The Visit (2015)

Horror / Thriller

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Kathryn Hahn, Peter McRobbie en Ed Oxenbould

Een broer en zus worden voor een weekje naar de afgelegen boerderij van hun grootouders in Pennsylvania gestuurd. Zodra de kinderen ontdekken dat het oudere echtpaar betrokken is bij iets zeer verontrustends zien ze de kans om ooit weer thuis te komen met de dag slinken.

Wat een vreemde film dit. Vond hem op een of andere manier totaal niet spannend. Zeker zodra je weet hoe het zit en de bizar passieve houding van die 2 kids terwijl er al lang duidelijk is dat er van alles niet klopt. En man wat irritant dat jochie, rappend en al, serieus? Dat leek gewoon wel een persiflage en paste ook totaal niet in de film en al helemaal niet bij dat kind. Vreemd bij elkaar geraapt gedoe vond ik op deze manier.

avatar van Graaf Machine
Geinig filmpje. Na The Happening was ik niet meer zo onder de indruk van Shyamalan, en deze film indertijd maar overgeslagen. Vandaag dan toch eindelijk gezien, en zeker niet verkeerd. Aparte sfeer en aparte vertolking. Continu dreigend maar nergens hartkloppend. Wel genoten.

avatar van david bohm
Heeft mij niet kunnen bekoren dit. Vrij saai en dat home video gebeuren heb ik nu ook wel gezien. Nog een mini twist op het eind voegt ook weinig toe. Matig.

avatar van John Milton
Beduidend beter dan ik had verwacht, op alle fronten.

avatar van John Milton
M. Night Shyamalan. Weinig filmmakers hebben zo’n rise and fall gemaakt in mijn waardering, en kregen het daarna voor elkaar toch langzaam aan weer wat op te krabbelen. Toch had ik The Visit destijds aan me voorbij laten gaan. Niet gek, want het was slechts twee jaar na After Earth, en de wonden waren nog niet helemaal geheeld. Na Split durfde ik het echter aan, mede doordat de reviews van The Visit helemaal zò slecht niet waren. En niet onterecht.

Of het found footage gebeuren en meta geneuzel je ligt, gaat natuurlijk een hoop uitmaken bij een film als deze. Van het eerste houd ik doorgaans niet, op het tweede ben ik juist dol: films over films en filmmaken, die commentaar geven op dat proces, doen het bij mij vaak goed. En ik moet zeggen dat ook het eerste me niet stoorde. Geloofwaardig vond ik The Visit geen moment, maar als modern sprookje met een zieke twist, werkt het meer dan behoorlijk.

Er zijn een paar jump scares, maar niet overmatig. Belangrijker is dat de sfeer goed is, en dat kan Shymalan wel. De wisecracking, veel te volwassen kids doen het prima.

Geen moment verveeld.

avatar van Malibu Stacy
Aardige film, spannend tot aan het moment dat ik achter de clou kwam, maar al met al het kijken zeker waard.

avatar van TornadoEF5
Shyamalan en ik, dat zal nooit een geslaagd huwelijk worden.

Ik vond het erg matig, niet zo een fan van dat "we maken een documentaire over wat we hier beleven" en zoals John Milton zegt het meta geneuzel die ervoor zorgt dat je de film absoluut niet serieus kan nemen. En zelfs al probeer je een poging te doen, dan nog haalt die film je daar steeds uit, door de met momenten gewoon onnozele en ongepaste dingen. Ik vond de humor er wat abrupt inzitten. Humor in een horrorfilm, dat werkt trouwens niet, of toch niet zover ik dat al gezien heb. Dat is nu namelijk een combinatie die vaak voorkomt, zelfs al gaat het dan maar om enkele momenten. De sfeer werkte ook niet echt voor mij, ik heb op dat vlak al veel betere horrors gezien. Niet elk aspect is overigens slecht, en de twist was wel leuk, maar in het algemeen vond ik het vooral erg flauw. Jammer.