ad
  • 8.077.429 stemmen

Final Destination 2 (2003)

Horror / Thriller | 90 minuten

Met onder meer: Tony Todd, A.J. Cook en Ali Larter

Releasedatum: 31 januari 2003

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Final Destination 2

"Death is like a boomerang. it keeps coming back"

Op weg naar Daytona Beach krijgt Kimberly plots een visioen van een groot ongeluk dat zal gebeuren op de autosnelweg waarin zij met haar vrienden zal sterven. Ze stopt onmiddellijk de wagen. Enkele ogenblikken later verliest een vrachtwagen zijn lading waardoor er een enorme kettingbotsing ontstaat. Dankzij deze blik op de toekomst kon Kimberly het leven van zichzelf en dat van haar vrienden redden en zo dus 'de dood' te snel af zijn. Althans dat denkt ze ...

imageimageimageimageimageimageimage

Officer Thomas Burke

Nora Carpenter

Isabella Hudson

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De filmreeks is altijd wel leuk geweest. Je weet dat ze allemaal dood gaan. Met wat geluk blijft er nog eentje leven. Maar het is gewoon afwachten op welke manier. En ook in deze film is het opnieuw verrassend met momenten. Visueel is het niet echt speciaal en het acteerwerk is ook niet sterk. Maar als blockbuster viel het nog heel goed mee en ben ik blij dat er een vervolg gekomen is op Final Destination. Ik hoop dat de verdere delen ook nog de moeite zijn en niet op B-niveau verdwijnen als straight-to-dvd vehicles.

avatar van Nomak

Nomak

Nu heb ik dan eindelijk de eerste drie Final Destination films gezien, en dit is duidelijk de minste van de drie. Het ongeluk op de autosnelweg ziet er goed uit, maar dan heb je het ook gehad. Voor de rest is het meer komedie dan horror. Alle personages zijn rotirritant en worden aangevoerd door die vervelende Clear Rivers die blijkbaar een meester is in het 'verslaan van de dood'. Situaties waarin men terechtkomt zijn vergezocht en die hele onzin van dat nieuwe leven slaat ook nergens op. En dan is het ook nog jammer dat de eerste film er zoveel bij betrokken is, wat zorgt voor nog meer vergezochte onzin.

avatar van Elineloves

Elineloves

Gisteravond herzien, omdat ik de Final Destination-films aan het introduceren ben omdat we graag naar deel 5 in de bios willen gaan (Nouja, ik wil hem zien, hij moet mee) maar dan moet 'ie wel eerst de eerste 4 films gezien hebben natuurlijk....

Gisteren was dit tweede deel aan de beurt en het viel mij best tegen. Nog steeds niet slecht, maar absoluut geen 4 sterren waard. Verdrinkingsgebeuren blijf ik irritant en slap vinden. De kills zijn ook minder, soms zelfs tegen het belachelijke aan maar anderzijds wel vermakelijk. Snel deel drie herzien/kijken.

avatar van Resh

Resh

Jammer dat de final destination reeks zo uitgemolken wordt (net als Saw) echt zonde, want deel 1, 2 en 3 waren echt goed.

avatar van Daan258

Daan258

Resh schreef:

Ben ik helemaal met je mee eens Resh.

avatar van Ceeda7

Ceeda7

Helaas een stuk minder dan deel 1. Originele overlijdens wel, maar veel te veel naieve plotwendingen a la Hollywood.

2 sterren.

avatar van stan

stan

Daan258 schreef:

Ben ik helemaal met je mee eens Resh.

Vond 3 toch wel zwakker moet ik zeggen. FD 1 & 2 moet je eigenlijk appart zien. De overige delen zijn gewoon pure uitmelkerij maar toch wel vermakelijk

avatar van Nitrouz

Nitrouz

Dit 2e deel is ook weer prima te noemen hoor, want dit vervolg op Final Destination doet het weer even prima. Ook hier zijn de acteerprestaties niet slecht en zijn de special effects hartstikke prima.

De openingsscène is weer geweldig te noemen, want de autocrash komt geweldig in beeld en iedereen gaat op haar eigen, zieke, manier dood.

