- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#34 1922 (2017) - 102 minuten - FTV - IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115177.300.jpg?cb=1508484569
Het ziet er allemaal wel degelijk uit, maar vond het verhaal toch wat magertjes.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
2016
92 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/788000/788390.300.jpg?cb=1494488008
Zombietime met veel drama en een komische ondertoon.
Colin Minihan slaagt er wel in een zombiefilm ergens wat origineel te maken, of dat ieders meug is, dat is wat anders. Persoonlijk heb ik liever de klassieke gore varianten en op dit vlak is het hier wat mager, op sommige momenten wordt de camera zelfs volledig weggedraaid. Het drama verhaal met Molly die de woestijn doorkruist, gevolgd door een zombie die haar wegens haar regels nog kan ruiken ook
is best ok, maar duurde me wat lang.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#50. Color Me Blood Red (1965) - 79 minuten - RW
Deze re-watch viel me een beetje tegen. Ik had gehoopt dat ik deze toch wat meer kon waarderen nu, maar het probleem is niet enkel dat er voor een HG Lewis horror weinig gore te zien is (al is die wel goed), het verhaal is nogal traag en ik mis hier toch leuke karakters. De bad guy is hier niet boeiend, het concept is niet zo leuk of schokkend als zijn andere horrors en de humor moet komen van een koppel dat zich blijkbaar graag verkleed.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#54 Decoys 2004
FTV - 95 min - komedie/horror
https://freedvdcover.com/wp-content/uploads/Decoys_2004_WS_R1-front-www.GetCovers.net_.jpg
Een eenvoudig sciencefiction horrorfilmpje met de nodige tiener-amusement.
Daarbij wat spanning en een paar mooie meiden. Tja, best vermakelijk met wat komische elementen.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#12 Angel Heart (1987) Horror / Mystery 113 minuten FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Angel_Heart.jpg
Een degelijke thriller waarin een privédetective een klus aanneemt en terechtkomt in een zoektocht met onder andere voodoorituelen. Een film die vol met mysterie zit en welke sfeervol in beeld wordt gebracht. Helaas niet echt spannend, maar het weet de ontknoping toch tot het einde toe vast te houden. Pas toen die 'dogtags' te voorschijn kwamen werd het mij duidelijk dat Harry Angel zelf Johnny Favorite is . Tussen de lugubere moorden door komen nog enkele aparte en soms wat lugubere scenes zoals de kippenritueel en de enigszins vreemde seksscène voorbij, het is toch een vrij rustig tempo met een redelijke hoeveelheid dialoog waarop Angel Heart zich naar de toch wel verrassende ontknoping toewerkt. Met goed acteerwerk van Mickey Rourke en Robert De Niro weet Angel Heart redelijk te vermaken, maar eerlijk is eerlijk, dankzij de vrij behoorlijke score had ik er toch meer van verwacht.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#13 Chopping Mall (1986) Horror / Sciencefiction 77 minuten FTV
http://bloodygoodhorror.com/bgh/files/promos/chopping%20mall%20robots.jpg
Best leuk, maar zeker niet bijzonder deze horrorfilm. Het verhaal is op zich best grappig, maar tegelijkertijd te standaard dat machines dankzij de bliksem tot 'leven' komen, of in ieder geval daardoor iets doen wat niet voor mogelijk werd gehouden. Deze Chopping Mall, ook wel Killbots genaamd komt wat moeizaam op gang, maar weet uiteindelijk vanaf de blikseminslag het tempo op te schroeven. Daarna is het dus verder ook een vlotte film waarin de robots leuk in elkaar zijn gezet en de manier waarop ze te werk gaan eveneens leuk is. 'Thank you have a nice day' nadat iemand is vermoord het is gewoon allemaal erg grappig gemaakt. Ook het geschiet met die lasers was hilarisch en deed denken aan de Star Wars films. Het bloedvergieten is wat aan de weinige kant, maar de manier waarop de robots te werk gaan, maakt Chopping Mall tot een leuk tussendoortje.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#55 La Plus Longue Nuit du Diable (1971)
FTV - 95 min - horror/fantasie
https://i.pinimg.com/originals/8a/c2/d1/8ac2d1118d4d4d6a0e5182d6108aee5d.jpg
Ouderwets B-horrorprentje met een simpel verhaal en een paar gewelddadige moorden.
