• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.002 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.274 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

41.Hubie Halloween (2020)

FTV: 102 minuten (3436 totaal)

Black cap: - (220 totaal) (vast ook een turkey over een paar weken)

(afbeelding)

Ik moet toch eens een hartig woordje met mezelf gaan spreken, want de troep die ik me vandaag allemaal heb uitgezocht slaat werkelijk alles. Het begon met de kinderfilm Vampires vs. The Bronx, toen Ombre Roventi, maar deze derde van de dag, Hubie Halloween, slaat werkelijk alles. Plaatsvervangende schaamte kreeg ik hiervan. Zie alle troep die ik de afgelopen jaren gezien heb; ik probeer altijd iets positiefs te vinden. Bij deze moet ik echt heel erg mijn best doen om iets te kunnen noemen. Uhm... leuk om bekende gezichten te zien ofzo? Geen idee. Het is gewoon een gedrocht. 0,75*

Tja maandagavond stond je op 31, 3 dagen later al op 41. Ok het is niet aan mij om te gaan zeggen, slow down en geef de anderen een kans, maar aan dit tempo win je alle klassementen met voorsprong. Veel kijken op korte tijd komt natuurlijk met een prijs, het wordt kwantiteit over kwaliteit. Ik ga zo meteen mijn 31ste registeren, wetende dat ik daarmee het oorspronkelijke einddoel heb gehaald ga ik het ook gewoon kalmer en relaxter aanpakken met de nodige re-watches.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

#18 Slumber Party Massacre III (1990)
FTV: 87 min. (1686 totaal)
Black cap: Turkey (5) + Sequel (2) (33 totaal)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjUyZDcxYTItMTVkMS00ZGM2LWFhZWMtYjRiNTBjZDI4Yzg1XkEyXkFqcGdeQXVyNzQ1NjgzOTA@._V1_SX1777_CR0,0,1777,962_AL_.jpg

Barslechte film, humor van vorige delen is grotendeels weg. Totaal andere moordenaar deze keer, buiten het “slumber party” + moordenaar met drilboor heeft deze film eigenlijk niets te maken met de vorige twee. Zowat alles hieraan is slecht & dom, slechtste politie ooit & stomme amper uitgelegd twist / reden. Kamera kijkt weg bij zowat elke moord om overduidelijk geen special effects te moeten doen.

Vermoord door vibrator is iets hoewel niet wat jij denkt & teleurstellend.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

31. I Tre Volti della Paura (1963) aka Black Sabbath

RW - 96 minuten (Green cap: 2703 + 86 = 2789 punten)

Black cap: 1960s (1) (Totaal: 88 punten)

https://i.ytimg.com/vi/0faV7KyrBVs/maxresdefault.jpg

Bij herziening vond ik dit toch een fijnere ervaring. In deze versie kwam het beste verhaaltje 'The Drop of Water' aan het begin. Zonder meer het meest sfeervolle en griezelige van het drieluik. Als tweede dan 'The Telephone' die beter was in mijn herinnering maar uiteindelijk redelijk flut blijkt te zijn. Als laatste 'The Wurdalak' met in een van de hoofdrollen voor horroricoon Boris Karloff (die eveneens optreedt als host en de verhaaltjes aan elkaar praat op een ludieke manier). Deze was me nu een stuk beter bevallen. Ook hier zit de kracht weer in de setting en de sfeer. Zowel verhaal 1 als 3 hadden die gothic setting waar ik wel van hou. Maar nogmaals The Drop of Water blijft met stip het beste segement van alle horror anthologies die ik heb gezien. Ik stel voor de verhalen in deze volgorde te bekijken:

1) The Telephone

2) The Wurdalak

3) The Drop of Water

Misschien ook wel wat voor jou Noodless? Collins en Woland hoe vertrouwd zijn jullie met de films van Bava? Misschien ook wel iets voor jullie.

Ook Mario Bava is een van mijn favorieten. Aanvankelijk wild eik een HG Lewis film nemen maar die komt later nog wel aan bod.

