ad
  • 8.143.495 stemmen

The Girl on the Train (2016)

Mystery / Thriller | 112 minuten
3,05 1.071 stemmen

Genre: Mystery / Thriller

Geregisseerd door: Tate Taylor

Met onder meer: Emily Blunt, Rebecca Ferguson en Justin Theroux

Releasedatum: 6 oktober 2016

Over The Girl on the Train

"What you see can hurt you."

Het verhaal volgt een recent gescheiden vrouw, Rachel genaamd, die de trein neemt naar Manhattan. Daar is ze getuige van een ogenschijnlijk perfect koppel, Scott en Megan. Maar op een dag gaat er iets mis tussen de twee en raakt Rachel verzeild in een mysterieus complot rondom de verdwijning van Megan Hipwell.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Kamal Abdic

Man in the Suit

avatar van Daveysaveur

Daveysaveur

Het begin is wat rommelig en je moet je best doen om het te kunnen volgen, maar het is het wel waard. Meerdere keren het idee gehad dat ik het einde wel voelde aankomen, maar uiteindelijk bleek het toch net even iets anders in elkaar te zitten.

avatar van rep_robert

rep_robert

Rond de mid jaren 10 waren dit soort drama/thrillers erg populair, denk daarbij bv ook maar aan Gone Girl bijvoorbeeld. The Girl on the Train is ook een fijne mysterie die vooral ondersteund wordt door een goed spelende Emily Blunt, die de film toch in haar eentje weet te dragen. Zij speelt toch wel een overtuigende alcoholist, zonder dat je denkt dat ze overdreven met een dubbele tong o.i.d. praat.

De film draait er voornamelijk om wat er nou precies die ene avond is gebeurd dat Blunt's personage een black out heeft gehad en het meisje wie ze altijd vanuit de trein bespiedt (en toevallig naast haar ex woont) vermist raakt.

Het mysterie wordt aardig opgebouwd en de film weet de spanning goed vast te houden de gehele speelduur. De grijze/grauwe filter over de film zorgt voor dat extra deprimerende sfeertje. Je moet er wel van houden en het is allemaal wel wat traagjes, maar binnen dit genre doet the Girl on the Train gewoon wat het moet doen, zonder exceptioneel te worden.

avatar van stratmans

stratmans

Heel langdradig, veel misleidende flashbacks

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Een traag, verwarrend en pretentieus project dat nergens weet te boeien. Emily Blunt is nogal een saaie trien, en weet nergens de sympathie van de kijker mee te krijgen. Je moet wachten tot helemaal aan het einde van de film om wat te zien gebeuren.

Redlop schreef:

Op basis van de synopsis verwachtte ik iets Hitchcock-achtigs. Maar helaas. De titel en synopsis zijn nogal misleidend.

Om een of andere reden had ik ook iets Hitchcockiaans in mijn hoofd toen ik deze film in de winkel in mijn handen had, ben er wel blij om dat ik 'm niet heb gekocht.

Shadowed schreef:

Suf.

Wat heb ik me toch dood geïrriteerd aan dit project. Nergens, maar ook nergens had ik het idee naar een beetje realiteit te kijken. Daarnaast zijn zowel Emily Blunt als Evans vreselijk aan het acteren en zijn daarmee ook vrij irritant.

Ook Bennett speelt nogal een dommige rol. De film is saai, nergens realistisch en duurt te lang. Mystery is vrij flauw uitgevoerd en de film is maar saai in zijn geheel. Slechts naar het einde toe is het wat interessanter maar ook dan is de ontknoping maar zwak.

Waar ik wel punten voor kan geven is de sfeer, die was dan wel weer goed uitgevoerd op sommige momenten. Vooral de wat surrealistische scenes weten wel een ongemakkelijk gevoel op te roepen. Voor de rest een matige film met een nogal dom verhaal.

"Dat irriteert mij"...Irriteren is niet wederkerig ....""Wat heb ik mij geërgerd aan....' Je hoort het dagelijks fout...ook van hoog opgeleiden...smiley

Simon Belmont schreef:

Ook deze film geef ik 5 sterren. Ik werd meteen door de donkere, mysterieuze setting gegrepen, waarna ik heel soepel in het verhaal werd gezogen. En dat verhaal was erg goed.