Eurobabe en cult actrice Erika Blanc speelt de rol van de gewelddadige verleidster.
Technisch nogal slordig, vooral met de belichting loopt het wat mis, maar voor de rest best sfeervol met een onvergetelijke Erika Blanc.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 101 min - horror/thriller
https://i.jeded.com/i/black-circle-boys.17435.jpg
Commerciële productie die vooral jongeren zal aanspreken. Het aparte thema met een stevige soundtrack is een bijkomende proef voor dit waar gebeurd en weinig opbeurend verhaal.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 90 min - horror
http://www.brouwery.nl/images/9870f.jpg
Van in het begin ben je geboeid door de vraag van wat is dat voor een schepsel en hoe ga je het monster bestrijden. Helaas is het einde zo stom en belachelijk dat al het vorige wordt vergeten. Jammer!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#51. Frankenstein Unbound (1990) - 82 minuten - FTV
https://i.ytimg.com/vi/FrNfBd_uYbk/hqdefault.jpg
Een combinatie van 2 verhalen Frankenstein en Prometheus Unbound leverden het script op voor de laatste Corman film Frankenstein Unbound. Er zat 10 jaar tussen deze en zijn voorgaande (Battle Beyond the Stars) . Leuk dat zijn laatste een horror is maar als je weet dat hij sinds 1964 geen film meer in dit genre had gemaakt, leek het mij niet vanzelfsprekend om dat 26 jaar later nog eens doen waarin grafische horror ondertussen normaal is geworden. De film vond ik niet al te best, voelt als een kruising aan tussen Frankenstein en Back to the Future. Het is enerzijds wel leuk om protagonist Buchanan (John Hurt) te zien rondrijden in een futuristische auto (en dat soort auto's zie je nu nog steeds zelden) in de 18de eeuw. Het lijkt eerder een trip van Buchanan om de figuren uit de Frankenstein novelle te ontmoeten waaronder ook de schrijfster Mary Shelley. Af en toe komt hij tussenbeide probeert de gebeurtenissen van het verhaal een andere wending te geven. Uiteindelijk blijkt hij niet erg succesvol. Andere personages zijn ook nogal 1-dimensionaal. Victor Frankenstein is gemeen en laf, het monster is al niet veel beter en the bride Elizabeth heeft helaas net zo weinig te doen als in de Universal klassieker. Jammer ik had op een fijnere zwanenzang gehoopt van Corman, een directeur die soms zo geweldig sfeervolle werkjes maakte maar anderzijds ook vreselijke gedrochten heeft gemaakt.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 29
Deadly Friend (1986) - MovieMeter.nl
91 minuten
FTV
Dit begin kon ik met de beste bedoelingen nog niet serieus nemen,,,bebe de robot had de tand des tijds in geen enkele manier door staan
Die stem was het zelfde als de vreselijke serie van de EO Benjamin Ben
Maar ja soms is in mijn ogen ook niet zo horrifying als EO kindertelevisie, wat een vreselijke,,,,nou ja laat maar .
Ik was heel even bang dat BeBe de robot de hoofdrol ging spelen,maar die ramp bleef uit .
Wat overblijft is een matige Wes craven film, met wel lekkere nostalgische 80's soundtrack en spel.
#film 30.
102 minuten
FTV
Als je je instelt op een degelijke , maar vooral langzame stephen king verfilming .
Is het een mooi werkje .
Zoals meeste van zijn niet typische horror werk .
Maar ook zeker niet zijn beste , het neemt de tijd om dit tragische verhaal te vertellen .
