The Girl on the Train (2016)

3,06

Mystery / Thriller

geregisseerd door Tate Taylor
met Emily Blunt, Rebecca Ferguson en Justin Theroux

Het verhaal volgt een recent gescheiden vrouw, Rachel genaamd, die de trein neemt naar Manhattan. Daar is ze getuige van een ogenschijnlijk perfect koppel, Scott en Megan. Maar op een dag gaat er iets mis tussen de twee en raakt Rachel verzeild in een mysterieus complot rondom de verdwijning van Megan Hipwell.

92 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van tattoobob
geplaatst: 8 januari, 11:13 uur [permalink]
mcdaktari schreef:

Ben benieuwd, moet 'm nog steeds kijken. Heb al een paar pogingen gedaan maar na 5 minuten gestopt. Maar als ik je bericht lees krijg ik er toch zin in.

Ik vond hem erg geslaagd...zeker even verder kijken dan 5 min want het word steeds boeiender. 😉

avatar van mcdaktari

geplaatst: 8 januari, 15:32 uur [permalink]
tattoobob schreef:

Ja ik had ook wel verwacht dat het een prima thriller zou zijn, maar het is er op de één of andere manier nog niet van gekomen om hem helemaal te kijken. Vanavond gaat het dan toch gebeuren. 😛

avatar van mcdaktari

geplaatst: 10 januari, 22:10 uur [permalink]
Ik heb me weer prima vermaakt bij deze thriller. In het begin is het wel een beetje vaag maar naarmate de film vordert word het verhaal ook boeiender. Emily Blunt blijf ik toch een aparte meid vinden, bloedmooi is ze niet maar ze heeft wel iets wat ik heel aantrekkelijk vind.

geplaatst: 11 januari, 18:56 uur [permalink]
Ach ja het was een rommeltje maja , Dat vergeef ik hen vanwege de plottwist

geplaatst: 11 januari, 22:27 uur [permalink]
Je hebt de neiging de film na een kwartier uit te zetten. Zo traag is het verloop. Beter niet uitzetten, want de film wordt nog alleraardigst. Uiteindelijk stijgt de spanning maar na de plotwending is ook die spanning redelijk weg en wordt de film afgeroffeld met een standaard eind.

geplaatst: 13 januari, 17:03 uur [permalink]
Op adviezen van hieronder de film verder en verder gekeken, maar de film kon me echt tot het einde niet boeien en vermaken.

avatar van Drifter
geplaatst: 13 januari, 23:12 uur [permalink]
Vage film. Advies om na 5 minuten uit te zetten.

geplaatst: 14 januari, 02:00 uur [permalink]
Heel vaag begin, wist al heel snel wie er achter zat. Niet spannend en heb hem eigenlijk met moeite afgekeken.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 14 januari, 22:32 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ergens tussen psychologisch melodrama en thriller. Dit is typisch een film die het twintig jaar geleden goed zou gedaan hebben. Vond het niet zo slecht, maar het neemt nogal wat tijd om op gang te komen. Ook de vele tijdsprongen vormen een belemmering op de inleving. Concentratie is een vereiste. Girl on the Train heeft in het begin een volkomen vage onduidelijke structuur, en naarmate de film vordert, beginnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen. Het is een puzzelfilm, waar de kijker moet proberen verbanden te leggen tussen personages en zelf aangemoedigd wordt om te gissen hoe het allemaal in elkaar zit. Tot op zekere hoogte werkt het ook wel. Blunt zit beter gegoten in deze rol dan in Sicario bijvoorbeeld; verder blijf ik haar een erg overroepen actrice vinden. Film trekt zich naar het einde wel goed recht met een sterke plottwist .Twijfel tussen 3 en 3,5* maar dan toch een 3 want het eerste uur vond ik voor mezelf moeilijk door te komen.

avatar van Pim1993
geplaatst: 15 januari, 23:38 uur [permalink]
Vond hem strak en vlot in elkaar zitten. Snap niet dat mensen hierboven deze zo vaag vonden. Lekkere thriller/drama.

avatar van bertito
geplaatst: 19 januari, 02:41 uur [permalink]
Heerlijke melodramatische film met 3 prachtvrouwen die 2 uur lang huilen, waaronder een fantastisch dramatische Emily Blunt, ik kan eeuwig naar haar kijken. Een aantal scenes waren echt Hitchcockiaans, surreeel mooi en mysterieus.

avatar van Spartaan1986
geplaatst: 19 januari, 20:17 uur [permalink]
Het trage tempo van de eerste 70 minuten wordt goed gemaakt met een spannend en voor mij toch wel verrassend slot. Haley Bennett steelt ook hier weer de show.