En het verhaaltje is natuurlijk niet echt origineel meer te noemen, want dit 2e deel is bijna een kopie te noemen. Wel kijkt het weer even lekker weg en zitten er wel weer érg lekkere kills tussen, zoals de lottowinnaar die een trap door zijn oog krijgt nadat hij uit een brand ontsnapt, op glas met zijn blote rug valt en met zijn hand vast zat in de gootsteen.

Maar net zoals bij de andere delen is de beginsscène het tofste, en dat is jammer want zo werkt het niet écht richting een climax. 3*

avatar van maithekke

maithekke

Dit deel viel mij wel heel erg tegen, na de herziening die ik laatst heb gehad.

Ten eerste was het acteerwerk heel erg irritant. Alle personages op zich waren ook gewoon bloed irritant. En vond ik veel dingen die ze zeiden er erg afgezaagd uit komen. zeker als ze meteen beginnen over de gebeurtenissen uit het 1e deel. Ook de vaak voorkomende "research scene" kwam een beetje stom over.

Toen Kimberly de rest van de film ook weer visioenen kreeg enzo zag het er ook vrij stom uit en al helemaal toen ze daarna ging vertellen wat ze had gezien

Vond de doden vaak niet eens heel erg spectaculair of iets. Vond eigenlijk vooral de liftscene akelig. En de kerel die uiteindelijk de trap in zijn oog krijgt was op zich wel grappig gevonden maar ik vond die vlugge ontploffing in het ziekenhuis dan weer bijvoorbeeld echt verschrikkelijk

De special-effects en het camerawerk waren ook niet echt bijzonder, en soms zelfs ook wel een beetje irritant.

Ik heb soms wel moeten lachen vanwege dingen die voor mij gewoon echt slecht en goedkoop overkwamen. Vond de film verder ook nauwelijks spannend of iets.

* 1 ster

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Na deel 1 te hebben herzien volgde deel 2.

Final Destination 2 haalt niet meer dat niveau van deel 1, maar is nog wel de moeite. Het is een soortgelijke herhaling geworden met een paar leuke kills (de airbag kill en de lift kill waren best leuk bedacht), maar het plot daarom heen voelt wat ongeïnspireerd. De grote crash op de snelweg in het begin is wel knap sterk getoond. Lekker rauw en hard.

Helaas haalt de rest van de film dat niveau dus niet. Bij vlagen was het zelfs wat saai. Maar ik geef er nog wel een voldoende voor.

3* (was 3,5*)

avatar van ibendb

ibendb

Het 2de beste deel uit de FD-reeks.

Final Destination 2 heeft de gruwelijkste ramp en de wreedste doodscenes, vind ik. En dit is net het leuke eraan. Het verhaal bouwt zich verder op het eerste deel. Ook komt Clear Rivers er weer in voor. De moordscenes zijn creatiever. Ook het verhaal was wat anders dan de vorige. Er zit meer spanning in. 3.5*

avatar van Melvv

Melvv

Goed.

avatar van VincentL

VincentL

Een duidelijk minder deel dan zijn voorganger.

Cast etc speelt goed, maar het verhaal is een stuk minder. Na deel 1 zit hier gewoon niet genoeg spanning in.

Hoe Brian op het einde dood gaat is ook dom, gewoon eruit halen.

Verder hoop ik een beter vervolg te zien.

movie-edje

Na een grote vliegtuig ramp, gaat de dood weer verder op een snel-weg.

Deze vervolg ( en meerdere ) de verrasing-pakket is helemaal verdwenen,

Dat je al weet wat er gaat gebeuren.

deze Final, heeft niet de sfeer die de eerste wel heeft, en dat de film eigenlijk gaat vervelen.

cinemakenner

Final Destination 2 is gewoon mijn favoriet uit de reeks. Heerlijke killings, gave effecten tijdens het ongeluk en redelijk wat gore. Helaas gaat het hierna wat omlaag wat natuurlijk wel jammer is.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens herbekeken en het was een leuk filmpje. De nadruk ligt nu iets meer op de gruwelijke ongevallen die toch redelijk origineel waren, vooral de airbagdood kwam wel verrassend

Toch nog tof dat de film wat gelinkt is aan het eerste deel en een deel van de originele cast ook terug meedoet (Cleare & begrafenisondernemer). Voor de rest verveelde de film niet en is hij wel geslaagd voor een toffe filmavond.