Collins

• 7301 berichten
  • 4312 stemmen

13. The Owners (2020)

FTV - 92 minuten (Totaal: 1181)

Black Cap: Turkey: 4 punten (Totaal: 31)

https://moviemag.ir/images/pics/62/News/1/1/60/THE-OWNERS_900.jpg

The Owners is een prettig filmpje met valse personages, kwaadaardige humor en een hilarische laag-bij-de-grondse strijd tussen de personages. Een geslaagde eigenzinnige productie binnen het Home Invasion genre.

Leuk.

Collins

• 7301 berichten
  • 4312 stemmen

alexspyforever schreef:

Ook hier zit de kracht weer in de setting en de sfeer.

Ja, dat zijn woorden naar mijn hart. Ik drijf toch wel erg op sfeer, merk ik steeds. Een anthologie vind ik ook altijd fijn om te kijken. Dus zeker een film die ik probeer mee te pakken. Dank voor de tip.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel bekend ben met het oeuvre van Mario Bava. Met het werk van zijn zoon Lamberto ben ik bekender, maar was daar nooit zo van onder de indruk.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4894 stemmen

Ter info.

Kwam deze, toch wel impressionante, lijst tegen op letterboxd :

‎Every Horror Film Made from 1895 - present, a list of films by Rose • Letterboxd

Ik ga zelfs geen poging wagen om deze lijst af te werken

PS. Er zijn meer dan 22.000 films in deze lijst. Door een glitch in de Letterboxd programmatuur, kunnen er echter maar 12.800 getoond worden. Sorteer maar eens op "Newest First" dan zie je dat films van 2020 er ook staan, terwijl die in de initiele lijst niet te zien zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Collins schreef:

(quote)

Ja, dat zijn woorden naar mijn hart. Ik drijf toch wel erg op sfeer, merk ik steeds. Een anthologie vind ik ook altijd fijn om te kijken. Dus zeker een film die ik probeer mee te pakken. Dank voor de tip.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel bekend ben met het oeuvre van Mario Bava. Met het werk van zijn zoon Lamberto ben ik bekender, maar was daar nooit zo van onder de indruk.

Niet dat ik zoveel van Bava junior heb gezien maar denk wel dat zijn vader veel kwalitatievere films heeft geregisseerd. Dat begon al bij I Vampiri waarbij hij de regie moest overnemen omdat de regisseur Freda niet verder meer kon of wou. Ook Black Sunday en Black Sabbath zijn dan aanraders wat sfeer betreft. Verder maakte hij dan ook vroege giallo's met The Girl who knew too much (wordt gezien als de eerste) al zou ik Blood and Black Lace meer als de echte eerste giallo beschouwen zoals die bekend raakte bij het publiek. Kill Baby Kill is ook weer een sfeervolle gothic. En dan is er nog A bay of Blood, voelt bij vlagen experimenteel aan maar droeg toch bij aan het slashergenre voordat het een hit werd.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

42. Il Legame (2020)

FTV: 93 minuten (3529 totaal)

Black cap: turkey (5) = 5 punten (225 totaal)

https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2020/09/Il-Legame-Netflix.jpg

Jammer dat deze erg voorspelbaar is en de standaard paden bewandelt want de setting is prima en de acteurs doen het aardig. Aangezien we hier in deze challenge met users te maken hebben die al heel wat horrorfilms in hun dagen gezien hebben, weet ik vrij zeker dat jullie ook na een paar minuten in deze film precies weten wat er gaat gebeuren en hoe het zal eindigen. Zonde. Misschien wel een aardige film voor de nieuwe generatie die nieuw is binnen het genre. 2,5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

26 Alligator (1980)

FTV: 89 minuten (Green cap totaal; 2373 + 89 = 2462)

Black cap: Trash 4 volgens CGDB (113 + 4 = 117 punten)

