The Girl on the Train (2016)

3,06

Mystery / Thriller

geregisseerd door Tate Taylor
met Emily Blunt, Rebecca Ferguson en Justin Theroux

Het verhaal volgt een recent gescheiden vrouw, Rachel genaamd, die de trein neemt naar Manhattan. Daar is ze getuige van een ogenschijnlijk perfect koppel, Scott en Megan. Maar op een dag gaat er iets mis tussen de twee en raakt Rachel verzeild in een mysterieus complot rondom de verdwijning van Megan Hipwell.

105 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van Warp
geplaatst: 7 maart, 15:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Waarom zegt Rachel op het einde dat ze met zijn drieën altijd verbonden zullen zijn? Anna en Rachel snap ik nog wel, maar Megan ging vreemd met Tom en wist zelf ook dat hij getrouwd was en kinderen had. Van waar die sympathie op het einde voor haar.

avatar van arno74
geplaatst: 10 maart, 20:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tegenvaller, en wel om meerdere redenen. De vertelstructuur is vermoed ik direct van het boek overgenomen. Er is natuurlijk een reden waarom de structuur van films en boeken verschillen, dit werkt namelijk niet. Mede daardoor wordt het verhaal warrig opgebouwd. Een ander minpunt is dat het mysterie in feite het onderwerp van de film betreft. Hierdoor weet je dus niet waar de film over gaat en weet je ook niet of je er wel of geen zin hierin hebt. Uiteindelijk blijkt de film een soort van soap te zijn over de relaties van een laten we zeggen vrouwonvriendelijke man. Ik had me vooraf niet ingelezen maar ik kan nu wel bevestigen dat deze film vooral op vrouwen gericht lijkt. De film wist me absoluut niet te pakken en al na een paar minuten had ik spijt van deze keuze, mijn suspension of disbelief werd meteen getest toen bleek dat je vanuit een (rijdende) trein tot in detail kunt zien wat mensen allemaal in hun huis doen. Een boekverfilming waar de producers de minst mogelijke energie in hebben gestoken, met dit resultaat. 1,5*

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 3 april, 14:34 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matig.

The Girl on the Train begint redelijk suspensevol. Ik had geen enkele voorkennis dus dat helpt natuurlijk ook wel mee. Naarmate de film vordert neemt het soapgehalte enkel maar toe en de spanning ebt stapsgewijs weg.

Emily Blunt is daarenboven ook niet echt mijn type actrice. Ze doet haar best wel, maar verder komt ze er niet mee. Ook zo’n Justin Theroux of Luke Evans zijn inwisselbaar tot en met.

Regisseur Tate Taylor maakt het audiovisueel gezien degelijk genoeg, maar daar blijft het dan ook bij. Geen enkel element heeft me op het puntje van mijn stoel laten zitten. Het is me allemaal te vrijblijvend gebleven. Dat het uiteindelijk om overspel en driehoeksrelaties gaat maakt het veel te klef. Maar daar kan Taylor niets aan doen, natuurlijk.

lezertje
geplaatst: 7 april, 19:52 uur [permalink]
Na drie kwartier nog geen touw aan vast te knopen. Wat een BAGGER. En wat is die Emily Blunt een saaie actrice: De uistraling van een koe tijdens eenheilige communie.Een welverdiende nul sterren.

avatar van thomzi50
geplaatst: 12 april, 11:07 uur [permalink]
Matig, inderdaad, eigenlijk gewoon ronduit zwak. Grote probleem vind ik niet zozeer dat de plot lang enigszins vaag blijt, maar dat het uiteindelijk een nogal leeg geheel blijkt, niet intelligenter of spannender dan een gemiddelde Baantjer-aflevering - maar met allerlei ongeloofwaardige wendingen, chronologische trucjes en haperende geheugens wordt het allemaal erg opgeklopt en gerekt. Blunt vond ik, zoals altijd, wel aardig.

avatar van misterdhdh
geplaatst: 18 april, 21:01 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijk maar echt overtuigen kon deze The Girl on the train mij toch niet. Heb het boek nooit gelezen, maar het verhaal zelf is wel redelijk interessant, maar niet bijzonder origineel. De film zelf verloopt bijzonder traag wat niet altijd een minpunt hoeft te zijn. Wel is de film redelijk rommelig en de uitwerking wat oninteressant. Het acteerwerk was wel goed en Haley Bennett was een pareltje om naar te kijken. Wie de uiteindelijke dader was was ook niet zo moeilijk om te ontdekken. Al bij al is dit zeker geen slechte film maar ik miste iets om er echt van te genieten. Heb dit soort verhalen al beter gezien.
3/5 ***

avatar van Noodless
geplaatst: 23 april, 11:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ken het verhaal en het boek niet, dus de film wist mij van begin tot het einde toe te boeien door het mysterieuze verhaal, de wendingen en het goede spel van de cast waarbij Blunt mij wel wist te overtuigen in haar rol. Haley Bennett vond ik een aangename verrassende ontdekking. Nochtans moest ik ze kennen van de films Kristy en Hardcore Henry. Maar blijkbaar weet ze in deze film dus meer op te vallen. 😉 Rebecca Ferguson is ook een leuke verschijning. De opbouw van het verhaal met de verschillende flashbacks stoorde mij niet want de puzzelstukjes vallen in het slot mooi in elkaar. 7,5/10

geplaatst: 25 april, 22:45 uur [permalink]
Op een gekke manier bleef deze film mij wel boeien. Tot het einde gekeken maar toen kwam toch een beetje de teleurstelling. Onder de film zat ik als maar te wachten op een verassende wending maar die bleef toch uit. Niet wat ik verwacht had. Leuk om een keer te zien maar daar blijft het voor mij bij.