Net aan voldoende wat mij betreft .
Collins
-
- 7301 berichten
- 4314 stemmen
Horror
86 minuten
FTV: 2 (Totaal: 34 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8799.300.jpg?cb=1382711430
Fantastische setting en sfeer in deze monsterfilm met een vrij simpel verhaal.
Het verhaal speelt zich af in een streek met bouwvallige huisjes en dito boerderijtjes die ver van elkaar en van de bewoonde wereld zijn verwijderd. Verlatenheid en isolement. Het landschap is bebost met kale bomen. De wind blaast stof en zand. Kortom, het is een heerlijke somberheid die zich inwringt in het verhaal en die zichtbaar is in bijna elke scène.
Het verhaal is alsgezegd simpel. Het bekende stramien. Groepje vrienden komt in verlaten gemeenschap en veroorzaakt heibel. De heibel loopt verkeerd af en men tuigt een monster op dat ook weer heibel veroorzaakt. Dat is het dan. Niet belangrijk verder. Het gaat om de sfeer, het aanzien, de effecten, het monster. De rest inclusief de personages is van ondergeschikt belang.
Fijne effecten. Het monster is spectaculair opgetuigd. De andere effecten deugen ook. In de meeste gevallen heeft de grime kwast goede werken verricht. Die heks! Wauw! Het is duidelijk met liefde gedaan. Het levert sfeervol griezelige beelden op.
Zo'n film is het. Een sfeervolle monsterfilm. Niet doodeng, maar sfeervol eng.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
#15 Final Destination 3 (2006)
93 minuten
FTV
http://images.movieplayer.it/images/2003/08/24/una-scena-di-final-destination-3-24087.jpg
Na het uitstekende Final Destination (2000) en het zeer vermakelijke Final Destination 2 (2003) doet deze reeks qua kwaliteit een flinke stap terug.
Elke film verheug je je uiteraard op de eerste 'grote' deathscene. Deze stelt in dit derde deel, waar het dit keer helemaal fout gaat tijdens een achtbaanrit, zwaar teleur. Onoverzichtelijk, weinig spectaculair, matige CGI en teleurstellend weinig gore.
Vervolgens krijgen we weer het zelfde liedje. De groep die de dood ontsnapt heeft worden één voor één achtervolgd door de dood. Overigens een teleurstellend niet leuke groep. Enkel Mary Elizabeth Winstead acteert aardig en is leuk om te zien. De overige deathscenes zijn trouwens ook van een aanzienlijk lager niveau dan bij de eerdere films. Niet origineel, geen spannende opbouw, en weinig echt leuke gore.
Final Destination 3: een teleurstelling. Had er meer van verwacht, niet in de laatste plaats omdat James Wong voor dit deel terugkeerde in de regiestoel. Nergens zo spectaculair, leuk, vermakelijk of gory als de eerste twee delen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo met nog 9 dagen te gaan nog een tussenstandje. Ondertussen zijn we met 7 die het einddoel hebben bereikt en nog eentje die er dicht bij zit (john mcclane2). wendyvortex zit ook nog steeds op schema met 1 film per dag en mits inspanning kunnen nog een aantal er wel geraken.
https://s25.postimg.org/4dgox0y5b/Tussenstand_horrorfilm_challenge_2017_2.jpg
Collins
-
- 7301 berichten
- 4314 stemmen
#18 Hatchet (2006)
Horror / Komedie
93 minuten
FTV: 2 (Totaal: 36 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/28000/28208.300.jpg?cb=1378580509
Meer een komedie dan een horror. Maar wel met geslaagde humor.
De komische insteek weerhoudt de horror, die af en toe behoorlijk raak de kop opsteekt, ervan om heel indringend door te breken. De horror wordt enorm overdreven. Het regent bloed en de ledematen vliegen door de lucht. En hoewel sommige effecten er objectief beschouwd als echte horror uitzien, komen ze door de komische ondertoon van de film niet als goor of smerig binnen. De gore, de kills en het creatuur kunnen door hun belachelijke uitvergroting gewoonweg niet serieus worden genomen. Humor dus.