Persoonlijk waardering 3,5*

https://i.pinimg.com/originals/78/d5/ac/78d5ac1a9b88a83f01812200b23c9400.jpg

Regisseur Lewis Teague, een voormalig protegé van Roger Corman, keert met deze uitstekende actie-horror terug naar de monsterfilmformule van de uit de kluiten gewassen wezens uit de jaren '50 en de latere 'Nature Gone Amuck' uit de jaren '70. John Sayles (Piranha ,The Howling, Battle beyond the Stars), een andere Corman compagnon, baseerde het script op een stedelijke legende uit 1935 en een kortstondige rage om babyalligators als huisdier te houden. Zijn scenario is doorspekte hij met verschillende spitsvondigheden. Een monsterfilm met alle facetten van het sub-genre; illegaal in het riool gedumpte honden vol met hormonen laten het groeien tot een reusachtig formaat en militairen, politie en wetenschappers die de bevolking proberen te beschermen. De tweede helft doet dan ook erg denken aan eveneens fijne Them! (1954) De claustrofobische rioolstelsels met het altijd aanwezige geluid van druipend water voegen daarnaast veel sfeer toe. Robert Forster is perfect in de rol van rechercheur David Madison. Heerlijk naturel en ongedwongen (gaaf was de terugkerende grap over het haaruitval) Het bloed is niet extreem, maar het is er in overvloed. Er is een groot aantal scènes waarin slachtoffers verschillende ledematen verliezen, of in stukken worden gekauwd. Twee scènes sprongen er voor mij bovenuit; de eerste keer dat de krokodil verschijnt in de achtergrond en de jongen op de duikplank terwijl de lichten aangaan. Met een enorme hoeveelheid aan entertainmentwaarde; goede uitvoeringen, geestige script, en prima spanning en schrik momenten, is dit voor mij tot nu de beste krokodillenfilm die ik heb gezien (misschien zelfs wel de allerbeste die er tot nu toe bestaat!)

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

27 La Maschera del Demonio (1989)
FTV: 94 minuten (Green cap totaal; 2462 + 94 = 2556)
Black cap: Turkey 5 (117 + 5 = 122 punten) Ook al staat er ook Demons 5 is dit niet echt een Sequel.
Persoonlijk waardering 2*
https://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BYTIyM2MyYWEtOWY0Ny00ZjMyLTgyMDEtODhiZGYwNzFjMjkzXkEyXkFqcGdeQXVyMTQ2MjQyNDc@._V1_UY1200_CR64,800,1200_AL_.jpg
Collins en alexspyforever Bij toeval mijn derde Lamberto Bava voor deze challenge en inderdaad ook ik ben niet zo heel erg onder de indruk van hem!

Zoals bijna elke andere Italiaanse horrorfilm uit de late jaren tachtig wordt deze film bestempeld als een onderdeel van de 'Demons'-serie, die regisseur Lamberto Bava zelf startte in 1985. Daar heb deze film helemaal niets van doen. Deze film gebruik het element van de heks die wordt gedood door een masker in haar schedel te spijkeren en was te zien in het werk met dezelfde naam van vader Mario Bava Echter is deze film maar een teleurstellend geheel en van een remake is geen sprake. Het Nikolai Gogol-verhaal is compleet verdwenen en vervangen voor een tiener-horrorfilm concept.

Tja... dat had de film van Mario Bava ook echt nodig? Tiener skiërs! Een groep van 8 tieners die gaan skiën in de Zwitserse Alpen en plots in een kloof vallen. Ze geven geen zier om elkaar als ze gewond of dood gaan en bij een blinde priester gedragen zich algauw als bezeten. De heks heet Anibas… Rara wie zouden als laatste het overleven? Het decor van het huis, kerk en besneeuwde berg weten nog iets van een magere sfeer te brengen. De film is gemaakt voor televisie, en als zodanig wordt het bloed tot een minimum beperkt. Wel is er nog een soort van erotische scene tussen David en Sabina die veranderd in een enigszins onsmakelijke (verschrompelde borsten) maar verder is er niets om over naar huis te schrijven. Irritante spelers, het oeverloos doorgaan met bij de hand, pakje vriendje bij de hand en plots verschijnen van Medusa maken deze Italiaanse film behoorlijk waardeloos.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

28 The Amityville Curse (1989)

FTV: 91 minuten (Green cap totaal; 2556 + 91 = 2647)

Black cap: Turkey 5 + Sequels 2 (122 + 7 = 129 punten)

Persoonlijk waardering 1*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12876.jpg?cb=1397156126

Onvoorstelbaar!? Dan kan je door de film direct op dvd/video wordt uitgebracht, beter uitpakken, kom je met gewoon een waardeloze film. Een groot fan van de serie ben ik niet, zal ik ook niet meer worden. Daar vallen de films toch te veel tegen voor. De continuïteit van de verhaallijn kan me dan ook niet heel veel meer schelen, maar ik hoop wel op het minst een beetje vermaak, en op dat vlak mislukt de film eveneens.

