Slumber Party Massacre III (1990)

Horror

geregisseerd door Sally Mattison
met Yan Birch, Brandi Burkett en Hope Marie Carlton

Na een dagje volleyballen ontdekt een tienermeisje dat haar ouders een weekendje weg zijn. Ze maakt van de gelegenheid gebruik om haar vriendinnen uit te nodigen voor een pyjamaparty. Natuurlijk duiken er ook een paar jongens op die de meisjes een beetje bang willen maken, maar iedereen schrikt zich pas echt te pletter als het feestje wordt opgeluisterd door een geschifte moordenaar met een elektrische drilboor.

avatar van Friday the 13 th
Beschaamd om het te zeggen, maar ik heb dus weer een vervolg gekeken uit de beruchte serie "slumber party massacre". Of ik ze ooit allemaal ga zien, geen idee. Maar soms heb ik er gewoonweg erg zin in.

De film kende zijn release in 1990 wat ook meteen wil zeggen dat het vertrouwde 80's sfeertje minder is dan in de vorige twee films. In de plaats krijgen we dan een hoofdrolspeelster die verdacht veel lijkt op Alicia Silverstone en een begin dat erg lijkt op een musicvideo van de Belgisch-Spaanse groep Paradisio die in de jaren 90 een wereldhit scoorde met Bailando.

Maar even terug naar de film nu. De vertrouwde ingrediënten zijn ook hier weer aanwezig. Geniet zeker van de foute, nietszeggende dialogen overgoten met een dubbele kaaslaag en wulpse meisjes die bij de eerste 10 seconden dat ze een leuk deuntje horen meteen de BH uittrekken en beginnen te shaken. Wat me opvalt is dat ze deze keer een verhaal willen maken en de moordenaar een zekere identiteit en motief willen meegeven. Niet dat ze erin slagen, maar in vergelijking met de andere twee films maakt het nu allemaal iets meer "sense". Ook de variatie aan moorden is sterker ontwikkeld in dit derde deel.

Maar wat ik dan nog het meest leuke aan de "slumber party massacre " delen vind is dat je precies zelf aanwezig bent op de pyamafuif. De sfeer is zo uitgelaten, zo intens en zo leuk..........je zou er bijna een feelgood humeur van krijgen. Gelukkig is op tijd en stond de spannende muziek aanwezig om je terug tot besef te laten komen dat je dus wel degelijk een horror aan het kijken bent.

Volgens mij heeft de moordenaar ook een licht-allergie. Och ja, ze mogen er wel zijn hoor die "Slumber party massacres". Ik heb mij allesinds weer geamuseerd. Op naar deel 4?

avatar van Vascago
Een hele ruime verbetering ten opzichte van het 2e deel. De sfeer, de muziek, de humor, de moorden en de moordenaar zelf zijn beter. De moorden zijn hier ook weer beter verspreid over de film. Het slechte acteerwerk en de onlogische dingen die de hoofdrolspelers doen volgens mij hebben ze de killer wel 5 keer neergeslagen maar laten hem dan rustig liggen tot ie weer bij kan komen en gaan zich ondertussen zelf een deurtje verderop verstoppen maken de film uiteraard alleen maar leuker

avatar van Friday the 13 th
Wist het wel dat je deze beter ging vinden. Het tweede deel is inderdaad apart.

avatar van Richard_Voorhees
Het beste deel van de trilogie. Ze beginnen hier al snel met sfeer te maken en met moorden. Erg leuk gedaan, natuurlijk maken de onlogische dingen de film wel tot plat vermaak, maar dat is de Slumber Party Massacre trilogie eigenlijk ook gewoon.

avatar van Aapje81
Leuke poster

Moet me toch eens aan deze serie wagen.
Vind het trouwens wel typisch dat alle delen door een vrouw zijn geregisseerd.

avatar van movie acteurs
Geinig filmpje. Weer met funny kills en het komt allemaal leuk en cheesy over. Beter dan deel 2 die ik een 2,0 gaf. Ondanks dat, de films mogen vooral qua vermaak er wezen. Deze krijgt van mij een 3,0.

avatar van yeyo
Wederom van hetzelfde slag als de eerste twee films: hilarisch slecht geacteerd, veel nudity, veel geboor en vooral erg tongue-in-cheek. De clichés van het genre worden zelfs aardig op de tak genomen: de meisjes gedragen zich hier zelfs nog hulpelozer en incompetenter dan in de gemiddelde slasherfilm en maken op het einde duidelijk dat je een killer niet mag vermoorden als hij "gewoon op de grond ligt".

De killer zelf is ook een aardige toevoeging: een getraumatiseerd prep school-joch dat eigenlijk verdacht veel wegheeft van Patrick Bateman in American Psycho. Het einde is wel erg langdradig, maar desalniettemin een sterk vervolg in een leuke trilogie.

avatar van Naomi Watts
Beste van de trilogie, en belangrijker, tien duizendmaal beter dan de voorgaande twee.