Van één kant wel jammer. Zo zijn achtergrond en uiterlijk van het creatuur eigenlijk best horrorwaardig en verdiende de mismaakte misschien wel een serieuzere benadering dan dat hij hier krijgt. Die keus is niet gemaakt. Het zij zo.
De andere kant is een geslaagde combinatie van horror en humor. Een combinatie die vaker niet dan wel slaagt. Gezien de hoeveelheid lachsalvo's die ik onderging, werkt de combi in deze film prima. Geslaagde humor in film is een schaars goed. Jammer dat de enge potentie van het creatuur daarvoor is opgeofferd, maar het offer heeft wel een fijne humoristische film opgeleverd.
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
De afgelopen anderhalve week erg druk gehad, en geen tijd gehad om hier te posten. Vandaar even het handjevol films achter elkaar die ik gezien heb. 
#4 - https://www.moviemeter.nl/film/523608]Ataúd Blanco: El Juego Diabólico (2016)
FTV
Horror/Actie
75 minuten
[url=http://imgbb.com/[/url]
Nou, ik heb de deze maand m'n gratis "proefmaand" van Netflix, dus dat heb ik even lekker handig gepland.
Maar deze Argentijnse horrorfilm is me zeker niet tegengevallen!
Een uniek verhaal, met meer dan genoeg vaart, spanning, actie en vraagtekens waar je nou precies naar kijkt, c.q. hoe het zal verlopen en wat er met haar dochtertje en de andere twee kinderen zal gebeuren. Wat uiteindelijk toch heel aangrijpend en shockerend is en wat bij mij echt wel overkwam als harde horror.
De drie moeders die het gevecht met elkaar aan gaan, en een race moeten voeren om als eerste bij hun kind te kunnen komen... maar dan weten ze niet wat hun daar nog te wachten staat
Sterk geacteerd door onze hoofdpersoon.
Ook erg bijzonder om een keer een geslaagde horrorfilm te zien die zich de gehele speel uur op klaarlichte dag afspeelt. Dat geeft toch we ook weer nét e iets extra's, dat goeie horror niet persé in (bijna) constante duisternis hoeft te hullen.
3*
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
It (2017)
FTV
135 minuten
(Als ik informatie mis, let me know!)
Tja, wat moet je hierover zeggen. Het is duidelijk dat Bill Skarsgård de veters van Tim Curry als Pennywise nog niet eens mag strikken, maar ik moet daar ook bij zeggen dat ik over het algemeen niet heel teleurgesteld ben over Bill Skarsgård als Pennywise. De makers hebben de juiste beslissing gemaakt om het uiterlijk aan te passen, op deze manier voelde ik de behoefte ook niet echt om hem te gaan vergelijken met Curry. Nu ben ik overigens ook van mening dat Curry de hele film in het origineel trok, zonder hem was het niet eens echt een goede film geweest. Dat vond ik bij deze toch wat minder, ik kreeg wel het gevoel dat er iets meer houvast in zat en net iets meer in detail werd getreden. Tevens wordt de film door alle acteurs samen getrokken, er is niemand die echt heel veel beter presteert dan de ander.
