• 8.518.247 stemmen

The Devil All the Time (2020)

Misdaad / Drama | 138 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Geregisseerd door: Antonio Campos

Met onder meer: Tom Holland, Bill Skarsgård en Riley Keough

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Devil All the Time

"Everyone ends up in the same damned place."

De periode van het einde van de Tweede Wereldoorlog tot de jaren 60. Willard Russell is een getormenteerde oorlogsveteraan die zijn vrouw Charlotte verliest aan kanker. De geliefden Carl en Sandy Henderson zijn seriemoordenaars die het op modellen gemunt hebben. De pastoor Roy is samen met zijn rechterhand Theodore op de vlucht voor de autoriteiten. Centraal in dit alles staat Arvin Russell, de zoon van Willard en Charlotte.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Lenora Laferty

Helen Hatton

avatar van sinterklaas

sinterklaas

He was the only kid on the school bus who wasn't somebody's relation.

Godsdienstwaanzin.

Antonio Campos is klein begonnen met films als Afterschool en Simon Killer; films waar hij zich voornamelijk op de psychische aspecten richt en dat op een pijnlijke manier uitwerkt. Je zou bijna denken dat indie-regisseurs zich in de toekomst ontpoppen als een nieuwe generatie aan de big budgetfilms.

The Devil All the Time lijkt echter nog een beetje traag en oninteressant te beginnen. Weer een oorlogsveteraan en de hele poespas in zo'n zwaar religieus dorpje, met zo'n onderkoelde binnensmondse voice over eroverheen gegoten. Maar dat verandert toch wel snel...

Ook opmerkelijk is dat we hier alweer een acteur hebben die begon met blockbusterfilms voor de woensdagmiddag. Spiderman Tom Holland speelt hier nu Arvin. Iemand die opgegroeid wordt tussen de religieuze regels van zijn vader. Hij krijgt niks anders in zijn opvoeding mee dan het alternatieve leven dat het geloof moet voorstellen. Echter... als zijn moeder kanker heeft en het God toch echt niet lukt om deze terug in leven te brengen, begint hij de eerste twijfels te krijgen.

De film wisselt geregeld en netjes af tussen personages en de tijdsbestekken tussen de jaren 40 en de jaren 60. Van de Tweede Wereldoorlog tot de Vietnamoorlog in het nieuws... maar zonder Rock & Roll, want dat was een taboe. Dat psychotische stelletje die lifters oppikt en vervolgens vermoorden vond ik ook lekker typisch gerefereerd aan de vele Amerikaanse seriemoordenaars in de geschiedenis. Dan hebben we nog de corrupte smeris die de broer van het moordende meisje blijkt te zijn. Maar voornamelijk het opgroeien van Arvin; die een pijnlijke affaire met zijn zus onderhoudt.

Wat ik een beetje jammer vond was dat die vlucht van die twee pastoors te kort was.

Maar het einde waarin Arvin iedereen weet te ontmaskeren, en de dingen daarop volgt was ijzersterk.

Ook de settings waren hier sfeervol en vakkundig gedaan. De autotypes van de periode, de troosteloosheid van zo'n regio... alles klopte als een bus. En inderdaad, de vergelijking met Brimstone is hier niet verkeerd. Een van de betere Netflixfilms.

avatar van deridder

deridder

Netflix zit weer lekker in zijn ideologische tour de force. Alweer een film over hoe kwaadaardig de kerk is, en hoe we niet kunnen vertrouwen op andere autoriteiten zoals de politie. Ik heb er soms zo mijn vraagtekens bij: Is Netflix een propaganda-apparaat of een platform voor kunst?

Enfin, misschien is deze film ook weer gekleurd met anti-autoritarisme, het is wel een meesterwerk. We volgen in de film een jongen die veel te verduren krijgt. Telkens word hij in zijn vertrouwen teleurgesteld: in zijn vertrouwen in de kerk, in zijn vertrouwen in zijn ouders, in zijn vertrouwen in de politie, en in zijn vertrouwen in vreemden. Telkens vraagt hij een ander om hulp, en telkens blijkt zijn vertrouwen tevergeefs.

Niet slechts de jongen maar ook de andere personages worden teleurgesteld. Zeker de vrouwen komen er slecht vanaf. Hun leven is in het algemeen al zwaar. Maar het moment dat ze hoop en geborgenheid vinden in bijvoorbeeld een man, juist dan worden ze verraden. Je zou bijna denken: Waren ze maar gehard en zonder hoop gebleven.

