• 8.303.844 stemmen

Genre: Komedie / Horror

Geregisseerd door: Ron Carlson

Met onder meer: Tom Arnold en Sean Astin

Plot Dead Ant

Een glam metal-band die lijkt uitgezongen woont een muziekfestival bij in het midden van de Californische woestijn. Maar eerst maken ze een ommetje om geestverruimende middelen in te slaan bij een wijze oude indiaan. Hij waarschuwt hen: zolang je high bent kun je maar beter geen vlieg kwaad doen, anders zullen de gevolgen verschrikkelijk zijn. Als een van hen tegen beter weten in een mier lastigvalt, worden ze aangevallen door moordzuchtige mieren.

imageimage

Social Media

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2041 berichten

Trailer is alleszins vet!

avatar van Collins

Collins

Je kunt Dead Ant afdoen als pure onzin, maar dan doe je de film misschien iets te kort. Weliswaar steekt het verhaal zeker niet innovatief of geraffineerd in elkaar, maar de film ademt wel een prettig en sympathiek sfeertje.

Het verhaal stelt weinig voor en vraagt geen geestelijke inspanning van de kijker. De hoofdpersonages zijn de verlopen leden van een rockband. Hun gedrag is tamelijk absurd en best grappig. Vooral hun bizarre dialogen zijn de moeite. Grof en achterbaks bestoken ze elkaar met hilarische teksten en zorgen voor een hoop gegniffel.

De speciale effecten zijn niet goed. De CGI die vooral gebruikt wordt om hele grote mieren, levensecht te laten lijken, werken nogal goedkoop. De camera is heftig in de weer en wisselt veel van perspectief om de armoedige effecten te verdoezelen. Dat lukt redelijk. Nadeel is wel dat je het overzicht in de actiescènes snel kwijt bent.

Een ander nadeel van al die hectische cinematografie is de berooide uitstraling die ermee wordt bereikt. Hier geen prachtig uitgelezen shots of prachtig geregisseerde scènes. De film is een opeenhoping van lelijke beelden. Op het film technische vlak valt weinig plezier te beleven.

Dead Ant is in alle opzichten een trash feestje. Daar moet je van houden.

avatar van Noodless

Noodless

Een aankoop die mijn verwachtingen helaas niet heeft ingelost. Natuurlijk is dit pure trash, maar ik heb heel wat betere films gezien in dit subgenre. Ziet er goedkoop uit , maar het zijn vooral de wisselende camerabeelden die zorgen voor heel wat onoverzichtelijke beelden. Het gaat over een metal-band waarbij de muziek eerder negatief werkte. Ook de personages en de dialogen wisten weinig entertainment te brengen. Vooral die Tom Arnold als Danny vond ik super irritant om naar te kijken. Ook op gebied van sleazy momenten blijft deze film heel braafjes. De wijze waarop de mieren uiteindelijk gedood worden is gewoon belachelijk waardoor de regisseur wel heel gemakkelijk een slot aan gegeven heeft. [/spoiler 4/10

avatar van perceived

perceived

Noodless schreef:

Een aankoop die mijn verwachtingen helaas niet heeft ingelost. [/spoiler 4/10

Waar is deze film te koop?

avatar van Noodless

Noodless