Misschien een minpuntje: de product placement was absoluut niet subtiel, het computermerk met de appel kwam wel erg veel in beeld.

avatar van Phantasm

Phantasm

Deze vond ik wat minder spectaculair dan het 1-ste deel, hier hadden ze toch wel wat meer uit kunnen halen, maar vooruit 3*

avatar van jipt

jipt

Vond hem iets leuker dan 1* Kills zijn vetter, het is spannender en geen gezeur met begrafenissen en wie-zat-waar. Toch doen de plotwendingen mij niet zo veel en maken ze het allemaal moeilijker dan nodig is. Beginscène is wel weer erg goed. 2,5*/3*

avatar van Neder0001

Neder0001

Een stuk minder dan het eerste deel. Het verhaal in het eerste deel was veel meer creepy en beter uitgewerkt, bij deze film heb je meer het idee dat het allemaal maar vlot en vooral erg ranzig moet gaan.

Vind ook dat het verhaal een beetje verdraaid wordt in dit deel. Waarom moest de boeren jongen dood? In voorgaande deel gingen ze dood omdat ze de dood bedrogen hebben d.m.v. een visie. Daar is bij deze jongen geen sprake van. Die werd toevallig gered door een oplettend persoon.

Vahnstad

Als fan van de FD-series vond ik deze de minste van de drie. Stukken minder dan het eerste deel. Hier raak je in een wirwar van dingen, en was enkel de beginscéne een beetje leuk. Acteurs zijn ondermaats. Ik zei al dat FD1 geen horror is maar een thriller. Deze FD is wel een horror maar een zwakke. Jammer, maar we moeten kritisch zijn. Het is onrealistisch en te sensatievol. Wel spannend.

5/10 = 2,5/5

avatar van T-man

T-man

Verschrikkelijke film dat niet gemaakt had moeten worden. Wat een bloed irritante personages,

Film is nergens spannend en wordt al snel zelfs lachwekkend. En de horror, die is nergens te bekennen. Ga niet zeggen dat de horror zit in de manier hoe de personages sterven want dat zie je al vijf minuten van te voren aankomen. Ik vond deel 1 al vrij matig, maar het kan dus nog veel minder.

avatar van RuudC

RuudC

Wat een onthutsend zwak vervolg! Bijna alles wordt fout gedaan. Natuurlijk is het concept hetzelfde en zijn de kills over het algemeen gaaf uitgevoerd, maar praktisch al het andere blijkt gewoon voort te komen uit pure onkunde. De eerste fout die gemaakt wordt, is direct voortborduren op het eerste deel. Had gewoon het concept aangehouden, want door de voorkennis van wat met vlucht 180 is gebeurd, krijg je een stel zenuwachtige mensen die de hele tijd misselijk sentimenteel reageren. Ook met de voortdurende stroom net-niet-ongelukken, wordt het eerder lachwekkend. Of wat te denken van het ongeluk waar het om draait. In het visioen zijn ze al kilometers onderweg op de snelweg als het gebeurt. Daarna moet eerst de volledige oprit minuten lang opgehouden worden, waarna eindelijk eens de schuldige vrachtwagenbestuurder komt aandraven. Het stikt gewoon van de plotgaten. Dat en het sentimentele geneuzel maken dit een draak van een sequel, met als klap op de vuurpijl die profetie waarin gesuggereerd wordt dat nieuw leven de reactie zou stoppen. Ik was nog niet uitgelachen door het gegeven dat de slachtoffers van deze film allemaal in leven zijn, door de gebeurtenissen van de vorige film. Jaja, de dood komt hen ook halen. Wanneer de baby geboren is, belanden we in een soort aflevering van Bananensplit en krijgt de hoofdpersoon ineens een visioen waarin ze ziet dat ze door de maling is genomen! wat een grapjurk, die magere hein!

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Deze film weer eens gezien, omdat ik de dvd voor één euro heb gekocht op een markt. Toch wel een goede en spannende film. Samen met deel 1 en 5 de beste delen. Deel 3 en 4 waren toch wat minder. Al weet ik niet precies meer allemaal hoe de films verliepen. Er komen als het goed is nog zeker twee vervolgen. Deel 6 & 7.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Minste deel van alle delen, je weet precies wat er gaat gebeuren, wie er achter elkaar dood gaan, alleen nog niet hoe.