De film lijkt dus door en door pessimistisch. De mensen met macht, zoals de priester, de politieagent, en de charmeur, gebruiken anderen slechts als instrumenten voor hun lust en egocentrisme. De wereld is corrupt. Inderdaad, de kwetsbaren lijden onder het juk van de macht. Maar...

De laatste scene maakt de film niet slechts een leuke zit maar een goede film. De protagonist vlucht weg van zijn dorp. Hij heeft zojuist vier mensen vermoord. Alle vier terecht overigens. En dan stapt hij bij een vreemde in de auto. Wat doet hij? Hij valt in slaap. Zelfs al heeft hij geen enkele reden meer te vertrouwen in mensen, toch valt hij in slaap. Tegen beter weten in, gelooft hij in het goede van de mensheid.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

The Devil all the Time is gemiddeld goed over de hele lijn, maar af en toe iets te langdradig, en vaak véél te onsubtiel. Na een tijdje snap je het wel; elke persoon is slecht, de ene is blijkbaar nog een grotere psychopaat dan de andere. Religieuze fanatiekelingen en godsdienstwaanzin zijn slecht; we get it. Ik zeg niet dat de boodschap slecht is of iets in die aard, maar man, je kan het er ook dik opleggen. En natuurlijk is het een beetje de opzet van de film, maar kom op, laat eens een personage voorkomen dat niet fucked up is. Op den duur kreeg ik echt een gevoel van 'ja, wat gaat die nu weer uitstoken'.

Maar zoals ik reeds zei, over het algemeen is het een genietbare film. Het duurt iets te lang ja, en tot het laatste halfuur had ik ook het gevoel dat sommige personages en verhaallijnen perfect weggelaten hadden kunnen worden. Op het einde komen de meeste plotjes wel samen echter, dus als een minpunt kan ik dat achteraf niet zien. Het is vooral een echte acteursfilm, en op dat vlak valt er echt wel wat te genieten. Een cast om U tegen te zeggen, en niemand valt echt uit de boot. Vooral door Tom Holland werd ik verrast, omdat ik die alleen nog maar had zien spelen in de nu niet zo erg complexe Spider Man rol. Maar ook de rest deed het heel goed. Alleen bij Robert Pattinson vond ik het zuiderse accent overigens storend. Die man is een fenomenale acteur, maar accenten kan hij voor geen meter. Merkte ik ook al op in The King. En hoewel het plot heel wat voortkabbelt soms, is dit langs de ene kant ook wel fijn. Soms mag er eens lekker tijd genomen worden voor een verhaal, en hoeft niet elke scène te passen in een strak schema. Het laatste uur/halfuur was ook gewoon vrij sterk.

Minder goed dan ik verwacht had, maar wel gewoon simpelweg erg degelijk. 3.5*.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Bodecker believed that people were like dogs; once they start digging, they don't wanna stop.”

Voor het eerst da tik eigenlijk vrij uit durf te zeggen dat ‘Netflix’ hier een goede film heeft weten te realiseren en ik me ook echt wel vermaakt heb. De film oogt wat rauwig, zeker qua plot vond ik het erg interessant maar was vooral benieuwd hoe ze de vier verhalen in elkaar zouden laten overlopen. Ik heb namelijk nog niet zo hoge pet op van de ‘Netflix’ producties die in de meeste gevallen toch overkomen als vrij saaie en trage films, wel met een aardige cast en een hoop geld achter de hand maar toch vaak erg matig.

Ik was eerlijk gezegd vergeten dat deze film was uitgekomen in dit jaar, heb de laatste tijd sowieso nauwelijks nog op ‘Netflix’ gekeken dus ik wist eigenlijk nog vrij weinig van de film. De film werd me indirect getipt op het forum hier toen we het hadden over de films die waren uitgekomen in dit verschrikkelijke jaar, om zo toch nog een toplijstje te maken. Ik bedacht me vrijwel geen moment en had de film gelijk die avond opgezet en was aardig onder de indruk.

En eigenlijk met zo’n sterrencast kan er weinig fout gaan, toch? ‘Tom Holland’ doet het de laatste tijd sowieso erg goed bij mij, een frisse en jonge acteur (mijn leeftijd) met een leuke toekomst in het verschiet, en ik kijk daar ook erg naar uit. Deze jonge acteur gaat sowieso nog wel in topfilms spelen, en kijk er erg naar uit. Kan altijd genieten van hem in zijn rollen. De komische vlak wordt goed gecombineerd met wat actie, en ook in deze film was een randje drama niet moeilijk voor hem. Dan heeft hij ook wel een leuke cast naast hem staan die hem helpen de film omhoog te houden. ‘Bill Skarsgård’ doet het namelijk ook niet slecht, erg gave acteur. Voor de rest deed de cast het verder prima, ook de priester ‘Robert Pattinson’ deed het leuk.

