• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Bram0108 schreef:

Ik zoek een mysterie/thriller. Laatst heb ik The Girl with the Dragon Tattoo en Seven gezien, deze vond ik erg goed. Heeft iemand tips?

de scandinavische millenium films

Män Som Hatar Kvinnor (2009)

Flickan Som Lekte med Elden (2009)

Luftslottet Som Sprängdes (2009) ik heb deze gelezen maar de films kunnen erg goed zijn

The Shining (1980)

Dit is een echte klassieker ?

Secret Window (2004)

Schijnt volgens mijn moeder erg goed te zijn

The Girl on the Train (2016)

Bram0108

• 165 berichten
  • 112 stemmen

Bedankt voor de reacties! De eerste millenium heb ik zondag gezien, de vervolgen kijk ik zeker. Gone Girl vond ik trouwens ook erg goed. Prisoners en The Ghost Writer heb ik al staan. The Shining wil ik denk ik wel zien, maar horror is niet zo mijn genre.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Bram0108 schreef:

Bedankt voor de reacties! De eerste millenium heb ik zondag gezien, de vervolgen kijk ik zeker. Gone Girl vond ik trouwens ook erg goed. Prisoners en The Ghost Writer heb ik al staan. The Shining wil ik denk ik wel zien, maar horror is niet zo mijn genre.

en secret window dan die heb ik ook genoemd

Deze is ook wel apart volgens ma

Left Behind (2014)

Serpicos

• 1139 berichten
  • 4166 stemmen

Heeft iemand aanraders met ''dezelfde'' realistische benadering op rouw als Manchester by the Sea?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Serpicos schreef:

Heeft iemand aanraders met ''dezelfde'' realistische benadering op rouw als Manchester by the Sea?

La Stanza del Figlio (2001)

Love Liza (2002)

Ordinary People (1980)

Demolition (2015)

Tonio (2016)

In De Site > Algemeen > Een film over hoe te slagen en niet op te geven:

Ik werk voor een Bedrijvencentra en kantoren te huur • Vind goed commercieel vastgoed - matchoffice.nl. Ik moet het team een ​​film laten zien over hoe te slagen en niet op te geven. Gelieve een goede film te adviseren. Het was goed als het verbonden was met onroerend goed

In Film > Toplijsten en favorieten > Suggest me some good inspirational movies to watch.:

Hey Guys! This weekend, I am thinking to watch any motivational movie that can refresh my mind and increase my work efficiency. Suggest me some good inspirational movies to watch.

princesspeach

• 511 berichten
  • 559 stemmen

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben opzoek naar een horror met een beetje Gore, of van die horror films die een beetje vreemd zijn .. films die ik goed vond op dit vlak ;

Midsommar, hereditary, terrifier, ghost land (2018) & get out.

Qua humor en Gore vond ik leuk ; Evil dead (2013) drag me to hell,

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

princesspeach.

In dit topic kan je genoeg inspiratie opdoen. Good luck!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

princesspeach schreef:

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben opzoek naar een horror met een beetje Gore, of van die horror films die een beetje vreemd zijn .. films die ik goed vond op dit vlak ;

Midsommar, hereditary, terrifier, ghost land (2018) & get out.

The VVitch: A New-England Folktale (2015) (te zien op Netflix)

Låt den Rätte Komma In (2008)

The Wicker Man (1973)

The Changeling (1980)

princesspeach

• 511 berichten
  • 559 stemmen

Dankjewel .

hou niet zo van ‘ oudere films ‘ door slecht audio en rammelend camerawerk of films die zich in de middeleeuwen afspelen.

zal lat den ratte komma in, een kans geven

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

princesspeach schreef:

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben opzoek naar een horror met een beetje Gore, of van die horror films die een beetje vreemd zijn ..

Orphan (2009)

Apostle (2018)

Bad Samaritan (2018)

Grave (2016)

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Hoi allemaal. Ik ben op zoek naar een film over de Vietnamese oorlog met booby traps erin. Ik ben specifiek geïnteresseerd in de booby traps.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Toch geen snode plannen John Lee Hooker?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Nee hoor haha je kunt ze op YouTube ook vinden dus daarvoor heb ik een film niet nodig. Maar ik vind films als Home Alone ook best wel leuk waar ze van die vallen in maken.