Kleine 3*

avatar van DragQueen
geplaatst: 20 januari, 19:12 uur [permalink]
Geslaagde mysterieuze Thriller, die boeide tot de laatste seconde. Niet aleen is het verhaal sterk uitgevoerd, er word ook uitstekend geacteerd. Hoofdrolspeelster Emily Blunt brengt haar rol overtuigend en met inleving. Verder kent de film een vrij trage start, maar halverwege voorbij word de spanning goed opgebouwd, waarna een intens slot volgt. Meer dan goed kijkvoer. 4 Sterren.

avatar van macrobody
geplaatst: 21 januari, 08:38 uur [permalink]
Emily Blunt acteert prima daar is niets mis mee anders had wat mij betreft deze film gewoon een onvoldoende gekregen. Je wordt eerst een beetje op een dwaalspoor gebracht door de verschillende personages en dan volgen er enkele plotwendingen. Dan valt er een dode en is de vraag wie heeft dat nou weer gedaan. Dat is dan niet echt verrassend en ben je blij dat het klaar is. Hoop dat het boek beter is.

geplaatst: 23 januari, 10:27 uur [permalink]
Warrig opgebouwd mysterie, dat pas tegen het einde een beetje spannend wordt, maar het is te weinig en te laat. Daar kan de voortreffelijke vertolking van een tamelijk slonzige Emily Blunt verder ook weinig aan doen. Film is mij al met al niet meegevallen.

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: 23 januari, 18:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vond het maar weinig verheffend. Opzich een aardig 1e deel van de film, maar halverwege is zo'n beetje alles wel duidelijk en het slot is alleen maar een bevestiging van wat ik op de helft van de prent al vermoedde. Blunt is altijd goed, maar haar personage en het verhaal daar omheen is maar matig geschreven. Lekker makkelijk om een mysterie te bouwen rond een dronkaard die zich niks meer herinnert van de betreffende gebeurtenis, maar waar naar het einde toe alles toch weer naar boven komt, zodat de paar puzzelstukjes die er al waren in elkaar vallen. Aardig vermaak, maar niks bijzonders.

geplaatst: 25 januari, 22:28 uur [permalink]
Traag.. Ik ben halve wegen opgestaan om wat drinken en/of chips te halen, normaal zet ik de film op pauze, maar dit vond ik nu niet nodig. Het plot had ik persoonlijk halve wegen al wel bedacht (voorspelbaar).

Moet wel zeggen dat het aan het acteerwerk (van met name Emily Blunt) niet lag. Het trage zweverige (nogmaals trage) melodramatische kon me niet bekoren.

Traag dus.

*2.5

avatar van Rodger
geplaatst: 26 januari, 09:42 uur [permalink]
Een goede film hoor.
In het begin moet je nog ff zoeken hoe het allemaal in elkaar zit, ook met de flashbacks.
Maar daarna wordt het een prima thriller, met een verassende plot.
Ik vergelijk deze film een beetje met de film (what lies beneath) .. maar dat is mijn mening.

avatar van knusse stoel
geplaatst: 27 januari, 14:53 uur [permalink]
Inderdaad moet men opletten om een verhaal compleet te krijgen maar om nu te stellen dat het erg moeilijk ineen zit, dat doe ik niet. Dat zou bezijden de waarheid zijn.
Een aardig verhaal en de traagheid waar sommigen het over hebben, is geen probleem voor ons geweest. Mooie film.

avatar van Kuwiel
geplaatst: 29 januari, 11:16 uur [permalink]
Ben het helemaal met het feit dat je in het begin goed je best moet doen , om in het verhaal te komen qua personages e.d.
Verder vond ik het een prima thriller/mysterie met een verrassend einde.
Prima geacteerd door allen. Ik heb mij prima vermaakt met deze film.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst: 29 januari, 11:17 uur [permalink]
Film begint wat traag en verwarrend, je moet opletten wie wie is en wanneer (klinkt ook aardig verwarrend) maar na verloop van tijd ontspint zich een boeiend verhaal.

avatar van james_cameron
geplaatst: 29 januari, 18:51 uur [permalink]
Boek niet gelezen, maar is vast beter dan de film. In plaats van intrigerend is de plot hier vaak onoverzichtelijk en rommelig, met een opeenstapeling van ongeloofwaardige en uiteindelijk nogal voorspelbare gebeurtenissen. Emily Blunt weet niet te overtuigen in de hoofdrol en wordt opgezadeld met een vervelend personage. De kijker wordt opgezadeld met een vervelende film.

geplaatst: 4 februari, 18:28 uur [permalink]
Heel prettige film die inderdaad de tijd neemt om wat op te bouwen, maar daarna vallen die beginstukjes prachtig in de complete puzzel. Sterk acteerwerk van Blunt, die er soms uitziet alsof ze inderdaad zwaar aan de drank is. Verrassend einde ook, en mensen die zeggen dat ze alles al hebben aan zien komen na 10 minuten film moeten vooral geen films meer kijken, maar onmiddellijk bij de recherche gaan. Toprechercheurs!