De film speelt zich af in de setting van de jaren ’50 en ’60 waar geloof uiteraard nog heel hoog stond (en nog steeds). Zeker in de afgelegen Amerikaanse plaatsen was dit heel hoog, en zo ook in deze film wat zich afspeelde in het Amerikaanse dorp ‘Knockemstiff’ (en kijk er niet raar van op, het dorp bestaat echt). We volgen hier eigenlijk één hoofd verhaal wat word opgedeeld in vier kleinere verhalen, en zo word een rode draad gevolgd.

We volgen als eerst ‘Willard’, een veteraan die rust gaat zoeken in ‘Knockemstiff’ samen met zijn pas ontmoette vrouw. Ze krijgen samen een zoon, ‘Arvin’. Wanneer blijkt dat de vrouw van ‘Willard’ leidt van kanker doen ze er alles aan om haar te genezen, zo ook een offer aan ‘god’ om haar te genezen, hij schiet hier de hond ‘Jack’ (dacht ik) dood om deze te voeden aan god maar dat mocht allemaal niet baten. Zijn vrouw overlijdt en ‘Willard’ zag geen uitweg meer, ook nu zijn zoon boos op hem is en pleegt zelfmoord. ‘Arvin’ is wees en gaat vervolgens bij zijn oma wonen waar hij ook in contact komt te staan met zijn zus ‘Lenora’.

Lenora is de dochter van een priester, de oude priester van ‘Knockemstiff’ dacht ik, en deze werd achter gelaten als oppas waarna de priester zogenaamd in contact stond met god en zijn vrouw hier vermoord met een ijspriem in haar nek stak. Dat overleeft ze natuurlijk niet. Ook ‘Lenora’ werd wees omdat haar vader (de priester) vervolgens dood werd geschoten door een stel.

Nu waren ze nog met z’n tweeën op een gegeven moment was ‘Lenora’ erg onder de indruk van de nieuwe priester en ging vervolgens veel met hem om waarna de twee seks hadden en ‘Lenora’ zwanger was. Ze pleegde vervolgens zelfmoord en ‘Arvin’ besluit om wraak te nemen en vermoord de priester, waarna hij een weg baant door het land om ook het moordende stel te vermoorden waarmee hij in aanmerking kwam en ook nog eens een vrij corrupte agent die graag burgermeester wou worden. Zo vielen alle puzzelstukjes bij elkaar en ‘Arvin’ bouwde zo zijn toekomst op.

De film was erg op geloof en dat heeft de meeste minpunten in mijn ogen opgeleverd. De hoeveelheden ‘Amen’ we mochten horen maar ook alle kerkelijke preken en het geloven in de geloofsovertuiging was soms iets té overdreven, hoewel het wel paste in het plaatje van tijd was het wel erg irritant vaak. Dat was bij mij toch wel de grootste valkuil. Trouwens wel mooi om te zien op sommige momenten hoe ‘Antonio Campos’ hier neerzet en hoe erg mensen kunnen verdwalen in hun waanideeën, deze film was er één van.

Al om al, aardige prent en erg vermakelijke film. Op het eerste gezicht een vrij lange tijdsduur maar door de vier kortere verhalen was dit mooi verdeeld en had de film toch wat leuke dingen te bieden. Zeker geen slechte film, wellicht de beste van ‘Netflix’ eigen productie.

avatar van Waku

Waku

Apart en sterk misdaad drama met religieuze trekjes.

Er hangt een lekker macaber sfeertje rondom deze film.

De sterke acteer prestaties doen de rest .

Ondanks dat " The Devil All the Time" traag verloopt razen de dikke 2 uur toch snel voorbij.

Kwaliteitsfilm van Netflix. En dat is heel vaak wel anders.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Christelijk fundamentalisme in het zuiden van de VS rond de jaren '50 en '60. Het zorgt altijd voor een beklemmende sfeer met figuren die zo fanatiek de bijbel volgen dat christelijke naastenliefde alleen maar wordt toegepast als het van pas komt. The Devil All Time laat zien dat op verschillende gebeurtenissen waar zogezegd God steeds aanwezig is, er toch zeer veel geweld is. Het lijkt eerder dat de duivel de hele tijd aanwezig was.

