964 Pinocchio (1991)
Genre: Horror / Sciencefiction
Speelduur: 93 minuten
Alternatieve titel: Screams of Blasphemy
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Shozin Fukui
Met onder meer: Kyoko Hara
IMDb beoordeling: 5,5 (2.275)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot 964 Pinocchio
Een 'loverobot' wordt ontslagen uit z'n functie omdat hij deze niet meer kan uitoefenen. Maar in plaats van vernietigd te worden om zo de technologie in de robot geheim te houden, kan deze ontsnappen. Hij komt zo terecht bij een zwerfster, die hem meeneemt naar haar schuilplaats. Al snel blijkt echter dat de robot wel meer problemen heeft.
Externe links
Acteurs en actrices
Pinocchio 964
Himiko
Narishima
Hisho
Taicho
Shimada
Hosa
Yojo
Meido
Kangofu
Video's en trailers
Reviews & comments
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Interessant om te zien hoe collega's van andere regisseurs compleet meegetrokken worden in dit kleine (underground) filmwereldje. Shozin Fukui werkte eerder mee op de set van Tsukamoto's Tetsuo: The Iron Man - maar ik zag dit ook bijv. eerder bij Shigeru Izumiya die meewerkte aan Burst City van Sogo Ishii. Ongetwijfeld geraakt Fukui o.a. door Tsukamoto in dit kleine cyberpunk wereldje. Maar wat moet je nou precies doen, als je handen daarna ook zo jeuken? Fukui weet het wel, maar willen wij dat ook...
Met een typische snelle zwart-wit-beelden montage wordt het hoofdpersonage geïntroduceerd; een falende seksrobot met twee naakte dames. Een boor in het hoofd, en uiteindelijk naar buiten gesleurd, en wegens mislukking in bed, gedumpt op straat. Als een verwarde eenzame ziel loopt hij door de drukke straten om opgemerkt te worden door een zwerfster met een verrekijker. Met het lage budget waar Fukui mee werkt vertrouwd hij volledig op zijn guerilla-skills en voorbijgangers doen dan ook niet hun best niet verdwaasd te kijken naar een geschminkte lijpo die als een butoh-danser door de straten zwalkt.
Wat volgt is echter zowaar een interessant ogende relatie tussen twee verloren zielen in het drukke leven van Tokyo. Enkele momenten zijn prachtig; al huppelend door een supermarkt om gratis te eten wat ze willen, of woorden leren aan een kale pinokkio, geheel stijlvol gefilmd in een onderbelicht verlaten pand. Maar op het moment dat Fukui na 40 min. voelt dat hij meer eens moet beginnen gaat het een heel andere kant op: Een stopmotion animatie van een transformerende loverobot - compleet met slijm, kots, bloed en pus á la Tetsuo - is zijn startschot van een ellendige marathon met enkel een handjevol irritante, schreeuwende deelnemers.
Het bijna aandoenlijke stel wordt uit elkaar gedreven en wat volgt is een minutenlange, akelige kotsscène in een metrohal die direct doet denken aan zijn kortfilm Gerorisuto. Fukui doet enkel wat hij zelf wilt en dat is alles behalve film maken. We krijgen nergens de mogelijkheid voor een kleine moment rust, een stukje verdieping in een personage, een uitvergroting op het verhaal. Nooit een antwoord over waarom, nooit wordt de vraag gesteld hoe. Fukui is constant bezig ons te laten zien dat wij naar beelden kijken, constant bezig te laten horen dat er ook muziek bij hoort; En ook geluid - vooral geluid. Dit is frustrerende cinema waar je nooit de mogelijkheid krijgt te houden van wat je ziet. Fukui behandeld dit medium als een waardeloze, constant lawaaiige beeldenstroom die hij zijn publiek opdient. En wij moeten het maar pikken.