Beetje de redding van de reeks die bewijst dat deel 3 de naam Slumber Party Massacre wel mag dragen. Fijne cast, gewoon een meute random girls die verkozen zijn om hun aardige smoeltje. Maria Ford is één van de dames, je weet wat dat betekent: big boob nudity! Juist. Best veel nudity, en dit is dan ook een slumber party, hoe mannen werkelijk denken hoe die feestjes verlopen.

Killer doet inderdaad best aan Bateman denken. Aardig staaltje overacting, en Ken is voor zijn personage natuurlijk een perfect fit . Die dames zijn ook nog dommer dan dom, en dat maakt deze dan ook zo vermakelijk. Hun argumentatie ook dat je een moordenaar niet mag vermoorden als ie op de grond ligt . You've gotta love 'em. Voor de rest ook aardige aanloop naar de kills, al gebeuren de kills of off-screen of zijn ze erg knullig maar dat mag de pret niet drukken. Na twee ramp delen eindelijk eens een goed deel, alleen een beetje jammer van de ietwat langdradige ontknoping maar goed. Erg vermaakt in ieder geval.

avatar van namingway24
Een film die aardig begint verzandt het laatste half uur in een frustrerende kijkervaring .

Het eerste uur verloopt als een typsiche slasherfilm met een mysterieuze (ahum) moordenaar, meisjes in nietsverhullende outfits en een paar goed opgebouwde kills. De film scoorde voor mij een pluspunt met de moord per uithangbord en het feit dat dat ding netjes overeind bleef staan terwijl het slachtoffer weggesleept werd. De film gooit er wat red herrings doorheen, die helaas nooit echt verdachten willen worden omdat het een beetje te doorzichtige pogingen zijn om de kijker op het verkeerde been te zetten.

Als de moorenaar zich eenmaal kenbaar maakt is de lol er wat mij betreft wel af. Niet alleen vond ik het een waardeloze bad guy met idiote beweegredenen, maar een hele groep mensen weet dit persoon neer te meppen om hem daarna rustig te laten liggen. Dit is een kenmerk van een slasher, maar hier werd het gewoon frustrerend. Zelfs als ze hem weten te verblinden met bleek maken ze de ene na de andere ridicule beslissing wat natuurlijk wel zorgt voor een hogere bodycount, maar wat bij mij alleen maar leidde tot meer frustratie. Ze staan gewoon letterlijk te kijken hoe hun vriendinnen afgeslacht worden totdat de camera zich weer op hen richt en ze geforceerd rondjes door het huis rennen op zoek naar een weg naar buiten.

De kills zijn soms venijnig maar na die eerder genoemde moord weinig creatief, dus daar scoort deze film bij mij ook geen punten mee. Wel leuk waren de scènes met de onnozele politieagent die de kinderen niet wil geloven en pas in aktie komt als een volwassene de misdaden meldt. Niet omdat deze scènes per sé grappig bedoeld waren, maar het kwam gewoon lachwekkend cliché over.

Nee geef mij maar één van de vorige twee delen, het eerste waar iets meer humor inzat en het tweede vanwege de maffe moordenaar. Dit deel vond ik te standaard en bevatte teveel onnozele akties van de hoofrolspeelsters.

avatar van Elineloves
Stukken beter dan deel 2, minder dan deel 1. De humor is iets minder aanwezig, de killer vond ik niet zo interessant en ook niet zo spannend. Totaal niet eigenlijk, zag het ook al een beetje aankomen. Hoe hij te werk ging was ronduit lachwekkend te noemen, en erg ongeloofwaardig. Ook de meiden zijn weer lekker achterlijk en rennen als vanouds als een kip zonder kop door het huis. Het is eigenlijk, nogal logisch, erg veel van hetzelfde. Blote tietjes vooral. En erg slecht acteerwerk. Dat samen met de vele onnozele actief is het eigenlijk een gevalletje 'beetje jammer'. Maar dan nog, het blijft vermakelijk en een vooruitgang op het slaapverwekkende tweede deel.

Meh

avatar van mikey
Nog meer halloween cliches over een groep meiden die een pyama feestje houden. Eentje om over te slaan. Die blonde meid had een wel erg slechte body double met ander haar.

avatar van joolstein
Deel 3 maakt het wel heel erg bont. Als ze met een mes of de boor steken zie je ze gewoon naast steken. Het naakt is ook gereduceert. Zelf vond ik dat naar de eerste moord het erg lang duurde voor er weer iets gebeurde. En de term "dom blondje"werd wel heel letterlijk genomen in deze film. Het kan slechter maar goed is deze niet.

Matige film waarin een paar meiden een logeerpartijtje organiseren als één van hun ouders niet thuis zijn. Een hele vooruitgang ten opzichte van het vorige deel. Vooral omdat het weer een stuk vermakelijker is (lekker slecht) en een minder belachelijke killer waardoor de spanning hier en daar ook terug is.

avatar van BlueJudaskiss
Bingo, eindelijk weer een keer een goede slasher. Alle bekende ingrediënten zijn weer aanwezig, maar deze is wél spannend en ik ben blijkbaar de enige die de personages voor de verandering wel interessant vond. Uiteraard lijkt ook hier de moordenaar onoverwinnelijk en dat gedoe met die stalker op het strand slaat nergens op, maar mensen wat was dit leuk!!!!