Het verhaal komt traag op gang en echt groots wordt het nooit. Maar langs de andere kan is de sfeer wel zeer passend en maken de acteerprestaties wel veel goed. De overgangen tussen verschillende luiken van het verhaal zijn niet echt vlot en halen het ritme er wat uit. Maar over het algemeen best wel een interessante film, waar toch iets meer uit te halen viel.

avatar van david bohm

david bohm

Sfeervol is de film zeker en geeft een aardig beeld van het leven in de Midwest in de jaren 50/60. Deels komt dat door de muziek die mij op een gegeven de neus uitkomt, net als dat de film wel erg lang duurt en soms wat sleept. Het is allemaal degelijk, de acteurs het camerawerk et cetera maar voor mij ook niet veel meer dan dat. Wel onderhoudend, dat zeker en het slot is ook best aardig.

avatar van Pitagora

Pitagora

Een wat rauwe film met vele lijntjes die samenkomen. Maar uiteindelijk ook een mooie dramatische film

avatar van Collins

Collins

Een film die zich kritisch opstelt tegenover alles dat de clerus betreft. De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Donald Ray Pollock en volgt verschillende personages in het landelijke Ohio en West Virginia. De tijdsperiode is net na WOII. Kerk en geloof spelen een grote rol in het dagelijkse bestaan.

De film volgt uiteenlopende personages in afzonderlijke episoden die onderling zijn vervlochten. Soms wordt een personage en episode diepzinnig en geraffineerd gefileerd. Soms gebeurt dat oppervlakkiger en wordt de botte bijl gehanteerd. De motivatie van de personages ligt echter altijd bij hun geloof dat hen tot daden aanzet die voor henzelf en voor anderen ruïneus uitpakken. De gevolgen strekken zich soms zelfs uit tot volgende generaties.

The Devil All the Time is een sombere film die pijnlijk en aggressief de mythe van het romantische plattelandsleven blootlegt. De belangrijkste personages worden vertegenwoordigd door een gestoorde oorlogsveteraan, een valse priester en een getrouwd koppel dat seriemoordend het platteland afroomt. Eventuele idyllische en romantische verwachtingen belanden met het aanschouwen van hun goddeloze handelingen meteen bij het afval.

Een alwetend verteller vergezelt de kijker op zijn tocht door het thematische labyrint van dood, verderf, geloof, valse verwachting en pessimisme Hij breekt af en toe in en doet dat op een schouderophalende toon die soms ook wat luchtig klinkt. Alsof het verhaal over normale door-de-weekse gebeurtenissen handelt die simpelweg onafwendbaar zijn. Hij klonk mij wat cynisch in de oren. En dat past eigenlijk wel goed. Ik had daar ook een beetje last van. Bij mij komt het cynische aspect altijd bovendrijven bij het bekijken van heel veel zwartgalligheid. Ik heb overigens geen idee of regisseur en scriptschrijver Antonio Campos de verteller in werkelijkheid een bedoeld laagje cynisme heeft meegegeven. Het toontje sloot in ieder geval mooi aan bij mijn beleving.

Een naargeestige film. De kern van de film bestaat uit een koudbloedige afrekening met het kerkelijke geloof. Althans met de verachtelijke uitleg ervan. Met het hooghartige misbruik ervan. Met het hele dubieuze decorum eromheen. Aan de eindstreep geldt slechts één ding. Het gaat niet om God of om de duivel. Het gaat om de mens. Meer is niet nodig om levens te ruïneren.

The Devil All the Time is een pessimistische en troosteloze film. Ik heb genoten.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20496 berichten

Allereerst is dit niet het zuiden van de VS, De film speelt zich af in West-Virginia en Ohio en dat is het mdden-westen. Als je het begrip niet meteen georgrafisch maakt kun je dit wel een southern gothic noemen. Bovendien is het gefilmd in Alabama, da's wel het zuiden.

