Beol-sae (2018)

Alternatieve titel: House of Hummingbird

Zuid-Korea

geregisseerd door Bora Kim
met Ji-hu Park, Sae-byeok Kim en Seung-Yun Lee

Korea, 1994. Het zuiden zit in de greep van FIFA World Cup-koorts, terwijl het noorden rouwt over de pas overleden dictator. Eunhee registreert dit alles slechts terloops. Terwijl ze haar dagen in Seoul doorbrengt, voelt de studente zich overal als een buitenstaander: op school, waar haar klasgenoten haar nog meer vervelen dan het schoolwerk, en thuis, waar haar ouders altijd met elkaar in de clinch gaan en haar broer haar slaat. Het meisje probeert verliefd te worden, maar moet naar het ziekenhuis gaan na een niet doorslaggevende biopsie...