Ik sluit mij verder vooral aan bij eerdere recensies. De film is totaal niet eng. Ben één keer een heel klein beetje geschrokken en dat was het moment in de badkamer. Hier werden overigens nogal wat vloekwoorden uitgesproken door de rest van de zaal. Ik schrik niet heel snel, dus ik vermoed dat dat stuk mogelijk door anderen wel als eng ervaren is. Daarentegen heb ik wel relatief vaak gelachen voor een horrorfilm, al heb ik dit niet als slecht ervaren. De humor was over het algemeen goed gedoseerd en werd op de juiste momenten ingezet. Ook sluit ik mij erbij aan dat de film vrij langdradig is, maar vooral op bepaalde momenten. Het is niet zo dat ik de gehele film heb gedacht 'wat duurt dit ontzettend lang', dat waren echt momenten in de film waarop ik een beetje zuchtend zat te kijken.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze film een hoger gemiddelde haalt dan het origineel. Hebben die mensen die niet gezien, of waarderen ze de 'engheid' van deze film meer? Deze film is over het algemeen gezien wel wat enger, maar het origineel heb ik toch beduidend hoger in het vaandel staan. (3* tegenover 4.5*). Mogelijk heeft het er ook mee te maken dat dat de eerste horrorfilm was die ik ooit zag met een jaar of zeven en voor toen best eng was
. Ik heb hem later wel meerdere keren herzien en vond hem uiteraard niet eng meer, maar Curry als Pennywise blijft subliem en echt om te genieten.
Deze versie komt er net vanaf met een voldoende en dat is voor een remake niet eens heel verkeerd. De meeste remakes kan ik helemaal niet waarderen en deze deed het nog best aardig. Hij hangt overigens wel tegen een 3.5 aan, mogelijk dat ik hem bij de herziening voor het tweede deel alsnog omhoog gooi.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#35 The Others (2001) - 101 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/920.300.jpg?cb=1499755670
Weet niet waarom ik vaak huiverig ben om films van Nicole Kidman te kijken, mischien omdat ze hedendaags langzaam in een alien transformeert. Toch weet ze me hier weer te verrassen.
Jammerlijk dat ik deze zolang voor me uit heb geschoven, want vond het een goede film en heb me er prima mee vermaakt! 
Beter laat dan nooit! 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4314 stemmen
Horror
84 minuten
FTV: 2 (Totaal: 38 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/59000/59205.300.jpg?cb=1378505393
Best leuk, deze Australische horror.
Hoewel verhaalbuigingen en gebeurtenissen soms wat onwaarschijnlijk overkomen gaat er van de film toch een beklemmende en ongemakkelijke werking uit. En, omdat de focus in het verhaal erg op de personages ligt, zijn zij in hoofdzaak verantwoordelijk voor het oproepen van die gevoelens. Zonder inleving, geen beklemming en ongemak.
Aangezien de sceptische blik bij bepaalde gebeurtenissen zeker wordt getriggerd, maar ook weer verrassend snel verdwijnt om zich weer genietend te richten op allerhande afstotelijke taferelen, zijn de acteerprestaties geloofwaardig en goed en is inleving blijkbaar aan de orde. Gelukkig maar.
Een gek plot vraagt om gekke personages. Die zijn er dan ook. Vader en dochter spannen de kroon in psychopatisch opzicht. Hun mate van gekte wordt subtiel en stapsgewijs in elke opvolgende scène duidelijker en angstaanjagender. Het zijn beklemmende scènes. Het zijn gruwelijke scènes. Veel is suggestief, maar de schokkende impact is niet minder heftig dan bij expliciete horror het geval is. Vader en dochter zijn doodeng.
De andere personages zijn vooral vreemd flegmatiek aanwezig. In eerste instantie roept dat gedrag afstandelijkheid en onbewogenheid op. In het verloop sijpelen door die uiterlijke schilden andere emoties nadrukkelijker door. Boosheid, angst, genot en frustratie zijn onderhuids steeds beter zichtbaar. En zo gaat het empatische vermogen van de kijker ongemerkt toch aan het werk.
Er is fijn sober gefilmd. Weinig bijzaken naast de centrale issues. Geen grootse effecten, weinig afleidend theater of ander spectaculair vuurwerk. Sober is effectief.