Dat Antonio Campos niet al te optimistisch was wist ik al uit zijn vorige drie films. After School, Simon Killer en Christine waren drie kleinschalige drama's die allemaal over de donkere kant van het bestaan gaan en geen van drieën heel subtiel zijn. Maar wel stuk voor stuk een behoorlijke indruk op me maakten. Ze gaan feitelijk alledrie over de psycholgische ondergang van hun hoofdpersoon en zijn kleinschalig. Dit ishoewel weer bepaald niet optimistisch, tegelijk ook hoopvoller, de hoofdpersoon vind bijna een bevrijding aan het einde, hoewel Vietnam in de lucht hangt en veel grootschaliger, Meer budget, veel meer personages, meer locaties. Ook wel meer ambitie. The Devil All The Time is tegelijk en vrij felle afrekening met de van Christelijkheid doordrenkte plattelandsmoraal.

En hoewel de film op veel vlakken indruk maakt (de sfeertekening en de acteerprestatie van met name Holland (wat is dat een goede acteur geworden!) , maar eigenlijk zowat de hele cast) komt hij ook wel te kort. Het script laat vooral wat steken vallen. Ik heb het boek niet gelezen, maar de film voelt aan alsof Campos de bewondering voor het boek niet los kan laten en tegelijk het hele boek in dik twee uur probeert te krijgen terwijl de film soms vraagt om wat meer adem, er had van mij minimaal een half uur bijgekund. In een boek werkt de stapel van ellende beter dan in een film als deze. En veel van de bijpersonen zijn wat eendimensionaal geschreven. De film is qua stijl ook aanzienlijk conventioneler dan met name de eerste twee films van Campos,

De eerste grotere film van Campos is iets minder dan zijn drie kleintjes. Maar over het geheel overheerst het goede gevoel. Fijn dat Netflix investeert in dit soort mid budget films die het in de bios vaak zwaar hebben. Ik geloof niet dat deze film als bioscoopfilm meer stemmen had gehad dan de vorige drie Campos films samen. In vier maanden tijd.

avatar van Capablanca

Capablanca

Zeker de moeite waard, alhoewel soms wat ongeloofwaardig. Zoveel weirdo's in één dorp? Nam in de tweede helft wel toe aan kracht.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Interessant levensverhaal van Arvin wiens jeugd en jongvolwassenheid als een rode draad door de film loopt. De vele personages staan op één of andere manier met elkaar in verbinding. Toch een aantal gerenommeerde acteurs én karakterkoppen met Jason Clarke, Harry Melling en Robert Pattinson, maar ook Tom Holland bijvoorbeeld maakt indruk. We zitten ergens in de jaren 50-60 ergens op het platteland in de Midwest. De sfeer en het plaatselijke dialect komt goed naar voren.

Ook het plot is best interessant al is het beter te spreken van diverse plotlijnen die op één of andere manier samenvallen met Arvin Russell. De seriemoordenaar is te vergelijken met die van Road to Perdition (2002) waarbij de slachtoffers ook gefotografeerd worden.

Naast Arvin zelf staat ook het geloof centraal in deze Bible Belt. Geloof dat fanatiek wordt beleefd en het spontane en het geluk uit de mensen wegzuigt. Geloof wordt zelfs misbruikt om misdaden te plegen en te vergoeilijken. Echt schrijnend bij momenten.

Best een lange zit deze film en toch grotendeels boeiend en de moeite waard om te volgen. Er zit een duidelijke cohesie en afwisseling in het plot en er gebeurt voldoende om het de volle twee uur aandachtig te volgen. Prima!

avatar van soom

soom

Ik zag een Instagram pagina (die ik niet meer kan terughalen, potvoldroedels) waarop iets geschreven werd over Robert Pattinson en zijn accent.
Niet de knapste man ooit, maar toch, een markanter hoofd dan dat van hem.. Die krijg je nooit meer.
Dus dat was dan toch eindelijk het juiste zetje om dit, na het een keer aangezet te hebben en weer uit ook, te aanschouwen.

Ik mag hopen, dat ik geen heilig boontje ben. Maar manman, wat is dit erg. Je vrouw steken met een schroevendraaier en dan denken dat je Jezus bent? In de naam van de Heer iemand verkrachten? Sorry, maar dat gaat me wel erg ver. En ja, ik weet heus wel van Godsdienstoorlogen, uiteraard. Engeland in 1400. Het is gewoon dat ik dit niet erg prettig vind.. Maar dat ligt vast aan mij.