4,0* omdat ik een vroijke bui heb, mede dankzij deze film.

Nadat ik gisteren nog het sfeervolle, leuke en vermakelijke eerste deel van "Slumber Party Massacre" triologie had gezien, wilde ik eigenlijk vandaag het tweede deel ervan gaan bekijken (zou ook het meest logische zijn om te doen), maar omdat ik die nergens kon vinden en wel dit derde deel, heb ik deze maar zonet bekeken.

Opzicht is deze film qua verhaal (draait nu om tienermeisje Jackie, gespeeld door Keely Christian, die een pyjamaparty houdt met vijf andere vriendinnen en een moordenaar die het op hun voorzien heeft) eigenlijk min of meer gelijk aan het eerste deel, maar deze film is wel gewoon slecht omdat hij niet sfeervol is, weinig bloot bevat, veel irritante muziek bevat (o.a. tijdens het moorden), vreselijke oninteressante personages bevat, saai is en zeker ook langdradig is (duurt dit keer ook bijna 85 minuten), waardoor ik regelmatig heb zitten vooruit te spoelen. Nadat na circa 60 minuten eindelijk duidelijk wordt wie de dader is, krijg je daarna nog een ruim 20 minuten durende einde in het huis waar Jackie woont, waarbij de moordenaar dan continue achter de meiden aanzit met zijn drilboor en dat is gewoon te saai en te langdradig (dat had makkelijk kunnen worden afgehandeld in 10 minuten tijd). Ook de opening wat zich grotendeels afspeelt op het strand en waarbij een aantal meiden zit te volleyballen was te saai en te langdradig en daarbij wordt je ook bewust op het verkeerde been gebracht m.b.t. eventuele moordenaar.

Het duurt ook pas tot circa de 25e minuut (gedurende die tijd is er ook pas één persoon vermoord en ook nog maar een willekeurige omstander) voordat je wat bloot te zien krijgt in de vorm van tietjes (wel flinke tepels) van Maria Ford (in de rol van vriendin Maria) en borsten van Lulu Wilson (in de rol van vriendin Juliette), als deze voor de andere meiden beginnen te dansen en daarbij een striptease act uitvoeren. De zonet genoemde twee meiden zijn ook de enige meiden die in deze film bloot zijn te bewonderen en Maria Ford nog het meeste, namelijk in twee scenes.

De moordenaar is dit keer wel wat creatiever wat betreft de moordmethode, want behalve de bekende drilboor gebruikt hij nu ook het bord waarmee het huis (waar Jackie in woont) te koop wordt aangeboden en zelfs een vibrator Deze vibrator (die je nog op stroom moet aansluiten i.p.v. batterijen) vindt Juliette als zij gaat douchen, nadat ze gevreeën heeft met Ken (die overigens de moordenaar is en zijn motief is dat hij vroeger misbruikt is geworden door zijn oom Billy), in de badkamer van het huis waarin Jackie woont. De vibrator is dus van Jackie (of van haar moeder) en Juliette sluit deze voor de gein aan op de stroom en zet hem daarna even aan, waarna ze hem neerlegt op de wasbak en gaat douchen. Tijdens het douchen stopt dan de moordenaar de vibrator in de douche en zodoende wordt Juliette dan geëlektrocuteerd. Een aantal moorden worden overigens wel aardig in beeld gebracht.

Behalve dat het einde gewoon veel te lang duurt en onnodig lang gerekt (komt vooral door de domme meiden die nooit de genade klap, lekker clichématig dus, uitdelen aan de moordenaar terwijl ze daar wel voldoende mogelijkheden voor hadden) wordt, was het ook nog eens behoorlijk flauw en slecht. Het enige leuke daarbij was de scene met Maria Ford, die dan voor de tweede keer bloot (topless en billen) is te bewonderen. De moordenaar wordt uiteindelijk door drie meiden gedood (waaronder Jackie), waarbij één van de drie meiden ook nog omkomt. De cast was overigens tenenkromend slecht en de enige die ik nog een beetje interessant vond qua uiterlijk dan, was Maria Ford die ik wel iets vond weg hebben van Elvira (Mistress of the Dark). Ook zitten er een aantal achterlijke figuren in als een stalker en een gluurder (die interesse heeft in het te koop staande huis waarin Jackie woont) en die moeten je natuurlijk op het verkeerde been brengen.

Nee, met deze slechte Horror (een slasher) film die dus tevens het derde deel is in de "Slumber Party Massacre" heb ik me nauwelijks mee vermaakt en in deze film ontbreekt het vooral wat ik in het eerste deel leuk vond, namelijk sfeer en veel bloot.