horror dan is dan denk ik niet dat het genre voor jou is en de keuzemogelijkheden eerder beperkt. Heb je ook zoveel moeite ermee bij sci-fi en fantasy?
Nee hoor, het is niet voorbehouden aan het horrorgenre, maar van alle genres is daarin geloofwaardigheid vaak ver te zoeken. Net als in actiefilms trouwens...
Geesten die iedereen gruwelijk kunnen doen ombrengen, behalve op één of andere manier de hoofdpersoon (Fragiles). Of personages die ondanks alle tekenen van onheil (rondslingerende afgehakte ledematen of zo) tòch een huis binnengaan in plaats van gillend weg te rennen en de politie te bellen. Ja, dan haak ik toch echt af, hoor!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Dag 19 : 3 maar gezien nl. The hills have eyes, Friday the 13th en The woman in Black
Dag 20 : 6 gezien nl. The house by the cemetery, The toxic Avenger, The hills have eyes, Dark Skies, Crimson Peak en Hush
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dag 21: 20 april 2019
Invasion of the Body Snatchers (1956)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1808.jpg?cb=1368116737
I Tre Volti della Paura (1963)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/20000/20706.jpg?cb=1540294121
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4563.jpg?cb=1366235076
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19467.jpg?cb=1368170149
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2945.jpg?cb=1369512155
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6534.jpg?cb=1508360107
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1155.jpg?cb=1501936123
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4261.jpg?cb=1369766794
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/940.jpg?cb=1382708453
https://www.moviemeter.nl/images/cover/20000/20400.jpg?cb=1415974983
https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5714.jpg?cb=1553679995
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11616.jpg?cb=1364215604
https://www.moviemeter.nl/images/cover/33000/33415.jpg?cb=1365258899
https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48762.jpg?cb=1363082378
https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54223.jpg?cb=1551039494
https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66392.jpg?cb=1365165670
https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94201.jpg?cb=1514477704
https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95597.jpg?cb=1495392029
https://www.moviemeter.nl/images/cover/322000/322317.jpg?cb=1469774465
https://www.moviemeter.nl/images/cover/388000/388721.jpg?cb=1481979210
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Dag 21 brengt 21 titels, waarvan ik er 17 zag.
Eigen nominaties:
- # 38 10 Cloverfield Lane (2016)
Veel andere persoonlijke favorieten:
- #085 Onibaba (1964)
- #090 Invasion of the Body Snatchers (1956)
- #97 The Eyes of My Mother (2016)
- #101 Le Locataire (1976)
- #180 Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
- #213 The Blob (1988)
- #220 The Entity (1982)
- #243 Alléluia (2014)
The Blob blijft fantastisch jeugdsentiment. Ook Dead Set was een vermakelijke film/miniserie. Verder zit hier relatief veel tussen wat ik aardig, maar niet zo heel opmerkelijk vind: Insidious: Chapter 2, The Innkeepers, Paranormal Activity, Fright Night, Silent Hill… Die laatste heeft op zich wel recht op een herziening. Wrong Turn heb ik best lol aan gehad in mijn herinnering, maar alsnog maar met een zesje beoordeeld. Was toch niet onaardig!
Van de 4 ongeziene titels liggen I Tre Volti della Paura (1963) en vooral Sisters (1973) al even klaar. ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) gaat vandaag op de watchlist. Verder resteerde alleen 964 Pinocchio (1991) om eens bij te kijken of het wat voor me is, maar de laatste comment daar blijkt reeds van mij te zijn:
Als jij 2,5* geeft, sla ik hem lekker over Woland. Gecombineerd met Onderhonds waarschuwing dan. Gekerm en geschreeuw? Dikke doei.
De tips beginnen wel uit te dunnen nu, gisteren eentje en vandaag eentje; maar het is allicht beter dan niets, en de horror watchlist is ook hier met (ruim) meer dan 100 titels aangevuld.
Morgen alweer de laatste dag van de films met drie nominaties...
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Heel wat films die ik nog moet gaan zien die hier zoal de revue gepasseerd zijn. Het probleem is echter dat het voor mij véél te mooi weer is om filmpjes te bekijken. Dus ik wacht nog even tot het slecht weer wordt.
