Il Legame (2020)

Italië
Drama / Horror

geregisseerd door Domenico Emanuele de Feudis
met Riccardo Scamarcio, Federica Rosellini en Sebastiano Filocamo

Een vrouw gaat op bezoek bij de moeder van haar verloofde in Zuid-Italië. Ze komt echter voor een zeer onaangename verrassing te staan. Ze moet vechten tegen een mysterieuze vloek waardoor ze haar dochter dreigt te verliezen. Slaagt ze erin het boosaardige te overwinnen?

avatar van umbra
Nieuwe horror-drama op Netflix, ditmaal van Italiaanse makelij, Spaans(e)(talige) "horror" hebben we laatste tijd voldoende zien passeren op Netflix, dus tijd voor iets "anders". Ik geef toe, ik was niet laaiend enthousiast, had m'n verwachtingen niet al te hoog gelegd, mede door combo Netflix-horror in het verleden. Soit, dat alles mocht ik toch redelijk snel overboord gooien, want film kwam heel sfeervol over, lekker duister allemaal, ook fijne en boeiende karakters. Film had me snel mee en heb me hier gewoon lekker mee vermaakt. Nee dit is weer geen zware horror, weer meer een duister drama, maar dan van het goede soort, niet als kritiek. Positief verrast.

Ik ga altijd even hier kijken wanneer ik grote twijfels heb over een bepaalde film. Zeker wanneer het de zoveelste possession film betreft, maar ik zag de bovenstaande reactie en besloot te kijken.

Mee eens! Toffe film en qua de dingen die gebeuren is het net weer even anders. Goede sfeer en locatie ook. Geloofwaardig geacteerd, goed mee vermaakt.

avatar van bjerik76
film die langzaam op gang komt, en eigenlijk ook niet echt spannend / bloederig word.
het kind zelf vond ik ook niet echt geweldig achteren rennen ( en struikelen) tussen de olijf velden

Tja , wat moet je er mee?..Zo vaak gezien; een vloek. Beetje amateurtoneel, langdradig, voorspelbaar en geen verassend einde., -ik dacht nog aan een twist met die moeder van Francesco, wat een lulletje rozenwater trouwens- . Totaal niet spannend. Zat halverwege te twijfelen hem te stoppen.

Erg matig.

avatar van Luudje10
Gisteravond deze film gezien op Netflix. Een flauw aftreksel van de Exorcist, die stukken beter was. Matige film met weinig schrikmomenten.

avatar van Luudje10
2 sterren dus