avatar van david bohm
geplaatst: 4 februari, 20:28 uur [permalink]
Best een sterke film die aanvankelijk nogal traag aandoet maar allengs grimmiger en grauwer wordt en de verschillende perspectieven in een hoger tempo afwisselt. Prima rol ook van Ms Blunt.

geplaatst: 4 februari, 22:46 uur [permalink]
Leuke film om een keer te zien. Meer niet.

geplaatst: 10 februari, 22:09 uur [permalink]
En psychopatische film. De regisseur incluis. Tweederde van de film bestaat uit flashbacks die het geheel zeer verwarrend maken. Maar aan de recensies te zien, vind menigeen dat tegenwoordig 'normaal', een film waar een hele tijd geen touw aan kunt vastknopen. Pas op het laatste stuk komt er een beetje een verhaal en tijdslijn naar voren. Maar dan heb je al bijna een uur naar verwarrende zaken zitten te kijken.
Er zit geen één echt sterke rol in. Ach, ik ben misschien een beetje verwend met zelf al bijna 1300 films in huis, nog afgezien van de 160 tv-series.
Dan kan je weinig nieuws meer bedenken. Ik heb het bijna allemaal al een keer gezien.
En dat terwijl er nog ontelbare boeken zijn die verfilmd zouden kunnen worden, zoals bijv. van Tom Clancy e.a. Maar ja, het komt weer uit Amerika, dus dan weet je het meestal al bij voorbaat. De VS was al ziek voor dat Trump kwam en daar zal geen verbetering in komen.

geplaatst: 14 februari, 11:26 uur [permalink]
Het begin zet al meteen de toon: een karakter (Rachel) dat diep betroefd is en waar je als kijker iets voor moet voelen. De gedachtengang van Rachel zijn niet te volgen en kunnen op weinig symphatie rekenen. Dit geldt overigens ook voor de overige karakters (als speelt Theroux nog wel een leuke rol).

Het drama blijft er steeds dik bovenop liggen, wat erg vermoeiend is. Het thriller element komt ook totaal niet uit de verf en is bijzonder vergezocht. Veel te serieus en enigszins pretentieus allemaal.

avatar van nadrin
geplaatst: 15 februari, 21:11 uur [permalink]
Ja kan best wedijveren met het boek. Al is het voor de lezer van het boek niet echt spannen meet

geplaatst: 25 februari, 23:06 uur [permalink]
Matig Boek en nu de film was ook matig. Kijkt prima weg, maar had erg moeite om in de film te komen. Laten we het op een dikke 2,5 houden. Concept van het verhaal is ook niet bepaald origineel wat mij betreft.

avatar van tronnie
geplaatst: 5 maart, 16:22 uur [permalink]
Goede spannende Mystery / Thriller . Heel goed verhaal en uitstekend goed geacteerd .
(De wijverige kinderachtige muziek die ze halverwege de trailer gebruiken zit gelukkig niet in de film)

De film is zo goed gemaakt dat je jezelf gaat verplaatsen in "..........." en dan dat je op een gegeven moment denkt van "WAAAAAAAT !!!??" Zit dat zo ????? Godgodgodverdomde !! Vuile gorre misselijke smerige " ............" !!!! Dan beter even de film op pauze zetten om je kop te laten afkoelen 🙂
Zeer goed verhaal...aanrader

avatar van Warp
geplaatst: 7 maart, 15:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Waarom zegt Rachel op het einde dat ze met zijn drieën altijd verbonden zullen zijn? Anna en Rachel snap ik nog wel, maar Megan ging vreemd met Tom en wist zelf ook dat hij getrouwd was en kinderen had. Van waar die sympathie op het einde voor haar.

avatar van arno74
geplaatst: 10 maart, 20:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tegenvaller, en wel om meerdere redenen. De vertelstructuur is vermoed ik direct van het boek overgenomen. Er is natuurlijk een reden waarom de structuur van films en boeken verschillen, dit werkt namelijk niet. Mede daardoor wordt het verhaal warrig opgebouwd. Een ander minpunt is dat het mysterie in feite het onderwerp van de film betreft. Hierdoor weet je dus niet waar de film over gaat en weet je ook niet of je er wel of geen zin hierin hebt. Uiteindelijk blijkt de film een soort van soap te zijn over de relaties van een laten we zeggen vrouwonvriendelijke man. Ik had me vooraf niet ingelezen maar ik kan nu wel bevestigen dat deze film vooral op vrouwen gericht lijkt. De film wist me absoluut niet te pakken en al na een paar minuten had ik spijt van deze keuze, mijn suspension of disbelief werd meteen getest toen bleek dat je vanuit een (rijdende) trein tot in detail kunt zien wat mensen allemaal in hun huis doen. Een boekverfilming waar de producers de minst mogelijke energie in hebben gestoken, met dit resultaat. 1,5*