Toch nog iets over 964 Pinocchio (1991)
Dit schreef ik erover: 
Altijd gedacht dat Tetsuo (1989) van Tsukamoto de meest absurde film was die ik ooit gezien heb maar deze Pinocchio van Fukui is nog een graadje erger. Ik ben er vanmorgen mee begonnen en ik ben er zo'n 5 uur later met tal van onderbrekingen er eindelijk in geslaagd hem helemaal af te kijken. Dat mij dat zo veel moeite heeft gekost spreekt natuurlijk niet in het voordeel van deze film die voor mij als een van de meest afgrijselijke films die ik ooit gezien heb te boek zal gaan staan. Van die bijna 5 minuten lange kotsscène zou ik bijna zelf van gaan kotsen en dan heb ik het nog niet gehad over die door de straten rennende en kermende Pinocchio die mij bijna een zware hoofdpijn leek te gaan bezorgen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar genoeg hierover. Deze film was voor mij dus 100 keer niks. Meer over deze film wil ik niet kwijt en ik ga daarom ook niet vragen wat andere mensen in godsnaam wel in deze film zien. Dat levert toch alleen maar nutteloze discussies op.
Dus aan de horrorliefhebbers die van plan zijn om deze film te gaan zien: Jullie zijn gewaarschuwd. 
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
MovieMeter Top Horror Films 2019 @ICM (256/602)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wow 15/21
Invasion of the Body Snatchers: niet slecht maar net als de remake ben ik toch niet zo gegrepen door dit concept
Black Sabbath: Anthologie van 3 verhaaltjes. het hoofdverhaal is niet zo sterk, maar het drop of water segment alleen al maakt de film het kijken waard
Onibaba: veel drama niet zo veel horror, nogal langdradig en uiteindelijk vrij repetitief, wel erg sfeervol
Sisters: tja zal best vernieuwend zijn geweest maar de clue was me al snel duidelijk, beïnvloedde toch het kijkplezier
Who Can kill a Child: fijne beklemmende film, maar duurt dat weer net iets te lang en had wat meer durf mogen tonen
City of the Dead: hou je van gore en Fulci, dan hou je van deze film. Ik vond het geweldig. Einde is wat raar maar dat neem ik erbij.
The Entity: Ja dit was wel een ontdekking bij een draft dankzij Collins. Deze vond ik verbazend goed, das echt horror zo een onzichtbare entiteit
Fright Night: vampierfilms zijn niet zo mijn ding, maar dit vond ik echt wel een leuke. De humor kan er ook goed mee door al was die ene jongen wel wat irritant, uiteindelijk fijne film.
The Blob: heeft natuurlijk wel lekkere horror momenten maar stiekem hou ik meer van het origineel
The Eye: erg onder de indruk destijds maar steeds weer die onrustige geesten in de Asian cinema ik heb er toch wel genoeg van
Wrong Turn: te lang geleden om mij er veel van ter herinneren. Deel 2 vond ik iets leuker maar hoogstaand is het allemaal niet.
Silent Hill: gebaseerd op een videogame. Ik had er destijds niet zo veel van begrepen, maar heb ook geen zin om deze opnieuw te gaan zien.
Paranormal Activity: found footage stijl en een irritante boyfriend nekken zorgen voor een vervelend kijkstuk
The Innkeepers: film weet lang lekker mysterieus te zijn en sfeer te scheppen zonder ergens uit te blinken en komt met een zeer matig einde.
10 Cloverfield Lane: gelukkig geen found footage zoals die oerlelijke Cloverfield, maar genietbaar nah.
Op de kijklijst geen films. Ik vond Insidious 1 al zo afschuwelijk slecht dat ik nog steeds pertinent weiger om deel 2 een blik te gunnen en die 0,5* van Noodless heeft me helemaal overtuigd.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
11/21 gezien. Drie eigen nominaties met The Eyes of My Mother, 964 Pinocchio (opvallend dat die zo hoog komt) en Alléluia. Verder ook leuk om Silent Hill terug te zien, wordt vaak een beetje vergeten heb ik het idee. Geen film die de gamefranchise écht eer aan doet, maar verder best de moeite.
Precies op 200/602 nu.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Heel wat films die ik nog moet gaan zien die hier zoal de revue gepasseerd zijn. Het probleem is echter dat het voor mij véél te mooi weer is om filmpjes te bekijken. Dus ik wacht nog even tot het slecht weer wordt.