Het interesseert hem niet wat anderen denken, en al helemaal niet wat anderen willen. Als hij geen toestemming krijgt om op een locatie te filmen, dan doet hij z'n hoofdband om en filmt lekker toch. Voor de fun en om te provoceren. De 20 minuten lang durende rennende ontsnapping van deze onuitputbare, hijgende kotsrobot doet denken aan de stopmotion-scène door de straten van Tsukamoto's Tetsuo, zelfs een beetje aan Ishii's net zo inhoudsloze kortfilm Shuffle. De bloed kotsende fuckrobot, vastgeketend aan een blok beton, sleept al rennend door de straten van Japan en stormt af op zebrapadvoetgangers en schaapachtige toeschouwers. De mensen weten niet wat ze zien, verward stappen ze op zij. Ja, want hier komt Fukui met zijn film.
964 Pinocchio probeert niet zoveel te zijn. Meer emotie dan verhaal, meer genre dan inhoud. Een beetje interessantdoenerij omdat het leuk is om te doen. Omdat het mag, en omdat maar weinig ervan houden. Omdat maar weinig mensen het willen pikken.
En ik vind het geweldig.
5.0/5.0
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Eén van de tofste posters ooit, ook. Die zou ik best in 6m x 11m willen hebben.
Sowieso doen kale Japanners op posters het bijna altijd wel goed, lijkt het.
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Het begin van de film vond ik wel best bizar en goed. Maar even later stort de film gewoon frapant als een kaartenhuis in elkaar en word het maar een beroerde verwarrende film met alleen maar herrie en vaagheid. Die vage cyborgachtige gast maakt het er de film naderhand ook steeds minder op en verder word je gewoon niet vrolijker hoe langer je der naar kijkt. Het rammelt gewoon aan alle kanten. Verder is de film nog voor weinig gemaakt, dat is overduidelijk te zien maar dat maakt verder niet veel uit. Ik kan van 964 Pinocchio nou niet bepaald dingen opnoemen waar ik warm van kan lopen. Gewoon ronduit een teleurstellend rommeltje. Niet echt aan mij besteed.
1,5
Animosh
-
- 4665 berichten
- 520 stemmen
Wat een enórme teleurstelling vormt dit eerste werk van Fukui.
Met de cyberpunk van Ishii en Tsukamoto in het achterhoofd begon ik aan deze film met erg hoog gelegen verwachtingen, maar de film wist er werkelijkwaar geen enkele van in te lossen.
De eerste helft van de film vangt erg kalmpjes aan met de ontmoeting tussen de seksrobot en 'de vrouw', om vervolgens even in te gaan op de ontwikkeling van hun relatie. Dit alles lijkt te zijn gefilmd door een mentaal gestoorde huisvader die zojuist zijn nieuwe videocamera binnen heeft, zo onwaarschijnlijk amateuristisch kwam het geheel van kadrering, camerabeweging, belichting en montage op mij over. Daarnaast was het kleurgebruik abominabel lelijk en gaapverwekkend saai, in tegenstelling tot het prachtige kleurgebruik in andere cyberpunkfilms, het acteerwerk bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend-irritant, de muziek intriest en de make-up om bij te huilen zo stompzinnig. Al mijn hoop was gericht op het tweede, energieke en schijnbaar zeer intense deel van de film, maar – helaas: het werd alleen maar erger.
Het camerawerk bleef niet om aan te zien, evenals de make-up en het kleurgebruik, maar de grootste persoonlijke domper vormde de montage, die, tegen al mijn torenhoge verwachtingen in, op mij als willekeurig, kinderachtig en chaotisch overkwam. Ik had energieke en precieze montage verwacht, maar in plaats van dat kreeg ik een ongeregelde compilatie der absurde brutaliteiten op me afgestuurd, waarbij ik eerder lachstuipen dan adrenaline op voelde komen.
Daarnaast waren de geluiden onuitstaanbaar ergerlijk: belachelijk vreemd schreeuwende Japanners, walgelijke braakgeluiden, vreemde industriële geluiden die sfeervol hadden kúnnen zijn indien ze niet zo slecht waren gebracht en zo nog een hoop geluiden die voldoen aan de criteria 'irritant' en 'misselijkmakend'. Deze veroorzaakten een combinatie van wenkbrauwfronsen en glimlachjes om de knulligheid ervan, waar ik op heftige krachtstoten had gehoopt.