Bij deel 1 is dat allemaal nog een verrassing en deel 3 is het ongeluk spannender, dit deel dus niet zo goed.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Inderdaad een van de weinige goede vervolgfilms op de eerste en dan na te gaan dat deze 5 op een rij zijn. Heb alleen de eerste 2 gezien en was tevreden!

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Een vrij matige film.

Slechte film zou ik niet direct zeggen, omdat de film erg vermakelijk was. Het is allemaal heel erg voorspelbaar, verhaal niet heel goed uitgewerkt, acteerprestaties ronduit slecht. De special effects waren niet zo slecht. Maar zoals ik al zei: de hele film blijft gewoon erg vermakelijk. De ramp in het begin is wel het beste van de film, maar de kills zijn ook wel goed. De film heeft een hoog tempo, dus vervelen doet het allemaal niet.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Min of meer dezelfde film als deel 1, maar met nog duidelijker en krachtiger neergezette personages (Jonathan Cherry als Rory: "You gonna bust me, bitch?", maar ook bijvoorbeeld Keegan Connor Tracy als career woman Kat: "This can't be happening, because my career is at a peak!"), het spectaculairste beginongeluk van de hele serie, diverse fraaie manieren om het hoekje om te gaan, een adembenemende scène bij de tandarts en een nóg spetterender uitsmijter dan in deel 1, en dan zien we ook nog eens de heerlijke Ali Larter terug. What's not to like? De beste film van de reeks.

avatar van mnrk

mnrk

Brian, I think you'd better go check that barbecue.

Deze 2e FD film is wederom prima vermaak...

Het verhaal gaat prima verder na het 1e deel, en er zit lekker veel vaart in waardoor de film geen moment verveeld.

De openings-scene is sterk en de overige manieren van sterven zijn ook niet verkeerd en ook nog eens goed uitgewerkt...

De cast is prima voor dit soort films en is geen enkel moment storend.

avatar van baspls

baspls

"Only new life can defeat Death."

Toch wel wat minder als de eerste Final Destination. De film voelt erg aan als een herhaling, maar de verandering van setting was wel goed gedaan. Twee personages uit de vorige film komen terug en de hele film barst van de verwijzingen naar de vorige film.

Het verkeersongeluk in het begin van de film zag er goed uit maar was misschien iets te spectaculair om realistisch te kunnen zijn. De effecten waren wel aardig maar de CGI gore vond ik toch wel erg matig. Op de dvd zit ook een making off die in het begin een korte geschiedenis van gore geeft met interviews van mensen als Herschell Gordon Lewis, dat was wel interessant. Maar als ze eenmaal over de film beginnen merk je dat er erg veel greenscreen is gebruikt.

Ben ik de enige die vond dat die tandarts wel heel erg lijkt op de tandarts uit Finding Nemo? In de eerste film waren veel personages vernoemd naar (horror) regisseurs, in deze film heten personages Corman en Carpenter. Natuurlijk vernoemd naar Roger Corman en John Carpenter.

De cinematografie vond ik een beetje waardeloos, vervelende camerabewegingen en matige camera-hoeken. In de eerste film was dat een stuk professioneler. Verder is deze film wel ongeveer van het zelfde niveau met een aardig verhaal.

Uiteindelijk toch een vermakelijk vervolg om een keer gezien te hebben.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Final destination 2

In deze begint de reeks de focus te leggen op meer brute en gore moorden, en willen ze de kijker laten genieten van hoe de ene op andere viezer om het leven gaat.

Acteerwerk is ietsjes minder, en ook het teen age high school gehalte hebben ze hier weg gelaten (wat zeker in 1 en 3 zit)

Hier vond ik het begin met de kettingbotsing veel brutter en smeriger, en visueel wel cooler dan in het begin bij de eerste met het vliegtuig.

De komische stukken zitten overvol in dit deel. Dat was wel enorm leuk, mischien soms wat teveel dat wel.

De goede spannende sfeer was hier wel niet zo echt spannend dan in de eerste en dat miste ik wel.

We kregen hierwel een geweldige kill dat ik niet meteen zag gebeuren (de moord van Kat)

Ook leuk dat ze Ali Larter er terug hebben ingezet, en dat er terug een bijrolletje in lag voor Tony Todd zoals in de eerste met zijn geweldig eng personage dat hij wel goed deed.

Al bij al ietsjes minder, maar zeker niet slecht. Bravo voor de (alweer) leuke effecten.