Doordat erop de naam "Amityville" geen rechten kunnen worden verleend (het is een plaatsnaam) en ze de rechten op Hans Holzers roman The Amityville Curse uit 1981 vermoedelijk voor weinig geld konden krijgen, is het ditmaal een Canadese film. Tja... en het was in de tijd (eind jaren '80 tot in de jaren '90) dat het populair was om van horrors een whodunnit te maken. Sowieso niet het beste idee maar hier nog slechter uitgewerkt als anders. De onthulling van de identiteit van de moordenaar is vanaf het begin al duidelijk.

De film ziet er echter goedkoop uit. De spaarzame effecten zijn armoedig en niet overtuigend. En als spookhuisfilm ontbreekt het geheel aan sfeer. Tja... en dat spookhuis is wel in Amityville, New York maar nee...niet dat spookhuis. In plaats daarvan was dit huis de pastorie van een kerk waar twaalf jaar geleden een priester werd vermoord tijdens de openingsscène. en nee... het is ook niet de kerk maar de meubels die werden verplaatst naar de kelder. In dat komen vijf ondragelijk yuppen bij elkaar. Zucht het was kijken naar remodellers, en er was niet veel interessants aan! De film transformeert in de laatste 10 minuten min of meer in een slasher-film, waar nog enige spanning werd opgewekt en wat de film nog net van de allerlaagste score weet af te houden maar dit behoorlijk armoedig!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#17 El Hoyo (2019) (IMDb) - FTV - 94 minuten (1549)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126163.jpg?cb=1582127960

Een film die de kijker op een aparte manier laat zien hoe de maatschappij in elkaar steekt.

Er wordt je een duidelijke spiegel voorgehouden met een sterk staaltje maatschappijkritiek.

Iets waarvan ik denk dat dat never nooit niet zal veranderen, maar vond het wel een aardige film.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

2. The New Mutants (2020)

FTV - 94 minuten (Green Cap: 112 + 94 = 206)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116003.jpg?cb=1582715204

Marvel mutantenhorror, maar helaas niet heel erg speciaal.

Het verhaal over die beren sloeg ook de plank mis bij mij, ik ken het als 2 wolven.

Al ben ik nou niet perse een expert in native american folklore.

De personages deden me niet zoveel en de horror was nogal braaf, ik ben duidelijk ruim 10 jaar ouder dan de doelgroep. 5/10

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#18 Underwater (2020) (IMDb) - FTV - 95 minuten (1644)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126109.jpg?cb=1585140242

Alien achtige film maar dan op de zeebodem in plaats van in de ruimte.

Niet erg sterk, maar net aardig genoeg om niet slecht genoemd te worden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:
27 La Maschera del Demonio (1989)
FTV: 94 minuten (Green cap totaal; 2462 + 94 = 2556)
Black cap: Turkey 5 (117 + 5 = 122 punten) Ook al staat er ook Demons 5 is dit niet echt een Sequel.
Persoonlijk waardering 2*
(afbeelding)
Collins en alexspyforever Bij toeval mijn derde Lamberto Bava voor deze challenge en inderdaad ook ik ben niet zo heel erg onder de indruk van hem!

Zoals bijna elke andere Italiaanse horrorfilm uit de late jaren tachtig wordt deze film bestempeld als een onderdeel van de 'Demons'-serie, die regisseur Lamberto Bava zelf startte in 1985. Daar heb deze film helemaal niets van doen. Deze film gebruik het element van de heks die wordt gedood door een masker in haar schedel te spijkeren en was te zien in het werk met dezelfde naam van vader Mario Bava Echter is deze film maar een teleurstellend geheel en van een remake is geen sprake. Het Nikolai Gogol-verhaal is compleet verdwenen en vervangen voor een tiener-horrorfilm concept.

