The Frozen Dead (1966)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Herbert J. Leder
met Dana Andrews, Philip Gilbert en Anna Palk

Een gestoorde wetenschapper is erin geslaagd een methode te ontwikkelen om het hoofd van overleden personen levend te houden. Hij heeft het plan opgevat om de hoofden van enkele nazi-criminelen bij te houden. Als hij de geschikte lichamen vindt, zal hij de hoofden eraan vasthechten.

avatar van moviefreak#1
Wat een verhaal hey !

avatar van speedy23
The Frozen Dead kan enkel gesmaakd worden door de door de wol geverfde horror-aficionado's. Afgerukte ledematen, martelingen, verminkingen, demonische personages, het is er allemaal aanwezig. Net iets te gewelddadig om echt ontspannend te zijn. Ook komen de effecten nogal oubollig en gedateerd over...

avatar van bioscoopzaal
Flauwe, goedkope b-horror. Geen moment spannend, laat staan origineel. En de Duitse accenten lijken weer op alles, behalve Duits.

Jawöhl Herr Generäl!

Vreselijk. 1.5 sterren

avatar van Mac Hammer Fan
Die film is helemaal niet wreed. In mijn ogen een doordeweekse maar toch genietbare ouderwetse b-horrorfilm gekruid met SF-ingrediënten. Dana Andrews is wel een goed acteur.
Voor een review:
"They Saved Hitlers Brain" schijnt wel stukken slechter te zijn...

avatar van John Milton
Pffff. Dat was niet best. Dan zijn er toch wel betere B-films gemaakt, die stukken vermakelijker zijn.

avatar van wendyvortex
Bizar, creepy, belachelijk en een beetje walgelijk, maar boeiend was het allemaal wel in deze ietwat vreemde film uit 1966 over nazi-dokter die ingevroren ss-ers probeert te ontdooien, maar even wat verse levende hersenen nodig heeft om te bestuderen en daarvoor maar even het hoofd van de vriendin van zijn nichtje gebruikt.

avatar van alexspyforever
Ai ai dit was niet best. Als je denkt dat 'The Brain that wouldn't Die' stupide is, probeer deze dan maar eens.! Deze film heeft bevroren Nazi's, zotten die worden gebruikt als proefkonijnen, Duitse geleerden die worden gespeeld door Britten met de gekende afschuwelijk klinkende Duitse accenten en als hoogtepunt een bevroren hoofd dat telepathische gaven heeft om contact te maken met haar vriendin en ook nog eens afgekapte armen die tegen een wand hangen te besturen.
Je zou denken dat het vermakelijk is omdat het vrij bizar is, wel neen niet echt. De grootste pijnpunten is dat de film praterig en saai is. het concept is uiteindelijk wel interessant maar de uitwerking is gewoon abominabel. The Head die een 7-tal jaar eerder uitkwam is 10 keer beter dan dit wangedrocht.