Sowieso was heel de inhoud van de film ronduit belachelijk en infantiel, zelfs nog meer dan gebruikelijk is bij andere, bij mij bekende cyberpunk-films, en doordat de overige aspecten alle zo negatief uitvielen, viel dit ook nog eens buitengewoon op.
Uiteindelijk kan ik gewoonweg niet meer kwijt dan 0.5*, voor een amateuristisch misbaksel waarbij ik lachte omwille van zijn knulligheid, terwijl ik adrenaline had willen voelen. Was de film maar meer geweest zoals de poster.
Koert
-
- 251 berichten
- 2556 stemmen
Na Tetsuo kom je met 964 Pinocchio nogal van een koude kermis thuis. Op alle fronten is deze film ondermaats.
Nu ben ik niet vies van een bizar verhaal, maar dit was gewoon achterlijk. Het enige personage dat ik wel leuk vond was die kale 'baas' die de robot probeerde terug te vinden. De robot zelf is ontzettend vervelend. Hij kreunt de gehele film door als een rasmongool. Ook werd ik echt ziek van die kotsscène. Snapte niet wat dat nou toe zou moeten voegen.
De film kent hier en daar aardig geluid. Maar nog vaker is de audio belabberd en misplaatst. Zo was het ook op visueel vlak. Hier en daar ziet de film er echt freaky uit en is het camerawerk lekker opgefokt. Op andere momenten wordt de plank weer volledig misgeslagen met onduidelijke shots en onhandige camerastandpunten. De scène aan het eind bijvoorbeeld, waarin Pinocchio door de stad rent, is mooi gedaan. Ware het niet dat de scene veel en veel te lang duurt en opgevolgd wordt door een belachelijk slot.
Erg jammer van deze film. Enkele dingen zijn erg leuk gedaan, maar de film doet te veel fout.
2.0*
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Iedereen irriteert zich aan deze film.
Ik ook.
Wat is de reden dat de één 5 sterren geeft, en een ander niet meer dan een halve? Alleen dat is al reden tot lof voor deze film; Wat mij betreft de verwoording van het plezier in cinema.
Shozin Fukui verdient nog steeds mijn grootste respect.
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
Was echt niks aan deze film een erg drukke rit.
Acteren was wel goed.
2 sterren
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Wat een vreselijke film..
In een dergelijke weirde film slechts twee ('oude vrouw' met gek haar en boss) personages die er mee door kunnen aantreffen, is al bijna dodelijk. Vooral de zwerfster vond ik vreselijk in alle opzichten, hoe ze probeert Pinocchio zijn eigen naam te laten uitspreken.. haar gedrag en acteren in het algemeen..
Het camerawerk was zowel op rustige als trippy momenten heel aardig, maar een paar van die trippy momenten gaan simpel weg te ver, dan wordt het een dermate grote chaos dat ik afhaak, vind daar werkelijk geen bal aan. Ook het constante gekreun van de loverobot is echt vreselijk irritant.
Als je geen probleem hebt met in je eigen kots rollen en houdt van het aanschouwen van epileptische aanvallen, dan is dit waarschijnlijk iets voor jou.
1* vanwege de (soms onbedoelde) humor/knulligheid en het redelijke begin.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wat een verschrikkelijk leuk werkje!
Wellicht zal ik later nog hierop terugkomen, wat uitgebreider dan, want echt veel vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet. Het werk van Tsukamoto ligt al klaar en ook Fukui's Rubber's Lover staat in de planning.
Hoe dan ook, 964 Pinocchio is typisch zo'n werkje waar ik al jaen naar uit keek, hopend op een geflipt werkje die tenminste buiten de lijntjes durft te kleuren, sterker nog.. zelden tot nooit binnen de lijntjes blijft. Het begint allemaal nog vrij tam, maar wel lekker vaag allemaal. Halverwege begint er zich een snellere lijn te vormen, die in het laatste half uur helemaal doorslaat.
Ontzettend sterk en hyper gemonteerd, schitterende shots (vooral de lange 'run' vond ik érg tof) en het totaal barst van de energie. Erg veel 'fun' straalt het uit, heerlijk om te zien dat dit (/ deze) genre (/ stroming) gewoon doet waar het zin in heeft en de kijker moet maar zien wat hij/zij er mee kan.