Toch nog iets over 964 Pinocchio (1991)
Dit schreef ik erover: 
Altijd gedacht dat Tetsuo (1989) van Tsukamoto de meest absurde film was die ik ooit gezien heb maar deze Pinocchio van Fukui is nog een graadje erger. Ik ben er vanmorgen mee begonnen en ik ben er zo'n 5 uur later met tal van onderbrekingen er eindelijk in geslaagd hem helemaal af te kijken. Dat mij dat zo veel moeite heeft gekost spreekt natuurlijk niet in het voordeel van deze film die voor mij als een van de meest afgrijselijke films die ik ooit gezien heb te boek zal gaan staan. Van die bijna 5 minuten lange kotsscène zou ik bijna zelf van gaan kotsen en dan heb ik het nog niet gehad over die door de straten rennende en kermende Pinocchio die mij bijna een zware hoofdpijn leek te gaan bezorgen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar genoeg hierover. Deze film was voor mij dus 100 keer niks. Meer over deze film wil ik niet kwijt en ik ga daarom ook niet vragen wat andere mensen in godsnaam wel in deze film zien. Dat levert toch alleen maar nutteloze discussies op.
Dus aan de horrorliefhebbers die van plan zijn om deze film te gaan zien: Jullie zijn gewaarschuwd.
Tja toen ik de vergelijkingen met Tetsuo las, wist ik al genoeg, skippen. Is misschien wel eens leuk voor de kloterij om zo een film te zien met wat maten en genoeg drank en te lachen van hoe gek het allemaal wel is maar ik heb er geen flauw benul van wat fans nu in zo een films zien of uit halen.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
8 gezien vandaag. Straks de rest even bekijken. Ik zit nu nog middenin mary & max 
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Vrolijke kost om de dag mee te beginnen 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
The eyes of my mother Heb ik hier klaarliggen op mijn stapeltje nog zien films. Voor de rest niets meer aan de watchlist toegevoegd.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Hier heb ik er slechts 7 van gezien:
The Entity (1982): Sterke 80's horror. Goed acteerwerk in combinatie met onderhuidse spanning zorgt voor een zeer prettige kijkervaring.
Fright Night (1985): Prima horror-komedie die ook één en al 80s uitademt. Zowel voor de wat jongere kijker als de wat meer ervaren kijker goed te doen.
Wrong Turn (2003): Lekker standaard genrewerkje. Zoveelste 'rednecks-worden-kwaad-op-passanten-film', maar wel sterk gebracht.
Silent Hill (2006): Mweh... het ziet er allemaal wel mooi uit, maar het duurt veel te lang en spannend wordt het nergens.
Paranormal Activity (2007): Found footage toen het nog goed was. Zorgde voor enorm veel ophef toen deze uitkwam en deze moet gewoon in de bioscoop gezien worden. Uitstekende film die het subgenre opnieuw op de kaart zette.
Insidious: Chapter 2 (2013): Sterk acteerwerk, mooie beelden en een aardig verhaal. Ik heb ervan genoten.
10 Cloverfield Lane (2016): Dit vond ik niet veel. Vanaf de eerste minuten weet je precies wat "de twist" gaat worden en de eindscène is overbodig. Daarnaast vind ik Goodman een miscast, hij komt geen moment eng over.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
17/21 gezien. 964 Pinocchio en The Eyes of My Mother nog klaarliggen. Andere twee entries (Dead Set en Alléluia) heb ik nog niet kunnen vinden. The innkeepers vind ik redelijk briljant; voegt echt iets toe aan het genre met een slimme tweede laag. Totaal gezien: 383/602
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Op de kijklijst:
Mijn nominatielijst tot dusver - 6 nominaties:
The Hills Have Eyes (2006) (alsnog genomineerd, dacht eerst dat dit deel 2 was)
I Tre Volti della Paura (1963)
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
Kijken of ik morgen 10 films haal want anders kan ik geen lijst indienen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Vandaag m'n hoogste score tot nu toe: 16/21 gezien van deze batch. Waaronder vier eigen nominaties: Invasion of the Body Snatchers (1956), Black Sabbath, Quien Puede Matar a un Nino?, en The Entity. Aangezien het veel te lekker weer is geen uitgebreide bespreking, maar alsnog een dikke prima richting Sisters, Fright Night en het toch wel erg vermakelijke The Blob.