Tja... dat had de film van Mario Bava ook echt nodig? Tiener skiërs! Een groep van 8 tieners die gaan skiën in de Zwitserse Alpen en plots in een kloof vallen. Ze geven geen zier om elkaar als ze gewond of dood gaan en bij een blinde priester gedragen zich algauw als bezeten. De heks heet Anibas… Rara wie zouden als laatste het overleven? Het decor van het huis, kerk en besneeuwde berg weten nog iets van een magere sfeer te brengen. De film is gemaakt voor televisie, en als zodanig wordt het bloed tot een minimum beperkt. Wel is er nog een soort van erotische scene tussen David en Sabina die veranderd in een enigszins onsmakelijke (verschrompelde borsten) maar verder is er niets om over naar huis te schrijven. Irritante spelers, het oeverloos doorgaan met bij de hand, pakje vriendje bij de hand en plots verschijnen van Medusa maken deze Italiaanse film behoorlijk waardeloos.

Foei zeg dan nam hij gewoon de titel van een van de toppers van zijn vader over en maakt er een compleet andere film van!

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7270 stemmen

9. Man in the Attic (1953)

FTV: 82 minuten / Green cap: (535 + 82 = totaal: 617 )

Black cap: 5 punten (50s + zwart/wit) Totaal: 31 punten

Waardering: 3*

https://static.wixstatic.com/media/825c24_af1f6b5e8b7945a98798e3ccf847faea~mv2.jpg/v1/fill/w_933,h_717,al_c,q_90/825c24_af1f6b5e8b7945a98798e3ccf847faea~mv2.jpg

Aangenaam ouderwetse griezelfilm over de hoogtijdagen van Jack the Ripper. De excentrieke, teruggetrokken mister Blake huurt een aantal kamers en langzamerhand ontstaat bij een aantal verhuurders het idee dat Jack the Ripper een kamer bij ze gehuurd heeft, volgens de andere helft volslagen onzin. Al vaker verfilmd en meestal heet het dan The Lodger.

Heel bekend verhaal, maar ik het hem nog niet eerder gezien, ik weet nu eindelijk hoe het in elkaar steekt. Jack Palance is natuurlijk altijd fijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

32. The Frozen Dead (1966)

FTV - 95 minuten (Green cap: 2789 + 95 = 2884 punten)

Black cap: 1960s (1) (Totaal: 89 punten)

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Pb2C7HuVca6KoVrGCr4ty0_ebMe1S2r4V99TwP6izJxrcUA2jGUzGZlydcEKaytJBaCWclJ73h8rAvVrDrv2U-dxt1CsWHvg4jJ6C9EgJih0F0KP

Ai ai dit was niet best. Als je denkt dat 'The Brain that wouldn't Die' stupide is, probeer deze dan maar eens.! Deze film heeft bevroren Nazi's, zotten die worden gebruikt als proefkonijnen, Duitse geleerden die worden gespeeld door Britten met de gekende afschuwelijk klinkende Duitse accenten en als hoogtepunt een bevroren hoofd dat telepathische gaven heeft om contact te maken met haar vriendin en ook nog eens afgekapte armen die tegen een wand hangen te besturen.

Je zou denken dat het vermakelijk is omdat het vrij bizar is, wel neen niet echt. De grootste pijnpunten is dat de film praterig en saai is. het concept is uiteindelijk wel interessant maar de uitwerking is gewoon abominabel. The Head die een 7-tal jaar eerder uitkwam is 10 keer beter dan dit wangedrocht.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

26. Motel Hell (1980)
FTV, 102 minuten (Totaal 2520 minuten)
Black cap 4 punten (Trash), Totaal 72 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11870.jpg?cb=1517905627

Wel grappig filmpje, maar het wist me ook nergens echt te pakken. Misschien ook omdat de humor niet echt van de grond kwam, en het ook qua horror wat tam blijft. Alsnog wat leuke scenes, en ook die slachtoffers die als worteltjes in de tuin lagen begraven waren een aardige vinding. Maar toch kon het me niet echt vatten, dus laten we het gemiddeld houden. 2.5*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4894 stemmen

29. 3 from Hell (2019)

FTV : 115 minuten (Totaal 2688)

Black cap : Sequel (2) - (Totaal 63 pt.)