Gare (grappige) personages, vooral de constant hijgende/kreunende/schreeuwende Pinocchio vond ik erg tof, erg debiel allemaal! Kan me goed voorstellen dat veel mensen zich storen aan zulk (toch vrij irritante) gedrag. Het kan mij alleen maar tevreden stellen.
Pinocchio is niet altijd even constant, en misschien heeft het ook net teveel tijd nodig om op dreef te komen, echter kan dat me maar moeilijk tegenzitten, 964 is fantastisch!
Baldur
-
- 687 berichten
- 2880 stemmen
Na Tetsuo benieuwd geworden naar vergelijkbaar werk en kwam vervolgens vrij snel hier bij uit. Echt blij ben ik er niet van geworden.
Het eerste deel is slaapverwekkend en lelijk. Ook de hyperactieve stukken van het tweede deel, waar ik naar uitkeek, pakten me totaal niet. Nergens werd ik meegezogen. Met sfeervolle zwart-wit beelden en een vette industriële soundtrack was het misschien al wat beter geweest. Nu kon ik er helemaal niets mee.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Tsja, met de verwachting "sfeervolle zwart-wit beelden" te mogen bekijken, moet je zeker dit niet proberen.
Sowieso klinkt dat altijd interessanter dan het meestal is - ("sfeervolle zwart-wit beelden").
Behalve als je houd van sfeervolle-fucked up-cinema als dit natuurlijk. (~hoi!)
Baldur
-
- 687 berichten
- 2880 stemmen
Was geen verwachting en ook geen interessantdoenerij, het kleurgebruik in deze film is simpelweg ugly as fuck
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Is dit net zo iets als Tetsuo the Iron Man.
Nephilim
-
- 556 berichten
- 555 stemmen
2de keer gezien vandaag. minder hectisch dan Tetsuo en misschien niet zo goed maar ik kan deze film wel waarderen. Inhoudelijk niet erg diep maar de film is bat shit crazy en cool gefilmd. Heb me weer erg vermaakt.
een 7
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Dus als ik het begrijp zit deze film in het hoekje van Tetsuo? Tetsuo was dikke mindfuck maar niet helemaal mijn ding. Kan deze wel eens in een goede bui proberen
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Erg leuk! Cyberpunk is uiteindelijk niet mijn meest favoriete genre, maar ik merk dat het vaak wel heel erg interessant vind, al is het maar omdat men in dit genre meer dan in andere genres lijkt te letten op de interactie tussen beeld en geluid. Gisteren had ik dan weer eens zin in een cyberpunk-film, en aangezien ik deze film al tijden had liggen, was het ook wel eens tijd. Alleen jammer dat ik halverwege de film moest onderbreken omdat iemand belde en zo nodig een hele klagende monoloog moest houden waarbij het niet eens uitmaakte of ik nu af en toe "ja" zei, er werd toch wel doorgepraat. Resultaat: het was inmiddels zo laat dat ik vanochtend maar het resterende gedeelte heb gekeken.
Op zich was het ook niet echt een ramp, want de film valt in twee delen uiteen, waarbij ik net ongeveer tussen de twee delen werd gebeld. De inleiding vond ik nog het sterkste, de manier waarop gefilmd en geëdit werd die duidelijk door Tetsuo is geïnspireerd. Dat het tempo daarna teruggeschroefd wordt om de kijker kennis te laten maken met de personages vond ik toch niet heel erg, er zitten toch een aantal leuke scènes tussen. Zo vond ook ik het bijvoorbeeld erg leuk om te zien hoe Pinocchio zijn naam leert, met dat geknik van zijn hoofd. Ook leuk zijn de soms compleet bizarre camerastandpunten. Verder ligt wat mij betreft de soundtrack in het verlengde van die van Tetsuo, wat mij goed bevalt. En ook hier veel aandacht voor de integratie van beeld en geluid, waarbij er evenveel aandacht voor de geluidsmontage als voor de beeldmontage is.
