The Girl on the Train (2016)

3,07

Mystery / Thriller

geregisseerd door Tate Taylor
met Emily Blunt, Rebecca Ferguson en Édgar Ramírez

Het verhaal volgt een recent gescheiden vrouw, Rachel genaamd, die de trein neemt naar Manhattan. Daar is ze getuige van een ogenschijnlijk perfect koppel, Scott en Megan. Maar op een dag gaat er iets mis tussen de twee en raakt Rachel verzeild in een mysterieus complot rondom de verdwijning van Megan Hipwell.

• vanaf 1 maart te koop op dvd en blu-ray

70 BERICHTEN 21 MENINGEN
avatar van tattoobob
geplaatst: 8 januari, 11:13 uur [permalink]
mcdaktari schreef:

Ben benieuwd, moet 'm nog steeds kijken. Heb al een paar pogingen gedaan maar na 5 minuten gestopt. Maar als ik je bericht lees krijg ik er toch zin in.

Ik vond hem erg geslaagd...zeker even verder kijken dan 5 min want het word steeds boeiender. 😉

avatar van mcdaktari

geplaatst: 8 januari, 15:32 uur [permalink]
tattoobob schreef:

Ja ik had ook wel verwacht dat het een prima thriller zou zijn, maar het is er op de één of andere manier nog niet van gekomen om hem helemaal te kijken. Vanavond gaat het dan toch gebeuren. 😛

avatar van mcdaktari

geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:10 uur [permalink]
Ik heb me weer prima vermaakt bij deze thriller. In het begin is het wel een beetje vaag maar naarmate de film vordert word het verhaal ook boeiender. Emily Blunt blijf ik toch een aparte meid vinden, bloedmooi is ze niet maar ze heeft wel iets wat ik heel aantrekkelijk vind.

geplaatst: afgelopen woensdag om 18:56 uur [permalink]
Ach ja het was een rommeltje maja , Dat vergeef ik hen vanwege de plottwist

geplaatst: afgelopen woensdag om 22:27 uur [permalink]
Je hebt de neiging de film na een kwartier uit te zetten. Zo traag is het verloop. Beter niet uitzetten, want de film wordt nog alleraardigst. Uiteindelijk stijgt de spanning maar na de plotwending is ook die spanning redelijk weg en wordt de film afgeroffeld met een standaard eind.

geplaatst: afgelopen vrijdag om 17:03 uur [permalink]
Op adviezen van hieronder de film verder en verder gekeken, maar de film kon me echt tot het einde niet boeien en vermaken.

avatar van Drifter
geplaatst: afgelopen vrijdag om 23:12 uur [permalink]
Vage film. Advies om na 5 minuten uit te zetten.

geplaatst: afgelopen zaterdag om 02:00 uur [permalink]
Heel vaag begin, wist al heel snel wie er achter zat. Niet spannend en heb hem eigenlijk met moeite afgekeken.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: afgelopen zaterdag om 22:32 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ergens tussen psychologisch melodrama en thriller. Dit is typisch een film die het twintig jaar geleden goed zou gedaan hebben. Vond het niet zo slecht, maar het neemt nogal wat tijd om op gang te komen. Ook de vele tijdsprongen vormen een belemmering op de inleving. Concentratie is een vereiste. Girl on the Train heeft in het begin een volkomen vage onduidelijke structuur, en naarmate de film vordert, beginnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen. Het is een puzzelfilm, waar de kijker moet proberen verbanden te leggen tussen personages en zelf aangemoedigd wordt om te gissen hoe het allemaal in elkaar zit. Tot op zekere hoogte werkt het ook wel. Blunt zit beter gegoten in deze rol dan in Sicario bijvoorbeeld; verder blijf ik haar een erg overroepen actrice vinden. Film trekt zich naar het einde wel goed recht met een sterke plottwist .Twijfel tussen 3 en 3,5* maar dan toch een 3 want het eerste uur vond ik voor mezelf moeilijk door te komen.

avatar van Pim1993
geplaatst: gisteren om 23:38 uur [permalink]
Vond hem strak en vlot in elkaar zitten. Snap niet dat mensen hierboven deze zo vaag vonden. Lekkere thriller/drama.