O Lobo atrás da Porta (2013)

Alternatieve titels: A Wolf at the Door | Wolf at the Door

Brazilië
Drama / Thriller

geregisseerd door Fernando Coimbra
met Milhem Cortaz, Leandra Leal en Fabiula Nascimento

Sylvia (Fabíula Nascimento) is ontzet wanneer ze verneemt dat haar zesjarige dochter Clarinha net werd opgepikt op school door een onbekende vrouw. Terwijl ze nog aan het bijkomen is van de schok, wacht ze ongeduldig met haar man Bernardo (Milhem Cortaz) op het politiebureau, waar ze beiden worden ondervraagd. Bernardo bekent aan een detective dat hij gelooft dat hij weet wie verantwoordelijk is voor de ontvoering: zijn minnares Rosa (Leandra Leal). Wanneer Rosa hem opbelt om een afspraak te regelen, gaat Bernardo akkoord om haar te ontmoeten, in de hoop dat ze zal verschijnen met Clarinha in de hand.

Vanaf 13 november in de bioscoop (Wild Bunch)
EDIT: release verplaatst naar 30 oktober.

avatar van HALVE TAMME.
Ik kijk graag films van Braziliaanse afkomst.

avatar van tattoobob
Goede IMDB score ook

Goed geacteerde spannende film, goed script.

avatar van Mug
Mug
Onterecht neergesabeld in de vaderlandse pers. Het leek wel of alle recensenten na de persvoorstelling lekker aan de Hollandsche bitterballen zaten met scherpe mosterd en slechtruikende Zuid-Amerikaanse wijn. Haast iedereen refereerde aan die latino-soap-opera's. De vergelijking - beste mensen - gaat compleet mank.

O Lobo atrás da Porta begint als een thriller, een who-dunnit, een mysterie. Maar al snel ontvouwt zich een humaan drama waar de filmmaker zonder een terechtwijzend vingertje een finale uit de hoed tovert die niet gepaard gaat met snotterende huisvrouwen in de huiskamer. Verre van: een emotieloze gang van zaken waar goed en slecht niet wordt voorgekauwd - of liever gezegd wordt uitgesproken. Een verademing, knap staaltje, zeker w.b. de thematiek.

Fantastisch acteerwerk overigens!!! Gaat zien, zegt het voort.

Het verhaal van dit thrillerachtige relatiedrama rond de ontvoering van een kind, waarin leugens en bedrog een grote rol speelden, werd vanuit verschillende perspectieven verteld en bestond grotendeels uit flashbacks. Interessante scènes werden afgewisseld door saaie gedeeltes die zich leken voort te slepen. Samengevat bewandelde de regisseur de bekende weg.

avatar van jeuletaxi
Boeiende film die alles in zich heeft, spannend en verrassend en ook nog eens goed acteren.
Zeker meer dan de moeite waard en dus een aanrader, gewoon kijken.

avatar van hutsekluts
Trage film met een onverwachte ontknoping. Om antwoord te krijgen op de vraag hoe het met de dochter is afgelopen, moet lang worden gewacht. Dat is dan ook de enige drijfveer om de volle 100 minuten uit te zitten. De onderlinge verhoudingen zijn interessant, de spanning is matig.

avatar van Leo1954
Sexy romantische thriller. Uitzonderlijke combinatie. Spannend en dramatisch.

De film komt pas echt op gang wanneer Rosa (Leandra Leal) haar verhaal begint te vertellen. Daar zit tegen het einde een verrassende wending in en dat is uiteindelijk toch wel even schrikken. Prima drama over ontrouw in meer dan een opzicht.
Mijn vierde film met een hoofdrol voor Leandra Leal. Ik vind het bepaald geen straf om haar aan het werk te zien.