Mensen (wij) zijn er heel goed in, om te denken (zeggen) dat films, gedichten en boeken vaak een onderliggende gedachte hebben.
Als er hier iets van die aard in zit, dan zou ik het op een frisse antipathie gooien richting de kerk. Het kan best dat dit voor gelovige mensen de werkelijkheid is, dat ze hun macht echt misbruiken. Jaja, iets met priesterpausen en kinderen.. Maar dat haalde ik er uit, in elk geval. Dat de maker/schrijver gewoon een dikke vette middelvinger naar de kerk opsteekt. Want dit is misselijkmakend. En niet op een goede manier.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Een film die steeds overnieuw begint, en waar je nooit het gevoel hebt dat het voorgaande verband houd met het vorige. Dus aan het eind heb je 3 films zitten te kijken met boodschap:wat doet het d'r toe. Geen pulpfiction.

avatar van rachilde

rachilde

Na alle lovende kritieken hier keek ik echt uit naar deze film. De film speelt inderdaad heel sterk uit op fanatiek geloof en de daaruit vloeiende overtuiging dat zelfs moord gelegimiteerd is. Ik vind de film niet onmiddellijk boeiend, eerder irriterend en chaotisch. Vooral het Dixiedialect stoort mij enorm. Niet enkel hier maar in vele films qua historiek. Maar goed, het zou een ijzersterke serie kunnen zijn. Helaas voldoet het als film niet aan mijn verwachtingen. Ik heb hem echt uitgezeten in de hoop van...Maar niet dus

avatar van maurice32

maurice32

Niet slecht, maar wel voorspelbaar.

avatar van maus9

maus9

deridder schreef:

Marc Randolph - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

Marc Bernays Randolph

Marc Bernays Randolph (born April 29, 1958) is an American tech entrepreneur, advisor, speaker and environmental advocate.[1] He is the co-founder and first CEO of Netflix.[2]

Early life

Randolph was born in Chappaqua, New York, the eldest child of Stephen Bernays Randolph, an Austrian-born nuclear engineer, and Muriel Lipchik of Brooklyn, New York.[7][8] One of Randolph’s paternal great-granduncles was psychoanalysis pioneer Sigmund Freud. Another paternal great-uncle of Randolph was Edward Bernays, an Austrian-American pioneer in the field of public relations and propaganda.[9] Randolph spent his summers during high school and college working for the National Outdoor Leadership School, becoming one of its youngest instructors. He graduated from Hamilton College in New York with a geology degree.[10]

Sigmund Freud

Freud was born to Galician Jewish parents in the Moravian town of Freiberg, in the Austrian Empire. He qualified as a doctor of medicine in 1881 at the University of Vienna.[5][6] Upon completing his habilitation in 1885, he was appointed a docent in neuropathology and became an affiliated professor in 1902.[7] Freud lived and worked in Vienna, having set up his clinical practice there in 1886. In 1938, Freud left Austria to escape Nazi persecution. He died in exile in the United Kingdom in 1939.

Edward Bernays

Edward Louis Bernays (/bərˈneɪz/; German: [bɛɐ̯ˈnaɪs]; November 22, 1891 − March 9, 1995) was an Austrian-American pioneer in the field of public relations and propaganda, referred to in his obituary as "the father of public relations."[3] Bernays was named one of the 100 most influential Americans of the 20th century by Life.[4] He was the subject of a full length biography by Larry Tye called The Father of Spin (1999) and later an award-winning 2002 documentary for the BBC by Adam Curtis called The Century of the Self.

Dat Netflix de laatste tijd veel propoganda maakt

die anti christelijk is, dat zie je goed. Dat is ook niet zo gek met familie van Edward Bernays aan het roer. Edward Bernays die letterlijk de autoriteit was in Amerika wat betreft propoganda.

avatar van Alathir

Alathir

Beetje trage film en als je niet zo van de godsdienstige houdt kan het wel eens saai worden. Nu dit is geen Da Vinci Code met puzzels ofzoiets, daar heb je dat godsdienstige ook maar wel op een interessante manier. Hier heb je enkele verschillende verhaallijnen die uiteindelijk bij elkaar komen. Misschien is dat een spoiler ik weet het niet, dus ik zet het toch maar tussen tags. Ik denk dat dat uiteindelijk de film best goed maakt. Al is het zeker niks nieuws. Wel wordt er goed geacteerd en voor Tom Holland is het iets anders dan in blockbusters te spelen. Een behoorlijk aparte film dus uiteindelijk, maar zeker geen slechte. Een meesterwerk vind ik het nu ook weer niet.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Een film die het leven verteld over Arvin en zijn leven , waarbij hij met verschillende gekken te maken heeft. Iedere gek heeft zijn eigen verhaal maar de persoon om wie het draait is Arvin.

