ad
  • 8.080.279 stemmen

La Maschera del Demonio (1989)

Horror | 94 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: Black Sunday / Demons 5 / Demons 5: The Devil's Veil

Oorsprong: Italië / Spanje / West-Duitsland / Frankrijk / Portugal

Geregisseerd door: Lamberto Bava

Met onder meer: Giovanni Guidelli, Debora Caprioglio en Stanko Molnar

IMDb beoordeling: 4,6 (288)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: La maschera del demonio

Releasedatum: 2 januari 1989

Over La Maschera del Demonio

Prinses Asa, een hoge priesteres van Satan, werd in het jaar 1600 te Moldavië op gruwelijke wijze geëxecuteerd door middel van een gespijkerd masker dat in haar gezicht werd getimmerd. Voordat ze stierf, verzekerde Asa dat ze wraak zou nemen op de familie die haar gedood had. Twee jaar later staat ze op uit haar graf om haar belofte waar te maken. In een enthousiaste revanche, aangevuld met vleermuizen, schorpioenen en kikkers, komt ze terug in het leven met als doel om haar misdadigers te berechten. Vergezeld door vampieren, bruisend vlees, grafkelders, halfdode obers en een opstandige maffia moet Asa haar weg zien te vinden...

imageimage

• 20885 berichten

avatar van Decec

Decec

Deze film heb je niet gezien...

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Zal Bava's vader leuk vinden dit...

avatar van kirk douglas

kirk douglas

De beschrijving is heel anders dan ik mij de film in herinnering heb. Hij heeft veel weg van Bava's eerdere films als Demoni.

Onder het kijken heb ik mij stierlijk verveeld. Irritante charakters, lomp acteerwerk. Al waren de settings mooi verzorgt dat dan weer wel.

avatar van perceived

perceived

Blijkbaar is dit een ode aan het origineel van Lamberto Bava's vader. Het origineel heb ik nog niet gezien, maar vond deze in ieder geval best aardig en ook aardig sfeervol.

avatar van perceived

perceived

Het is trouwens een TV-film (met Berlusconi, ja die, als geldschieter).

avatar van joolstein

joolstein

Zoals bijna elke andere Italiaanse horrorfilm uit de late jaren tachtig wordt deze film bestempeld als een onderdeel van de 'Demons'-serie, die regisseur Lamberto Bava zelf startte in 1985. Daar heb deze film helemaal niets van doen. Deze film gebruik het element van de heks die wordt gedood door een masker in haar schedel te spijkeren en was te zien in het werk met dezelfde naam van vader Mario Bava Echter is deze film maar een teleurstellend geheel en van een remake is geen sprake. Het Nikolai Gogol-verhaal is compleet verdwenen en vervangen voor een tiener-horrorfilm concept.

Tja... dat had de film van Mario Bava ook echt nodig? Tiener skiërs! Een groep van 8 tieners die gaan skiën in de Zwitserse Alpen en plots in een kloof vallen. Ze geven geen zier om elkaar als ze gewond of dood gaan en bij een blinde priester gedragen zich algauw als bezeten. De heks heet Anibas… Rara wie zouden als laatste het overleven? Het decor van het huis, kerk en besneeuwde berg weten nog iets van een magere sfeer te brengen. De film is gemaakt voor televisie, en als zodanig wordt het bloed tot een minimum beperkt. Wel is er nog een soort van erotische scene tussen David en Sabina die veranderd in een enigszins onsmakelijke (verschrompelde borsten) maar verder is er niets om over naar huis te schrijven. Irritante spelers, het oeverloos doorgaan met bij de hand, pakje vriendje bij de hand en plots verschijnen van Medusa maken deze Italiaanse film behoorlijk waardeloos.