You Might Be the Killer (2018)

Komedie / Horror

geregisseerd door Brett Simmons
met Fran Kranz, Alyson Hannigan en Brittany S. Hall

Sam is een mentor en op de vlucht voor een gemaskerde moordenaar op het zomerkamp waar hij werkzaam is. Voor Sam geen hulptroepen in de vorm van de politie, liever belt hij zijn goede vriendin Chuck op die expert is in slasherfilms en dus de ideale kandidaat om hem te helpen de nacht te overleven. Samen pogen ze erachter te komen hoe ze in hun huidige situatie zijn terechtgekomen.

Matig.

Brett Simmons waagt zich eens aan een horror/comedy, maar weet zoals wel vaker helemaal niks toe te voegen. Er zitten wel een paar lollige ideetjes in (zoals een tijdslijn aan de hand van dode opzichters), maar het is veelal té bekend terrein.

En dan niet eens erg goed uitgevoerd. Een begenadigd regisseur is hij ook allerminst, dus is het ook geen verrassing dat het allemaal maar wat slordig oogt. Het is een klein wonder dat Simmons eigenlijk nog steeds budget vindt om nieuwe films te maken, maar da's allicht het voordeel van binnen het horror genre te werken.

Matig acteerwerk, povere effectjes en wat zelfbewust gedoe mbt het slasher genre. Het is dat het verder nog makkelijk wegkijkt en er hier en daar een klein lichtpuntje inzit. Er valt wel door te komen voor de genrefan, maar meer dan dat is het ook echt niet.

2.0

Aardige film waarin de leiders van een zomerkamp voor de jeugd één voor één worden afgeslacht. Een redelijk frisse slasher vanuit het perspectief van de killer. Tevens een geslaagde mix van horror en komedie waarbij op een vermakelijke manier gespeeld wordt met de clichés van het slasher-genre. Door de vertelwijze valt het, ondanks de korte lengte, soms in herhaling.

avatar van umbra
Ok horror comedy's hebben het steeds moeilijker om mij te plezieren. En slashers zijn ook niet (meer) zo mijn ding. Horror comedy's moeten het toch eerder hebben van de 'over the top' en WTF effect, mist deze volledig. Film die niets met me doet in de positieve zin.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze film gisteravond met teleurstelling gekeken. Ik vind een horrorkomedie op zijn tijd best leuk, maar You Might Be the Killer viel smerig tegen. Er werd veel te veel gepraat en de montage was van hak op de tak. De vele verwijzingen naar karakters uit bekende horror slashers waren voor mij te dicht bij huis en de humor was ver te zoeken en de special effecten matig en niets nieuws. In zijn geheel is deze film een povere vertoning. Een 2.0