Flavio

• 4893 berichten
  • 5224 stemmen

Geen Vietnam wel boobytraps: Southern Comfort (1981)

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Thanks beiden! Platoon en Full Metal Jacket heb ik al gezien. Ik schrijf de anderen op. Nu ik er zo over nadenk, hoeft het op zich niet per se de Vietnamoorlog te zijn. Andere oorlogsfilms met booby traps ook welkom.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

weet iemand wat psychotronic films zijn?

Psychotronic Cinema - IMDb

Is er een betere definitie dan 'thinking outside the box'?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Is blijkbaar nogal een breed begrip geworden:

The American use of this term comes from a 1979 movie called "The Psychotronic Man". It refers to the ability to control the physical world with your mind. Because of this movie the word psychotronic fell into generic usage for obscure cult films.

Urban Dictionary: psychotronic - urbandictionary.com

Als Sleuth al onder die definitie valt, ik vind het wat merkwaardig.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

kappeuter schreef:

Is blijkbaar nogal een breed begrip geworden:

The American use of this term comes from a 1979 movie called "The Psychotronic Man". .

Grappig, bij die film zeurde ik lang geleden ook al over dat begrip. (compleet vergeten overigens)

The Psychotronic Man (1979)

Braecke

• 12 berichten
  • 247 stemmen

Iemand die mij kan helpen met wat gelijkaardige films aan deliverance (1972)?

Collins

• 7282 berichten
  • 4306 stemmen

Braecke schreef:

Mij schiet direct Southern Comfort (1981) te binnen. Ligt nogal voor de hand. Kans is groot dat je die al hebt gezien

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Braecke schreef:

humans hunt humans? Indien je dat zoekt: southern comfort, the most dangerous game, apocalypto, first blood, duel, the warriors, naked fear, hard target.

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Wie kent nog meer horror (komedie) films met veel (goedgemaakte) gore/bloed/monsters/ledematen/ingewanden en dan liefst zoveel mogelijk analoog/met de hand geknutseld, dus niet digitaal?

Voorbeelden die ik al ken zijn Braindead, Bad Taste, Evil Dead, The Thing, Fright Night, de bekende zombie-classics, Zombi 2, Evil Ed, Return of the living dead, American Werewolf in London, Texas chain saw, Hellraiser, Planet Terror, Nightmare on E.S. Zombieland, de Piranha-films, Hostel, Tokyo Gore Police, Ichi the killer etc. Binnenkort komt Cyst uit. Eigenlijk ken ik alle horrors die hier op de site meer dan 3,3 sterren hebben al wel, dus het zal iets eronder moeten zijn, maar liefst ook weer niet al te slecht haha. Horrorkomedies uit de ‘70’s/‘80’s/early ‘90’s hebben de voorkeur, maar andere zaken zijn ook zeker heel welkom.

Wie maakt deze fan blij? Alvast heel hartelijk dank!

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Bedankt! Tucker & Dale heb ik al, die had er inderdaad bij gemoeten. Maar A l'Interieur is nieuw voor me, staat genoteerd!

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Rancid schreef:

Wie kent nog meer horror (komedie) films met veel (goedgemaakte) gore/bloed/monsters/ledematen/ingewanden en dan liefst zoveel mogelijk analoog/met de hand geknutseld, dus niet digitaal?

Voorbeelden die ik al ken zijn Braindead, Bad Taste, Evil Dead, The Thing, Fright Night, de bekende zombie-classics, Zombi 2, Evil Ed, Return of the living dead, American Werewolf in London, Texas chain saw, Hellraiser, Planet Terror, Nightmare on E.S. Zombieland, de Piranha-films, Hostel, Tokyo Gore Police, Ichi the killer etc. Binnenkort komt Cyst uit. Eigenlijk ken ik alle horrors die hier op de site meer dan 3,3 sterren hebben al wel, dus het zal iets eronder moeten zijn, maar liefst ook weer niet al te slecht haha. Horrorkomedies uit de ‘70’s/‘80’s/early ‘90’s hebben de voorkeur, maar andere zaken zijn ook zeker heel welkom.

Deathgasm (2015)

Zeker een aanrader!

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Rancid schreef:

Deathgasm (2015)

Zeker een aanrader!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.