De score is lekker.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101505.jpg?cb=1416305897
Todeloo (2014) - MovieMeter.nl
België
Horror/komedie
98minuten
FTV
35
23/10/2017
simpele eenvoudige, en soms amateuristisch, en op sommige momenten heel hilarische horrorfilm...
https://www.moviemeter.nl/images/cover/868000/868484.jpg?cb=1503692797
A Cure for Wellness (2016) - IMDb
Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Horror / Thriller
146 minuten
FTV
36
23/10/2017
prachtig gemaakte film die je vanaf het begin volledig in beslag neemt, het is heel moeilijk zoeken naar minpunten in deze film, oogverblindend prachtig decor, prachtige muziek en ijzersterke acteerprestaties, echte rauwe horrorspanning is misschien niet aanwezig (het minpuntje?) maar dat stoort langs geen kanten, er zijn meer dan genoeg momenten in de film die horrorwaardig zijn, een heel sterke film die een dikke 4,5* verdiend
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ondertussen is de finale van de MM top 512 films aan de gang. Wie tijd en zin heeft kan nog een stem plaatsen daar. OK de horrorfilms hebben het niet zo ver gebracht, maar ondertussen zijn we toch goed bezig hier met de organisator om te turnen tot een fan van ons geliefkoosde genre 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Geen missende informatie al zou het plaatsen van een nummer wel handig voor mij zijn voor de administratie
Ok dit is je eerste (en hopelijk niet je enige), dus kan me niet vergissen en nu is dan toch die 0 weg bij jou 
#52. The Ice House (1969) - 78 minuten - FTV
http://www.benitomovieposter.com/catalog/images/movieposter/24159.jpg
Ik stelde het kijken van deze film telkens uit hoewel het plot me wel aansprak en dat had vooral te maken met de lange tijdsduur. Nu blijkt dat mijn versie slechts 78 minuten lang was. Dat er flink in geknipt is lijkt me wel duidelijk gezien de abrupte overgangen soms. Ook het einde was nogal plots en totaal ongeloofwaardig. Gaat men er echt van uit dat het probleem van de killer hiermee is opgelost en dat hij voor eeuwig een dubbelrol kan blijven spelen? Nu waren er wel meer ongeloofwaardige gebeurtenissen alsook slecht acteren vooral dan van de twee broers (die de film eigenlijk moeten maken). Dit wordt enerzijds opgevangen door redelijk wat goedkoop naakt en anderzijds is er ook een rol voor de moeder van Jennifer Anniston, Nancy Dow. Niet dat het de film beter maakt. Duidelijk een thriller en geen horror.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#18 Hatchet (2006)
Horror / Komedie
93 minuten
FTV: 2 (Totaal: 36 punten)
(afbeelding)
Meer een komedie dan een horror. Maar wel met geslaagde humor.
De komische insteek weerhoudt de horror, die af en toe behoorlijk raak de kop opsteekt, ervan om heel indringend door te breken. De horror wordt enorm overdreven. Het regent bloed en de ledematen vliegen door de lucht. En hoewel sommige effecten er objectief beschouwd als echte horror uitzien, komen ze door de komische ondertoon van de film niet als goor of smerig binnen. De gore, de kills en het creatuur kunnen door hun belachelijke uitvergroting gewoonweg niet serieus worden genomen. Humor dus.
Van één kant wel jammer. Zo zijn achtergrond en uiterlijk van het creatuur eigenlijk best horrorwaardig en verdiende de mismaakte misschien wel een serieuzere benadering dan dat hij hier krijgt. Die keus is niet gemaakt. Het zij zo.
De andere kant is een geslaagde combinatie van horror en humor. Een combinatie die vaker niet dan wel slaagt. Gezien de hoeveelheid lachsalvo's die ik onderging, werkt de combi in deze film prima. Geslaagde humor in film is een schaars goed. Jammer dat de enge potentie van het creatuur daarvoor is opgeofferd, maar het offer heeft wel een fijne humoristische film opgeleverd.