Onibaba gaat ooit nog in de herkijk maar was me toendertijd toch te traag, 964 Pinocchio is ook Japans maar is het tegenovergestelde van traag en kon me niet heel erg bekoren. Le Locataire, tja, de horrors van Polanski bevallen me matig en deze is daar helaas geen uitzondering op. Paura nella citta dei morti viventi was wel oke dacht ik, en tenslotte nog een meh richting Silent Hill, Paranormal Activity, Insidious 2 en 10 Cloverfield Lane. Al viel die laatste ook wel mee eigenlijk.
Gin Gwai, Wrong Turn, Dead Set, The Innkeepers, Alleluia en The Eyes of My Mother kende ik in ieder geval van naam, en blijven op m'n watchlist. Maar niet heel erg hoog, eerlijk gezegd.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Daarnaast vind ik Goodman een miscast, hij komt geen moment eng over.
Gek he hoe dat het per persoon zo anders kan overkomen. Voor mij kwam Goodman juist super eng over. Een gewone man, niet over the top ofzo, maar daarom juist heel realistisch.
DjFrankie
-
- 3417 berichten
- 3500 stemmen
Afgezet, kon mijn aandacht niet vasthouden
Zou ik moeten herzien, is te lang geleden. Herinner me nog wel Amanda Bearse die van Married with Children
Deze vond ik weinig, slappe hap en erg traag. De geesten redden de film.
Niks mis mee
Prima films
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Pfoe, het gaat hard. Moet inmiddels 4 dagen inhalen... ik denk dat ik het lijstje van John Milton gewoon op mijn gemak in de toekomst ga raadplegen wanneer ik zin in een horror heb
.
Tussenstand van geziene films staat op 146/602 en 39 stuks op de kijklijst (en veel meer op het wensenlijstje). Likes (13x 4* of meer) en dislikes (12x 1,5* of minder) gaan gelijk op.
Films die me goed bevielen van de afgelopen vier dagen: The Visit (2015) (3*), Timecrimes (2007) (3,5*), Under the Shadow (2016) (Iraanse horror, 4*), Fragile (2005) (4*), Ginger Snaps (2000) (3,5*), Silent Hill (2006) (3,5*), Invasion of the Body Snatchers (1956) (4*), en de vakantiehorror op klaarlichte dag ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (3,5*) die wel met heftige echte beelden begint.
De enige onvoldoende van de afgelopen 4 dagen is Insidious: Chapter 2 (1,5*). Ik vind die reeks niet zo veel aan, het eerste deel haalde nipt de 2*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Paranormal Activity (2007): Found footage toen het nog goed was. Zorgde voor enorm veel ophef toen deze uitkwam en deze moet gewoon in de bioscoop gezien worden. Uitstekende film die het subgenre opnieuw op de kaart zette.
Wel ik heb die in de bios gezien (weliswaar was die onderdeel van een horror night special en moesten het doen met de vertoonde films. Het was de laatste van de hoop en we waren allen ontgoocheld na afloop. Found footage was goed bij Cannibal Holocaust toen het nog geen goedkope gimmick was en niet de godganse film op die manier was gefilmd. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
En dat mag ook natuurlijk. Niet elk (sub)genre is voor iedereen weggelegd.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Gek he hoe dat het per persoon zo anders kan overkomen. Voor mij kwam Goodman juist super eng over. Een gewone man, niet over the top ofzo, maar daarom juist heel realistisch.
Het gewone doet het voor mij ook altijd. Ik vond Goodman echter juist ontzettend overdreven normaal willen overkomen waardoor ik hem geen moment geloofde in zijn rol.
Zoals je zegt; mooi om te zien hoe dezelfde dingen anders ervaren worden tussen mensen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het gewone doet het voor mij ook altijd. Ik vond Goodman echter juist ontzettend overdreven normaal willen overkomen waardoor ik hem geen moment geloofde in zijn rol.
Zoals je zegt; mooi om te zien hoe dezelfde dingen anders ervaren worden tussen mensen.
Denk dat het ook beetje ligt aan de reputatie. Goodman is eerder van de comedy dus het spelen van een horror-rol gaat misschien als onnatuurlijk overkomen. Nu een groter uiterste zou zijn Jim Carey een horror villain laten spelen. Aan de andere kant is Jack Nicholson wel een goede acteur voor horror maar die onnozele gelaatsuitdrukkingen werken soms wat averechts bij mij.