avatar van hoffhaan
geplaatst: 28 april, 11:46 uur [permalink]
Kon er niet inkomen en heb de film na 20 minuten afgezet, dat gebeurd me trouwens niet vaak. Mogelijk dat ik op een later moment nog een keer een poging waag. 1.5

avatar van DjFrankie
geplaatst: 28 april, 19:11 uur [permalink]
Te voorspelbaar en dat is jammer, verder zit deze film eigenlijk prima in elkaar.

avatar van grovonion
geplaatst: 2 mei, 10:22 uur [permalink]
hoffhaan schreef:
euhm, niet uitgezien = geen score. (mijn mening)

avatar van Ebenezer Scrooge
geplaatst: 5 mei, 14:23 uur [permalink]
Eigenlijk vermoedde ik al dat 'The Girl on the Train' van Paula Hawkins weer zo'n overgewaardeerd flutromannetje is en dat vermoeden wordt door deze film maar weer eens bevestigd. Een fantasieloze plot die iedere knurft wel had kunnen verzinnen. De labiele Emily Blunt loopt alleen maar tranen te plengen: 'Die bitch woont nu in mijn huis. Ik heb dat hele huis ingericht, boehoehoe...' Jankerd! De rechercheur is weer zo'n wijs iemand die alles doorheeft en iedereen doorziet (waarom los je de zaak dan niet op, vraag ik mij dan af?). Het is trouwens ook uitgesloten dat je vanuit een rijdende trein en van zo'n afstand kan zien wat er in een huis gebeurt. Die mensen staan wel heel vaak op hun balkon. Op een gegeven moment ziet ze zelfs dat ze een nummertje aan het maken zijn. Overigens zijn de seksscènes weer zo preuts. Dat iemand de hersens worden ingeslagen, dat krijg je dan wel weer gewoon te zien. Maar goed, het is per slot van rekening een Amerikaanse film.

avatar van AmazingPP

geplaatst: 5 mei, 19:20 uur [permalink]
Het boek vond ik echt helemaal niks. Ik heb drie hoofdstukken gelezen; toen barstte het glazuur van mijn tanden van de mierzoete schrijfstijl. Vreselijk! De film valt me niet tegen. Ik wist dus niet wat er zou gebeuren, maar daardoor is de titel mij echt een raadsel. Het is zeker geen topfilm, maar hij kijkt aardig weg. Er wordt aardig geacteerd en het script zit goed in elkaar. 3 *

avatar van Boneka
geplaatst: 17 mei, 01:03 uur [permalink]
Ben lang niet zo negatief als de meesten hier. Ik moest er in het begin wel even doorheen komen en dacht even waar zit ik naar te kijken. Vooral het begin is dan ook niet al te sterk. En met die kritiek ben ik het hierboven dan ook wel eens. Overigens de trein rijdt hier op dit stuk vrij langzaam, maar de personages zo duidelijk in beeld brengen komt inderdaad niet geloofwaardig over. Gelukkig wordt de film naarmate beter en gaan we meer "daders" aanwijzen. De vele plotwendingen vond ik wel mooi, en voor mij was het toch wel een verassing wie uiteindelijk de dader was.

De vertelmode vond ik niet storend bij deze film die ik overigens in het begin kon betitelen als een dramastuk maar gaandeweg thrillerstukjes had. Niet hoogstaand, maar wel er tegenaan. Gelukkig was alles uiteindelijk goed te volgen en zag ik verder geen plotgaten. De verbondenheid met de drie vrouwen begreep ik wel. Het is wel een echt denkertje deze film. Kan begrijpen dat een deel deze film geen ruk aan vindt, maar een romannetje als Safe Haven ofzo is het zeker niet.

avatar van joolstein
geplaatst: 18 mei, 13:35 uur [permalink]
Als ik van te voren had geweten dat dit een verfilming was van een boek dat dertien weken lang op de eerste plaats in de New York Times Bestseller-lijst heeft gestaan. Had ik me misschien bedacht om te kijken. Aangezien boekenhypes als Fifty Shades of Grey of een meer mannelijker versie The Da Vinci Code ook niet tot mijn verbeelding spreken. Langzaamaan werd het me duidelijk dat de film alles behalve voor mij als man bedoeld was. De film hangt voor mij teveel aan elkaar aan van onwaarschijnlijkheden. Iets waardoor de uitdrukking: "mannen komen van Mars en vrouwen van Venus" van toepassing is op deze film (en ook het boek?) De mannelijke acteurs blijven eenzijdig en simpel uitgewerkt. Terwijl de vrouwelijke juist teveel zijn ontwikkeld tot zelfs het irritante toe. Ook zag ik de ontknoping, compleet met twist, ver van te voren aankomen. Het mogen duidelijk zijn dat als je van het vrouwelijke geslacht bent je deze film met meer sterren zal belonen. Echter ik ben van het mannelijke geslacht en kom niet verder dan 2 sterren. Omdat, de door mij zeer gewaardeerde, Rebecca Ferguson mee doet, verhoog ik het tot een halve ster meer.