Persoonlijke waardering : 2*

https://www.itsonlyamovie.nl/wp-content/uploads/2019/01/3FH.jpg

Dit viel toch tegen. Waar de eerste twee films uit deze trilogie nog bol stonden van sadisme en zinloos geweld, vond ik dit toch redelijk slappetjes. Eigenlijk maakte het me geen zier uit wat er met het illustere trio zou gebeuren. En de wulpse Mexicaanse dames waren ook niet bepaald een lust voor het oog. Spijtig.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

alexspyforever, ik ken Bava niet heel goed, maar wat ik gezien heb is wel goed bevallen. Sowieso Black Sabbath en Black Sunday bevielen erg goed, ik heb er schijnbaar nog twee gezien met iets mindere score. Maar sowieso qua sfeer bevalt Bava me zeker, zou eigenlijk meer van 'm op moeten zoeken.

27. The Funhouse (1981)
FTV, 96 minuten (Totaal 2616 punten)
Black cap: 4 punten (Trash), Totaal 76 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9759.jpg?cb=1499527688

Ik vond 'm verbazend leuk, eigenlijk. Een fijne old-school horror die plaatsvindt op een kermis, en dat is een leuke locatie voor een avondje horror als twee stelletjes besluiten te overnachten in het spookhuis en vervolgens blijkt dat de carnies er nogal moorddadig van aard zijn, in het bijzonder een misvormde zoon. Het is weliswaar wat traag, maar ik heb me eigenlijk geen moment verveeld, en ook de hoofd-slechterik was best wel vermakelijk. Qua gore stelt dit allemaal bar weinig voor, maar qua sfeer en jaren '80 ervaring is dit een prima filmpje. 3.5*

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

37 Dead Ant (2017)

FTV : 87 min. ( totaal : 3383 )

Black cap : Turkey ( 5 ) Totaal : 147

https://i1.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2019/02/iu-100-9.jpeg?fit=1052%2C700&ssl=1

Een aankoop die mijn verwachtingen helaas niet heeft ingelost. Natuurlijk is dit pure trash, maar ik heb heel wat betere films gezien in dit subgenre. Ziet er goedkoop uit , maar het zijn vooral de wisselende camerabeelden die zorgen voor heel wat onoverzichtelijke beelden. Het gaat over een metal-band waarbij de muziek eerder negatief werkte. Ook de personages en de dialogen wisten weinig entertainment te brengen. Vooral die Tom Arnold als Danny vond ik super irritant om naar te kijken. Ook op gebied van sleazy momenten blijft deze film heel braafjes. De wijze waarop de mieren uiteindelijk gedood worden is gewoon belachelijk waardoor de regisseur wel heel gemakkelijk een slot aan gegeven heeft. 4/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

38 Game of Death (2017)

FTV : 73 min. ( totaal : 3456 )

Black cap : / Totaal : 147

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113103.jpg?cb=1527704977

Bizar bloederig filmpje met heel wat kills die toch in zijn geheel niet weet te overtuigen. Daarvoor blijft het verhaal te vaag en echt spannend wordt het niet. Maar het bloed vloeit rijkelijk en een paar scènes zien er echt tof uit. 5/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

39 Deliria (1987)

FTV : 90 min. ( totaal : 3546 )

Black cap : / Totaal : 147

https://www.moviemeter.nl/images/cover/30000/30455.jpg?cb=1560621547

Regisseur Michele Soavi ken ik onlangs nog van de bizarre horrorfilm Dellamorte Dellamore (1994) die ik ondanks rare scènes en bizar verloop toch wel leuk vond. Bij deze weet de regisseur ook de kijker weer zijn aandacht te pakken. Het is een eenvoudige slasher, maar de setting hier geeft de film heel wat pluspunten.

Het toneelgezelschap krijgt te maken met een psychopaat die met een uilenmasker toffe kills uitvoert. De spelers zijn opgesloten in het theater en kunnen niet vluchten. Het theater vormt een uitstekende locatie waar de psychopaat zijn kills kan uitvoeren : het podium, de kleedkamers, de douches, de coulissen, ... Op een bepaald moment toont de killer zijn trofeeën op het podium als een soort tableau vivant. Een sterke scène ! Maar er zitten nog heel wat toffe scènes in de film zoals de vele stille momenten in de film, de scène met de sleutel waar de protagonist onder het podium zit, de scène in de douche en natuurlijk de kills. 7/10

https://i.ytimg.com/vi/Y2mImCfZAZ0/maxresdefault.jpg

scorsese

• 13169 berichten
  • 11078 stemmen

9. Amsterdamned (1988)

RW: 105 min (totaal 934)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/970.jpg?cb=1363209103