Toch gek hoe verdeeld de meningen zijn over het comedy en horrorgehalte van deze film en hoe de combinatie van beide voor de ene storend is en voor de andere niet. Horror en humor ze blijven heel subjectief.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
Gisteren had ik permanentie en m'n collega had de complete box van Wrong Turn bij, dus, ideaal voor een nachtje re-watchen 
84 Min
RW
36. Wrong Turn 2: Dead End (2007)
97 Min
RW
37. Wrong Turn 3: Left for Dead (2009)
92 Min
RW
38. Wrong Turn 4: Bloody Beginnings (2011)
93 Min
RW
39. Wrong Turn 5: Bloodlines (2012)
87 Min
RW
40. Wrong Turn 6: Last Resort (2014)
90 Min
RW
Het eerste deel blijft veruit het beste qua verhaal, sfeer en spanning.
Vanaf deel twee gaat met elk deel de gore er stijl op vooruit, voor mij uiteraard het belangrijkste waardoor mijn stem meestal hoger uitvalt dan het gemiddelde 
Echter gaat recht evenredig het niveau van verhaal omlaag en wordt het steeds meer van de pot gerukt en verhoogt de dosis humor. Voor de "verhaal" fans zou ik toch zeker stoppen na deel 2 of 3 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#16 The Exorcist III (1990) - FTV - 105 minuten- 2 punten (29 totaal)
http://cdn.highdefdigest.com/uploads/2016/10/23/Exorcist_III_-_Scary_Granny.jpg
De plannen voor The Exorcist III ontstonden toen de rechten op een vervolg bij Morgan Creek terecht kwamen. Schrijver William Peter Blatty werd aanboort gehaald als regisseur en verfilmde zijn boek Legioen met George C. Scott en Brad Dourif in de hoofdrol. Toen de producenten en studiobazen zagen wat Blatty had gemaakt, een mysterieuze thriller met bijbelverwijzingen, zagen ze de bij al hangen. Naam van de film werd veranderd in Exorcist III en bijna de helft van de film werd opnieuw opgenomen zodat er meer actie in kon en meer verwijzingen naar de originele film gemaakt konden worden. Blatty kreeg niet eens de tapes van het materiaal dat hij had opgenomen. Todat in 2016 een aantal fans Morgan Creek alsnog zo ver kregen de VHS-tapes van de dailies te geven. Op basis van het originele script en het boek van Blatty werden deze ge-edit tot de Director's Cut die vorig jaar is verschenen.
Detective Kinderman heeft jaren geleden de zaak afgehandeld van de bericht Gemini-killer. Als 15 jaar later een doof-stom negerjongetje aan een kruis genageld wordt gevonden met het teken van de Gemini op zijn hand lijkt het erop dat de moordenaar terug is. Maar dat kan niet gezien die op de elektrische stoel is overleden... Bekenden van Damien Karris, de priester die zijn leven gaf voor Regan tijdens een Exorcisme, worden één voor één dood gevonden...
Wat zijn nu precies de verschillen tussen de bioscoopversie en de directors cut? De bioscoopversie heeft Jason Miller die Karris speelde in het origineel als Patient X in de ene scene en Brad Dourif in de andere. Omdat zowel Karris als de moordenaar in het lichaam zaten leek de producenten dit duidelijker voor de kijker en ze wilde perse een acteur uit het origineel. Blatty koos Dourif omdat Miller door zijn alcoholisme geen teksten kon onthouden, wat ook de reden is dat Dourif in beide versies alle scènes met lange dialogen heeft. Waardeloze continuïteit is het gevolg. Een ander groot verschil is dat het personage van Father Morning later is toegevoegd door de producenten zodat ze er toch nog een Exorcisme in konden proppen. Het einde van Blatty's versie is dat Kinderman Patient X doodschiet (executie-stijl), in de bioscoopversie vind een spectaculair Exorcisme plaats waar tijdens een poort naar de hel geopend wordt waarna Karris aan Kinderman vraagt om hem te doden en hij hem vervolgens op dramatische wijze doodschiet.
