La Maschera del Demonio (1989)

Alternatieve titels: Black Sunday | Demons 5 | Demons 5: The Devil's Veil

Italië / Spanje / West-Duitsland / Frankrijk / Portugal
Horror

geregisseerd door Lamberto Bava
met Giovanni Guidelli, Debora Caprioglio en Stanko Molnar

Prinses Asa, een hoge priesteres van Satan, werd in het jaar 1600 te Moldavië op gruwelijke wijze geëxecuteerd door middel van een gespijkerd masker dat in haar gezicht werd getimmerd. Voordat ze stierf, verzekerde Asa dat ze wraak zou nemen op de familie die haar gedood had. Twee jaar later staat ze op uit haar graf om haar belofte waar te maken. In een enthousiaste revanche, aangevuld met vleermuizen, schorpioenen en kikkers, komt ze terug in het leven met als doel om haar misdadigers te berechten. Vergezeld door vampieren, bruisend vlees, grafkelders, halfdode obers en een opstandige maffia moet Asa haar weg zien te vinden...

avatar van Decec
Deze film heb je niet gezien...

avatar van Drs. DAJA
Zal Bava's vader leuk vinden dit...

avatar van kirk douglas
De beschrijving is heel anders dan ik mij de film in herinnering heb. Hij heeft veel weg van Bava's eerdere films als Demoni.

Onder het kijken heb ik mij stierlijk verveeld. Irritante charakters, lomp acteerwerk. Al waren de settings mooi verzorgt dat dan weer wel.

avatar van perceived
Blijkbaar is dit een ode aan het origineel van Lamberto Bava's vader. Het origineel heb ik nog niet gezien, maar vond deze in ieder geval best aardig en ook aardig sfeervol.

avatar van perceived
Het is trouwens een TV-film (met Berlusconi, ja die, als geldschieter).