Goeie film waarin de politie hun handen vol heeft aan een psychopatische moordenaar. Een mager plot, maar wel goed opgebouwd. Een paar spannende momenten (waaronder een prima speedboat-achtervolging door de grachten) en een flink portie (galgen)humor. Goed locatiewerk en het had misschien iets korter gekund, maar zeker wel vermakelijk genoeg voor 3.5 sterren.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

#18 Doctor X (1932)

FTV: 76 min. (1762 totaal)

Black cap: 1930s (4) (41 totaal)

(Zie dat ik voor Funhouse nog (4) Trash punten mag geven)

https://www.moviehousememories.com/wp-content/uploads/2019/09/Doctor-X-1932-featured-2.jpg

Openingsspeech sample van “No Awareness” van Dr. Octagon komt van deze film dus.

Mijn eerste tweekleur Technicolor film dus niet zwart & wit maar groen & oranje. Pre-Hays code Hollywood dus nog eens suggesties van kannibalisme, leuk. De plot met de journalist was minder interessant, geheel was okay met wat deftige momenten maar niet al te opmerkelijk.

#19 Devil Feutus (1983)

FTV: 84 min. (1846 totaal)

Black cap: (41 totaal)

https://1.bp.blogspot.com/-owk3TVrQu3c/UQl2iIYOzpI/AAAAAAAAAeQ/6L0IB4BI92s/s1600/devilfetus2.jpg

Category III Hong Kong Black Magic still film. Pure waanzin met weinig plot, demonen seks, lasers, vliegende bed, geesten, dierenoffers, insecten, magie,… Geweldig, totaal mijn ding & prachtig absurd.

#20 Faces of Death (1978)

FTV: 105 min. (1951 totaal)

Black cap: Trash (4) + Turkey (5) (50 totaal)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/62/Faces_of_Death_alt.jpg

Eentje waar ik ooit het nodige over gehoord heb maar nooit gezien. Gezien de reputatie niet wat ik verwacht had. Ik moet zeggen ik ben onder de indruk dat zoveel mensen erin getrapt zijn want het is overduidelijk wat er allemaal nep aan is. Ik bedoel serieus er is een spokenjagers segment op het einde dan maak jij wel duidelijk dat dit allemaal nep is. Dat los van het feit dat het in de cinema’s gedraaid heeft. Als jij niet erin trapt is er zeer weinig hier, zeer saai & slecht al doet het wat zij wouden doen. Het eindeloze commentaar is bijna ondragelijk, zeer dom, neem aan dat zij tongue in cheek wouden doen & soms gewoon bekrompen en bevooroordeeld. Denk buiten de kip & slachthuisbeelden is er eigenlijk niets echt hieraan.

#21 Mom and Dad (2017)

FTV: 83 min. (2034 totaal)

Black cap: (50 totaal)

https://www.panorama-cinema.com/V2/images/critique/critique1432/entete.jpg

Nicolas Cage stond bovenaan de poster maar hij is niet genoeg aanwezig & krijgt niet genoeg. Spijtig want hij & de jaren 70 openingstitels zijn verreweg beste ding aan deze prent. Zij gingen duidelijk ergens met de directie maar het is gewoon slecht en dom. Dit werkt gewoon niet.

#22 Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

FTV: 96 min. (2130 totaal)

Black cap: 1920s (5) + Silents (1) + Black & White (3) (59 totaal)

https://www2.bfi.org.uk/sites/bfi.org.uk/files/page/nosferatu-1922-001-max-shreck-bedside-00n-2r5-1000x750.jpg

Verbazingwekkend dat ik dit nooit gezien heb op een paar clips na. Zeker kijkende dat ik meerdere andere Murnau films heb gezien & Sunrise is bv. een van mijn favoriete films ooit. De remake is briljant en mijn favoriete horror film samen met House van Nobuhiko Obayashi. Mooi gerestorneerde versie, de plot volgt min of meer netjes het boek maar dan in een beknopte versie & laatste 1/3 is zeker het mooiste film. Mooie film maar ver van Murnau’s beste en krijgt volgens mij onevenredig aandacht gezien dat deze man ook oa. het briljante Der Letzte Mann heeft gemaakt.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