Dit wordt doorgetrokken in de tweede helft, waar wel het tempo flink omhoog gaat. Meer hectische beelden, meer personages die zich volledig idioot gedragen, een hoop geschreeuw. Kon me er niet echt aan ergeren, integendeel, al snap ik dat een hoop mensen hierdoor afgeschrikt worden. Het minutenlang aanzien van een schreeuwende idioot, die door de winkelstraten rent terwijl hij een betonblok voortsleept dat aan hem vastgeketend is, is natuurlijk niet iets dat de meeste mensen zal aanspreken. Dat ik er desondanks niet verveeld door raakte heeft vooral met de presentatie te maken, waardoor het toch gaat hypnotiseren. Toch zijn hierin ook de verschillen met Tetsuo duidelijk te zien. Waar in laatstgenoemde de gekte non-stop doorgaat als die eenmaal aangevangen is, zijn er hier toch ook normale beelden van een rustige mensenmassa te zijn, als voorbereiding op de beelden van de massa als de gek met z'n betonblok er tussendoor gaat rennen. Dit soort dingen maakt deze film toch wat minder intens dat Tetsuo dus zeker niet net als die film de volle mep. Lager dan 4* wil ik ook niet gaan, en dan zijn er nog maar twee opties over. Omdat het mijn ervaring met dit soort films is dat bij herziening de waardering toch omhoog gaat worden het toch 4*.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Altijd gedacht dat Tetsuo (1989) van Tsukamoto de meest absurde film was die ik ooit gezien heb maar deze Pinocchio van Fukui is nog een graadje erger. Ik ben er vanmorgen mee begonnen en ik ben er zo'n 5 uur later met tal van onderbrekingen er eindelijk in geslaagd hem helemaal af te kijken. Dat mij dat zo veel moeite heeft gekost spreekt natuurlijk niet in het voordeel van deze film die voor mij als een van de meest afgrijselijke films die ik ooit gezien heb te boek zal gaan staan. Van die bijna 5 minuten lange kotsscène zou ik bijna zelf van gaan kotsen en dan heb ik het nog niet gehad over die door de straten rennende en kermende Pinocchio die mij bijna een zware hoofdpijn leek te gaan bezorgen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar genoeg hierover. Deze film was voor mij dus 100 keer niks. Meer over deze film wil ik niet kwijt en ik ga daarom ook niet vragen wat andere mensen in godsnaam wel in deze film zien. Dat levert toch alleen maar nutteloze discussies op.
1,0* omdat ik nu eenmaal niet minder geef.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Als er nu één film is die ik jou niet aangeraden zou hebben was het deze wel. Voor iemand die altijd in de wolken is van de wat bravere soundtracks is het gekerm in deze film vast een kwelling. Vind het zelf de kracht van 964 Pinocchio, maar meer daarover morgen. Heb hem dit weekend zelf ook herzien
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Wellicht had je Rubber's Lover beter te behappen gevonden Wibro, maar aangezien je lage cijfer hier, begin daar absoluut niet aan!
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Uithoudingsvermogen.
Dat is toch wat deze film van de kijker vraagt. Het eeuwige gekerm en geschreeuw zorgt voor een bijna fysieke vermoeidheid die het laatste deel van de film (zowat de laatste 45 minuten) een serieus zware zit maakt.
Tegelijktijd is dit redelijk uniek en kan ik het wonderwel appreciëren. Visueel erg karig in het begin, daarna wordt het wel beter. Goeie soundtrack, enkel het geschreeuw moet je er wel kunnen bijnemen.
Laatste half uur is geniaal en compromisloos, het eerste uur bevat jammer genoeg een paar mindere scenes. Vooral de buitenscenes zijn niet al te best. Maar het weegt amper op tegen de allesvernietigende finale.
4.5* en een uitgebreide review
aSMoDeuS
-
- 1065 berichten
- 4890 stemmen
Saai. Jammer, had er meer van verwacht. Letterlijk elke scène duurde de helft te lang. Daarnaast was het allemaal een beetje tam...
weet iemand misschien waar ik de soundtrack kan vinden?
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Geniale film. Dit is wat Forrest Gump had moeten zijn.
Moviestar1979
-
- 1575 berichten
- 936 stemmen
Japanse cyberpunk: Hate it or love it.