Ik vond ,na de gehele film te hebben gezien, hem toch wel interessant . Een enorm duidelijk verhaal vond ik het niet , maar doordat de film meerdere verhalen verteld over meerdere personen bleef het mij toch boeien. Er hangt een duistere/mysterieuze sfeer rondom de film die mij wel boeide en waardoor ik nieuwsgierig bleef.

Wel vond ik het traag op gang komen en vaak best langdradig .. verder prima acteerwerk en vond ik de laatste 3 kwartier toch wel het best.

avatar van Ste*

Ste*

De film deed me nogal aan Brimstone denken. Ook over religie en met een aaneenschakeling van heftige en schokkende gebeurtenissen. Maar waar ik het bij die film prima vond passen en eigenlijk nooit iets van effectbejag vond krijgen vond ik het bij deze film een beetje gratuit en saai worden. Het ene na het andere personage legt het het loodje, en op het einde had ik vooral een 'tja, en nu' gevoel. Heb niet het idee echt naar een rond plot of boeiend verhaal te hebben gekeken.

Ook de personages vond ik nogal random in het verhaal geplaatst, zoals dat moordende duo wat ik allemaal vrij willekeurig vond aandoen.

Het levert hier en daar best aardige en spannende scènes op, maar als geheel beklijft het toch niet echt.

Moet wel zeggen dat er erg goed geacteerd wordt, zeker als je nagaat dat de belangrijkste acteurs (Tom Holland, Harry Melling, Robert Pattison) niet eens Amerikaans zijn maar wel met een vet accent moeten spreken.

avatar van Brabants

Brabants

The Devil All the Time een qua speeltijd lange misdaadfilm die zijn tijd prima weet vol te maken. Oké alles is wat traag maar past prima bij de sfeer. Er wordt goed acteerwerk geleverd. Zeker de moeite waard.

avatar van AniSter

AniSter

Een goede film met helaas een triest en deprimerend verhaal. Ondanks dat bleef de film boeien gedurende de redelijk lange zit. De sfeer was gepast en de muziek, m.n. de bekende songs, was/waren uitstekend gekozen. Aparte plaatsnaam: Knock-em-stiff. Maar geloof het of niet: hij bestaat! De cast was ook prima gekozen. Een aanrader, deze film.

Trouwens leuk om de zoon van Stellan Skarsgard, Bill, te zien in de rol van Willard en de zoon van Dominic Holland, Tom, in de rol van Arvin. Ze deden het goed.

avatar van wouds601

wouds601

Prima film, vanaf het begin hangt er een wat naar sfeertje in de lucht. Het hele geloofsgebeuren blijft de toon voeren maar ondanks de lange speelduur blijft het constant boeien en naar het einde komt het wat samen. zeker een aanrader. 4*

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Aardig maar nogal lomp. Het is natuurlijk een dankbare groep belachelijk te maken, die ultrareligieuze Amerikanen/ white trash/ plattelanders, levert ook niet al te veel controverse op, dus dat gebeurt dan ook veelvuldig. Maar het had wel iets subtieler gemogen. Iemand die zijn vrouw vermoordt en daarna teleurgesteld is dat hij haar niet kan laten verrijzen, als het grappig bedoeld was werkt het misschien wel, serieus kon ik het in elk geval niet nemen. Verontrustend vond ik het dan ook geenszins, de reactie op de dood van het personage van Patterson zei ook alles- hij had het kennelijk verdiend wordt opgemerkt. Terwijl in werkelijkheid de hele goegemeente (al dan niet zogenaamd) geschokt is want misstappen worden zorgvuldig geheimgehouden, en men zou het nou nooit hebben verwacht van die brave priester.

Het is verder geen slechte film, wat te vol zoals al vaker wordt gezegd, maar het acteerwerk en sfeertekening zijn meer dan in orde. En ben ook wel benieuwd geworden naar ander werk van Campos.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Goed.

De wirwar aan verhaallijntjes dreigt af en toe wat uit de hand te lopen - in die zin dat de meerwaarde ervan vrij miniem is. Toch blijft het net binnen de perken en kunnen die verschillende plotjes, als op zichzelf staand, wel bekoren. Ze hebben elk hun charme, vaak ook te danken aan een goed acterende cast.

Ook de setting kan bekoren. Dat gaat dan gepaard met zware accenten, een soort mistroostigheid en bovenal: een hoop religieuze nonsens. Regisseur Antonio Campos is weinig subtiel met z'n kritiek op gelovige extremisten en alle hypocrisie die daarmee gepaard gaat. Soms brengt hij het onbehouwen, maar de film lijkt ook helemaal niet serieus bedoeld.