28. Blood Orgy of the She Devils (1972)

FTV, 73 minuten (Totaal 2689 minuten)

Black cap: 9 punten (Trash 4 + Turkey 5), totaal 85 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18602.jpg?cb=1593878989

Met zo'n titel zou het wel goed moeten komen, zou je denken. Maar de film bevat bar weinig Blood, helemaal geen Orgy, en de She-Devils stelden ook weinig voor. Tja, het is een no-budget horror van C-film-regisseur Ted Mikels, en dan blijkt ook wel uit het gebrek aan effecten, gore of acteertalent. Het was een lange 75 minuten, al heeft het af en toe nog wel z'n charme. Een heks vermoordt via zwarte magie vanaf afstand wat mensen, we zien een paar flashbacks naar het verleden, er zijn wat danseresjes met korte rokjes - en regelmatig is er (wellicht onbedoeld) wel wat te lachen, bijvoorbeeld de compleet kansloze hoofdheks, de hele slechte accenten, en de lekker cheesy zwarte-magie rituelen. Maar uiteindelijk is het voornamelijk best saai. 2.0*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

43. The Corpse Grinders (1972)

FTV: 72 minuten (3601 totaal)

Black cap: trash (4) + turkey (5) = 9 punten (234 totaal)

https://i.imgur.com/Ai5jPgv.jpg?

Mijn eerste Ted V. Mikels en ik lees overal dat dit wel zo ongeveer zijn beste film is. Heerlijk, daar ga ik dan meer van zoeken want dit is hilarisch slecht. De scènes met de killer cats zijn geweldig cheesy, zie foto, maar verder gebeurt er te weinig. Eigenlijk wel jammer, want de film voelt aan alsof er heel veel potentiële momenten voor gore voorbijkomen. Dit zijn wel het type films dat ik een jaar of tien geleden bijzonder graag keek, en dat gevoel is nooit echt weggegaan. 3* wil ik er wel aan geven.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Shaky, en nu waren we tegelijk dezelfde pulpregisseur aan het kijken? Astro Zombies staat ook nog op mijn kijklijst, al heb ik weinig verwachtingen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

33. Enigma Rosso (1978)

FTV - 85 minuten (Green cap: 2884 + 85 = 2969 punten)

Black cap: Trash (4) (Totaal: 93 punten)

https://pbs.twimg.com/media/DgEquI5XcAAybwd.jpg

Waar blijft ons wendy dit soort filmpjes toch vinden? Ik ben er in elk geval blij mee. Het verhaal is eigenlijk niet zo interessant en de whodunnit kon me eigenlijk ook niet zo veel schelen. Er zijn wel enkele leuke kills maar ook dat zou ik niet de hoogtepunten noemen. De film blinkt uit in andere zaken zoals naakt (zowel functioneel als niet-functioneel en voornamelijk van tienermeisjes die zonder twijfel wel door meerderjarige werden gespeeld) en vooral een rechercheur die het niet erg nauw neemt met de procedures: oa binnenvallen in slaapkamers midden in de nacht, op onorthodoxe wijze een mogelijke verdachte tot bekentenissen laten overgaan door een ritje in de achtbaan, een vriendin die van shoplifting houdt en het kleine zusje van de vermoorde tienermeisje blijkt ook een handig hulpje. En ja wat een schitterende finale met hem en het kleine meisje.

Ik zie de lauwe recensie van Noodless. Wel dit noemen ze nu euro trash. Mag eigenlijk niet echt worden vergeleken met What have you done to Solange. Dat is inderdaad de betere film een stuk serieuzer gebracht maar dan weer wel redelijk volgens het boekje (al moet de eerlijkheid mij gebieden die ik me van Solange bijna niks meer herinner).

Maar op het vlak van amusementswaarde scoort Enigma Rosso veel beter bij mij.

Ik bedenk net dat dit wel iets voor jou kan zijn Theunissen

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

Woland schreef:

Shaky, en nu waren we tegelijk dezelfde pulpregisseur aan het kijken? Astro Zombies staat ook nog op mijn kijklijst, al heb ik weinig verwachtingen

, heb even teruggekeken, en verrek die laatste van jou is ook van Mikels. Dat had ik niet eens gezien. Dit begint eng te worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.