Als ik deze film vergelijk met superheldenfilms als Batman, kan ik dit zo'n film toch wat meer waarderen. Alles klopt gewoon. Alles wordt netjes behandeld i.p.v. afgeraffeld over krijgt overdreven veel aandacht.

Petje af dus voor de scriptschrijver(s) van deze film. En de regisseur natuurlijk.

ja vergelijk hem ook met Bambi van Disney...je bent nu toch bezig...

rep_robert schreef:

De jaren 10? 1912 ofzo...

avatar van alacer9

alacer9

Goede en interessante film!

avatar van panax

prima film !!!

avatar van Baggerman

Baggerman

"Dat irriteert mij"...

Kan theoretisch met wat fantasie wel. 'Dat (brandnetelplantje) irriteert mij'...

Baggerman schreef:

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

Film die wat vaag begint maar met de duur beter en beter wordt. Goed acteren ook.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Mijn 2,5* heeft nog niet eens zo gek veel met de kwaliteit te maken, maar hoger dan dat kon ik 'm toch niet geven.

Ik was gisteravond in afwachting van een Corona-test omdat ik mogelijk in de buurt was gekomen van iemand met de ziekte, én die idiote rellen waren buiten aan de gang - ik had een onrustige avond dus en de film kon me niet boeien zoals ik zou willen. Wat me vooral opviel was het sterke camerawerk, vooral in de scenes dat het personage van Emily Blunt onder invloed is. Sfeeropnames waren ook wel aardig, met mistdruppeltjes die ik bijna kon voelen.

Wat mij vooral tegenstond was het verhaal wat ik ook met een zeer half oog kon volgen - scrollend op mijn telefoon en dan totáál niet het idee krijgen dat ik informatie mis. Ik vond de personages ook niet leuk, liet me redelijk koud wat er met ze gebeurde. Allison Jeany en Lisa Kudrow vond ik grappig om af en toe op te zien duiken - zeker door hun tegencasting - en Haley Bennett en Luke Evans zijn fijne verschijningen. Justin Theroux daarentegen: meh.

Aardig. Ik snap absoluut de goeie reacties, maar voor mij was dit het niet. Kan gebeuren, volgende keer weer beter.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2097 stemmen

Niet om door te komen, na 45 min afgezet.

avatar van @Noorderwijk

@Noorderwijk

Mr. Chiel schreef:

Niet om door te komen, na 45 min afgezet.

Weet je zeker dat je niet de Indiase versie uit 2021 van Netflix had ?

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2097 stemmen

@Noorderwijk schreef:

Weet je zeker dat je niet de Indiase versie uit 2021 van Netflix had ?

Jazeker!

avatar van Capablanca

Capablanca

Baggerman schreef:

Maar in dat geval is 'mij' geen wederkerend voornaamwoord, maar een lijdend voorwerp.

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2092 berichten

Hitchcockiaans drama dat goed in elkaar steekt. Goed voor een avond fijn vermaak, maar finaal ontbreekt er toch iets om hem écht onvergetelijk te maken. Het plaatje klopt en het vermengen van feiten en fantasie is subtiel genoeg. Maar het puntje van mijn stoel heb ik toch niet gezien…

Maar ja, de grootmeester zelf heeft eigenlijk ook nooit veel meer gedaan dan mij lichtjes geëntertaind. Haley Bennett is wel een babe!

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

frans123 schreef:

Je kunt je niet ergens aan irriteren, maar iets kan jou wel irriteren. Dus "dat irriteert mij" is prima Nederlands, schoolmeester.

Graaf Machine schreef:

Ik schreef het niet goed op - late avond , 2 liter bier... Hij schreef "'Wat heb ik mij dood geïrriteerd..."Dat is fout. "Wat heb ik mij geërgerd"...dus

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

frans123 schreef:

Kom op zeg, geef de schuld niet aan het bier. 2 Liter, dat drink ik 's ochtends voor ik op sta.

Graaf Machine schreef:

Hahahaha

avatar van Phantasm

Phantasm

Het begin kom je wat moeilijk doorheen, maar daarna wordt het steeds beter.