Final Destination 2 (2003)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met A.J. Cook, Ali Larter en Tony Todd

Op weg naar Daytona Beach krijgt Kimberly plots een visioen van een groot ongeluk dat zal gebeuren op de autosnelweg waarin zij met haar vrienden zal sterven. Ze stopt onmiddellijk de wagen. Enkele ogenblikken later verliest een vrachtwagen zijn lading waardoor er een enorme kettingbotsing ontstaat. Dankzij deze blik op de toekomst kon Kimberly het leven van zichzelf en dat van haar vrienden redden en zo dus 'de dood' te snel af zijn. Althans dat denkt ze ...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
De filmreeks is altijd wel leuk geweest. Je weet dat ze allemaal dood gaan. Met wat geluk blijft er nog eentje leven. Maar het is gewoon afwachten op welke manier. En ook in deze film is het opnieuw verrassend met momenten. Visueel is het niet echt speciaal en het acteerwerk is ook niet sterk. Maar als blockbuster viel het nog heel goed mee en ben ik blij dat er een vervolg gekomen is op Final Destination. Ik hoop dat de verdere delen ook nog de moeite zijn en niet op B-niveau verdwijnen als straight-to-dvd vehicles.

Deze film is de overgang van de ietwat serieuzere eerste film naar de sequels die vooral de 'ongelukken' spectaculair maken. Beetje zoals bij Saw bvb. Die mix werkt wel in dit deel. Tenslotte was het eerste deel misschien wel iets beter gemaakt, maar ook niet meteen de meest schrikwekkende horrorfilm. En gelukkig zijn het iets minder 'volwassenen die een tiener moeten spelen' rollen. Wel blij met de terugkeer van Ali Larter hier. Geen topactrice, maar zeker niet slecht.

avatar van Vinokourov
Ahja, wel lollig hoor, zo'n strijd tussen een groep jonge mensen en de dood die alsmaar tekeer wil gaan en slachtoffers maken. Het is allemaal weer dezelfde gimmick als deel 1, niet bepaald hoogstaand en vooral onzinnig. Maar voor je het weet is deze horrorfilm weer voorbij en waren de diverse acties van de dood wel geinig om te zien. Vooruit, een ruime voldoende dan maar!

avatar van DMDude
Minder dan deel 1, maar niet onaardig.

Indiana007
De hele reeks is 3.5 * waard.

mooi vervolg.vind de hele reeks leuk om te zien,vermaak me altijd prima.

Nadat ik het eerste en derde deel had gezien, vond ik het tijd om het tweede deel te gaan kijken en zo de reeks van 'redelijke' Final Destination films af te sluiten. Misschien komen de laatste twee delen later aan de beurt, maar aan de ratings te zien kan ik beter eerst kiezen voor andere horrorfilms.

Het verhaal van de film was weer zeer interessant en onderhouden. Zeer origineel in elkaar gezet en ik heb me bijna de hele film vermaakt met het mooie verhaal.
Wel vond ik het iets rommeliger dan het eerste deel waardoor ik af en toe het overzicht kwijt raakte. De 'theorie van de dood' werd in het eerste deel namelijk iets beter, overzichtelijker en duidelijker uitgewerkt, iets wat duidelijk mist.

De doden vind ik een minpuntje vergeleken met de andere films in de serie. Ik vind ze iets minder ruig maar ook minder natuurlijk over komen (ik ga geen details geven .

Soundtrack en editing waren weer meesterlijk, ik had ook niets anders verwacht.

Vermakelijke film dus, een aanradertje voor de horrorliefhebber die al reeds van het eerste of derde deel heeft genoten (ik raad het eerste en derde deel ook aan voordat je aan de tweede film begint). Voor iemand die een horrorfilm tussendoor wil kijken raad ik een andere horrorfilm aan.

3* voor het originele verhaal en de ietwat matige uitwerking van de achtergrondinformatie van de film.

avatar van IH88
“I have this really bad feeling. It's not over yet.”

Beetje meer van hetzelfde als het eerste deel. Het is niet perse slechter, maar je kent het trucje en het is allemaal erg inspiratieloos. De moordpartijen zijn op zich wel sterk gedaan en vooral het begin is weer geweldig. En Ali Larter brengt halverwege weer het broodnodige pit wat wel nodig is. De andere acteurs zitten alleen in de film om één voor één vermoord te worden. Final Destination 2 is zeker niet slecht, maar de franchise leidt nu al aan metaalmoeheid.

Misschien is het omdat ik alle andere films uit de reeks al heb gezien en deze nog ontbrak dat hij me amper nog kon boeien.
Hoewel dit de tweede film uit de reeks is valt hij ook weer in herhaling en lijkt het wel een kopie van de eerste.
Maar al met al ben ik blij dat ik ze nu allemaal heb gezien.

avatar van jordandejong
Zeer vermakelijk vervolg op het sterke Final Destination.

Het is qua verhaal een beetje een herhalingsoefening van deel 1, maar dan met nieuwe death scenes. En daar is weinig op aan te merken. De cast is helaas stukken minder, al vond ik T.C. Carson wel leuk. Openingsscène, dit keer op de snelweg, is wederom erg sterk en spectaculair. De reeks aan deathscenes die daarop volgt zijn super vermakelijk. Wel allemaal een stuk meer over de top. In de eerste film had je bij de meeste nog redelijk een gevoel van 'dit is nog redelijk plausibel'. Dat gevoel heerst hier eigenlijk nooit. Neemt niet weg dat de deaths allemaal de moeite waard zijn om te zien.

Een wat cheesy vervolg waarin alles een beetje over de top gaat, en het allemaal nogal vergezocht wordt. Maar vermakelijk is het absoluut. Werkelijk waar geen seconde mee verveeld. Op naar deel 3.

avatar van Malli
Lichter dan lucht. Nog net goed genoeg om enigszins amusant genoemd te kunnen worden, maar morgen alweer vergeten.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, vind hem iets minder dan het 1e deel, maar nog wel vermakelijk en weer andere kills.
Leuk om te zien dat het meisje van het 1e deel hierin ook weer een rol heeft.
Al met al vermakelijk en de film was zo voorbij, hij duurde maar 83 minuten.