Beide versies hebben hun sterke en zwakke punten. Nadeel van de Director's Cut is dat de helft van de film in slechte VHS-kwaliteit en met enkel opname geluid is, geluidseffecten en muziek zijn nauwelijks aanwezig en overduidelijk later toegevoegd. Deze scènes zijn echter wel onmisbaar want de hele clue van de film komt niet over in de bioscoopversie omdat vrijwel alle scènes van Dourif eruit zijn geknipt. De director's cut is erg spannend en heeft een zeer mysterieuze sfeer, maar kan soms vrij traag aanvoelen. De bioscoopversie is dan weer wat actievoller, maar mist wat diepgang.
Opmerkelijk is ook dat Dourif het hier in de director’s cut heeft over het fenomeen dat een afgehakt hoofd nog kan zien enkele seconden nadat het afgehakt is. 3 jaar later speelde hij in Dario Argento’s Trauma een man die wordt onthoofd waarna zijn hoofd nog eventjes blijft leven. Ongetwijfeld dat Dourif Argento op dit idee heft gebracht.
George C. Scott is perfect voor de rol van knorrige en doorgewinterde detective en Brad Dourif is geboren om labiele moordenaars te spelen. Beide acteurs zijn hier dus perfect gecast en komen (in de director's cut wel te verstaan) helemaal tot hun recht met oscarwaardig acteerwerk. Barry De Vorzon componeert een erg unheimliche soundtrack waarin Tubular Bells na enkele seconden overvloeit in een akelig spel van lage tonen en duivelse ademhalingen. Het is een schande dat ook deze film zo is verminkt en zelfs in de director’s cut zit nog veel missend potentieel. George C. Scott wist de frustratie perfect te verwoorden: “These folks will only be satisfied if Madonna came out and sang a song at the end!”
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
#19 - Halloween III: Season of the Witch (1982)
FTV
Verenigde Staten
Horror / Mystery
96 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3861.300.jpg?cb=1400533606
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#36 Apollo 18 (2011) - 86 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/72000/72744.300.jpg?cb=1363876407
Een soort docu/found footage filmpje, wel aardig gemaakt.
Niet bijzonder, maar wel een leuk tussendoortje.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#37 Kill List (2011) - 95 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/74000/74335.300.jpg?cb=1364157440
Op zich een aardig filmpje, hard, bruut en mysterieus.
Toch als je deze wil gaan kijken zou ik aanraden om vooraf geen berichten bij de film te lezen, want de film heeft nogal wat jatwerk wat vaak zonder spoilertag besproken word.
En als je dan de films van het jatwerk gezien hebt, dan weet je wat er gaat komen.
Dus gewoon blind ingaan en dan is het nog wel een aardig filmpje. 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#58 X-Cross 2007
FTV - 89 min - horror/thriller
https://pbs.twimg.com/media/Cm1RbsiUIAAGlJv.jpg
Het verhaal is wat wazig en niet altijd even duidelijk, maar dat zal ook wel te maken hebben dat ik niet zo op de hoogte ben van de manga hierover en dat bepaalde dingen ook niet uitmaken omdat het gewoon onzin is. De aparte vertelstructuur is wel leuk. Visueel ziet het grotendeels wel goed uit, maar ik bleef wel wat op mijn honger zitten op gebied van de gore. Dit komt omdat ik ook meer een film van het type Tokyo Gore Police verwachtte. Naar het einde toe laat de film steekjes vallen en wordt het allemaal niet zo boeiend gebracht.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Op het moment ziet ik met een verkoudheid (die dit weekend nog extremer) was nog even thuis om uit te zieken, dus dat is een mooie gelegenheid een extra filmpje mee te pakken, hier is nummer twintig: dit was mijn doel.
#20 - The Cabin in the Woods (2012)
RW
Verenigde Staten
Horror / Komedie
95 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/59000/59250.300.jpg?cb=1454339532
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.