Ik heb deze film met gemengde gevoelens bekeken. Sommige scènes vond ik persoonlijk te langdradig, onnodig of zelfs irritant. Tetsuo (1989) en Rubber's Lover (1996) zijn positieve voorbeelden die aan de verwachtingen van de kijker voldoen. Het is duidelijk dat dit genre niet iedereen zal aanspreken.
2,0 *
Woland
-
- 4162 berichten
- 3404 stemmen
De meningen vallen behoorlijk uiteen tussen mensen die dit echt fantastisch vinden, en mensen die hier vrij weinig mee kunnen. In de eerste helft van de film val ik duidelijk in dit tweede kamp, maar de tweede helft van de film maakte toch wel redelijk wat goed. Tetsuo en Electric Dragon 80000 V vond ik allebei behoorlijk tof, en misschien was de verwachting dat deze film in dezelfde richting al een verkeerd begin. Maar hoewel het een hele vage film is, is het verder in de eerste pak 'm beet drie kwartier ook vrij saai. En zeker in het begin lelijk gefilmd: erg schudderige beelden die lang niet zo vervreemdend werken als ze waarschijnlijk bedoeld zijn, lelijke kleuren. En daarbovenop irritante karakters, een plot wat nergens heen lijkt te gaan, en met Pinocchio die als een gepijnigde mongooltje loopt te kermen, rennen, zwaaien en krijsen. De zwerfster is niet veel beter, en dat gekots en andere smeerpijperij hielp ook niet echt. De eerste drie kwartier kostte wel wat moeite om doorheen te komen - maar daarna begon het wel langzaam te vermaken en kwam ik wat meer in de film. Toch, zelfs daar was het meestal vechten tussen een gevoel van vermaak en van irritatie.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Wat een film. Het eerste halfuur is nog relatief rustig, maar op het gegeven moment barst de hel los en is tot het einde aan toe met opengesperde mond toekijken. Een aanslag op je zintuigen waar wat mij betreft zelfs Tetsuo een puntje aan kan zuigen. Soort van filmisch equivalent van noize muziek. Jammer van de amateuristische geurtjes hier en daar en de wat tammere eerste helft, want anders had ik er denk ik zelfs 5* aan kwijtgekund. Heerlijke achtbaanrit.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Als jij 2,5* geeft, sla ik hem lekker over Woland. Gecombineerd met OH waarschuwing dan. Gekerm en geschreeuw? Dikke doei.
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Nauwelijks een doorkomen aan. Ik hou best van een portie freakiness op zijn tijd maar dit ging helemaal nergens over. De regisseur probeert de kijker af te leiden met warrige montage en ranzigheid om te verhullen dat het een lege huls is. Verhaaltechnisch is het enorm pover maar daar had ik me nog wel op ingesteld, als de beeldenstroom voor 90 % nauwelijks boeit dan wel niet te volgen is dan blijft er wel heel weinig over. Soms werkte de score nog wel redelijk en zowaar af en toe een beklijvend beeld, meer is het niet. Leukst zijn nog de Japanners in de straten van Tokio die verbaasd achteruit deinzen als er weer eens een wit geschminkte idioot aan komt rennen.
De regisseur runt tegenwoordig blijkbaar een barretje in Tokio, dat vind ik dan wel weer leuk, maar hopelijk is hij beter in biertjes tappen.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Deze komt in augustus uit op blu ray!
Dat had vast niemand verwacht.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Mou Gaan Dou
Misdaad / Drama, 2002
302 reacties
Chung Hing Sam Lam
Drama / Romantiek, 1994
136 reacties
Boksuneun Naui Geot
Drama / Actie, 2002
112 reacties
Possession
Drama / Horror, 1981
101 reacties
The Descent
Horror, 2005
1.211 reacties
Tetsuo
Horror / Sciencefiction, 1989
370 reacties
Gerelateerde tags
japancyborgcultfilmbloedvergietengeheugenverliescyberpunkrobotgeweldarthousemetamorphosisvomitingpsychotronicjapanese cyberpunksex slave japanesedisturbingpinocchiosci-fi
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.