Af en toe kreeg ik tijdens het kijken een Coen-gevoel, al is het toch net weer wat anders. Het toewerken naar de finale vol conflicten brengt net op tijd terug wat schwung op een moment dat het eventjes inzakt. Drie afrekeningen op een rij lijken wat veel, maar het kan nog net. En zo is de speelduur nog vrij vlot voorbij gegaan.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20496 berichten

Nogmaals: Deze film speelt zich af het midwesten, niet in het Zuiden en ook al niet in de traditionele bible belt en zelfs niet in een gebied dat toen deze film speelde conservatief stemde. Dat is in dit gebied (Ohio en vooral West-Virginia van veel recentere datum, nu stemmen ze er veel conservatiever dan toen).

Ik vind dat een heel belangrijk aspect aan deze film omdat het zegt dat aan deze mentaliteit niet te ontsnappen was in plaats van "het zuiden was slecht".

avatar van Rodger

Rodger

Een onverwachte topper... echt wel een goeie film.. en een goed verhaal..

De film sleept je mee van begin tot eind..

4.5 ****

avatar van eRCee

eRCee (moderator films)

Weer een unheimische film van Campos, die onder je huid kruipt en daags nadien nog een stukje beter is geworden. Godsdienstfanatisme is slechts één van de verschijningsvormen van het kwaad in The devil all the time. Pas gaandeweg wordt die nuance duidelijk en in het laatste deel centreert alles zich rondom Alvin en diens ongewilde queeste om met de krachten van het kwaad af te rekenen. Daarmee is de film uiteindelijk ook minder cynisch dan het aanvankelijk lijkt. Stilistisch was ik het meest onder de indruk van de zeer ingetogen score, die het goede voorbeeld geeft aan allen die geneigd zijn hun films met muziek/geluid dicht te plamuren. Zo niet Campos, een regisseur die ik blijf volgen.

avatar van Antonev

Antonev

Tergend traag.

Op papier een film die zeker aanspreekt. De cast is bovengemiddeld, het verhaal donker en mysterieus. Helaas weet men dit niet te verzilveren. De eerste anderhalf uur is zo stroperig en traag, dat het gewoon bijna tegen het saaie aan zat. Het laatste half uur komt het allemaal een beetje los en kijkt het een stuk beter weg.

Achteraf gezien kun je dan wel stellen dat deze film heel veel potentie had om meer te zijn dan het nu is.

avatar van The Brain

The Brain

Opvallend sterke film met een boeiend verhaal waarin zijlijntjes uiteindelijk met elkaar in aanraking komen, hoewel het in het begin wel even doorbijten is. De film schetst een tijdsbeeld van een arm stuk Amerika na WO2 en de Christelijke plattelands moraal. Godsdienstwaanzin en schijnheiligheid is van alle tijden en van alle religies, het brengt nooit veel goeds en tekent mensen voor het leven. Ik krijg al jeuk van de EO-jongerendag.

Regelmatig wordt er een sprongetje in de tijd gemaakt niet altijd is direct duidelijk welke wending het verhaal neemt. Een voice-over helpt de verhaallijntjes bij elkaar te houden. Een kunstje geleend van de "the Shawshank Redemption"? Storen doet het niet. Prettig om te zien dat de acteerprestaties van een hoog niveau zijn en dat Tom Holland zeker een rijzende ster is. De man past wel in dit soort zwaarmoedige rollen getuige de de film "Cherry" uit 2021. Geen films waar je nou direct vrolijk van wordt en dat is "The Devil all the Time" ook niet, intrigerend is het wel.

avatar van Noodless

Noodless

Fascinerende film over godsdienstwaanzin, uitbuiting en een moordend koppel die mannelijke lifters meenemen. De verschillende verhaallijntjes komen geleidelijk aan bij elkaar wat leidt tot een spannende climax. De opbouw is zorgvuldig en neemt de tijd voor de verschillende personages en verhaallijnen. Ook wordt er regelmatig sprongen in de tijd gemaakt die duidelijk zijn dankzij een voice-over die het geheel bij elkaar houdt. Het tijdsbeeld, de sfeer, de mentaliteit van de arme bevolking ten tijde na WOII in Amerika wordt goed neergezet. Prima cast die hun rollen overtuigend brengen. 7/10